Guest wille Inlagd September 5, 2009 Dela Inlagd September 5, 2009 Ar i Vientiane en till tva ganger i manaden genom jobbet. Sa har det varit de senaste aren och jag borjade bli lite trott pa rutinen jag hade anlagt. Sagt och gjort - jag bestamde mig for att promenera till vara Laoskontor fran hotellet for en gangs skull. En promenad som borde tagit dryga 20 minuter tog 1 1/2 H och det blev flera senvagar. Jag har inte varit selektiv med urvalet med bilder utan gar pa kvantitet for att forsoka formedla lite av hur jag ser en av Asiens mest underskattade stader... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wille Inlagd September 5, 2009 Dela Inlagd September 5, 2009 (ändrad) Ändrades September 5, 2009 av wille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd September 5, 2009 Dela Inlagd September 5, 2009 Mycket trevlig tråd Wille. "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd September 5, 2009 Dela Inlagd September 5, 2009 Du är i klass med jan L tar du fotona med teleobjektiv eller. Häftigt med personer som inte vet om att dom plåtas du skulle göra dig som fotograf När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd September 5, 2009 Dela Inlagd September 5, 2009 Nice mera mera om du har Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd September 5, 2009 Dela Inlagd September 5, 2009 Många fina bilder i den sviten, Wille Det enda som fattades var väl i så fall de av gubben Baa(om jag ej minns fel) tidigare nämnda semlor som visst ska finnas till försäljning i just Vietiane. Apropå teleobjektiv skulle det va intressant å veta hur långt ifrån motivet du stod när du tog t ex bilden på killen som med bägge händerna griper tag om räcket över sig. Gillar liksom clion foton där objektet uppenbarligen är ovetandes om att det är iaktaget, till synes borta i tankar. "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wille Inlagd September 5, 2009 Dela Inlagd September 5, 2009 Många fina bilder i den sviten, Wille Det enda som fattades var väl i så fall de av gubben Baa(om jag ej minns fel) tidigare nämnda semlor som visst ska finnas till försäljning i just Vietiane. Apropå teleobjektiv skulle det va intressant å veta hur långt ifrån motivet du stod när du tog t ex bilden på killen som med bägge händerna griper tag om räcket över sig. Gillar liksom clion foton där objektet uppenbarligen är ovetandes om att det är iaktaget, till synes borta i tankar. Semlor kan man kopa ett felsteg fran den forsta bilden. Ca 15 meter till hoger om dar jag stod nar jag fotade narmare bestamt finns semlor att kopa - smakar dock ganska B men man far noja sig med det lilla. Olika langt ifran objekten beroende pa. Gallande grabben sa stod han uppe pa ett pick-up flak och jag stod nog inte mer an ca 8-10 meter ifran. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd September 5, 2009 Dela Inlagd September 5, 2009 Jäkligt fina bilder Wille, nu förstår jag varför min bildfråga var så lätt håller med om att Vientiane är en liten pärla till stad Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wille Inlagd September 5, 2009 Dela Inlagd September 5, 2009 (ändrad) nagra till. Ändrades September 5, 2009 av wille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd September 5, 2009 Dela Inlagd September 5, 2009 jag tror att janne får gå i din fotoskola wille du passar som fotograf.ps du får gärna dela med dig av dina foto på din vackra fru också När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
omarama Inlagd September 5, 2009 Dela Inlagd September 5, 2009 blev sugen på kaffe lao å en sån där tonfiskbaguette som dom säljer på gatan,+karma för bilderna And that's all I have to say about that Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Akha Inlagd September 5, 2009 Dela Inlagd September 5, 2009 Hej Wille Trevligt med bilder från Vientiane. Var senast där i mars i år och provade på dessa semlor, tyvärr så var det sparssamt med mandelmassa i men kaffet är det inget fel på alls Morning Market byggs om för fullt fortfarande ser jag Hade mina föräldrar som jobbade i Vientiane under -80 talet, ägarna för detta företag finns kvar än vet jag, kanske känner du till dom Wille. En enorm förändring från den tiden på -80 talet till idag... Ser fram emot fler bilder som är väldigt bra //Akha/Micke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sakonnakhon Inlagd September 5, 2009 Dela Inlagd September 5, 2009 Blev plötsligt sugen på Beer Lao Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chryzaliz Inlagd September 6, 2009 Dela Inlagd September 6, 2009 Härliga bilder, jag förstår att det tar 1 1/2 tim att gå ;-) Och allt det där hade jag på andra sidan Mekong när jag satt med morgonkaffet och tittade över till Vientiane i somras. Det lär blir några turer dit när jag åker tillbaka till Si Chieng Mai i oktober. https://www.facebook...erPattayaUnited http://int.soccerway...