Jump to content
IGNORERAD

Hjälp med en utav frågorna i referent bilaga E


Leksandstars

Recommended Posts

Håller på och fyller ut referentbilaga E och kommer till frågan "Har någon anhörig till dig tidigare beviljats visering till Sverige?

Vad menas? e det eventuellt mitt gamla Ex fån Thailand eller är det från min släkt i sverige de menar?

Tack på förhand

Patrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller på och fyller ut referentbilaga E och kommer till frågan "Har någon anhörig till dig tidigare beviljats visering till Sverige?

Vad menas? e det eventuellt mitt gamla Ex fån Thailand eller är det från min släkt i sverige de menar?

Tack på förhand

Patrik

Tror dom menar någon släktmedlem, för ett ex är egentligen inte "anhörig" på så sätt.

Utan mer mor,far,lillebror osv osv.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller på och fyller ut referentbilaga E och kommer till frågan "Har någon anhörig till dig tidigare beviljats visering till Sverige?

Vad menas? e det eventuellt mitt gamla Ex fån Thailand eller är det från min släkt i sverige de menar?

Tack på förhand

Patrik

Det är väl din tjej som ansöker så tänk dig frågorna till henne, inte till dig.

Lycka till!

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kim det måste väl vara jag som ska svara på den frågan ur min släkt?

Jag menar att E bilagan e ju info om mig och det e ju jag som ska signera den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kim det måste väl vara jag som ska svara på den frågan ur min släkt?

Jag menar att E bilagan e ju info om mig och det e ju jag som ska signera den.

Ja du har rätt, fel av mig. Blandade ihop dom olika blanketterna i minnet. Men då skulle jag kryssa Nej om du inte har någon utländsk släkting som beviljats visum till Sverige tidigare.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hej.

Ja frågan menar om någon släkting till dig tiddigare beviljats visum till sverige. Du ska antagligen kryssa nej om du inte har släktingar utanför schengen som tidigare beviljats visum till sverige.

Den här frågan blir mer intressant för migrationsverket när ngn person med PUT eller nytt svenskt medborgarskap är referensperson.

Men Leksand är väl med i schengen?

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom menar om du bjudit någon tidigare på visumbesök till Sverige. Vem du bjudit och när.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Dom menar om du bjudit någon tidigare på visumbesök till Sverige. Vem du bjudit och när.

Mvh Thaikonsult

Tja. Antar att du kan det här. Själv har jag tolkat denna kolumn annorlunda. Jag har varit referens till ca 10 anhöriga till min sambo, men aldrig skrivit ngt i denna kolumn eftersom jag tolkar dom jag varit referns till som anhöriga till min sambo ej till mig. Och det har funkat bra.

Lite tokigt att blanketterna inte är riktigt tydliga.

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Svarar man fel på frågan kan det hända att man får ett avslag. Vilket händer ibland.

Idag är ambassaden uppkopplad till den stora schenegendatabasen så de har bra koll på tidigare ansökningar och vistelser.

Tidigare var det inte så noga med uppgifterna i ansökningarna eftersom ambassaden hade svårt att kontrollera uppgifterna. Ett typexempel var när tjejerna fick avslag så bytte de bara pass och ansökte igen. Numera fungerar inte denna variant.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...