Jump to content
IGNORERAD

Vad tittar ni på just nu?


Tekkor

Recommended Posts

 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 356
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tekkor

    72

  • audirs2

    43

  • Nakhon

    26

  • Enis

    20

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

UglyFarang

Röd oktober, inte fan rör sej en ubåt som ett flygplan i svängarna??

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66
1 timme sedan, skrev UglyFarang:

Röd oktober, inte fan rör sej en ubåt som ett flygplan i svängarna??

jo det tror jag? svänger man höger så gör den det och lika med vänster. Men miljön är ju lite olik? vatten vs luft

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
42 minuter sedan, skrev jlh66:

jo det tror jag? svänger man höger så gör den det och lika med vänster. Men miljön är ju lite olik? vatten vs luft

Du menar att om man svänger höger så lutar den åt höger som ett flygplan?

Borde den inte bära sej åt som en stor båt, bara svänga?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
6 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Du menar att om man svänger höger så lutar den åt höger som ett flygplan?

Borde den inte bära sej åt som en stor båt, bara svänga?

När man girar med fartyg lutar den först, när man lägger om rodret, inåt i giren för att sedan luta utåt av centrifugalkraften

 

Båtar lutar inåt när man svänger

 

Ubåtar däremot har helt andra påverkande kraften när man girar i uläge eftersom ingen del av ubåten är över ytan och hur en ubåt beter sig kan vara väldigt olika. Farten påverkar. En ubåt som girar kraftigt och har traditionella roder och kör ganska fort kan råka ut för något som heter "snap roll" och gör att ubåten gör en ganska kraftig dykning neråt p.g.a att roderytorna får lite andra krafter vid gir. Denna effekt kan minska om man har X-roder istället för traditionella +-roder

Sedan påverkas lutning etc mycket av om man har sidoroder i stäven eller uppe på tornet eftersom dom sitter över centrumaxeln på fartyget.

Om man har en eller två propellrar påverkar också samt år vilket håll den enda propellern roterar.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Kollade på Soylent green i gårkväll .

Det är ju 2022 så vi lever ju i framtiden jag ska inte skriva några spoilers vilket är väldigt lätt gjort med denna film.

Jag har bara hört talas om filmen för de referenser som finns överallt i "populärkulturen" 

Tyckte dev var hyfsad den sticker ut och filmmakarna har lagt ner jobb på den. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Soylent_Green

 

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Chrille Columbus:

Kollade på Soylent green i gårkväll .

Det är ju 2022 så vi lever ju i framtiden jag ska inte skriva några spoilers vilket är väldigt lätt gjort med denna film.

Jag har bara hört talas om filmen för de referenser som finns överallt i "populärkulturen" 

Tyckte dev var hyfsad den sticker ut och filmmakarna har lagt ner jobb på den. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Soylent_Green

 

Tack för tipset den har jag inte sett 

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
14 timmar sedan, skrev Tallviking:

När man girar med fartyg lutar den först, när man lägger om rodret, inåt i giren för att sedan luta utåt av centrifugalkraften

 

Båtar lutar inåt när man svänger

 

Ubåtar däremot har helt andra påverkande kraften när man girar i uläge eftersom ingen del av ubåten är över ytan och hur en ubåt beter sig kan vara väldigt olika. Farten påverkar. En ubåt som girar kraftigt och har traditionella roder och kör ganska fort kan råka ut för något som heter "snap roll" och gör att ubåten gör en ganska kraftig dykning neråt p.g.a att roderytorna får lite andra krafter vid gir. Denna effekt kan minska om man har X-roder istället för traditionella +-roder

Sedan påverkas lutning etc mycket av om man har sidoroder i stäven eller uppe på tornet eftersom dom sitter över centrumaxeln på fartyget.

Om man har en eller två propellrar påverkar också samt år vilket håll den enda propellern roterar.

Då betyder detta att filmen bör vara rätt visande.

Tack!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Peaky Blinders på Netlfix!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev audirs2:

Peaky Blinders på Netlfix!

Tycker 6,an tappade lite "fart", bra avslut med öppning för nya avsnitt...

Klart sevärt...

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-06-03 at 22:08, skrev M33:

Mayans säsong 4.

 

67E3EFBC-B0CD-41C3-AC5F-6708930B9A4F.thumb.jpeg.937fea00ec9c5f4da750c5c55f70520a.jpeg

Nytt avsnitt?

Är det Netflix i iSverige ?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev audirs2:

Peaky Blinders på Netlfix!

Kanonbra. Gillar scenen i första avsnitten där de "begraver" Polly. Känns som en hyllning av henne på riktigt av hennes skådespelarkollegor. Gillade sista avsnittets slut. Yngste sonen säger att det hela ska avslutas med en långfilm. Antar det blir en långfilm på Netflix.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Baa:

Nytt avsnitt?

Är det Netflix i iSverige ?

Tror den säsongen kom nyss här. HBO vill jag minnas att jag tittade på…

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev M33:

40 years of Metallica. På Amazon Prime.

 

015E7D9B-D541-44DE-8C68-811FED20BDB2.thumb.jpeg.460e2b314b607823c5ad4526f3003a49.jpeg

Den borde man fasen ladda ner på TPB bara för att......

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev apknug:

Den borde man fasen ladda ner på TPB bara för att......

Amazon Prime är gratis (om man vill…)

Link to comment
Dela på andra sajter

Började kolla de två första avsnitten av The Old Man, höga poäng på IMDB men jag tyckte nog bara att den var sådär, för mycke tramsiga känslor.


nedladdning.thumb.jpg.aa440edc912a6f2ae447a5d2d5b010df.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Korea har en egen Casa Del Papel film nu!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Red kollas just nu, det var ett par år sedan senast och filmen är väl inget mästerverk men skådisarna borgar för en del humor.

 

Det kommer att bli ett maraton med säsong VIII av Alone som nu är inspelad, den pågick runt Chilko Lake denna gången.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...