-season/r30292/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clas391 Inlagd September 6, 2009 Dela Inlagd September 6, 2009 Var i vientiane på en visarun för nio år sedan, 2543 enligt passet. Tucktuck föraren frågade om vi, Jai och jag, ville åka till den största marknaden i stan, visst kunde ju vara intressant, när vi kom fram stod där tio eller tolv marknands stånd, vilket antiklimax, vilken byhåla som helst i issan har större marknad, tyckte jag. Inte detta, säger han vi skall ned här, öppnar en dörr och visar en trappa till underjorden, väl där nere fanns ett helt samhälle med marknad, post, guldbutiker och radio o tv handlare. När vi senare kom upp till ytan igen blev det helt klart en baugette med kaffe och en beerlao förståss innan vi åkte till den då nästan fallfärdiga " triumfbågen "där jag tog dessa två bilder Såg för två år sedan ett reportage på thailänsk tv om just laos där man filmade detta område av stan. När vi var där fanns inte många bilar utan det mesta var cyklar tucktucks och mopeder. Tror att wille har en helt annan stadsbild av vientiane idag En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas Våga vägra fesbok Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wille Inlagd September 6, 2009 Dela Inlagd September 6, 2009 Såg för två år sedan ett reportage på thailänsk tv om just laos där man filmade detta område av stan. När vi var där fanns inte många bilar utan det mesta var cyklar tucktucks och mopeder. Tror att wille har en helt annan stadsbild av vientiane idag Visst har det forandrts mkt och dessutom snabbt. Jag har besokt Vientiane till och fran sedan forsta besoket 97- och det ar onekligen som att komma till en annan stad idag. Dock tycker jag den i sarklass storsta forandringen skett de senaste tva aren. Gator har asfalterats, hotell byggs overallt, bilar finns pa gatorna. Senast jag horde finns det nu mer an 800,000 bilar i Vientiane och det marks da det faktiskt ar kobildning pa morgonen nagot som jag aldrig sett tidigare. Vidare sa har nu Lane Xang Avenue som du har pa ditt foto inte mindre an 6 st rodljus. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wille Inlagd September 6, 2009 Dela Inlagd September 6, 2009 Blev plötsligt sugen på Beer Lao SEA basta ol alla kategorier. Chang och Singha spelar inte i samma division. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd September 6, 2009 Dela Inlagd September 6, 2009 Visst har det forandrts mkt och dessutom snabbt. Jag har besokt Vientiane till och fran sedan forsta besoket 97- och det ar onekligen som att komma till en annan stad idag. Dock tycker jag den i sarklass storsta forandringen skett de senaste tva aren. Gator har asfalterats, hotell byggs overallt, bilar finns pa gatorna. Senast jag horde finns det nu mer an 800,000 bilar i Vientiane och det marks da det faktiskt ar kobildning pa morgonen nagot som jag aldrig sett tidigare. Vidare sa har nu Lane Xang Avenue som du har pa ditt foto inte mindre an 6 st rodljus. Tror tusan att det blir kö när dom bara har rödljus , dom borde införskaffa grönljus också eller kanske trafiksignaler med grönt,gult och rött ljus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clas391 Inlagd September 6, 2009 Dela Inlagd September 6, 2009 Denna gången åker vi ner på 60/60 så det kommer att bli en resa i januari för att stämpla upp, ska bli mycket intressant att stanna någon dag på andra sidan, kommer nog att kännas som en tidsresa på betydligt mer än elva år in i framtiden En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas Våga vägra fesbok Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bucknut Inlagd September 6, 2009 Dela Inlagd September 6, 2009 Njutbara vardagsbilder, mycket trevlig att få del av dessa. Anong Thaimassage 71/28 Moo 3 Luangphochuan Road Karon Beach, 83100 Phuket, Thailand Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Skibi Inlagd September 7, 2009 Dela Inlagd September 7, 2009 Nice, wille! Återigen riktigt fina pix. + på dig! Mvh Kimmo You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lars60 Inlagd September 8, 2009 Dela Inlagd September 8, 2009 Tack för delningen..trevligt med nya miljöer! Vi har det iaf ganska bra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thaedra Inlagd November 16, 2009 Dela Inlagd November 16, 2009 Många jättebra bilder! Så dt får bli ett plus i kanten! Life is so simple... Life starts with birth and ends with death... / www.lord.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pele Inlagd November 16, 2009 Dela Inlagd November 16, 2009 Bästa skildringen jag sett av Laos. Fortsätt ... PianoPele En darrning vid ögonens möte www.thaitribes.com Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd November 17, 2009 Dela Inlagd November 17, 2009 Förvisso icke 1:a pris på semlorna men efter 6 års vintervistelse utanför "semmelland" så är bara åsynene av dylika tingestar av stort värde, Scaninavian Bakery heter fiket om det gått någon förbi. "gubben" Baa Tack Edvard det värmde... Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu