Jump to content
IGNORERAD

Dubbla medborgarskap


svampen

Recommended Posts

kan man undvika en eventuell overstay då man har varit i Thailand mer än 30 dagar då kan det väl vara värt det om det nu går att byta pass mellan gränsövergången jag betalar ju hellre 800 bath i bränsle när jag åker till gränsen än 16 tusen bath i overstay då jag har överskridigt dom 30 dagarna med 32 dagar jag får vara i Thailand det var därför jag frågade för det är lite sent att söka visum nu för vi åker på söndag

//sun

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 53
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Avregistrerad clion

    9

  • mamma bäng fan pappa käng

    9

  • Stickan

    8

  • Kenneth4618

    6

Mest aktiva i denna tråd

Jag hoppas du reste in i Thailand på ditt thailändska pass och inte ditt svenska.

Som thai har du ju oinskränkt rätt att vistas i landet hur länge du vill.

Det svenska passet skall du visa tillsammans med det thailänska först när du skall ombord på planet till Sverige.

Detta för att visa att du har rätt att vistas i Sverige utan uppehålstillstånd.

Alltså inget visum eller visarun behövs då.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

jo da vi akte in pa thailanska pass till och med barnen gick det bra med fastan passen gick ut i september ska fornya derast pass i januari jag undrar hur det gick for dig vid utresan fran Thailand vart det inga besvar med med imigration vore tacksam om du svarade hej och god jul och gott nytt ar pa er alla

//sun

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Hade problem vid passkontrollen på suvan med frugans thaigrabb då hans pass hade gåt ut det blev till å hala fram det svenska

igår kollade jag passen igen.Helsicke dom har ju glömt å stämpla inresan i grabbens pass (både svenska och thaipasset)så det blir å åka till suvan å snacka med dom idag :diablo:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...