Jump to content
IGNORERAD

Vad byggs äkta kärlek av?


Vaxet

Recommended Posts

Vaxet!

Hur får du ihop det här då?

Aht (min fru) är ung, snygg och trevlig.

Jag är gammal, tjock och fattig.

Vi har det helt underbart och trivs tillsammans och jag tror min själ att hon älskar mej!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 82
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ITOY

    14

  • Kim

    11

  • Vaxet

    8

  • Tujtuj

    4

Mest aktiva i denna tråd

Varför blir snygga rika filmstjärnor ihop med snygga rika filmstjärnor och inte med snygga fabriksarbetare?

Det borde bero på att dom umgås i olika kretsar, dvs att filmstjärnan bor inte tex i Mellerud och vet inte att mongo-micke bor där. På lördagen när micke ska ut och ta en öl på den lokala puben så finns inte filmstjärnan där pga att hon bor och är i stockholm.

Link to comment
Dela på andra sajter

kärlek har med hormoner att göra för men, samt dofter för kvinnor mer än så är det inte sen om man blir atrakterad av en person så finns det en mängd variabler som sätter sina spår.

Mantra

Link to comment
Dela på andra sajter

Dofter för kvinnor? :lol:

"Han är tjock, fattig och elak men han luktar ju så himla gott!"

Ändrades av Tujtuj

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det borde bero på att dom umgås i olika kretsar, dvs att filmstjärnan bor inte tex i Mellerud och vet inte att mongo-micke bor där. På lördagen när micke ska ut och ta en öl på den lokala puben så finns inte filmstjärnan där pga att hon bor och är i stockholm.

Äntligen en som fattat. Det har ingenting med pengar att göra..man blir oftas kär i någon som man har en chans att få umgås med förstås. Brad pitt springer inte så ofta i Manillas slum så han har ingen kvinna därifrån.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet!

Hur får du ihop det här då?

Aht (min fru) är ung, snygg och trevlig.

Jag är gammal, tjock och fattig.

Vi har det helt underbart och trivs tillsammans och jag tror min själ att hon älskar mej!

Du har förstås gett henne uppmärksamhet, vilket hon inte har fått av dom unga, snygga och rika männen som hon kanske egentligen ville ha. Men genom att umgås med dig så har kärlek uppstått trots att du kanske egentligen inte var vad hon drömde om innan ni träffades.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Kim!

De flesta människor hittar väl sin partner i den miljö där de vistas?

Jag tror säkert att Brad Pitt skulle kunna förälska sig i en fabriksarbeterska från Manilla ifall han nu jobbade på fabrik i Manilla, likaväl som att bargubben förälskar sig i bartjejen i baren.

Siam Nilsson har givetvis rätt i att kärlek kräver att många faktorer spelar in,

säkert även ekonomisk trygghet,

men ingen förutsättning för kärlek.

Atom!

Äkta kärlek är väl om man inte kan leva utan någon, oavsett pengar?

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Kim!

De flesta människor hittar väl sin partner i den miljö där de vistas?

Jag tror säkert att Brad Pitt skulle kunna förälska sig i en fabriksarbeterska från Manilla ifall han nu jobbade på fabrik i Manilla, likaväl som att bargubben förälskar sig i bartjejen i baren.

Filmstjärnetyper som Brad Pitt har horder av vanliga tjejer med exeptionell look väntande utanför hotellen vart än dom åker i världen. Och begagnar sig flitigt av dom också vilket borde ge den vanliga tjejen och film/rock-stjärnan chansen att bekanta sig en hel del med varandra. Men inte blir dom tjejerna några fruar inte, nej för att äkta en maka krävs i rockstjärnors fall tjejer som kan erbjuda mycket mer än good looks.

Är nästan lite småkul att plötsligt inse att en del människor faktiskt tror att det är en ren slump att det rika vackra och berömda folket inte gifter sig med analfabetflickan i slummen. Verkar finnas riktiga kärlekssageromantiker i leden. yes.gif

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Apropå kärleksromantik behöver man ju inte gå över ån efter vatten.

Du är ju själv ett utmärkt ex på detta.

Norrländsk renskötare träffar söta flickan från den avlägsna byn i sydostasien och ljuv musik uppstår.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har förstås gett henne uppmärksamhet, vilket hon inte har fått av dom unga, snygga och rika männen som hon kanske egentligen ville ha. Men genom att umgås med dig så har kärlek uppstått trots att du kanske egentligen inte var vad hon drömde om innan ni träffades.

