Jump to content
IGNORERAD

Koh Samui i december/januari


sawadee kaa

Recommended Posts

Är det vanligen bara regn och blåsigt väder på Koh samui under december och januari?

Skulle vilja ha en generell jämförelse med Phuket under deras regnperiod maj-månad, är Koh Samuis december = maj på Phuket gällande regn och vågor?

Kan man överhuvudtaget bada i havet på Koh Samui under december/januari eller är det för höga vågor då med varningsflagg för bad? När vi var på Koh samui i april detta år så var det inga vågor alls, men antar att det är "stormigare" i december/januari, är det korrekt?

Har några kompisar som var på Koh samui i februari (vet ej vilket år) och då var det så höga vågor så båtturer blev inställda, är deta fenomen vanligt även i december/januari, dvs höga vågor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har delvis tillbringat några dec/jan resor på Samui och i alla fall dom åren så har det regnat mycket och varit kraftiga vågor. Inga rödflaggade ställen dock.

Ungefär som monsunPhuket i maj, Ja.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit i Phuket i december/januari en gång. Och då var det kanonväder. Inga vågor vad jag kan komma ihåg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nu flera gånger tillbringat minst 6 veckor på Koh Samui under december/januari månad. Inte en gång har vädret varit sig likt, alltifrån långa solskensperioder till veckor med relativt många regndagar(1-2).

Nu bryr jag mig inte så mycket om vädret eftersom det finns mycket annat att göra på Koh Samui. Bada kan man allttid göra under denna period och regnar det så skiner solen igen efter maximalt några timmar.

Det enda problemet med dåligt väder på Koh Samui är att strandremsan kan bli väldigt liten eftersom stormbyarna på öppna havet trycker vattenmassorna mot stranden. Speciellt i Chaweng runt Ark Bar och Chaweng Garden, alltså där partyfolket och de flesta ungdomarna håller hus, behöver man rycka på varandra lite närmare. Men jag tror inte det upplevs som en nackdel precis…

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...