Jump to content
IGNORERAD

Annandagsträffen I Udon Thani.


sarne

Recommended Posts

Någon som vet hur Pannarai Hotel är?

Verkar vara helt nybyggt och ser bra ut men det är alltid trevligt att höra vad folk tycker.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • sarne

    173

  • Baa

    166

  • Maitan

    96

  • Avregistrerad clion

    72

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det finns nog en hel del här på forumet som bokar genom booking.com. Smidigt och bra,,javisst, men kanske inte helt fel att läsa igenom den här artikeln först.

http://www.diamondro...or-booking-com/

Även om det inte finns kända bevis för att det har missbrukats så är förfarandet minst sakt vårdslöst.

Ändrades av clas391

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som vet hur Pannarai Hotel är?

Verkar vara helt nybyggt och ser bra ut men det är alltid trevligt att höra vad folk tycker.

Ligger så centralt det går, ser kanon ut, har inte varit in ännu men det kommer, för er som känner till TopMansion så är det samma gata!

Trist att staden inte kan fixa trottoirerna så man kan "snubbla" hem säkrare!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns nog en hel del här på forumet som bokar genom booking.com. Smidigt och bra,,javisst, men kanske inte helt fel att läsa igenom den här artikeln först.

http://www.diamondro...or-booking-com/

Även om det inte finns kända bevis för att det har missbrukats så är förfarandet minst sakt vårdslöst.

Blir nog att använda agoda som vanligt, tänkte prova på booking men känns inte helt säkert efter läst din länk.

Agoda har alltid funkat klockrent för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ligger så centralt det går, ser kanon ut, har inte varit in ännu men det kommer, för er som känner till TopMansion så är det samma gata!

Trist att staden inte kan fixa trottoirerna så man kan "snubbla" hem säkrare!

Står i valet och kvalet mellan Paradise och just Pannarai och gamla NB hotel.

Tjejen vill bo på NB men jag vill prova något nytt.

Vi ska boka idag så vi får se vem som vinner!

Link to comment
Dela på andra sajter

Står i valet och kvalet mellan Paradise och just Pannarai och gamla NB hotel.

Tjejen vill bo på NB men jag vill prova något nytt.

Vi ska boka idag så vi får se vem som vinner!

Priset på Pannarai är lite högre än Paradise, har hört runt 1500/natt.

Både Paradise o Pannarai har ju pool vilket inte NB kan skryta med, dessutom pågår ju det stora stadionbygget utanför NB med rätt mycket (just nu i alla fall) störande tung trafik e.t.c.!

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Priset på Pannarai är lite högre än Paradise, har hört runt 1500/natt.

Både Paradise o Pannarai har ju pool vilket inte NB kan skryta med, dessutom pågår ju det stora stadionbygget utanför NB med rätt mycket (just nu i alla fall) störande tung trafik e.t.c.!

MVH

Baa

Man tackar så mycket för infon. Nu har jag ett bra argument varför vi inte ska välja NB.

Inte roligt och trevligt att bo nära en byggplats.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ligger så centralt det går, ser kanon ut, har inte varit in ännu men det kommer, för er som känner till TopMansion så är det samma gata!

Trist att staden inte kan fixa trottoirerna så man kan "snubbla" hem säkrare!

I våras när jag var uppe och tittade på fotboll och sa hej till gorocco som skulle åka hem några dagar senare, så bodde jag på "klockan" som ligger vägg i vägg med dåvarande byggplatsen Pannarai. Brukade sitta ute på balkongen och titta på byggarna som skutta som apor på taket, kände det något olustigt med deras slarv med säkerheten så jag gick ned och tog frukost, bara några minuter efter att jag hade satt mej vid bordet så hörs ambulanssirener och en polisbil,,mycket riktigt så hade en av gubbarna drattat ned från taknocken högst upp. Bara fram med en plastsäck och spola betongen på marknivå. Säkerhets selar,,,,jo det fanns 5 stycken spritt nya i sina förpackningar, förvarade i en korg i vad som nu är foajen.

Dagen efter så fortsatte de att springa runt på taket, och selarna då,,,jo de låg kvar i sina förpackningar i samma korg.

PS Drik tala inte om detta för din tjej, då kanske hon börjar se spöken på hotellet och så blir det NB lik förbaskat

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

I våras när jag var uppe och tittade på fotboll och sa hej till gorocco som skulle åka hem några dagar senare, så bodde jag på "klockan" som ligger vägg i vägg med dåvarande byggplatsen Pannarai. Brukade sitta ute på balkongen och titta på byggarna som skutta som apor på taket, kände det något olustigt med deras slarv med säkerheten så jag gick ned och tog frukost, bara några minuter efter att jag hade satt mej vid bordet så hörs ambulanssirener och en polisbil,,mycket riktigt så hade en av gubbarna drattat ned från taknocken högst upp. Bara fram med en plastsäck och spola betongen på marknivå. Säkerhets selar,,,,jo det fanns 5 stycken spritt nya i sina förpackningar, förvarade i en korg i vad som nu är foajen.

