Jump to content
IGNORERAD

Försäkringsersättning


Esspe

Recommended Posts

Funderar på om man kan få ersättning från LF. Biljetten till Sverige 15/4 blev ju inställd av någon konstig anledning. Fick ny plats 1/7 men den är nu framflyttad till augusti och det är väl frågan om det ens blir aktuellt. Vi har ju beslutat att inte åka till Sverige öht förrän april 2021. 

 

Jag kan ju begära pengar tillbaka från Thai men det är bättre att isf få ombokat till april 2021 så biljetten behåller vi. Man borde ju dock kunna få någon form av ersättning från LF för förseningen eller ev via försäkringen från VISA kortet som det är betalt med. Någon som haft något liknande?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Esspe:

Funderar på om man kan få ersättning från LF. Biljetten till Sverige 15/4 blev ju inställd av någon konstig anledning. Fick ny plats 1/7 men den är nu framflyttad till augusti och det är väl frågan om det ens blir aktuellt. Vi har ju beslutat att inte åka till Sverige öht förrän april 2021. 

 

Jag kan ju begära pengar tillbaka från Thai men det är bättre att isf få ombokat till april 2021 så biljetten behåller vi. Man borde ju dock kunna få någon form av ersättning från LF för förseningen eller ev via försäkringen från VISA kortet som det är betalt med. Någon som haft något liknande?

Kollade med dom när vi kom hem, vi kunde inte få något efter som vi fixade ny biljetter och åkte hem tidigare men hade vi varit kvar och inte tagit oss hem för flyget varit inställt så hade jag kunnat få ersättning har dock inte koll på hur mycket.

 

//matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Har fått svar från LF. Har man utökat reseskydd kan man få max 3000 vid försening mer än 36 timmar. En vanlig förlängd hemförsäkrings reseförsäkring ger inte ersättning vid försening.

 

Verkar däremot som VISA kortet ska ersätta motsvarande. Väntar på svar där.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte bolaget rätt att ställa in flyget inom viss tid innan avgång? Då ska väl inte försäkringen täcka nåt? Känns lite konstigt att man skulle få refund o ersättning i samma case. Men bara min egen tanke, inget att fästa sig i.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...