Jump to content
IGNORERAD

Annandagsträffen I Udon Thani.


sarne

Recommended Posts

  • Svar 1,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • sarne

    173

  • Baa

    166

  • Maitan

    96

  • Avregistrerad clion

    72

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Denna dag är en förlorad dag, men det var det värt :-):-) ni förstår när ni ser bilden.

Orkar bara ladda upp en bild på trött Wifi, övriga bilder kommer när jag är tillbaka hemma på 100MB snöret.

/SvenA

post-4094-126190232313_thumb.jpg

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

En bild till .så här började träffen.

post-4094-126190254092_thumb.jpg

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var en riktigt lyckad tillställnig! :drinks:

Jag har känt mig förvånansvärt fräsch idag, vilket omständigheterna knappast bäddade för. Det blev en lååång dag!

Jag gör som du Sarne: När jag sitter på en stadigare lina ska jag lägga upp ett gäng bilder i ordentliga format.

Tack allesammans som deltog för en minnes(?)värd dag och afton!

/

www.mangeudon.se

MangeUdon, med ena foten i nordöstra Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ser ut att ha varit en mycket trevlig träff, synd att man inte kunde vara med!

Och tack för alla bilder!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, jag ger mig på att försöka skildra vår annandagsträff i Udon med bilder. Min uppkoppling här i Thailand bär förhistorisk prestanda, men jag ska trots mitt bristfälliga tålamod ladda upp några foton.

Träffen startade förhållandevis tidigt. Inte tidigt som med tupparna, däremot tidigt sett ur ett ölhinkarperspektiv! :drinks:

Sarne tog befälet som värd, något som han skötte med bravur. Själv är jag ingen talare, snarare än skrivare, så jag ska försöka återge en del av vår dag tillsammans.

När vi anlände NB hotell möttes vi upp vid entren av Sarne. Vi blev tilldelade namnbrickor där vi fick skriva ner vårt namn, respektive MPR-nick. En bra ide, speciellt för mig själv som är urusel på att komma ihåg namn. Nu blev de inpräntade på ett pedagogiskt vis i mitt arme sviktande minne.

Efter att ha tilldelats kylda drycker ombads vi gå till bords. Sarne höll sedan ett välkomsttal där vi b.la. fick en väderleksrapport från Svedala, från de respektive regioner av landet som vi kommer ifrån. Något som genast gav en extra boost åt vårt redan kollektiva goda humör. Kontrasterna till det bistra vädret i Sverige var slående. I Udon har det rådit värmebölja under en tid. :na:

dsc_0147.jpg

Sedan blev det allvar. Vi reste oss upp allesammans och höll en tyst minut för att hedra offrena från tsunamin som härjade fem år tidigare. Den minuten skänkte eftertanke. Jag var själv i Phuket den ödesdigra dagen, men klarade mig helskinnad från den förbannade vågen. Många minnen har dock etsat sig fast, likväl många obehagliga syner, som jag gärna skulle sudda ut ur min såsiga hjärnbalk, om det bara gick.

När minuten passerat satte vi oss åter till bords. Möjligtvis något ödmjukare till sinneslaget. Med hjälp av god mat, god dryck och trevligt sällskap så steg snart stämningen till den tidigare nivån.

dsc_0152.jpg

dsc_01491.jpg

På Sarnes inrådan gick vi sedan en i taget upp på scenen för att lite kort presentera oss inför varandra. Även det initiativet tyckte jag var mycket bra av vår värd. Våra respektive undantogs dock nöjet att själva presentera sig, jag tror att de skötte det alldeles utmärkt sinsemellan när de satt till bords.

När damerna väl var mätta och belåtna ödslade de ingen tid på att sitta och lyssna på de nu smålulliga gubbarna. De tog sig istället in till stan för diverse kvinnliga aktiviteter: Shopping, klippa håret, käka chili mm.

Vi "gubbar" ägnade oss åt fortsatt nedkylning av innanmätet. Så till den milda grad att restaurangens Changförråd tömdes!Det tycks vara en återkommande tradition på de här träffarna :whistle:

dsc_0162.jpg

Vi delade sedan på den betungande notan som damerna lämnat oss att ansvara över. Jag måste erkänna att det blev en löjjeväckande billig tillställning, faktisk så pass billig att vi alla drabbades av ett våldsamt begär av att försöka slösa mer baht inne i centrala Udon.

Med ostadiga men bestämda kliv tågade hela farangkompaniet (till lokalbornas underhållning) ner mot nybyggda UD-town för att söka nya fyllda changkranar!

dsc_0169.jpg

I UD-town var changtälten ännu inte öppna. Vi tog oss därför vidare genom det vintriga landskapet med kompassnålen inställd på ölserveringarna närmre tågstationen.