Dagen efter så fortsatte de att springa runt på taket, och selarna då,,,jo de låg kvar i sina förpackningar i samma korg.

PS Drik tala inte om detta för din tjej, då kanske hon börjar se spöken på hotellet och så blir det NB lik förbaskat

Nej, bäst att vara tyst om det.

Säkerhet och skyddsanordningar är inte speciellt viktigt verkar det som bland thailändare?

Link to comment
Dela på andra sajter

Finn säkert i tråden men hittar det inte,,adressen till barnhemmet i udon önskas ...

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Finn säkert i tråden men hittar det inte,,adressen till barnhemmet i udon önskas ...

Jag hade en broshyr pa engelska men har givit bort den, vill du gora ett besok kan jag ge en vagbskrivning eljest far vi hoppas nagon annan har kvar adressen!!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade en broshyr pa engelska men har givit bort den, vill du gora ett besok kan jag ge en vagbskrivning eljest far vi hoppas nagon annan har kvar adressen!!

En vägbeskrivning skulle säkert bara villa bort mig ännu mer,,hehe,,är inte aktuellt förren i dec ändå,,blev bara lite påmind wUTahi o hans grabb som gav bort massa kläder som bara ligger,,har en massa som dottern växt ur o istället för o slänga så får dom ta en resa till behövande.

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen har vi Tröj försäljningen som är sålda 18 st redan, med andra ord 1,800bht redan till träffen.

Här är de personerna som köpt.

Scorpio43

Beckis

Ojj ( personal)

Tallviking

Kennth4618

Ubol

Borgmästarn

Mavange

J43

Towe

Patrik icke medlem 2 st.

Jens icke medlem

Swedefarang

En snubbe från Norge icke medlem

SurinP3

Nana

Rävhona från BKK

Finns fler tröjor kvar och ta de slut, inhandlas nytt, så kom och köp...

Mvh Maitan.

post-3491-0-93158800-1343791356_thumb.jp

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Många bäckar (burkar)små blir en rejäl slant tillsammans till Udon Home for Girls.

Låt det växa Towe.

/Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

jadå Sarne det ska jag, fast vinstpengerna från spel och trav är dock inte så stora så jag får hoppas på pantpengar

Link to comment
Dela på andra sajter

jadå Sarne det ska jag, fast vinstpengerna från spel och trav är dock inte så stora så jag får hoppas på pantpengar

Ta med stora sopsäckar till Västgötaträffen och samla in tomburken så blir det nog en rejäl slant :thumbsup:

Mvh SWEDEMAN

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara en ide..

Vad är det barnen, tjejerna på Udon Home for Girls är mest i behov av i klädväg?...

Varför inte utnyttja dom kg man har över i väskorna när man ska ner nästa gång,

Tror dom flesta lik som jag har Bröder, systrar,kusiner eller arbetskamrater vars barn eller barnbarn har mängder

med nästan nya kläder, som bara ligger i garderober för att det är för litet.

Tänk om alla som kommer ska ner har med sig 10kg prima kläder, skor, leksaker,mm

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara en ide..

Vad är det barnen, tjejerna på Udon Home for Girls är mest i behov av i klädväg?...

Varför inte utnyttja dom kg man har över i väskorna när man ska ner nästa gång,

Tror dom flesta lik som jag har Bröder, systrar,kusiner eller arbetskamrater vars barn eller barnbarn har mängder

med nästan nya kläder, som bara ligger i garderober för att det är för litet.

Tänk om alla som kommer ska ner har med sig 10kg prima kläder, skor, leksaker,mm

Det går utmärkt. Upp till 6 år är det både pojkar och flickor, högre ålder enbart flickor. Allt utom tjocka vinterkläder kommer till användning.

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Då har vi kommit upp till 28 st. tröjor, och listan på dessa...

SurinP3

Nana

BKK (rävhona)

Maitan

Latino

Claes 391

Husse

Lynn

J43

Ragson

Tom (norge)

Kenneth (norge)

Scorbio

Beckis

Oii ( anställd )

Ubol

Tallviking

Kenneth4618

Borgmästarn

Mavange

Joackim 2 st

Towe

Patrik

Tony

Swedenfarang

En man från Norge som ja ej kommer ihåg namnet på (sorry)

Så 28 tröjor sålda med andra ord 2,800bht fram till nu, finns mera på lagret bara komma in.

Mvh Maitan.

post-3491-0-50012000-1346302568_thumb.jp

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...