Jump to content
IGNORERAD

Gratis är bäst!


Amigo

Recommended Posts

Hi.

 

Erbjuder t o r tågresa Södertälje syd 22. juni kl 14.13 till Göteborg C, return 27. juni kl 10.30 i första klass. Vill Du, får du bjuda på en middag eller lunch där nere.

 

Har även två st frukost voucher som kan ånjutas torsd 25. juni eller lördag morgon före 09,00 Clarion hotel Odin Göteborg. (Nu vet jag inte vad de har för frukost i dessa tider men kan återkomma senare vilken sortiment de har under korona tider.) Pm Ni kan alltså vara två st och jag blir den tredje. Kupongerna har jag haft nu i drygt halvt år o verkar inte vara till behov för mig själv så kanlika gärna ge bort dem, vet inte om de är gilltiga utan min närvaro? Tider för frukost kan ni kolla på deras hemsida: Clarion Collection® Hotel Odin -> Serviceutbud

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 48
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Amigo

    10

  • KoratKalle

    9

  • Tommy

    7

  • Kenneth4618

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Är det en kontaktannons? Lägg ut den på bodycontakt.com och skriv: "Gammal gubbe söker" och du får napp direkt :D 

Ändrades av KoratKalle
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev KoratKalle:

Är det en kontaktannons?

Hur menar Du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Amigo:

Hur menar Du?

Ja du skrev ju själv, jag kopierar in här====>  Ni kan alltså vara två st och jag blir den tredje

Link to comment
Dela på andra sajter

Angående frukostarna, kan du, mer exakt berätta när vouchern gäller?

 

Torsdag eller Lördag innan 9, låter lite märkligt.

 

 

Med Vänlig Hälsning 

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Tommy:

Angående frukostarna, kan du, mer exakt berätta när voucherna gäller?

 

Torsdag eller Lördag innan 9, låter lite märkligt.

 

 

Med Vänlig Hälsning 

De sista månaderna har jag fått hämta en frukostpåse+en mugg kaffe till frukost på svenska hotell.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev KoratKalle:

De sista månaderna har jag fått hämta en frukostpåse+en mugg kaffe till frukost på svenska hotell.....

Trist...

Jag uppskattar verkligen en bra Hotellfrukost buffé.

Vi har ibland klivit in på ett Hotell i Götet och köpt en frukostbuffé, brukar vara rimliga priser!

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Tommy:

Trist...

Jag uppskattar verkligen en bra Hotellfrukost buffé.

Vi har ibland klivit in på ett Hotell i Götet och köpt en frukostbuffé, brukar vara rimliga priser!

 

MVH

Buffe kan du nog glömma nu under coronatiderna, tyvärr. Ett kokt ägg och lite frukt kan man plocka med sig förutom påsen.

Ändrades av KoratKalle
Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev KoratKalle:

Buffe kan du nog glömma nu under coronatiderna, tyvärr

Hur tänker du nu?

Vi stängde ner Buffén på vårt Thaihak, inte på grund av regler, utan för att det var ett par riktigt dåliga dagar med få lunchgäster för nån månad sedan.

Buffén var stängd i 1 dag, sedan körde vi igång igen, våra stamgäster klagade, och riktlinjerna från FHM säger att Buffé är OK, om vi bara ser till att det inte uppstår trängsel bland kunderna.

 

Vi hade Kommunens "Miljö och hälsa" på en oannonserad inspektion i förra veckan (de talar aldrig om när de tänker komma, och det är helt logiskt).

Inga problem alls.

 

Så varför skall jag glömma en Hotellfrukost?

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Och jag skulle inte bli förvånad om vissa hotell kommer fortsätta med frukostpåse istället för buffe även efter coronan, det kapar säkert en hel del i personalkostnaden på småhotellen

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Tommy:

Angående frukostarna, kan du, mer exakt berätta när vouchern gäller?

 

Torsdag eller Lördag innan 9, låter lite märkligt.

 

 

Med Vänlig Hälsning 

Torsdag ska jag var på Sahlgrenska kl 9.45 för prover o test. Lördag avgår tåget 10.30 visserligen brevid hotellet men iallafall ska jag med.

Torsdag slutar frukost 09.30 o lörd 11.00 andra kan ju fortsätta med frukost även när jag avgått för checkout.

 

KalleKorat, även om Du är kåt på mig så är det bara en vänlig handräckning utan krav på motprestation. Jag är en torr gammal gubbe som triv med kvinnor i intimt förhållande. Man behöver inte göra sig rolig på allt. Ha det bra.

frukkost_odin.JPG

brekkari_voucher.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev KoratKalle:

Och jag skulle inte bli förvånad om vissa hotell kommer fortsätta med frukostpåse istället för buffe även efter coronan, det kapar säkert en hel del i personalkostnaden på småhotellen

Jo, det är nog helt sant.

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Tommy:

Hur tänker du nu?

Vi stängde ner Buffén på vårt Thaihak, inte på grund av regler, utan för att det var ett par riktigt dåliga dagar med få lunchgäster för en månad sedan.

Buffén var stängd i 1 dag, sedan körde vi igång igen, våra stamgäster klagade, och riktlinjerna från FHM säger att Buffé är OK, om vi bara ser till att det inte uppstår trängsel bland kunderna.

 

Vi hade Kommunens "Miljö och hälsa" på en oannonserad inspektion i förra veckan (de talar aldrig om när de tänker komma, och det är helt logiskt).

Inga problem alls.

 

Så varför skall jag glömma en Hotellfrukost?

 

 

MVH

Fråga inte mig, ställ frågan till ansvarig personal på de olika hotellkedjorna, hur skall jag kunna veta hur de tänker....

Link to comment
Dela på andra sajter

Frukost innan corona Hotel PanoramaIMG_20190814_090410.thumb.jpg.1ee31935d5c42c8d1db850d7e3437931.jpg

 

Efter corona utbråttet.

IMG_20200319_065414.thumb.jpg.71d4131acefa88b90d45fd5b5640eeca.jpg

 

Fick kupongen för ostädat rum när jag var där, tror det var före jul 2019 o de går ju ut strax, ok om två månader.

Ändrades av Amigo
Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Amigo:

Torsdag ska jag var på Sahlgrenska kl 9.45 för prover o test. Lördag avgår tåget 10.30 visserligen brevid hotellet men iallafall ska jag med.

Torsdag slutar frukost 09.30 o lörd 11.00 andra kan ju fortsätta med frukost även när jag avgått för checkout.

 

KalleKorat, även om Du är kåt på mig så är det bara en vänlig handräckning utan krav på motprestation. Jag är en torr gammal gubbe som triv med kvinnor i intimt förhållande. Man behöver inte göra sig rolig på allt. Ha det bra.

frukkost_odin.JPG

brekkari_voucher.jpg

Verkar som att Hotell Panorama är stängt, tom 09 08 20 (jag antar att det betyder tom 2020-08-09, men är osäker).

https://www.nordicchoicehotels.se/hotell/sverige/goteborg/quality-hotel-panorama/ så jag är osäker på vad som gäller???

 

I vilket fall som helst tack för erbjudandet, men jag har vil inte blocka nån annan eftersom jag inte vet vilka dagar det gäller...

 

Inte ens IKEA vågar köra buffé-brunch för tillfället, kan vara på grund av risken för "folksamlingar över 50 pers" men 1000 pers i resten av varuhuset passerar tydligen myndigheternas granskning? Svårt att fatta.

 

EDIT:

 

OK,  såg vad du skrev nyss, men passar.

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Tommy:

Verkar som att Hotell Panorama är stängt, tom 09 08 20 (jag antar att det betyder tom 2020-08-09, men är osäker).

https://www.nordicchoicehotels.se/hotell/sverige/goteborg/quality-hotel-panorama/ så jag är osäker på vad som gäller???

 

I vilket fall som helst tack för erbjudandet, men jag har vil inte blocka nån annan eftersom jag inte vet vilka dagar det gäller.

Panorama är stängt, skulle ha bott där annars men var tvungen boka Odin. Det står ju i voucherrn : Valid at all Comfort, Quality and Clarion hotels.

Torsdag o lördag är enda dagar jag kan vara med, för tis o fred ska jag vara fastande, onsdagska jag vara på Sahlgrenska kl 08.00

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Tommy:

 

 

Inte ens IKEA vågar köra buffé-brunch för tillfället, kan vara på grund av risken för "folksamlingar över 50 pers" men 1000 pers i resten av varuhuset passerar tydligen myndigheternas granskning? Svårt att fatta.

 

MVH

Men Thaihouse vågar! :D

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Tommy:

 

 

Inte ens IKEA vågar köra buffé-brunch för tillfället, kan vara på grund av risken för "folksamlingar över 50 pers" men 1000 pers i resten av varuhuset passerar tydligen myndigheternas granskning? Svårt att fatta.

 

MVH

Men Thaihouse i Partille vågar! :D

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev KoratKalle:

Men Thaihouse vågar! :D

Endast de tuffa vågar!

 

MVH

 

 

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tommy:

Endast de tuffa vågar!

 

MVH

 

 

Ibland kan de tuffaste bita sig i svansen och hamna på fel sida, hoppas du gjort rätt.......tiden lär visa.....kanske frukostpåsar is tha shit.....

Ändrades av KoratKalle
Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Tommy:

Hur tänker du nu?

Vi stängde ner Buffén på vårt Thaihak, inte på grund av regler, utan för att det var ett par riktigt dåliga dagar med få lunchgäster för nån månad sedan.

Buffén var stängd i 1 dag, sedan körde vi igång igen, våra stamgäster klagade, och riktlinjerna från FHM säger att Buffé är OK, om vi bara ser till att det inte uppstår trängsel bland kunderna.

 

Vi hade Kommunens "Miljö och hälsa" på en oannonserad inspektion i förra veckan (de talar aldrig om när de tänker komma, och det är helt logiskt).

Inga problem alls.

 

Så varför skall jag glömma en Hotellfrukost?

 

 

MVH

Buffe är väl alltid en hälsorisk. Vissa ställen som jag besöker har stängt ner med någon typ glasskiva så att du inte kan nysa rätt ner i maten. Du får inte ta mat eller något annat själv utan du blir serverad vid buffe disken. Vissa har helt gått över till bordservering.

 

Detta borde väl inte vara speciellt för corona, utan folk som öser och andas över buffediskar kan väl sprida sina sjukdomar vilka de än är. Om du t.ex har magsjuka och inte har tvättat händerna så tar du i serveringsverktyget och kontaminerar det. Förmodligen sker ingen större smittspridning på det sättet men risken finns.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle aldrig äta buffé idag, men det är väl ett storstadsfenomen, så jävla korkat!

Folk i Sthlm o Gbg verkar helt skita i den pågående pandemin, utan dem hade Sverige klarat sig bra.

Hoppas vid ev 2:a våg att man slår en 100km ring runt Sthlm o Gbg, släpp inte ut en jävel.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Hoppas vid ev 2:a våg att man slår en 100km ring runt Sthlm o Gbg, släpp inte ut en jävel.

Och det viktigaste,,, släpp inte in en endaste jävel.   

 

 

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Får slå en ring runt Uppsala också då jag gärna äter buffe. :sure:

Finns många ställen som serverar det fortfarande men med vissa regler för gästerna.

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Då jag inte tyckte om buffé innan corona, så lär jag inte utsätta mig för en buffé varken under eller efter Corona.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...