Jump to content
IGNORERAD

Blankett 114021


josa

Recommended Posts

Hej.

Jag har en fråga angående förlängning av ut = PUT. Det är ju några här på MPR som har gjort detta förut

så jag hoppas på lite hjälp.

Min sambo och hennes två pojkar har snart haft UT i två år och nu ska vi ansöka om förlängning av UT = PUT.

Måste man fylla i alla frågorna på blankett 114021 eller räcker det med frågorna 3 till 8?

Tack på förhand

Josa

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Surin P3

Tack för ett snabbt svar.

Jag har läst hjälpfilerna, dom är ju bra om man söker UT men inte så bra när man ansöker om förlängning av UT.

Man borde ha förenklad blankett när det gäller förlängning av UT.

Josa

Link to comment
Dela på andra sajter

När man ansöker om förlängning av ett pågående UT ska man fylla i samtliga uppgifter i blankett 114021. Har man barn under 18 år som också ska förlänga sitt UT, ska en blankett 112021 fyllas i för varje barn.

Vid en ansökan av uppehållstillstånd för besök kan man hoppa över vissa släktfrågor om man inte har uppgifterna tillgängliga.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

När jag ringde MIG i Växjö så sa dom att vi bara skulle fylla i 1-8 och 13,14. Dom andra uppgifterna hade dom.

Idag när jag ringde upplysningen i Norrköping så sa dom att man skulle börja på nr:3 och även fylla i 9,10.

Thaikonsult skriver att man ska fylla i alla uppgifterna.

Vilka regler gäller?

Det är nog bäst att göra som thaikonsult skriver.

Josa

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, dessa jämrans blanketter som ska passa för en massa olika syften. Och inte mycket indikation om vilka fält som är obligatoriska för ett specifikt syfte.

Men det är väl förstås bättre att fylla i för mycket än för lite. Antar jag...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fyller man i alla uppgifter underlättar man handläggningen av ärendet. Samtidigt kan handläggaren kontrollera att de nya familjeuppgifterna stämmer överens med gamla uppgifter. Det är inte ovanligt att det skiljer på inlämnade familjeuppgifter från sökanden.

Om Migrationsverket enbart vill ha familjeuppgifter de inte har sedan tidigare kan verket lätt ta fram en förenklad blankett för förlängningsansökningar. Tyvärr skiljer det mycket mellan vad olika handläggare tycker vilket är ett problem för de sökande.

Vi på Thaikonsult har som regel att alltid skriva kompletta ansökningshandlingar med fullständiga familjeuppgifter. Vi vet av erfarenhet att kompletta ansökningshandlingar underlättar handläggningen av ärendet.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Vi fyllde i alla uppgifterna på både 114021 och 112021, det är nog bäst så.

112021 tycker jag är lite dumt utformad. Är det många barn under 18 år som har gjort lumpen och har fru och barn?

Ok, nu är alla papprena klara att skickas till MIG.

Tack för hjälpen här på MPR

Josa

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...