Baa stannade till under ett lokalt snöoväder för att kyla ner sig.

dsc_0182.jpg

Björne passerade ett par tjusiga renar som gladdes åt farangernas uppskattande blickar.

dsc_0189.jpg

Efter en svettig promenad hittade vi så småningom en beer-garden som fanns sig nog lämplig att härbärgera våra törstande strupar. Där stannade vi några timmar för att njuta av ölen, maten och de mycket förtjusande servetriserna.

Spaningen avtog emllertid i takt med att våra respektive droppade in och anslöt sig vid våra bord. :whistle:

dsc_01971.jpg

dsc_0208.jpg

dsc_0214.jpg

Inte bara våra damer anslöt sig, nä det anlände mera gubbs från MPR. B.l.a. Clion som kommit med eftermiddagsflyget från Bangkok.

Nästan hela sällskapet rumlade så smånigom vidare mot nya nejder. Några grabbar droppade av. Inte så märkligt kanske efter alla dessa timmar av pimplande! :dance1: Det blev nu ett barområde inne i centrala Udon som fick husera vår kollektiva törst. Nu var även damerna i stöten och beställde därför in starkdrycker! :drinks:

dsc_0221.jpg

Eftersom vi var ett rörligt, ja kanske även rörigt ;) sällskap så blev det ytterligare en truppförflyttning. Den här gången gav Sarne upp. Ett mycket moget beslut, som dock de flesta av oss var för omogna för att anamma! :D Slutdestinationen för gänget blev en bar i Udon day and night. Vi kände oss mer än välkomna då vi stegade in. Barpersonalen fullkomligen slet i oss för att få in hela högen klädda i spenderbyxor/kjolar till just sitt ställe.

dsc_0240.jpg

Grabbarna var inte sena att beställa in en pava vodka. Själv så avstod jag. Av erfarenhet så vet jag hur dagen efter ter sig för mig själv då jag blandar starkdricka av olika slag i magsäcken.den brukar vilja ut! :na:

dsc_0251.jpg

Men de härdade grabbarna var inte sena att doppa snoken i glaset!

dsc_0257.jpg

Själv gav jag mig på att försöka spela biljard. Det är bara att konstatera att jag är lika kass på det som att dricka sprit!

dsc_0270.jpg

För min egen del blev kvällen avslutad i "hyfsat" lagom tid. Runt halv ett fick jag klappa elefanten, sen tågade jag och frugan "hem" till top mansion för att sedermera svimma av.

dsc_02841.jpg

/

www.mangeudon.se

Ändrades av MangeUdon

MangeUdon, med ena foten i nordöstra Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Härlig berättelse Magne ha det bra :great:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Strålande återberättat,som vanligt :great: .Det sällskapet hade passat mig utmärkt emedan jag är känd för att vara törstig länge :whistle: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du Mange, du fick med det mesta där, så även jag vill tacka för en jättekul träff

Det blev en tuff dag med start med första ölen 11:30 och sista avslut med vodka å lippo efter midnattdrinks.gif

ungdommarna klarade inte av gammlingarnas tempo och droppade av efter handwhistle.gif

Lägger en lite bilder utan kommentarer då Mange redan berättat det mesta

post-3485-126198323608_thumb.jpg

post-3485-126198326943_thumb.jpg

post-3485-126198328953_thumb.jpg

post-3485-126198334689_thumb.jpg

post-3485-12619833745_thumb.jpg

post-3485-126198341332_thumb.jpg

post-3485-126198345476_thumb.jpg

post-3485-126198349979_thumb.jpg

post-3485-126198354672_thumb.jpg

post-3485-126198361095_thumb.jpg

post-3485-126198365202_thumb.jpg

post-3485-12619837172_thumb.jpg

Lill Clirre fick en kamera i handen med uppdraget - Fota så mycket tjejer du kan!

post-3485-126198377472_thumb.jpg

post-3485-126198382647_thumb.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad såg jag??Mätglas till vodkan :suicide: Ba,jag har högre tankar om dig.Skämt åsido,ni verkar ha haft en jättetrevlig fest :great: Mvh Måne PS gammal är äldst DS

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill tacka er alla för en trevlig dag, det blev över förväntan. Ser redan fram emot nästa träff.

Enda plumpen i protokollet var väl att den Chang jag fick på morgonen såg lite blaskig ut :kort:

Jag och Phueng gjorde en avstickare till Nong Khai på vägen hem till Si Chieng Mai för att shoppa lite på marknaden.

Vi blev haffade av polisen som ville se mitt pass och sedan fick jag 200 bath i böter.

Jag försökte inte ens att argumentera om varför, jag körde vid sidan av vägen på fel sida så det kanske var det tänkte jag.

När vi kom hem och kollar kvittot så visar det sig att jag kört "utan körkort"

Synd att han inte frågade efter det för då hade jag kunnat visa honom mitt thai-körkort :angry:

post-6118-126199177968_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad såg jag??Mätglas till vodkan :suicide: Ba,jag har högre tankar om dig.Skämt åsido,ni verkar ha haft en jättetrevlig fest :great: Mvh Måne PS gammal är äldst DS

Som Du ser så blev gubbfan inte glad av att se mätandet, jag kan trösta Dig med att det vart bara ett försök av ägarinnan att fördela spriten rättvist men det gick snabbt över då hon hajade att vi skulle ha hela pavan.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

555555 sitter just nu i en minibus med adress Pattaya 100bath per person från viktory moment ny info slipper sitta å vänta på morskit 55555 med alla stop skakigt det här men snabbt :drinks:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för ett trevligt möte :great: nu väntas hemfärd till ett snörikt Norrland och arbete igen :( får nöjet att fira nyårsafton på flygplatsen ser fram emot nästa möte

Jan O

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

såg mycket trevligt ut på träffen och härliga bilder,måste ansluta vid något tillfälle

på era träffar :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Baa!samma smile såg jag förra året,och vad hände?

Ha det bra.

PS.kanske skulle vissa lite kort.

Det är emot forumreglerna att hota andra medlemmar. :drinks:

Baa (ingen sandwish i år)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket bra rapport Mange, det såg ju riktigt trevligt ut :clapping:

Måste planera in det där till nästa år, går ju inte att sitta här i kylan och inte vara med, "svensk avundsjuka" :whistle:

Woffe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Sven-Arne.

Kan i skrivande stund inte hitta något som skulle hålla mig ifrån detta, hoppas Du informerar baren att dom tankar upp ordentligt med Chang i år...finns redan i agendan.

MVH

Baa

Du fick rätt Baa, Changen tog ju slut på NB iår också. Tur det fanns mera resurser nere på stan. ;-)

SvenA

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack till alla trevliga deltagare i Annandagsträffen 2009.

Vi hade en fantastiskt trevlig dag tillsammans,(kanske för lång för vissa :rolleyes:?)

Blandade åldrar (inte bara gamla gubbar :preved: ) plus många fruar/flickvänner och barn bidrog till den fina stämningen. Plus allas goda medhavda humör förstås!

Här är min summering av deltagarna:

- Sarne

- Mange Udon

- Baa

- Lasseiudon

- Kenneth4618

- Swedthai 1

- Clion

- Chryzaliz

- Gorocco

- Goroccos kompis

- Björn

- Berndt

- Mange Nong Kai

Totalt med fruar/flickvänner och barn var vi 25 personer.

Hur många blir vi nästa år? B)

Gott Nytt År på er allihopa, ni som är i Thailand, ni som är på väg hem och ni som liksom jag själv redan kommit tillbaka till Sverige(-14C idag).

/SvenA

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ju lovat bilder från träffen efter hemkomst. Då ni andra nu redan har laddat upp alla bildbevis vill jag bara tillfoga följande.

Kenneth köpte en tuktuk. Han kommer att öppna rörelse, bli samlor i Wan Sam Mo :whistle:

Dessutom kommer hans tuktuk att ha AC.. :dance1:

Tror ni mig inte? Vi värmlänningar berättar väl bara sanna historier?

post-4094-12622527085_thumb.jpg

post-4094-126225273311_thumb.jpg

post-4094-126225274331_thumb.jpg

post-4094-126225276899_thumb.jpg

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite stilstudier får avsluta.

.

post-4094-126225328186_thumb.jpg

post-4094-126225329141_thumb.jpg

post-4094-126225329933_thumb.jpg

post-4094-126225331094_thumb.jpg

post-4094-126225332425_thumb.jpg

post-4094-126225333462_thumb.jpg

post-4094-126225334547_thumb.jpg

post-4094-126225335411_thumb.jpg

post-4094-126225336512_thumb.jpg

post-4094-126225337538_thumb.jpg

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Underbara bildrapporter, tack! :)

Måste nog komma upp ett annat år, i Pattis är det inte lika stor fart på forumträffarna. ;)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gäller att skaffa rutin, KIm.

Clirre har gått i Udonskolan,han vet vad som tarvas.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra bildkompletering Sarne :great:

Nu är även jag tillbaka i den bistra verkligheten. Det är alldeles för många minusgrader för att jag ska känna mig riktigt tillfreds med tillvaron :diablo: Den enda trösten jag finner är en väl fungerande internetuppkoppling, man får glädjas åt det lilla :yes:

Hare/

www.mangeudon.se

MangeUdon, med ena foten i nordöstra Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...