Guest twin1 Inlagd September 9, 2009 Dela Inlagd September 9, 2009 Visst ar det sakerligen sa. Lever man pa en budget som IL eller 10,000 baht har man mindre budget en tex. min barnflicka eller jambordig med tradgardsmastaren pa jobbet. Det begransar sjalvklart urvalet av vilka tjejer som kan forestalla sig en framtid med personen ifraga. Alla medelklass och overklass-tjejer gar det direkt bort. Jag skulle pasta att de allra tjejer med lite utbildning eller framtidsutsikter skulle valja bort en sadan person pa ett mkt tidigt stadium. Som tillfallig gik kanske det skulle funka men aldrig att presenteras for vanner och familj. Hur attraktivt ar det med nagon som lever pa existensminimum och ar nojd med det? Jag ska försöka leva på 10 000 battisar i månaden, givetvis finns det mer pengar på mitt kontot, men efter 9ggr där nere vill jag testa hur det är att leva snålt, jag känner många thaiare och hoppas dom kan hokka upp mig med lite "normala" tjejer. Mvh Mikael Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Balut Power Inlagd September 9, 2009 Dela Inlagd September 9, 2009 Jag ska försöka leva på 10 000 battisar i månaden, givetvis finns det mer pengar på mitt kontot, men efter 9ggr där nere vill jag testa hur det är att leva snålt, jag känner många thaiare och hoppas dom kan hokka upp mig med lite "normala" tjejer. Mvh Mikael Lycka till, 333 Bath i snitt per dag, brudarna kommer att stå i kö http://www.balut-power.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd September 9, 2009 Dela Inlagd September 9, 2009 Blir ju ca ett lösnummer i veckan för stålarna. Du får väl ladda upp rejält då inför de stunderna BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest twin1 Inlagd September 9, 2009 Dela Inlagd September 9, 2009 Blir ju ca ett lösnummer i veckan för stålarna. Du får väl ladda upp rejält då inför de stunderna BTT Det löser sig nog, jag är inte bara där för att ligga, men nån gång i veckan så. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd September 9, 2009 Dela Inlagd September 9, 2009 Eftersom jag inte är någon Cornelisexpert kan jag inte ta upp en disskution om när visan skrevs, är dock helt benägen att hålla med om att den skrevs efter händelsen på båten, d,v,s senare, hade den skrivits innan kunde man ju misstänka att han hade varit ute efter en bekräftande upplevelse och det skall vi väl inte skylla den gode Cornelis för. Nu börjar vi ju hamna utanför trådens ämne men det är kanske inte så ovanligt på detta forum Lasse Berghagen bodde ett tag på Cornelis båt efter sin skilsmässa med Lill-Babs 1968. Tuffa tag..Cornelis slängde Lasses gitarr till sjöss med kommentaren att han skulle göra sig av med alla minnen från tiden med henne. Dramat med transvestiterna dömdes han för 1975 och då hade han nog lämnat båtlivet för länge sen och jagat ut dom från en vanlig hyreslägenhet Mvh Fritz... Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd September 9, 2009 Dela Inlagd September 9, 2009 333 baht om dagen låter ju som en ganska modest budget att klara sig på per dag appropå Twins reseplaner. Å andra sidan var ju mat, hyra och alkohol gratis så. Ska man vara borta så länge som sex måndader är det ju inget måste att parta eller leva turistliv varendaste dag. Vissa dagar kan man t ex läsa en bok eller gå en långpromenad (eller ängna sig åt någon annan aktivitet som är gratis eller i alla fall näst intill). Har man gott om tid slipper man ju känna stress över att göra alla de grejer som turisten som bara kanske har en månad i anspråk gärna vill ägna sig åt för att semestern skall kännas lyckad. Då behöver det inte gå åt så många baht. Allt beror väl på vilka krav man har. Fast det är klart. Någon longtime räcker nog ej pengarna till och så många shorttimes lär det väl inte heller bli i månaden. "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd September 9, 2009 Dela Inlagd September 9, 2009 Twin1 skrev: "PS åker ner till phuket nu i ca 6 månader med en budget på ca 10 000 battisar i månaden rum,moppe,mat och dricka i baren är gratis så DÅ ska vi se hur många thaitjejer som är intresserade." Fråga: Är det din egen bar som du åker ner till eftersom det är "gratis" med rum, moppe, mat och dricka? Införskaffandet av baren kan ju knappast ha varit gratis i alla fall Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest twin1 Inlagd September 9, 2009 Dela Inlagd September 9, 2009 Twin1 skrev: "PS åker ner till phuket nu i ca 6 månader med en budget på ca 10 000 battisar i månaden rum,moppe,mat och dricka i baren är gratis så DÅ ska vi se hur många thaitjejer som är intresserade." Fråga: Är det din egen bar som du åker ner till eftersom det är "gratis" med rum, moppe, mat och dricka? Införskaffandet av baren kan ju knappast ha varit gratis i alla fall Vi är 2 st som har baren tillsamans. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vaxet Inlagd September 9, 2009 Dela Inlagd September 9, 2009 (ändrad) Vi är 2 st som har baren tillsamans. Mat, dryck, boende och moppe gratis, samt 10 000 att leva på utöver detta. Antar att mat dryck, boende och moppe betalas av barens inkomster och inte riktigt kan sägas vara gratis. Jag hoppas för din skull dock att mat dryck, boende och moppe redan är betalt och inte skall betalas med medel som förväntas komma in under säsongen. För då riskerar du nog att få skjuta till från de 10 000 baht som du ser som fickpengar. Bangkok, Pattis och Phuket, samma sak just nu, lite folk och nästan ingen bar går ens plus/minus noll. Men som sagt, jag önskar er lycka till! Ändrades September 9, 2009 av Vaxet VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd September 9, 2009 Dela Inlagd September 9, 2009 Vi är 2 st som har baren tillsamans. Vilken bar? Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest twin1 Inlagd September 9, 2009 Dela Inlagd September 9, 2009 Allt det är redan borträknat 10 000b är vad jag har i att bränna oavsätt vad som kommer in i baren, sen om jag vill så kan jag norpa från mitt konto så nån nöd går det väl inte riktigt, men vill inte leva som jag har gjort dom andra gångerna och brännt 4-7 tusen bath per dag. Baren ligger i kata. Mvh Mikael Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd September 9, 2009 Dela Inlagd September 9, 2009 Har den nåt namn? Var i kata? är väl ett guldläge att göra lite reklam för baren... Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest twin1 Inlagd September 9, 2009 Dela Inlagd September 9, 2009 Har den nåt namn? Var i kata? är väl ett guldläge att göra lite reklam för baren... Scandinavien club ligger på samma gata som roberts. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd September 9, 2009 Dela Inlagd September 9, 2009 Heter den Roberts Bar ? BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UbonBorge Inlagd September 9, 2009 Dela Inlagd September 9, 2009 (ändrad) www.clubscandinavia.se Om jag får gissa Ändrades September 9, 2009 av UbonBorge Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd September 9, 2009 Dela Inlagd September 9, 2009 Visst ar det sakerligen sa. Lever man pa en budget som IL eller 10,000 baht har man mindre budget en tex. min barnflicka eller jambordig med tradgardsmastaren pa jobbet. Det begransar sjalvklart urvalet av vilka tjejer som kan forestalla sig en framtid med personen ifraga. Alla medelklass och overklass-tjejer gar det direkt bort. Jag skulle pasta att de allra tjejer med lite utbildning eller framtidsutsikter skulle valja bort en sadan person pa ett mkt tidigt stadium. Som tillfallig gik kanske det skulle funka men aldrig att presenteras for vanner och familj. Hur attraktivt ar det med nagon som lever pa existensminimum och ar nojd med det? Exakt, no money no honey gäller inte bara Thailand utan är universellt. Gäller i väst lika väl som i öst. Inte många tjejer, oavsett ursprung ser någon framtid med en kille utan pengar och dessutom utan viljan att förändra detta. Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd September 10, 2009 Dela Inlagd September 10, 2009 (ändrad) Visst ar det sakerligen sa. Lever man pa en budget som IL eller 10,000 baht har man mindre budget en tex. min barnflicka eller jambordig med tradgardsmastaren pa jobbet. Det begransar sjalvklart urvalet av vilka tjejer som kan forestalla sig en framtid med personen ifraga. Alla medelklass och overklass-tjejer gar det direkt bort. Jag skulle pasta att de allra tjejer med lite utbildning eller framtidsutsikter skulle valja bort en sadan person pa ett mkt tidigt stadium. Som tillfallig gik kanske det skulle funka men aldrig att presenteras for vanner och familj. Hur attraktivt ar det med nagon som lever pa existensminimum och ar nojd med det? Hej Min tanke var att t.ex en kille som åker till Thailand för första gången och spenderar mycket blir naturligtvis populär, men hur ska han veta om hans nyfunna vänner gillar honom eller dom pengar han frikostigt delar med sig av? I det läget kanske det är bra att ligga lite lågt med pengarna och se vilka vänner som blir kvar. Och om en relation uppstår och det känns rätt utan att pengar är inblandade så är det nog dig som hon gillar. Efter denna fas när man känner sig säkra på varandra kan man ju avslöja det ekonomiska läget och börja leva lite annorlunda. Vad tror ni om detta? Mvh Isan Lover Ändrades September 10, 2009 av Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vaxet Inlagd September 10, 2009 Dela Inlagd September 10, 2009 (ändrad) Hej Min tanke var att t.ex en kille som åker till Thailand för första gången och spenderar mycket blir naturligtvis populär, men hur ska han veta om hans nyfunna vänner gillar honom eller dom pengar han frikostigt delar med sig av? I det läget kanske det är bra att ligga lite lågt med pengarna och se vilka vänner som blir kvar. Och om en relation uppstår och det känns rätt utan att pengar är inblandade så är det nog dig som hon gillar. Efter denna fas när man känner sig säkra på varandra kan man ju avslöja det ekonomiska läget och börja leva lite annorlunda. Vad tror ni om detta? Mvh Isan Lover IL vad jag tror är att du har fel. Rör sig Farangen bland kvinnorna från den Thailändska underklassen eller i barkvarteren kvittar det om han spenderar eller inte. Dessa kvinnor kommer ändå tro att han är rik, därför att i deras värld är alla faranger just rika. Rör sig farangen som inte spenderar utan snålar och verkar fattig ibland kvinnor i den Thailändska medel eller överklassen så är han som långsiktig partner på inget vis intressant för dessa. Ändrades September 10, 2009 av Vaxet VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd September 10, 2009 Dela Inlagd September 10, 2009 (ändrad) Visst ar det sakerligen sa. Lever man pa en budget som IL eller 10,000 baht har man mindre budget en tex. min barnflicka eller jambordig med tradgardsmastaren pa jobbet. Det begransar sjalvklart urvalet av vilka tjejer som kan forestalla sig en framtid med personen ifraga. Alla medelklass och overklass-tjejer gar det direkt bort. Jag skulle pasta att de allra tjejer med lite utbildning eller framtidsutsikter skulle valja bort en sadan person pa ett mkt tidigt stadium. Som tillfallig gik kanske det skulle funka men aldrig att presenteras for vanner och familj. Hur attraktivt ar det med nagon som lever pa existensminimum och ar nojd med det? Av någon anledning får ovanstående inlägg mig att börja gissa på varför Alissa valde just dig, Wille mvh GD Ändrades September 10, 2009 av GammalDansken Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd September 10, 2009 Dela Inlagd September 10, 2009 Ända sedan i början på 1980-talaet har jag gång på gång blivit tillfrågad av thailändare som bor i Thailand varför faranger vill åka till Thailand för att träffa tjejer. De tycker att det är så otroligt märkligt och onödigt eftersom det i deras världsuppfattning existerar sk ”free sex” i bl.a. Sverige. Varför åka till Thailand och betala för brudarna när det är gratis i era hemländer har många thaikillar frågat mig. (detta med ”free sex” innebär ju dock inte att det är gratis, men det är lite för bökigt att förklara för en thai) Bara faktumet att en farang åker iväg över hela jordklotet för att göra sig en nöjestripp istället för att roa sig på hemmaplan är ju i de flesta thais ögon ett bevis för att personen är blasé och förmögen. Det är för de allra flesta thailändare en ouppnåelig dröm att få möjligheten att ”Go Inter” som de numera kallar längre utlandsresor. De thailändare som åker på semesterresor utomlands till Europa på egna ihopsparade medel tillhör nog till 99% den övre medelklassen eller överklassen, så varför ska thailändarna inte tro och uppfatta att vi svenskar också är förmögna när vi besöker deras land – det är väl ganska logiskt att de gör det? Det är klart att man kan snåla och pruta och vara försiktig med pengarna på sin resa, men det förändrar inte thailändarens uppfattning om att du som turist faktiskt har gott om stålar - det försiktiga beteendet ger dig istället bara epitetet ”kon ki neo” (snåljåp) och det är det väldigt få kvinnor som faller för. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd September 10, 2009 Dela Inlagd September 10, 2009 IL vad jag tror är att du har fel. Rör sig Farangen bland kvinnorna från den Thailändska underklassen eller i barkvarteren kvittar det om han spenderar eller inte. Dessa kvinnor kommer ändå tro att han är rik, därför att i deras värld är alla faranger just rika. Rör sig farangen som inte spenderar utan snålar och verkar fattig ibland kvinnor i den Thailändska medel eller överklassen så är han som långsiktig partner på inget vis intressant för dessa. Hej Ja till viss del har du nog rätt, att vara falang kanske räcker för att vara interesant för en del, med eller utan pengar. Sedan förstår även jag att om man rör sig i medel och överklassen så ställs det andra krav på klädsel, etikett och även en hyfsad ekonomi. Mvh Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mantra Inlagd September 10, 2009 Dela Inlagd September 10, 2009 (ändrad) vist finns det farliga kvinnor kan ju bara gå tillbacka till gamla japan som hadde en underklass ninjor som var enbart kvinnor å dödligare än vanliga ninjor med. lol tyvär kna jag inte nu komma på vad dom kallades för men alla var rädd för dessa kvinnor., Samt så är ingen så farlig som en försmådd kvinna eller en kvinna som försvarar sina barn. Ändrades September 10, 2009 av Mantra Mantra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest twin1 Inlagd September 10, 2009 Dela Inlagd September 10, 2009 IL vad jag tror är att du har fel. Rör sig Farangen bland kvinnorna från den Thailändska underklassen eller i barkvarteren kvittar det om han spenderar eller inte. Dessa kvinnor kommer ändå tro att han är rik, därför att i deras värld är alla faranger just rika. Rör sig farangen som inte spenderar utan snålar och verkar fattig ibland kvinnor i den Thailändska medel eller överklassen så är han som långsiktig partner på inget vis intressant för dessa. Jag gissar på att Vaxet är lite sne för att han fått punga upp med en massa stålar för att hitta tjej och vänner och när en trevlig prick som mig vill åka ner för att ta det lungt med pengarna så blir det liv i luckan, men säger det igen skulle dom 10 000 ta slut så finns det mer på banken så vad är problemet ? Mvh Mikael PS tycker damerna i Thailand att jag är en snålröv eller fattiglapp så gör det mig inte så mycket heller, skulle det verkligen trycka på så går jag och köper mig en dam utan att ens bry mig vad det kostar. Over and out. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd September 18, 2009 Dela Inlagd September 18, 2009 (ändrad) Twin1 skrev: "Som jag ser det så finns det egentligen bara två alternativ som turist, antingen en bartjej eller en kontakt via nätet eller via annan thaikontakt." Ok, det där e 3 alternativ, och ändå så ser du det fel, finns fler alternativ som funkar fint! Fick nyss veta att jag skall till Phuket på jobb (eller med jobbet) , 2 månader i vinter Skall bli riktigt intressant efter att ha jobbat på en massa andra "paradis-platser" på klotet (Maldiverna suger, jag skojar inte, åk inte dit...). Vilken bar Twin1? MVH Tommy Ändrades September 18, 2009 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu