Jump to content
IGNORERAD

Biljettkrav för 3mån visa


hapa38

Recommended Posts

Min tjej ska för andra gången besöka sverige och denna gång med sonen och vintertid i 3 månader (typ 1 nov-1 feb)

Min fråga är om någon vet om det krävs T/R biljett eller om det är ok att bara köpa en enkel från Bangkok till stockholm och senare köpa returresan. Anledningen är att jag ska åka med ner feb, men inte riktigt vet när, för att börja UT processen. Men vi kommer att hållas oss inom de 3månaderna såklart.

Sist när hon var här så blev jag framkallad i passkontrollen och de bad att få se biljetten för returresan, men då var det bara en månad.

Jag har ställt frågan till migrationsverket, men de har inte återkommit än...

Hoppas att någon i detta trevliga forum vet :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Har hon ingen returbiljett vid inresan till Sverige som stämmer överens med visumets giltighetstid kan hon bli stoppad i passkontrollen.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Nagan som vet var man kan finna billiga ombokningsbara biljetter? Hur vet man om en biljet ar ombokningsbar eller ej?

Valdigt tacksam for svar da jag ska kopa en nu i veckan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nagan som vet var man kan finna billiga ombokningsbara biljetter? Hur vet man om en biljet ar ombokningsbar eller ej?

Valdigt tacksam for svar da jag ska kopa en nu i veckan.

Om ni köper från Thailand så går det nog att hitta nått billigt o bra från www.saveflights.com.

Du som köpare kan lägga till dom på MSN (så perfa) och be dom kolla biljett åt dig och säga pris, samt meddela tanten som är i Thailand osv.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...