Jump to content
IGNORERAD

besöks/turistvisa?


grakullf

Recommended Posts

Hej på Er!

Jag och min vän från Phitsanoluk skall träffas om en månad och sen vara tillsammans i 5 mån i Th. Därefter är det planerat att hon skall komma med mig till Sverige i (förhoppningsvis) 7 mån. Det är så att jag har ett eget företag som kräver 7 månaders arbete med det. Från Mars till och med September. Därefter åker vi tillbaka till Th. är det planerat.

Min undran är skall jag söka besöksvisa för henne,det går väl bara i max 6 mån? Eller kan man söka och få 7 månader. Eller skall jag försöka få ett uppehållstillstånd för besök? Finns det något som heter så? (Som ni förstår så är jag tämligen okunnig om detta. Jag har aldrig gjort detta förr.

Vi har känt varandra i snart ett år och haft kontinuerliga kontakter med varandra 2-3 gånger per vecka/telefon under hela tiden vi inte har träffats "fysiskt".

Jag träffade henne i Okt. -09 under 6 veckor och var ner en månad i Maj i år, bl.a en vecka hemma hos henne i Phitsanoluk med hela hennes familj, är detta faktum vägande till vår fördel?

Fan vad jag undrar mycket!

Grakullf

Det är bättre att lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna sin båge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okt-09 infaller nästa månad enl min almenacka.

Förövrigt gick det fint att få hit gumman i 7mån första ggn.

Hon sökte 3mån besöksvisa i bkk och kom hit och sedan förlängde vi det med 4mån(tillfälligt UT).

Och det var inga problem alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

När ni bott tillsammans i 5 månader i Thailand kan din flickvän söka uppehållstillstånd för bosättning hos dig i Sverige. I ert läge är det onödigt att gå via besök för att sedan söka UT.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...