Jump to content
IGNORERAD

Svenskt medborgarskap...


ITOY

Recommended Posts

Jag har för mig att man måste ha haft PUT i minst 5 år innan man kan få svenskt medborgarskap, men jag kan ha fel

För ljugaren är ljugandet en konst men för lögnaren är det ingen konst att ljuga

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Jag har för mig att man måste ha haft PUT i minst 5 år innan man kan få svenskt medborgarskap, men jag kan ha fel

Tja.

5 års hemvist gäller, dock med div undantag, bla:

"Är du gift, lever i ett registrerat partnerskap eller är sambo med en svensk medborgare sedan minst två år tillbaka? Då kan det vara tillräckligt med tre års hemvist. Det krävs då också att din make/partner/sambo har varit svensk medborgare under de senaste två åren. Ni måste också bo tillsammans"

Källa: http://www.migrationsverket.se/index.jsp?swedish/medborg/medborg.html

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Vändande post är kanske lite optimistiskt. Skickade in fru Changs ansökan 1 september och ännu ingen respons av något slag.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

När frugan sökte ut= 6mån

När dottern sökte ut= 6mån

Medborgarskap= 6mån

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...