Jump to content
IGNORERAD

Angeles City Vs Pattaya


Jive

Recommended Posts

En färsk rapport till er som vill ha lite "action" på semestern:

En bekant, boende i Pattaya, är tillbaka här efter 2 veckor i AC.

Han berättar om knökfulla barer och fullt ös i hela sta´n.

Kan jämföras med Pattis, som kan liknas vid en svensk kyrka en tisdag eftermiddag.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 69
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Broskan

    12

  • Sam sip sam

    9

  • Balut Power

    7

  • mekong

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Om det nu är så kanske Angeles City är värt ett besök framöver. Finns väl inte mycket som är tristare än den svenska kyrkan.

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Det är väl bara bra att barerna inte är så knökfulla då har man ju fler godingar att välja mellan.

För mycket gubbar i barerna gör bara tjejerna mer kräsna.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Man får väl för hans skull hoppas att han menar knökfulla AV BRUDAR :dance1:

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

En färsk rapport till er som vill ha lite "action" på semestern:

En bekant, boende i Pattaya, är tillbaka här efter 2 veckor i AC.

Han berättar om knökfulla barer och fullt ös i hela sta´n.

Kan jämföras med Pattis, som kan liknas vid en svensk kyrka en tisdag eftermiddag.

Hej

Är det inte lite väl mycket action i A.C om man tänker på rån, mord och skottlossning?

Eller har detta ändrats på senare år?

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Är det inte lite väl mycket action i A.C om man tänker på rån, mord och skottlossning?

Eller har detta ändrats på senare år?

Mvh Isan Lover

Är nog ganska lika med rån, mord och skottlossning på Filippinerna som i Thailand.

Skillnaden är att i Thailand är det mest interna uppgörelser och det är mycket

sällan utlänningar drabbas vilket tyvärr på Filippinerna inträffar regelbundet.

//K


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Är nog ganska lika med rån, mord och skottlossning på Filippinerna som i Thailand.

Skillnaden är att i Thailand är det mest interna uppgörelser och det är mycket

sällan utlänningar drabbas vilket tyvärr på Filippinerna inträffar regelbundet.

//K

Hej

Ja så kan det nog vara, man fick känslan av att vara otrygg som turist.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

En färsk rapport till er som vill ha lite "action" på semestern:

En bekant, boende i Pattaya, är tillbaka här efter 2 veckor i AC.

Han berättar om knökfulla barer och fullt ös i hela sta´n.

Kan jämföras med Pattis, som kan liknas vid en svensk kyrka en tisdag eftermiddag.

"Oh Herre, inled oss icke i frestelsen!", som prästen sa. :whistle:

Eller vem det nu var.

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

En färsk rapport till er som vill ha lite "action" på semestern:

En bekant, boende i Pattaya, är tillbaka här efter 2 veckor i AC.

Han berättar om knökfulla barer och fullt ös i hela sta´n.

Kan jämföras med Pattis, som kan liknas vid en svensk kyrka en tisdag eftermiddag.

Jag chattade med en brud från Änglabyn igår och hon berättade att det var lite turister i byn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Thaivänner

Efter 1 vecka i Änglabyn, så längtar man tillbaka till Pattaya.I Pattaya finns så mycket mer att göra.I Änglabyn är det gasen i botten som gäller..

De senaste resorna brukade jag dela upp ställena. 1 vecka Änglabyn,2 veckor Pattis .Det tycker jag var kanon!!!!

m.v.h //Niklas

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Thaivänner

Efter 1 vecka i Änglabyn, så längtar man tillbaka till Pattaya.I Pattaya finns så mycket mer att göra.I Änglabyn är det gasen i botten som gäller..

De senaste resorna brukade jag dela upp ställena. 1 vecka Änglabyn,2 veckor Pattis .Det tycker jag var kanon!!!!

m.v.h //Niklas

Och efter 2 veckor i Pattis längtar man tillbaka till Änglabyn :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Är det inte lite väl mycket action i A.C om man tänker på rån, mord och skottlossning?

Eller har detta ändrats på senare år?

Mvh Isan Lover

Låter spännande med rån, mord och skottlossning när var det så livat I Angeles City Isan Lover drinks.gif

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Att jämföra Angeles city med Pattaya är som att jämföra det sämsta i Filippinerna med det sämsta i Thailand...men har man inte högre krav än så...

:clapping:

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att jämföra Angeles city med Pattaya är som att jämföra det sämsta i Filippinerna med det sämsta i Thailand...men har man inte högre krav än så...

clapping.gif

Aj då mekong det låter som min vintersemester kommer bli helt bortkastad för jag ska tillbringa 2 veckor i Angeles och resten i Pattaya

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Att jämföra Angeles city med Pattaya är som att jämföra det sämsta i Filippinerna med det sämsta i Thailand...men har man inte högre krav än så...