Jag läser lite mellan raderna och tycker om ditt svar!

Förutom uppmärksamhet, så har hon mitt fulla förtroende, trots sin embarliga 5-åriga byaskola.

Misstänksamhet finns inte på kartan!

Jag har jobbat på att stärka hennes självkänsla och fått kvitto på att hon har klarat "kursen" med glans.

En bieffekt har blivit, att vi klarar av ganska stora, yttre påfrestningar och att vi tillsammans känner oss trygga i tillvaron.

Sammantaget vill jag kalla detta för "en sorts kärlek".

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej jalamet igen kul att så många gick igång på ordet pengar. självklart har pengar inget med kärlek att göra. Kärlek handlar om att närhet och ömhet skratt och småbråk. Samt uppmuntra och stödja varann i medgång och motgång.

Självklart blir man kär när man får höra att man använder för mycket diskmedel eller tjejen blir upprörd när man betalt 20 baht för en s.k. hamburgare!!!!! Då vet man att hon verkligen bryr sig. :dance1

P.S. det enda som gick att äta på hamburgaren var brödet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag läser lite mellan raderna och tycker om ditt svar!

Förutom uppmärksamhet, så har hon mitt fulla förtroende, trots sin embarliga 5-åriga byaskola.

Misstänksamhet finns inte på kartan!

Jag har jobbat på att stärka hennes självkänsla och fått kvitto på att hon har klarat "kursen" med glans.

En bieffekt har blivit, att vi klarar av ganska stora, yttre påfrestningar och att vi tillsammans känner oss trygga i tillvaron.

Sammantaget vill jag kalla detta för "en sorts kärlek".

Tja.en sorts kärlek.

Låter lite andefattigt och inte full tillfredsställande.

Låter som att det är något man får nöja sig med i brist på annat...

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja.en sorts kärlek.

Låter lite andefattigt och inte full tillfredsställande.

Låter som att det är något man får nöja sig med i brist på annat...

MVH Nonki

Hej Nonki!

Jag får väl säga så här, att man skall ge f*n i datorn när man har varit på kalas.

Det blir gärna lite andefattigt då.:drinks:

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag läser lite mellan raderna och tycker om ditt svar!

Förutom uppmärksamhet, så har hon mitt fulla förtroende, trots sin embarliga 5-åriga byaskola.

Misstänksamhet finns inte på kartan!

Jag har jobbat på att stärka hennes självkänsla och fått kvitto på att hon har klarat "kursen" med glans.

En bieffekt har blivit, att vi klarar av ganska stora, yttre påfrestningar och att vi tillsammans känner oss trygga i tillvaron.

Sammantaget vill jag kalla detta för "en sorts kärlek".

Ja det är säker någon sorts kärlek :great:

För kärlek är troligen ett samlingsbegrepp för något som man inte kan förklara. Det är vad jag tror :unsure:

Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda. 

Mark Twain

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, riktigt äkta kärlek är mycket sällsynt och förekommer endast där parten inte har någon som helst vinning/nytta av förhållandet.

Detta tillstånd uppstår då den andra är näst intill en kopia av sin partner. Di som älskar sin spegelbild får nog anses ha funnit den äkta kärleken.

Kärleksteoretikern Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, riktigt äkta kärlek är mycket sällsynt och förekommer endast där parten inte har någon som helst vinning/nytta av förhållandet.

Detta tillstånd uppstår då den andra är näst intill en kopia av sin partner. Di som älskar sin spegelbild får nog anses ha funnit den äkta kärleken.

Kärleksteoretikern Arne

Nämen Banarne du som brukar vara rolig som få. Vad har hänt? Det där var inte det minsta roligt.är du deprimerad månne?

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

men om börsen e full :give_rose: e kärleken hetare från den som tom börs har :wub: för fins det inga kulor så blir det lätt :girl_ww:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Gräl och förlåtelser.

Idag är det precis 12 år sedan frugans och mina ögon mötte varandra. :wub:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

grattis Enis :hi::friends:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis Enis med dam för 12 år tillsammans!

Själva närmar vi oss 7 år, men det har i en del stunder varit långt från en självklarhet...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej alla:

Mitt första inlägg på Forumet, får bli ett citat från en ekonomiprofessor;

- Det finns endast 2 saker som intressera mänskligheten, pengar och fi**a-

saturnus

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...