Jump to content
IGNORERAD

Prostitution blir lagligt i Thailand?


ragson

Recommended Posts

Ja, det kanske blir så ändå. Är det bra eller dåligt för Thailand?

Thai MP suggests making prostitution and adult toys legal in Thailand to help combat rape

Thai Civilized Party MP Mongkolkit Suksintharanon suggested yesterday to make prostitution legal in Thailand,
along with adult toys to help combat what seems to be a growing trend of rape cases in the country.

Mr. Mongkolkit is an adviser and a member of a House committee tasked to tackle the problem of rape in the country.
 

He plans on formally bringing up the idea to the committee and government as a whole, an idea that has been debated for many years
at the highest level of government but has been shot down numerous times by conservative politicians.

Prostitution in Thailand has been a taboo subject to many, with some ultra conservative Thai leaders and law enforcement even going as far as
to claim there is no prostitution in the country, which liberal leaders say is simply not true and that instead prostitution is often viewed as
the so called “elephant in the room”, with many leaders too embarrassed to discuss the reality or even claiming they will wipe out prostitution entirely.
Critics say this is an impossible task and is not realistic.

The suggestions come one day after the Royal Thai Police raided a warehouse in Samut Prakan and discovered over one million baht in illegal sex toys. 

The House committee says it will take a look at all proposals to deal with sex crimes before submitting its own proposals for a new bill in July.

Several high profile rape cases have been reported in Thai National media over the past several months.


https://thepattayanews.com/2020/06/17/thai-mp-suggests-making-prostitution-and-adult-toys-legal-in-Thailand-to-help-combat-rape/?fbclid=IwAR3o1dh5hOCB_mYFniQY0q3DYFSK1nd-3vsw2Jwtg6b9MUO-YgRdjUiSB5M

Ändrades av ragson

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 88
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • LTD

    7

  • Tommy

    6

  • Alarik

    6

  • Wanchai

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det låter väl vettigt att legalisera en sådan utbredd verksamhet men snart är det väl ändå olagligt för oss Svenskar. SVT kör ju stenhård lobbying  i ämnet men kallar det dock människohandel. En förestående lagskärpning med fängelse i straffskalan väntar i dörren och då blir det troligen också olagligt att köpa sex utomlands. De är nog svårt att hitta någon som är beredd att stå på barrikaderna mot denna typer av morallagar i Sverige idag. De är bara att titta på Paolo vad som händer om du inte innehar samma PK moral. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vänster hand vet inte vad höger hand gör! De vill ha kvalitetsturister till landet, family friendly.

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Mankan:

Det låter väl vettigt att legalisera en sådan utbredd verksamhet men snart är det väl ändå olagligt för oss Svenskar. SVT kör ju stenhård lobbying  i ämnet men kallar det dock människohandel. En förestående lagskärpning med fängelse i straffskalan väntar i dörren och då blir det troligen också olagligt att köpa sex utomlands. De är nog svårt att hitta någon som är beredd att stå på barrikaderna mot denna typer av morallagar i Sverige idag. De är bara att titta på Paolo vad som händer om du inte innehar samma PK moral. 

Såvitt jag vet, så är det redan olagligt för svenskar att köpa sex.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Jive:

Såvitt jag vet, så är det redan olagligt för svenskar att köpa sex.

Inte utanför Sverige men finns de som vill få till lagstiftning att sexköp utanför landet blir straffbart även i Sverige. Jag tror det blir inget av det. Borde bryta mot internationell överenskommelser.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Wanchai:

Inte utanför Sverige men finns de som vill få till lagstiftning att sexköp utanför landet blir straffbart även i Sverige. Jag tror det blir inget av det. Borde bryta mot internationell överenskommelser.

Hur ska de kolla om svenskarna köper sex i Thailand. Skicka ner ett gäng poliser? Då blir det rusning till polisskolan.😁

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Wanchai:

Inte utanför Sverige men finns de som vill få till lagstiftning att sexköp utanför landet blir straffbart även i Sverige. Jag tror det blir inget av det. Borde bryta mot internationell överenskommelser.

Norge har väl redan en sådan lag

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev GreenValley:

En svensk lag liknande Norges var på gång 2018 men förslaget gick aldrig till omröstning i riksdagen eftersom endast s och v ville införa lagen.

 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/inget-stod-i-riksdagen-for-lag-om-sexkop-utomlands

 

Är det inte USATrumph som skall vara världs polis?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Mankan:

Det låter väl vettigt att legalisera en sådan utbredd verksamhet men snart är det väl ändå olagligt för oss Svenskar. SVT kör ju stenhård lobbying  i ämnet men kallar det dock människohandel. En förestående lagskärpning med fängelse i straffskalan väntar i dörren och då blir det troligen också olagligt att köpa sex utomlands. De är nog svårt att hitta någon som är beredd att stå på barrikaderna mot denna typer av morallagar i Sverige idag. De är bara att titta på Paolo vad som händer om du inte innehar samma PK moral. 

Ja åka köpa sex av någon är farligt.

Men resa å kriga för IS är en merit för detta lands framtid

Må då svestarn få Civid 19

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Jive:

Hur ska de kolla om svenskarna köper sex i Thailand. Skicka ner ett gäng poliser? Då blir det rusning till polisskolan.😁

Det räcker antagligen med att en batikhäxa påstår sig ha sett att någon köpt sex! Då är saken klar, speciellt om du är en vit man.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev audirs2:

Är det inte USATrumph som skall vara världs polis?

Inte nu när de inte gillar Trump. Sverige är ju redan human-makten nummer ett så varför inte ta chansen att ta över som världspolis. Dessutom skulle det ta bort fokus på regeringens fiasko med covid19 hanteringen.

 

Så snart flyger jasplanen över hela världen med spaningskamera för att jaga sexköpare!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om prostitution blir lagligt i Thailand kan det väl bli möjligt för den prostituerade att kräva lite extra än vanlig taxa för att inte anmäla honom om hon finner ut att han är svensk eller norrman.

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
1 timme sedan, skrev Wanchai:

Inte nu när de inte gillar Trump. Sverige är ju redan human-makten nummer ett så varför inte ta chansen att ta över som världspolis. Dessutom skulle det ta bort fokus på regeringens fiasko med covid19 hanteringen.

 

Så snart flyger jasplanen över hela världen med spaningskamera för att jaga sexköpare!

De finns ju redan på plats ☺

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev ragson:

Thai Civilized Party MP Mongkolkit Suksintharanon suggested yesterday to make prostitution legal in Thailand,

Thai Civilized party har ett mandat i parlamentet, som de fick när militärpartiet "justerade" valresultatet, mot löfte att stötta deras regeringsbildning. Han har lite lobbying att göra, men har får definitivt min röst i denna fråga :-) .

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev spooncreek:

Thai Civilized party har ett mandat i parlamentet, som de fick när militärpartiet "justerade" valresultatet, mot löfte att stötta deras regeringsbildning. Han har lite lobbying att göra, men har får definitivt min röst i denna fråga :-) .

Oij fan trodde de var seriös förslag. Att man kan bli lurat.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Mankan:

Det låter väl vettigt att legalisera en sådan utbredd verksamhet men snart är det väl ändå olagligt för oss Svenskar. SVT kör ju stenhård lobbying  i ämnet men kallar det dock människohandel. En förestående lagskärpning med fängelse i straffskalan väntar i dörren och då blir det troligen också olagligt att köpa sex utomlands. De är nog svårt att hitta någon som är beredd att stå på barrikaderna mot denna typer av morallagar i Sverige idag. De är bara att titta på Paolo vad som händer om du inte innehar samma PK moral. 

Mm och i förlängningen betyder det, då svensk lag gäller alla varande i Sverige, att när Heintz från Bonn, semsstrande i Sverige yppar att han gökat på horhuset hemmavid kan dra på sig en bot och allmän uthängning i "radio, TV, tidningar och framförallt massmedia". 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev spooncreek:

Thai Civilized party har ett mandat i parlamentet, som de fick när militärpartiet "justerade" valresultatet, mot löfte att stötta deras regeringsbildning. Han har lite lobbying att göra, men har får definitivt min röst i denna fråga :-) .

Hur stor chans tror du det är att det går igenom?

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

I ena tråd diskuterar man tillåtet åldersskillnad i denna diskuterar man om en svenska pensionär får köpa sig lite sex från en 20- åring. 

Jag vet inte. Jag har aldrig haft behöv av att köpa sex. Det finns mängder med vackra kvinnor som knullar gratis. 

Den dagen jag behöver köpa f*tta då är jag inte en MAN. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Äntligen törs man sitta och prata med en barbrud utan att polisen kommer.....:rotfl:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev B747:

Äntligen törs man sitta och prata med en barbrud utan att polisen kommer.....:rotfl:

Än så länge är det tillåtet även i Sverige.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev HighWai:

Mm och i förlängningen betyder det, då svensk lag gäller alla varande i Sverige, att när Heintz från Bonn, semsstrande i Sverige yppar att han gökat på horhuset hemmavid kan dra på sig en bot och allmän uthängning i "radio, TV, tidningar och framförallt massmedia". 

"radio, TV, tidningar och framförallt massmedia".  Tror alla de där räknas som massmedia, kan ha fel, ev bör man lägga till den där nya grejen...

"Websidor"

 

 

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev JJC:

I ena tråd diskuterar man tillåtet åldersskillnad i denna diskuterar man om en svenska pensionär får köpa sig lite sex från en 20- åring. 

Jag vet inte. Jag har aldrig haft behöv av att köpa sex. Det finns mängder med vackra kvinnor som knullar gratis. 

Den dagen jag behöver köpa f*tta då är jag inte en MAN. 

Trist för dej, att du inte velat vidga dina vyer, och testa nåt nytt (för dej alltså, annars räknas ofta prostitution som världens äldsta yrke)...

 

Typ, "grattis" till dej för att du aldrig känt lusten att hyra en sexpartner, för sakens skull...

Kan vara rätt underbart att testa nåt utanför normala ramar, men om dina moraliska ramar håller dej borta från det, så "Up to you!"

Inget fel i det, som jag ser det.

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev JJC:

I ena tråd diskuterar man tillåtet åldersskillnad i denna diskuterar man om en svenska pensionär får köpa sig lite sex från en 20- åring. 

Jag vet inte. Jag har aldrig haft behöv av att köpa sex. Det finns mängder med vackra kvinnor som knullar gratis. 

Den dagen jag behöver köpa f*tta då är jag inte en MAN. 

Ja det handlar ju om gemensamma intressen, så den här tråden borde ligga i aktietråden då det bara handlar om pengar :-) 

Link to comment
Dela på andra sajter

kalasbullen
44 minuter sedan, skrev B747:

Äntligen törs man sitta och prata med en barbrud utan att polisen kommer.....:rotfl:

Än värre om frugan kommer kanske 🥶

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...