Jump to content
IGNORERAD

Thai killar.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Hej

Jag tänkte starta en tråd om Thai killar istället för tjejer som annars dominerar nästan alla trådar.

Varför skrivs det så lite om killarna i landet?

Dom flesta som besöker landet regelbundet har ju säkert masssor av killkompisar i Thailand.

Själv tycker jag att dom är minst lika trevliga att umgås med och ha som kompisar som svenska diton.

Dom har ungefär samma intressen och roar sig på samma sätt som oss, dom är ärliga och hjälpsamma, bättre kompisar kan man inte ha.

Det är därför som jag inte anser att det är självklart att man i första hand ska umgås med andra utlänningar i Thailand.

Jag kan inte komma ihåg någon Thai som jag har kallat min vän som har gjort mig besviken ännu.

Vad tycker ni andra om thai killar som vänner?

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 34
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • möljis

    3

  • Jerker

    2

  • Jan L

    2

  • Balut Power

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

Jag tänkte starta en tråd om Thai killar istället för tjejer som annars dominerar nästan alla trådar.

Varför skrivs det så lite om killarna i landet?

Dom flesta som besöker landet regelbundet har ju säkert masssor av killkompisar i Thailand.

Själv tycker jag att dom är minst lika trevliga att umgås med och ha som kompisar som svenska diton.

Dom har ungefär samma intressen och roar sig på samma sätt som oss, dom är ärliga och hjälpsamma, bättre kompisar kan man inte ha.

Det är därför som jag inte anser att det är självklart att man i första hand ska umgås med andra utlänningar i Thailand.

Jag kan inte komma ihåg någon Thai som jag har kallat min vän som har gjort mig besviken ännu.

Vad tycker ni andra om thai killar som vänner?

Mvh Isan Lover

Jag har många thaikillar som kompisar, dom hittar du under tråden Dagens "grabb" i Nighlife,

för dom måste väl dog anses som thaikillar :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Jag kan inte säga att jag har några thailändska killar som riktiga vänner.

Däremot har jag, och har haft en del thai-killar i min bekantskapskrets, men det beror nog på att både min nuvarande och min förra fru kände dessa killar eftersom de var tillsammans med hennes väninnor.

Jag kan inte lägga någon skuld på dessa thai-snubbar, för båda parter var och är nämligen ganska ointresserade av att lära känna varandra. Vi var liksom mer intresserade av att istället knyta band till olika tjejer - kanske berodde detta på att vi dras med en egenhet som kallas för "heterosexuell läggning".

Jag har dock en god kontakt med min frus thailändska bror, och vi är nog ganska bra vänner kan man säga. Han är dock i en beroendeställning till mig. Så därför är nog vår vänskap inte särskilt jämställd, vilket gör lite svårt att säga hur ärlig vänskapen igentligen är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag läste upp för min thaifru sen 12 år vad du hade skrivit, IL

Hon undrade om du var riktigt klok?

Möljis

Hej Mjölis

Vad var det hon undrade över i det jag skrev, kan du förtydliga det lite.

Det vore interesant att höra och ev, kunna bemöta.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Till Isan Lover:

Du som har så många spännande projekt och även manliga thaikompisar ute på den thailändska landsbygden borde väl rimligen sitta på mängder av intressanta fotografier som beskriver de eskapader som du och dina thailändska vänner har varit ute på.

Jag själv skulle tycka att det var jättekul om du kunde dela med dig lite av bilderna här på MPR. :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig räknat, men det skulle vara ganska intressant att veta hur många

historier jag hört under snart fem år om de här "toppenkillarna".

Naturligtvis finns det bra och dåliga exempel i Thailand, precis som det finns i

alla andra länder.

Vad jag tycker är jävligt dålig stil och egoistiskt tänkande är alla killar som

blir fäder i unga år.

Det visar sig efter ett kort tag att det här familjelivet var inte så jäkla roligt

att satsa på.

Trevligare att sitta och supa med kompisarna och jaga andra brudar.

Efter ett tag lämnar de tjejen och barnet som de är pappa till och vad händer?

Räkna inte med att killen bidrar till försörjningen och tar sitt ansvar för barnet.

Sedan står det inte på förrän tjejen erbjuder sina tjänster i Bkk, Pattaya eller Phuket

till oss faranger.

Hon måste gno ihop till rumshyran och till sitt barn som mamma tar hand om uppe i IL:s Isaan.

Medan grabbfan gör en ny tjej på smällen och historien upprepar sig...

Jan L

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr kan kan jag inte snacka thai därför (tror :unsure: jag är en stor orsak) att jag inte har riktiga manliga vänner byn.

Men killen på bilden närmaste vän honom litar jag på gillar skarpt.

Jobbar kakel sättare har en liten egen firma min sambo väldigt bra vän med hans fru därför känner jag han. Dom inte släkt annars umgås man nästan bara med släkten.

Vet att han som ung 16 år dömdes till med hjälp för mord men kom ut från fängelse efter några år.

PICT0027.jpg

http://tomtensmandlar.tictail.com/

Jerker เจสเปอร์ โรสัน

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Till Isan Lover:

Du som har så många spännande projekt och även manliga thaikompisar ute på den thailändska landsbygden borde väl rimligen sitta på mängder av intressanta fotografier som beskriver de eskapader som du och dina thailändska vänner har varit ute på.

Jag själv skulle tycka att det var jättekul om du kunde dela med dig lite av bilderna här på MPR. :great:

Hej

Visst har jag en hel del bilder, mest vanliga foton från Kodak Instamatic tiden och senare med en Pentax.

Dom få bilder jag har haft på forumet har frugan hjälpt mig att lägga in.

Problemet är mina datakunskaper och brist på tid, jag har många järn i elden både i Sverige och Thailand.

Jag misstänkte att ämnet kunde vara lite udda, men om folk tänker efter är det ju egentligen lika naturligt att ha killkompisar som tjejer i

Thailand.

Tjejer är ju rätt lika jorden runt och det är killar också.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej där! Jag har en vän som jag verkligen ser som en vän, han är polis i phuket "patong" Vi träffades på ett thaiställe mellan patong och karon, det tog många ggr innan han ens snackade med mig, men jag låg i, så till sist fråga han om jag ville följa med han på disco nere i patong. Och genom han känner jag andra poliser som jag kan gå ut och festa lite med iaf, näst sist jag va nere fick jag träffa hans familj, och varje tisdag när jag är nere så ses vi alla och går ut och äter, och jag betalar bara varannan gång det är dom benhårda på. Sen har jag hört att av andra thaiare jag känner ytligt att det är första gången dom ser en polis vara vän med en farang, nära vän då asså. Jaja det va min story iaf.

Mvh Mikael

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag tänkte starta en tråd om Thai killar istället för tjejer som annars dominerar nästan alla trådar.

Varför skrivs det så lite om killarna i landet?

Dom flesta som besöker landet regelbundet har ju säkert masssor av killkompisar i Thailand.

Själv tycker jag att dom är minst lika trevliga att umgås med och ha som kompisar som svenska diton.

Dom har ungefär samma intressen och roar sig på samma sätt som oss, dom är ärliga och hjälpsamma, bättre kompisar kan man inte ha.

Det är därför som jag inte anser att det är självklart att man i första hand ska umgås med andra utlänningar i Thailand.

Jag kan inte komma ihåg någon Thai som jag har kallat min vän som har gjort mig besviken ännu.

Vad tycker ni andra om thai killar som vänner?

Mvh Isan Lover

Jag kan inte komma på många saker som jag har gemensamt med Thaikillarna som bor uppe i tjejens by utanför Nong Khai, så uppenbarligen så har du och jag förmodligen inte speciellt mycket gemensamt heller... ;)

Jag gillar att resa t ex, hur många Thaikillar ute på vishan har ens besökt de vanligaste turistmålen i Thailand? Jag frågade sist om de varit i Pattaya, men de hade inte varit där och inte på nån annan turistort heller. Det hade inte råd helt enkelt.

Jag gillar att styrketräna, hur vanligt är det att Thaikillar tränar på gym? Inte speciellt vanligt kan jag säga, de hinner inte för de måste jobba och varför skulle de lägga en massa tid och energi på något som kostar pengar? Så att disskutera kost och träning skulle vara rätt meningslöst.

Jag gillar att disskutera världsproblemen, miljö, fattigdom, krig, politik, religion osv. Hur många Thaikillar brys sig om detta? Nej, får nog skippa det samtalsämnet också.

Jag gillar bilar också, Volvo och Merca är nog mina favvobilar. Men tror inte att Thaigrabbarna blir speciellt impade när jag berättar att jag haft en Autotech trimmad Volvo S40 T4 med runt 300 hk eller att jag är sugen på att skaffa en Volvo V50 med runt 450 hk.

Jag gillar ju att handla med aktier också och det finns ju faktist en börs i Thailand med, men tror inte att speciellt många Thailkillar håller på med aktiehandel eller kollar hur sina pensionsfonder gått på sistone. ;)

Hmmmm, men vad fasiken, det finns ju faktist ett intresse som alla grabbar världen över har gemensamt(förutom homosexuella grabbar då), nämligen SEX och BRUDAR!!! Ok, jag kan ju försöka mig på en konversation då: "Faen khun suai, dai mai?" (Är din tjej vacker) "Dai mak!" (Mycket) blir svaret och jag får genast en motfråga, "Khun Swippe, khun bombom farang pojing suai mak mak?" (Har du haft sex med många snygga farangtjejer) Och jag svarar "Chai, phom bombom farang pojing suai mak mak...". (Ja jag har satt på många snygga farangtjejer) Motfråga igen, "Khun Swippe, khun shorp bombom pojing Thai mak mak?" (Tycker du om att ha sex med Thaitjejer, underförstått om jag haft sex med många Thaitjejer) Och jag rodnar lite och svarar, "mai. pom shorp bombom faen phom, thöör khon Thai. Phom mai shorp bombom pojing Thai mak mak. Phom mai shorp butterfly, phom rak faen phom". (Nej jag tycker bara om att ha sex med min Thaitjej) Thaigrabbarna i kör, "Gåhååk!!!, khun shorp bai Pattaya bom bom Thai pojing sexy mak mak, dai!!!". (Lögn! Du tycker allt om att åka till Pattaya och sätta på en massa sexiga Thaitjejer) Ehhh. då känns det som att det varit bättre att varit tyst för nu börjar det bli lite väl många intima frågor. Kanske jag kan försöka mig på att byta samtalsämne och prata om bufflar eller hönor i stället? "Khun kwai kängräng mak, dai mai?" (Är din buffel stark) Eller kanske "Khun gai kai mak mak?" (Lägger din höna många ägg)

Nej tyvärr så är det nog bara för mig att inse att jag har inte så mycket gemensamt med Thaigrabbarna uppe i byn. Vi har helt olika bakgrund och har haft helt olika möjligheter att välja våra intressen. Men visst kan man få vänner för det, efter några sangsom groggar och några bira så brukar vi ha väldigt kul ihop även om vi knappast löser några världsproblem, något som man kanske annars brukar göra när man sitter uppe en hel natt och flummar med sina kompisar i Sverige t ex. He he he

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst har jag bekanta i Thailand som också är av det manliga könet, men vän kanske är lite för mycket att säga. Jag känner dock en gubbe som väl nu är 63 tror jag, som jag träffade på min första resa till Thailand. Han tog mig genast under sina vingar. Han jobbade (ev jobbar han fortfarande där) som taxichaffis på hotellet jag bodde i Bkk. Första året hade vi nog bara ett vanligt taxichaffis/kund-förhållande, men under åren har vår "vänskap" byggts på. På sistone har jag dessutom hälsat på hemma hos honom och hans fru samt bjudit hans närmaste familj på middag på restaurang - vilket var populärt. Han och hans systers man var även bjudna på den "bröllops"-fest som jag hade då jag och mitt ex "gifte" oss.

