Jump to content
IGNORERAD

För er som bryr er om utveckling.


janne_h

Recommended Posts

För drygt 14 år sedan kom min frus söner till Sverige. Den äldsta då 11 och den yngre då 9 år. 

Den äldre hade klarat sig ganska bra. Medans den yngre hade blivit mobbad i skolan i Pathum Thani utanför Bangkok. Helt klart att dom saknade sin mamma. Då dom bodde hos farmor, när dom växte upp. När vi åkte till Sverige, och planet steg. Pekade vi ner, och sa att där nere är farmors hus. Den yngsta sa då att han ville kasta en bomb på farmors hus. Han hade bevisligen inte accepterat att mamma och pappa lämnat honom hos farmor där han dessutom blivit mobbad i Skolan för att han haft glasögon. Deras första tid i skola i Sverige var bra. Då detta var en skola för invandrare endast. Dock efter något år krävde jag att dom kom till vanlig skola. Då jag såg att dom inte kan gå i en skola med en massa andra Thai. 

Dom fick plats i edsbergskolan. 

Efter försts dagen så kom dom hem gråtande. Då idi*ten till lärare sa att dom skulle tillbaka till gamla skolan. Det var en träff för föräldrar på kvällen. Dit jag gick och skällde ut rektorn. 

Helt plötsligt var dom då välkomna. Fick det stöd dom behövde. Detta har resulterat i att den äldste jobbar idag i mitt företag. Och är den personen som alltid får beröm av kunder. Den yngsta går och pluggar till spelutvecklare. Och har nu släppt ett spel som är helt enormt. 

Ni kan ladda hem det och testa själv. Men det vänder sig till dom flesta. 

Länken är till en pro version. 

Men den finns även som gratis både på play och Apple. 

Jag är mycket stolt över mina styvsöner som visat att man kan om man vill! 

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.StarBoy.JumpYardFull

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är underbar, jag önskar att jag hade ens hälften av ditt driv!

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev janne_h:

För drygt 14 år sedan kom min frus söner till Sverige. Den äldsta då 11 och den yngre då 9 år. 

Den äldre hade klarat sig ganska bra. Medans den yngre hade blivit mobbad i skolan i Pathum Thani utanför Bangkok. Helt klart att dom saknade sin mamma. Då dom bodde hos farmor, när dom växte upp. När vi åkte till Sverige, och planet steg. Pekade vi ner, och sa att där nere är farmors hus. Den yngsta sa då att han ville kasta en bomb på farmors hus. Han hade bevisligen inte accepterat att mamma och pappa lämnat honom hos farmor där han dessutom blivit mobbad i Skolan för att han haft glasögon. Deras första tid i skola i Sverige var bra. Då detta var en skola för invandrare endast. Dock efter något år krävde jag att dom kom till vanlig skola. Då jag såg att dom inte kan gå i en skola med en massa andra Thai. 

Dom fick plats i edsbergskolan. 

Efter försts dagen så kom dom hem gråtande. Då idi*ten till lärare sa att dom skulle tillbaka till gamla skolan. Det var en träff för föräldrar på kvällen. Dit jag gick och skällde ut rektorn. 

Helt plötsligt var dom då välkomna. Fick det stöd dom behövde. Detta har resulterat i att den äldste jobbar idag i mitt företag. Och är den personen som alltid får beröm av kunder. Den yngsta går och pluggar till spelutvecklare. Och har nu släppt ett spel som är helt enormt. 

Ni kan ladda hem det och testa själv. Men det vänder sig till dom flesta. 

Länken är till en pro version. 

Men den finns även som gratis både på play och Apple. 

Jag är mycket stolt över mina styvsöner som visat att man kan om man vill! 

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.StarBoy.JumpYardFull

Vad din berättelse främst visar är att väldigt många (jag tänker inte blåögt säga vem som helst för så är det inte) kan lyckas om de ges rätt förutsättningar. Du bidrog starkt till att ge din frus söner dessa förutsättningar genom ditt personliga agerande, liksom även vår svenska välfärdsstat (givet sina brister) gjorde genom att finnas till. Utan att veta mer om deras bakgrund i Thailand än det du berättar, så är väl risken stor att världen hade varit en entreprenör och en spelutvecklare fattigare om de inte hade kommit till Sverige.

Något att tänka på om man tillhör det svenska gnällbältet.

Ska ladda ner spelet, återkommer med recension.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Tommy:

Du är underbar, jag önskar att jag hade ens hälften av ditt driv!

 

MVH

Finns bara två på detta klot! Janne och Trumph! :lipa:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev janne_h:

För drygt 14 år sedan kom min frus söner till Sverige. Den äldsta då 11 och den yngre då 9 år. 

Den äldre hade klarat sig ganska bra. Medans den yngre hade blivit mobbad i skolan i Pathum Thani utanför Bangkok. Helt klart att dom saknade sin mamma. Då dom bodde hos farmor, när dom växte upp. När vi åkte till Sverige, och planet steg. Pekade vi ner, och sa att där nere är farmors hus. Den yngsta sa då att han ville kasta en bomb på farmors hus. Han hade bevisligen inte accepterat att mamma och pappa lämnat honom hos farmor där han dessutom blivit mobbad i Skolan för att han haft glasögon. Deras första tid i skola i Sverige var bra. Då detta var en skola för invandrare endast. Dock efter något år krävde jag att dom kom till vanlig skola. Då jag såg att dom inte kan gå i en skola med en massa andra Thai. 

Dom fick plats i edsbergskolan. 

Efter försts dagen så kom dom hem gråtande. Då idi*ten till lärare sa att dom skulle tillbaka till gamla skolan. Det var en träff för föräldrar på kvällen. Dit jag gick och skällde ut rektorn. 

Helt plötsligt var dom då välkomna. Fick det stöd dom behövde. Detta har resulterat i att den äldste jobbar idag i mitt företag. Och är den personen som alltid får beröm av kunder. Den yngsta går och pluggar till spelutvecklare. Och har nu släppt ett spel som är helt enormt. 

Ni kan ladda hem det och testa själv. Men det vänder sig till dom flesta. 

Länken är till en pro version. 

Men den finns även som gratis både på play och Apple. 

Jag är mycket stolt över mina styvsöner som visat att man kan om man vill! 

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.StarBoy.JumpYardFull

💪👍

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev audirs2:

Finns bara två på detta klot! Janne och Trumph! :lipa:

Boris Johnson ?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev audirs2:

Finns bara två på detta klot! Janne och Trumph! :lipa:

Gustav, Lasse på Thaiscans son, tog studenten nu, och har klarat sej otroligt bra sedan han kom till Sverige.

Trots en helt ointresserad, kortspelande skitmamma (Thai)...

 

Lasse uppfostrade sin intelligenta son alldeles utmärkt, och han flyttade från sin avskyvärda mor, så fort han fick råd!

 

Gustav har en riktigt go flickvän (Thai/Svensk) och de kommer säkert att gå långt i Sverige!

 

Jag pratade nyligen med grabben, och undrade när han kan komma och hälsa på oss igen, fick svaret "Nån gång i sommar, just nu har jag för mycket jobb", flickvännen jobbar också för fullt i ett vårdyrke.

 

 

MVH

 

 

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Två tummar upp!! 

En stor orsak helt säkert, kanske den största, är att grabbarna har haft dig som manlig förebild. 

It takes a man to raise a man

Link to comment
Dela på andra sajter

Se där! Alexander Bard hade kanske inte så fel i alla fall.

 

Man kan om man vill...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Benriach:

Se där! Alexander Bard hade kanske inte så fel i alla fall.

 

Man kan om man vill...

Bard är ett geni. Hoppas han är tillbaks snart igen ❤️ 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Liten uppdatering om Gustav, Lasse på Thai-scans son, (de som inte kände Lasse vet kanske inte att han jobbade med att hjälpa till med Visa åt par som ville kunna bo tillsammans i Sverige, men tyvärr gick Lasse bort för 6-7 år sedan) några medlemmar på MPR anlitade honom, de flesta med ett positivt resultat.

 

Gustav hälsade på oss på thaihaket för nån månad sedan, han jobbar som golvläggare, och verkar trivas med det.

 

Han och tjejen sparar till insats för en bostadsrätt, så de snålar lite nu, men har nog fått ihop tillräckligt om nåt år.

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Tommy:

Liten uppdatering om Gustav, Lasse på Thai-scans son, (de som inte kände Lasse vet kanske inte att han jobbade med att hjälpa till med Visa åt par som ville kunna bo tillsammans i Sverige, men tyvärr gick Lasse bort för 6-7 år sedan) några medlemmar på MPR anlitade honom, de flesta med ett positivt resultat.

 

Gustav hälsade på oss på thaihaket för nån månad sedan, han jobbar som golvläggare, och verkar trivas med det.

 

Han och tjejen sparar till insats för en bostadsrätt, så de snålar lite nu, men har nog fått ihop tillräckligt om nåt år.

 

MVH

Och Lasses fd sambo har det bra i Danmark nu! We love Atie!😍

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...