Jump to content
IGNORERAD

Till fots i Vientiane

Guest wille
 Dela

Recommended Posts

Ar i Vientiane en till tva ganger i manaden genom jobbet. Sa har det varit de senaste aren och jag borjade bli lite trott pa rutinen jag hade anlagt. Sagt och gjort - jag bestamde mig for att promenera till vara Laoskontor fran hotellet for en gangs skull. En promenad som borde tagit dryga 20 minuter tog 1 1/2 H och det blev flera senvagar. Jag har inte varit selektiv med urvalet med bilder utan gar pa kvantitet for att forsoka formedla lite av hur jag ser en av Asiens mest underskattade stader...

IMG_8149-4.jpg

IMG_8196.jpg

IMG_8223.jpg

IMG_8232.jpg

IMG_8273.jpg

IMG_8285.jpg

IMG_8289.jpg

IMG_8241.jpg

IMG_8218.jpg

IMG_8179.jpg

IMG_8248.jpg

IMG_8251.jpg

IMG_8239.jpg

IMG_8261.jpg

IMG_8297.jpg

IMG_8292.jpg

IMG_8263.jpg

IMG_8270.jpg

IMG_8366.jpg

Dela på andra sajter

• Svar 26
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Avregistrerad clion

2

• Sam sip sam

2

• clas391

2

• Bucknut

1

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Du är i klass med jan L tar du fotona med teleobjektiv eller. Häftigt med personer som inte vet om att dom plåtas du skulle

göra dig som fotograf :clapping::clapping:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Många fina bilder i den sviten, Wille :great: Det enda som fattades var väl i så fall de av gubben Baa(om jag ej

minns fel) tidigare nämnda semlor som visst ska finnas till försäljning i just Vietiane. Apropå teleobjektiv skulle

det va intressant å veta hur långt ifrån motivet du stod när du tog t ex bilden på killen som med bägge händerna

griper tag om räcket över sig. Gillar liksom clion foton där objektet uppenbarligen är ovetandes om att det är

iaktaget, till synes borta i tankar.

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

Dela på andra sajter

Många fina bilder i den sviten, Wille :great: Det enda som fattades var väl i så fall de av gubben Baa(om jag ej

minns fel) tidigare nämnda semlor som visst ska finnas till försäljning i just Vietiane. Apropå teleobjektiv skulle

det va intressant å veta hur långt ifrån motivet du stod när du tog t ex bilden på killen som med bägge händerna

griper tag om räcket över sig. Gillar liksom clion foton där objektet uppenbarligen är ovetandes om att det är

iaktaget, till synes borta i tankar.

Semlor kan man kopa ett felsteg fran den forsta bilden. Ca 15 meter till hoger om dar jag stod nar jag fotade narmare bestamt finns semlor att kopa - smakar dock ganska B men man far noja sig med det lilla.

Olika langt ifran objekten beroende pa. Gallande grabben sa stod han uppe pa ett pick-up flak och jag stod nog inte mer an ca 8-10 meter ifran.

Dela på andra sajter

Jäkligt fina bilder Wille, nu förstår jag varför min bildfråga var så lätt

håller med om att Vientiane är en liten pärla till stad

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222

Dela på andra sajter

jag tror att janne får gå i din fotoskola wille du passar som fotograf.ps du får gärna dela med dig av dina foto på din vackra fru också

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

blev sugen på kaffe lao å en sån där tonfiskbaguette som dom säljer på gatan,+karma för bilderna :clapping:

And that's all I have to say about that

Dela på andra sajter

Hej Wille

Trevligt med bilder från Vientiane.

Var senast där i mars i år och provade på dessa semlor, tyvärr så var det sparssamt med mandelmassa i :) men kaffet är det inget fel på alls :)

Morning Market byggs om för fullt fortfarande ser jag :)

Hade mina föräldrar som jobbade i Vientiane under -80 talet, ägarna för detta företag finns kvar än vet jag, kanske känner du till dom Wille.

En enorm förändring från den tiden på -80 talet till idag...

Ser fram emot fler bilder som är väldigt bra :)

//Akha/Micke

Dela på andra sajter

Härliga bilder, jag förstår att det tar 1 1/2 tim att gå ;-)

Och allt det där hade jag på andra sidan Mekong när jag satt med morgonkaffet och tittade över till Vientiane i somras.