Han propsar aldrig på att få betalt för alla tjänster han gör för mig, men naturligtvis betalar jag honom innan jag lämnar landet. Det är väl så att jag antagligen betalar så mycket att han inte hade fått samma summa om jag bara betalat för varje körning eller tjänst var för sig.

Han är en go gubbe, han har typ 2 tänder kvar i munnen och åker bussen in till Bkk kl 03.30 varje morgon (gjort så senaste 45 åren) för att sätta sig i hotellobbyn och ibland få nån enstaka körning i den egenhändigt inköpta taxibilen, som är skrotfärdig och köpt nån gång på 60-talets glansdagar. Han kan Bkk:s gator på sina fem fingrar. Det tråkiga är väl att han är lite glad i spriten, precis som sin bror. Brodern är dock värre. Jag minns särskilt de ggr han kört mig till Pattaya. Det brukar vara minst en flaska Sangsom el dyl samt några flaskor kolsyrat vatten och en påse is med på den turen. Brodern brukar vara stupfull i Pattaya medan lyckligtvis min vän taxichaffisen försöker vara lite mer måttlig i sitt drickande. Men dricker det gör han. En gång blev det lite väl mycket (brodern var inte med) så jag vägrade låta honom köra tillbaka till Bkk samma dag. Han fick sova över på mitt hotellrum på Little Duck hotell som jag då bodde på. Jag tog ett rum med twinbeds om någon undrar... :whistle:

Här är en bild på honom: post-5488-125258904443_thumb.jpg

Här är hans syster och bror när vi hälsade på hos systern för att han försökte få mig bortgift med nån släktings barn. Jag tyckte dock hon var för ung (19) så det blidde inget av det: post-5488-125258930121_thumb.jpg

... och här är tjejen för er som blev intresserade: post-5488-125258941245_thumb.jpg

Och här sitter han nöjt och njuter på vår fest uppe på den Isanska landsbygden (Ban Tago heter byn): post-5488-125258964658_thumb.jpg

post-5488-125258904443_thumb.jpg

post-5488-125258930121_thumb.jpg

post-5488-125258941245_thumb.jpg

post-5488-125258964658_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag kan inte komma på många saker som jag har gemensamt med Thaikillarna som bor uppe i tjejens by utanför Nong Khai, så uppenbarligen så har du och jag förmodligen inte speciellt mycket gemensamt heller... ;)

Jag gillar att resa t ex, hur många Thaikillar ute på vishan har ens besökt de vanligaste turistmålen i Thailand? Jag frågade sist om de varit i Pattaya, men de hade inte varit där och inte på nån annan turistort heller. Det hade inte råd helt enkelt.

Jag gillar att styrketräna, hur vanligt är det att Thaikillar tränar på gym? Inte speciellt vanligt kan jag säga, de hinner inte för de måste jobba och varför skulle de lägga en massa tid och energi på något som kostar pengar? Så att disskutera kost och träning skulle vara rätt meningslöst.

Jag gillar att disskutera världsproblemen, miljö, fattigdom, krig, politik, religion osv. Hur många Thaikillar brys sig om detta? Nej, får nog skippa det samtalsämnet också.

Jag gillar bilar också, Volvo och Merca är nog mina favvobilar. Men tror inte att Thaigrabbarna blir speciellt impade när jag berättar att jag haft en Autotech trimmad Volvo S40 T4 med runt 300 hk eller att jag är sugen på att skaffa en Volvo V50 med runt 450 hk.

Jag gillar ju att handla med aktier också och det finns ju faktist en börs i Thailand med, men tror inte att speciellt många Thailkillar håller på med aktiehandel eller kollar hur sina pensionsfonder gått på sistone. ;)

Hmmmm, men vad fasiken, det finns ju faktist ett intresse som alla grabbar världen över har gemensamt(förutom homosexuella grabbar då), nämligen SEX och BRUDAR!!! Ok, jag kan ju försöka mig på en konversation då: "Faen khun suai, dai mai?" (Är din tjej vacker) "Dai mak!" (Mycket) blir svaret och jag får genast en motfråga, "Khun Swippe, khun bombom farang pojing suai mak mak?" (Har du haft sex med många snygga farangtjejer) Och jag svarar "Chai, phom bombom farang pojing suai mak mak...". (Ja jag har satt på många snygga farangtjejer) Motfråga igen, "Khun Swippe, khun shorp bombom pojing Thai mak mak?" (Tycker du om att ha sex med Thaitjejer, underförstått om jag haft sex med många Thaitjejer) Och jag rodnar lite och svarar, "mai. pom shorp bombom faen phom, thöör khon Thai. Phom mai shorp bombom pojing Thai mak mak. Phom mai shorp butterfly, phom rak faen phom". (Nej jag tycker bara om att ha sex med min Thaitjej) Thaigrabbarna i kör, "Gåhååk!!!, khun shorp bai Pattaya bom bom Thai pojing sexy mak mak, dai!!!". (Lögn! Du tycker allt om att åka till Pattaya och sätta på en massa sexiga Thaitjejer) Ehhh. då känns det som att det varit bättre att varit tyst för nu börjar det bli lite väl många intima frågor. Kanske jag kan försöka mig på att byta samtalsämne och prata om bufflar eller hönor i stället? "Khun kwai kängräng mak, dai mai?" (Är din buffel stark) Eller kanske "Khun gai kai mak mak?" (Lägger din höna många ägg)

Nej tyvärr så är det nog bara för mig att inse att jag har inte så mycket gemensamt med Thaigrabbarna uppe i byn. Vi har helt olika bakgrund och har haft helt olika möjligheter att välja våra intressen. Men visst kan man få vänner för det, efter några sangsom groggar och några bira så brukar vi ha väldigt kul ihop även om vi knappast löser några världsproblem, något som man kanske annars brukar göra när man sitter uppe en hel natt och flummar med sina kompisar i Sverige t ex. He he he

Mvh Swippe

Hej

Det jag och mina vänner i stan och på landet har gemensamt är t.ex fotboll (engelska, spanska och italienska ligan) att satsa en liten slant på

matchen och ta några öl ihop.

Gå på Thaiboxning tillsammans eller gå på karaokebar (ej min favorit).

På landet är ju fiske och gillrande av fällor något som man kan göra tillsammans.

Åka på Molam i grannbyarna är ju kul.

Egentligen precis samma saker som vi gör med svenska kompisar.

En del killar i byn har ju jobbat utomlands och har erfarenheter därifrån, många har jobbat i t.ex Bangkok.

Så helt insnöade är dom inte.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppe i byn har jag ännu inte träffat på några som jag skulle kalla killar.

Det har mest var gubbar i familjen som velat tagit några glas med mig, eller bara impa på de andra med några engelska stavelser.

Däremot, i mitt andra hem, Koh Samui har jag träffat några lirare som under åren blivit riktigt bra vänner.

Är man återkommande stammis på ett litet hotell så blir man naturligtvis igenkänd, och om man som jag inte har något emot att bjussa grabbarna på en liten bar-runda ibland så blir man ju friends-for-life.

DSC00039.jpg

För-krök på hotellet: Noom & Joe

DSC00043.jpg

Äta gött och skåla är det som det blir mest av. Thailändska killar är för övrigt dåliga fotografer.

DSC00044.jpg

Myrsallad = Gott. Fet skalbagge = Inget vidare

DSC00093.jpg

Jag är bäst! Tycker Noom.

DSC00559.jpg

Chok dee!!! Wit & Bae - Bartenders/servitörer på hotellet. Bäst i stan (?)

DSC00026.jpg

Vaktis på hotellet fyller år - Blev som ensam gäst & farang inbjuden. Tog med mig en tillfällig polare från Schweiz.

DSC00029.jpg

Paaaaaarty! Jag blev tvungen att säga åt Schweizaren att gå hem & ta på sig en t-shirt... han tyckte det var naturligt med bart bröst eftersom det var varmt. Frågade om folk kom utan tröja på fest hemma hos honom.

Så var det med det. Kanongrabbar allihopa... sen är det väl så att vi kanske inte har så mycket gemensamt, men det är faktiskt så att man behöver inte ha en massa gemensamt för att vara vänner med folk. Man kan ha kul ändå.

Det är ju skillnad på vänner och vänner, även här hemma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Isan Lover! Fotboll är så klart ett intresse som även verkar vara vanligt bland Thaikillar, men jag tillhör väl en av de få faranger i såna fall som inte bryr mig ett skvatt om fotboll eller sport. Annars så hade det ju varit trevligt att samlas runt Tv´n och kolla in en match tillsammans. :clapping:

Och när det gäller Thaiboxning så verkar det inte vara speciellt vanligt uppe runt Nong Khai, tror inte jag sett en endaste träningsanläggning för Thaiboxning där. Hade varit kul att gå och kolla på några matcher annars. Gärna tränat lite själv också för att klara av tristessen i byn.:preved:

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Thaiboxning var också ett gemensamt intresse hos mig och mina manliga thailändska kompisar.

I början av 1990-talet var holländaren Raymond Dekkers "Megastor" i Thailand och hans spännande matcher brukade vi kolla på tillsammans och dricka öl.

http://www.youtube.com/watch?v=4ByDPK8Btdo&feature=PlayList&p=17EDC69B73B1809B&index=0

Ingen farang kommer någonsin att nå upp till "Raymond Dekkers" suveräna klass igen!!

http://www.youtube.com/watch?v=mKu3W5xhpY8&feature=related

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Thaiboxning var också ett gemensamt intresse hos mig och mina manliga thailändska kompisar.

I början av 1990-talet var holländaren Raymond Dekkers "Megastor" i Thailand och hans spännande matcher brukade vi kolla på tillsammans och dricka öl.

http://www.youtube.com/watch?v=4ByDPK8Btdo&feature=PlayList&p=17EDC69B73B1809B&index=0

Ingen farang kommer någonsin att nå upp till "Raymond Dekkers" suveräna klass igen!!

http://www.youtube.com/watch?v=mKu3W5xhpY8&feature=related

Vilken grym kille :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet att han som ung 16 år dömdes till med hjälp för mord men kom ut från fängelse efter några år.

Av Jerker

Visst, säkert en toppenkille att ha som vän...

Det tog säkert 4-5 år innan min sambo berättade om vad den killen varit med om jag blev väldigt förvånad. Nu var väldigt ung när hände och tillhörde gäng som rånade någon det gick snett. Han var inte själv delaktig i mordet annars hade suttit kvar.

Som sagt jag litar mer på honom vissa syskon i min sambos familj.

http://tomtensmandlar.tictail.com/

Jerker เจสเปอร์ โรสัน

Link to comment
Dela på andra sajter

IL, om min fru undrar om du är riktigt klok, det behöver väl inte förtydligas?

Sen till dig som kände snutar i phuket, ja det är ju bra. jag tycker dock inte att det skulle vara speciellt skoj att ha poliser som vänner. Rätt vad det är, så kommer dom hem till dig och knackar på dörrn, och då kan det vara dags att slanta upp.

