Jump to content
IGNORERAD

Pattaya


perrimevs

Recommended Posts

Hej

Är det någon som varit på Pattaya och närmare bestämmt Jomtien-beach.

Frugan och jag åker dit nästa månad så vi undrar vad ni tycker om Jomtien isåfall.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 38
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Farang

    4

  • Maitan

    3

  • Sam sip sam

    3

  • Fritz

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

Är det någon som varit på Pattaya och närmare bestämmt Jomtien-beach.

Frugan och jag åker dit nästa månad så vi undrar vad ni tycker om Jomtien isåfall.

Näe, där har nog inte så många varit...Inte jag i allafall..

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Är det någon som varit på Pattaya och närmare bestämmt Jomtien-beach.

Frugan och jag åker dit nästa månad så vi undrar vad ni tycker om Jomtien isåfall.

Hej..Jag bor i Pattaya och tog senast i dag en promenad till Jomtien. Verkar vara precis samma problem där som här. Dvs att det är lågsäsong i ordets absoluta bemärkelse. Så ni lär inte få problem med att hitta lediga hotellrum, solstolar etc i alla fall. Men kanske Maitan som bor där och har ett litet hotell läser detta och därmed är mer expert än mig kan ge en kommentar.

Mvh Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjänare,ja som Fritz säger så är det lite folk nere nu.Men ja ser en uppgång från slutet av oktober,

enligt mina bokningar.Jomtien är väl lungnare än inne i Pattaya när det gäller natt livet,men det tar

ca 10 minuter in.Så tycker jag att stranden är bättre här en i pattis.

Mvh Maitan.

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker Jomtien är kanon. Inte så stimmigt. Finns många bra resturanger. Nattivet är koncentrerat. passar mig väldigt bra

Link to comment
Dela på andra sajter

Näe, där har nog inte så många varit...Inte jag i allafall..

Va e de för jävla svar. så skriver man väl inte till en medlem som ställer sin första fråga.

Jomtien e ok. Finns det mesta. Mycket bra restauranger. Det e egentligen bara nattlivet som sviktar lite då Pattaya ligger 10 minuter därifårn. Hur länge ska ni vara där? Finns ju betydligare bättre ställen om det stranden ni e ute efter. sök lite på koh samet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har varit i Jomtien. Enda man måste tänka på där är att kurvan i slutet på Jomtiens beachroad mot Pattaya kallas för bögkurvan. Tar man inte höger där och kör rakt fram istället, så får man reda på varför den kallas så...

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har bara varit i Jomtien en gång. Men tyckte nog strand och vatten var mer tilltalande än i Pattaya.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen. Jag har bott i Pattaya i mer än ett år och ännnu ej badat i havet här utanför men många gånger i Jomtien. Helt klart är stranden bättre där men det finns ännu bättre inom räckhåll. Rekommenderar en dagsutflykt till Koh Larn om det är fina stränder och fint vatten man är ute efter. Båtar utgår från piren i Pattaya på morgonen och återvänder på eftermiddan. Har för mig att båttrippen tar ca: 40-45 minuter och kostar 20 battar per person. Har man bråttom kan man hyra en racerbåt men då blir det mindre pengar över till andra nöjen.

http://images.google.se/images?hl=sv&source=hp&q=koh+larn&lr=lang_sv&um=1&ie=UTF-8&ei=zB6jSuuqL4L6kAWd3-SBBA&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=4

Mvh Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej perrimevs,

Jag badade vid beachen i Pattaya för 20 år sedan..redan då var det smutsigt, tycker jag.

Efter det har det blivit Jomtien Beach.när jag varit i området...senast okt -08.

Thailand731.jpg

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det bästa med Jomtien är att det ligger så nära Pattaya :dance1:

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som redan sagts ovan så är stranden bättre i Jomtien även om jag själv föredrar poolen när jag är i Pattaya/Jomtien.. Dock som också nämts ovan är en utflyckt till Koh Larn ett mkt bra tips!

Koh Samet lirar i en annan division men är ju ngn timme bort så.. På Koh Samet rekommenderas Silver Sand beach drinks.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack alla för svar. Det kommer nog att bli bra. Stannar en månad så blir till att ge sig av lite runt om på öarna/Mevsan & Perrimevs

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen,

Tack alla ni som svarat på vår fråga om Jomtien,fördelen slog väl över lite på Jomtien

när det gäller stranden och nattlivet lite lugnare än Pattaya men det är ju lätt att ta sej till Pattaya om man så vill.

Den 20 Oktober åker vi och stannar en månad det skall bli hur skönt som helst.

Än en gång ,tack alla...

Hälsningar

Robert allias perrimevs

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen,

Tack alla ni som svarat på vår fråga om Jomtien,fördelen slog väl över lite på Jomtien

när det gäller stranden och nattlivet lite lugnare än Pattaya men det är ju lätt att ta sej till Pattaya om man så vill.

Den 20 Oktober åker vi och stannar en månad det skall bli hur skönt som helst.

Än en gång ,tack alla...

Hälsningar

Robert allias perrimevs

Vi(vår familj) bor normalt i Jomtien och hör gärna av er när ni kommer ner!

En utekväll med MPR medlemmar brukar vara trevligt, även om dagen efter inte är till så stor nytta.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen,

Tack alla ni som svarat på vår fråga om Jomtien,fördelen slog väl över lite på Jomtien

när det gäller stranden och nattlivet lite lugnare än Pattaya men det är ju lätt att ta sej till Pattaya om man så vill.

Den 20 Oktober åker vi och stannar en månad det skall bli hur skönt som helst.

Än en gång ,tack alla...

Hälsningar

Robert allias perrimevs

Hej.när det gäller vattnet och beachen är det ingen större skillnad på mellan Pattaya och Jomtien.i Jomtien är beachen lite bredare...däremot är botten bättre i Jomtien...den är inte lika dyig som inne i Pattaya. Nattlivet är inte bara lite lugnare utan det är obefintligt i jämförelse med Pattis...de få hönor som finns håller inte alls samma klass.

De kompisar som valt att bo i Jomtien brukar sitta på bahtbussar och motorbiketaxis varje kväll/natt. Inga problem från Jomtien men när du ska hem är det inga fasta bahtbus rutter vilket betyder dyra taxipriser varje natt. Det är bättre att bo inne i Pattis...det går att hitta lungare ställen där oxå.och åka till Jomtien någon gång för att bada.men ska man ha bra stränder så måste man som nämnts tidigare antingen åka till Koh Larn eller Bang Sarey söder om Jomtien.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Har aldrig förstått hur man kan bosätta sig ute i Jomtien.

Åtminstone inte om man nu gillar barer och nattliv.

Att springa runt och jaga songtaews aspackad framåt småtimmarna är ingen höjdare. Då är det max 100 meter till sängen som gäller.

Att sedan asa ut en bartjej från Soi 8 ända ut till Jomtien är inte så populärt hos de flesta tjejer. En av anledningarna till frågan where you stay? är just avståndet.

Longtime är väl inga problem men shortime är ju ett jävla knixande för tjejerna ända till Jomtien och tillbaka.

Sedan går det givetvis inte att jämföra nattlivet i Jomtien med Pattaya.

Jomtien är ju stendött.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig förstått hur man kan bosätta sig ute i Jomtien.

Åtminstone inte om man nu gillar barer och nattliv.

Att springa runt och jaga songtaews aspackad framåt småtimmarna är ingen höjdare. Då är det max 100 meter till sängen som gäller.

Att sedan asa ut en bartjej från Soi 8 ända ut till Jomtien är inte så populärt hos de flesta tjejer. En av anledningarna till frågan where you stay? är just avståndet.

Longtime är väl inga problem men shortime är ju ett jävla knixande för tjejerna ända till Jomtien och tillbaka.

Sedan går det givetvis inte att jämföra nattlivet i Jomtien med Pattaya.

Jomtien är ju stendött.

BTT

Helt rätt, vill man ha fullt ös medvetslös så väljer man Naklua istället. :mdr:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjänare Broder Tuk Tuk. :clapping:

Nu är det så många av dessa bar tjejer har sitt boende nere i Jomtien,

så detta du säger vill ja ej tro på.Men BTT kom och hälsa på mig när

du är nere nästa gång,så skall ja presentera dig till detta flåk av

brudar som bor här nere. :preved:

Mvh Maitan. :drinks:

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...