:clapping:

Fan vad mycket korkade folk det måste finnas i dina ögon, jag har varit på båda ställen och

folk man träffar där verkar trivas som fisken i vattnet.

Mekong, jag är nyfiken på vilka platser du skulle rekommendera?

Ändrades av Balut Power
Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

jag har tänkt hela tiden va ska ni där å göra dom tjejerna är ju inte hälften så snygga som thai.min egen åsikt men hoppas ni får trevligt :drinks::dance1:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har tänkt hela tiden va ska ni där å göra dom tjejerna är ju inte hälften så snygga som thai.min egen åsikt men hoppas ni får trevligt drinks.gifdance1.gif

Ja nu blir man riktigt tveksam eftersom även tjejerna var fula vad finns kvar drinks.gif

Clion jag hörde nåt annat från dig tidigare att "om jag var singel hade jag åkt med" whistle.gif

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vad mycket korkade folk det måste finnas i dina ögon, jag har varit på båda ställen och

folk man träffar där verkar trivas som fisken i vattnet.

Mekong, jag är nyfiken på vilka platser du skulle rekommendera?

Mekong kanske är en sådandäringa tempelriddare :crazy:

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

ja ja power å broskan har sina favopleis hoppas dom får skoj :crazy::mdr:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Aj då mekong det låter som min vintersemester kommer bli helt bortkastad för jag ska tillbringa 2 veckor i Angeles och resten i Pattaya

//Broskan

Varför skulle den bli bortkastad....som jag sa beror på vad man har för krav.

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vad mycket korkade folk det måste finnas i dina ögon, jag har varit på båda ställen och

folk man träffar där verkar trivas som fisken i vattnet.

Mekong, jag är nyfiken på vilka platser du skulle rekommendera?

Jag har också varit på båda ställen och det är du som säger att dom är korkade så det får du stå för.

Vilka platser jag rekommenderar dig att åka till...stanna hemma.

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skulle den bli bortkastad....som jag sa beror på vad man har för krav.

Jag undrar då hur det kom sig att du åkte till Angeles för du kan väl inte ha ungått att ha läst vad det

var för ställe. Sen tror jag inte du är nån filippinresenär så att utge dig som en filippinkunnare ska du nog

hoppa över. En resa till Puerto Galera som du tydligen har gjort ger dig inte kött nog på benen att bedömma

Filippinerna.

Sen på ditt andra svar till Balut Power när han frågade efter dina favoritställen svarade du ... stanna hemma som är

riktigt omoget svar. Eller menade du att ditt favoritställe var att stanna hemma för det låter ju som du trivs bäst där,

om du nu endast har en negativ bild av asien att dela med dig.

Man ska inte blanda in orden låga och höga krav på sin resa det handlar väl om vad man vill göra på sin semester.

Vill du ligga på en strand på Koh Tao Thailand eller Bantayan Filippinerna på din semester så är väl det ok om du trivs med det.

Men alla som inte vill göra som du vill behöver inte ha lägre krav.

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har också varit på båda ställen och det är du som säger att dom är korkade så det får du stå för.

Vilka platser jag rekommenderar dig att åka till...stanna hemma.

Tråkigt att Mekong inte är läskunnig heller :suicide:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar då hur det kom sig att du åkte till Angeles för du kan väl inte ha ungått att ha läst vad det

var för ställe. Sen tror jag inte du är nån filippinresenär så att utge dig som en filippinkunnare ska du nog

hoppa över. En resa till Puerto Galera som du tydligen har gjort ger dig inte kött nog på benen att bedömma

Filippinerna.

Sen på ditt andra svar till Balut Power när han frågade efter dina favoritställen svarade du ... stanna hemma som är

riktigt omoget svar. Eller menade du att ditt favoritställe var att stanna hemma för det låter ju som du trivs bäst där,

om du nu endast har en negativ bild av asien att dela med dig.

Man ska inte blanda in orden låga och höga krav på sin resa det handlar väl om vad man vill göra på sin semester.

Vill du ligga på en strand på Koh Tao Thailand eller Bantayan Filippinerna på din semester så är väl det ok om du trivs med det.

Men alla som inte vill göra som du vill behöver inte ha lägre krav.

//Broskan

Om det är någon som försöker framställa sig som väldigt kunnig om Asien så är det väl du.

Jag uttryckte en åsikt om Pattaya och AC och det var tydligen väldigt känsligt speciellt för dig eftersom du tog åt dig.

Min erfarenhet av Asien är hittills väldigt positiv även om inte allt är bra men så är det väl överallt.

När det gäller mina svar till andra här på forumet så angår det inte dig.

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...