Det lär blir några turer dit när jag åker tillbaka till Si Chieng Mai i oktober.

Dela på andra sajter

Var i vientiane på en visarun för nio år sedan, 2543 enligt passet. Tucktuck föraren frågade om vi, Jai och jag, ville åka till den största marknaden i stan, visst kunde ju vara intressant, när vi kom fram stod där tio eller tolv marknands stånd, vilket antiklimax, vilken byhåla som helst i issan har större marknad, tyckte jag. Inte detta, säger han vi skall ned här, öppnar en dörr och visar en trappa till underjorden, väl där nere fanns ett helt samhälle med marknad, post, guldbutiker och radio o tv handlare. När vi senare kom upp till ytan igen blev det helt klart en baugette med kaffe och en beerlao förståss innan vi åkte till den då nästan fallfärdiga " triumfbågen "där jag tog dessa två bilder

post-6273-125224426382_thumb.jpg

post-6273-125224437356_thumb.jpg

Såg för två år sedan ett reportage på thailänsk tv om just laos där man filmade detta område av stan. När vi var där fanns inte många bilar utan det mesta var cyklar tucktucks och mopeder. Tror att wille har en helt annan stadsbild av vientiane idag

post-6273-125224426382_thumb.jpg

post-6273-125224437356_thumb.jpg

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Dela på andra sajter

Såg för två år sedan ett reportage på thailänsk tv om just laos där man filmade detta område av stan. När vi var där fanns inte många bilar utan det mesta var cyklar tucktucks och mopeder. Tror att wille har en helt annan stadsbild av vientiane idag

Visst har det forandrts mkt och dessutom snabbt. Jag har besokt Vientiane till och fran sedan forsta besoket 97- och det ar onekligen som att komma till en annan stad idag. Dock tycker jag den i sarklass storsta forandringen skett de senaste tva aren. Gator har asfalterats, hotell byggs overallt, bilar finns pa gatorna. Senast jag horde finns det nu mer an 800,000 bilar i Vientiane och det marks da det faktiskt ar kobildning pa morgonen nagot som jag aldrig sett tidigare. Vidare sa har nu Lane Xang Avenue som du har pa ditt foto inte mindre an 6 st rodljus.

post-4303-125224638493_thumb.jpg

post-4303-125224638493_thumb.jpg

Dela på andra sajter

Blev plötsligt sugen på Beer Lao

SEA basta ol alla kategorier. Chang och Singha spelar inte i samma division.

Dela på andra sajter

Visst har det forandrts mkt och dessutom snabbt. Jag har besokt Vientiane till och fran sedan forsta besoket 97- och det ar onekligen som att komma till en annan stad idag. Dock tycker jag den i sarklass storsta forandringen skett de senaste tva aren. Gator har asfalterats, hotell byggs overallt, bilar finns pa gatorna. Senast jag horde finns det nu mer an 800,000 bilar i Vientiane och det marks da det faktiskt ar kobildning pa morgonen nagot som jag aldrig sett tidigare. Vidare sa har nu Lane Xang Avenue som du har pa ditt foto inte mindre an 6 st rodljus.

Tror tusan att det blir kö när dom bara har rödljus , dom borde införskaffa grönljus också

eller kanske trafiksignaler med grönt,gult och rött ljus

Dela på andra sajter

Denna gången åker vi ner på 60/60 så det kommer att bli en resa i januari för att stämpla upp, ska bli mycket intressant att stanna någon dag på andra sidan, kommer nog att kännas som en tidsresa på betydligt mer än elva år in i framtiden

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Dela på andra sajter

Njutbara vardagsbilder, mycket trevlig att få del av dessa.

:wai:

Anong Thaimassage

71/28 Moo 3 Luangphochuan Road

Karon Beach, 83100 Phuket, Thailand

Dela på andra sajter

Nice, wille! fan.gif

Återigen riktigt fina pix.

+ på dig! good.gif

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Dela på andra sajter

• 2 månader senare...

Många jättebra bilder! Så dt får bli ett plus i kanten!

Life is so simple... Life starts with birth and ends with death...

/ www.lord.se

Dela på andra sajter

Förvisso icke 1:a pris på semlorna men efter 6 års vintervistelse utanför "semmelland" så är bara åsynene av dylika tingestar av stort värde, Scaninavian Bakery heter fiket om det gått någon förbi.

"gubben" Baa Tack Edvard det värmde... :angry:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...