Sen undrar jag om den polis som man har som vän, ställer upp om det skulle vara kris, eller om han är rädd om sin egen karriär?

Möljis

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Isan Lover! Fotboll är så klart ett intresse som även verkar vara vanligt bland Thaikillar, men jag tillhör väl en av de få faranger i såna fall som inte bryr mig ett skvatt om fotboll eller sport. Annars så hade det ju varit trevligt att samlas runt Tv´n och kolla in en match tillsammans. :clapping:

Och när det gäller Thaiboxning så verkar det inte vara speciellt vanligt uppe runt Nong Khai, tror inte jag sett en endaste träningsanläggning för Thaiboxning där. Hade varit kul att gå och kolla på några matcher annars. Gärna tränat lite själv också för att klara av tristessen i byn.:preved:

Mvh Swippe

Hej

Några tränings anläggningar i Nong Khai området känner inte jag heller till men det finns säkert, själv har jag bara provat Thaiboxning en gång och

det var i Pattaya när jag var i 25 års åldern, när jag ställde upp på en ploj match mot en kille från Marin Bar.

Vi brukar besöka kringresande sällskap som sätter upp en ring utomhus och kör matcher i alla viktklasser, det brukar kosta mellan 100-200 baht att

gå in och kolla, sedan är det vadslagning om matcherna, rätt kul faktiskt.

Det verkar som alla ifrån skollärare till risbönder är intereserade av boxning även på landsbygden.

Synd att du inte gillar fotboll för det är ett intresse som man kan dela med många.

Vi brukar spela lite på e.m i byn, på bygatan eller skolans fotbollsplan, då brukar både lärare, elever och föräldrar vara med.

Skolan har även en boule bana som används varje kväll av byinnevånarna.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Swippe

Det här kanske vore något för dig nästa gång du är i trakten.

Det finns tydligen en gammal mästare i Nong Khai boxing stadium brevid The Grand Hotel som man kan träna hos.

Han heter Arjarn Lart och talar tillräckligt med engelska för att det ska fungera.

Och i Udon Thani finns det också möjligheter, bifogar en länk däritrån.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen till dig som kände snutar i phuket, ja det är ju bra. jag tycker dock inte att det skulle vara speciellt skoj att ha poliser som vänner. Rätt vad det är, så kommer dom hem till dig och knackar på dörrn, och då kan det vara dags att slanta upp.

Sen undrar jag om den polis som man har som vän, ställer upp om det skulle vara kris, eller om han är rädd om sin egen karriär?

Möljis

Visst ar det ingen universalforsakring att kanna poliser och kan sakert ibland vara ett problem snarare an en tillgang. Dock sa ar det bevisligen sa att i manga fall sa hjalper det rejalt att ha ratt kontakter om man hamnar i en utsatt situation. Ett namn och ett valriktat telefonsamtal kan losa situationer som annars kunnat resultera i antingen tid pa burken eller hal i planboken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Wille

Angående poliser så håller jag med om att dom kan vara bra att känna ibland, men jag vill inte ha dom som riktigt nära vänner.

Detta p.g.a att jag har sett att dom närmaste "vännerna" till poliserna blir lite livegna och får räkna med att bjuda på mat och dryck så fort dom

stöter på dessa ute på resturanger och barer.

Ska jag bjuda på något vill jag bestämma på vad och när det ska ske själv.

Så jag försöker ha lite distans samtidigt som jag ändå hälsar på och pratar med poliserna, det blir lite av en balansgång när man försöker hålla det

på den nivån.

Har dom fest på polistationen och vill att jag ska komma så gör jag det om jag är anträffbar, annars undviker jag det gärna.

Dom flesta människorna ser ju polisen som ett gissel i.o.m att dom är korrumperade, men alla är beroende av dom så det gäller att hålla masken.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...