Jump to content
IGNORERAD

Tysta leken börjar nu... *GRR*


honken

Recommended Posts

Jag ser det fortfarande som min skyldighet att få henne till Sverige, och få henne ombord på planet hem.

Har inte hjärtat att bara dumpa någon i ett främmande land.

Och nu gäller båten från .fi till .se, så fick ett sms idag om jag kunde sätta över pengar till henne så hon kunde boka biljetten.

Ringde upp för att ta det över telefon (lite för att min sms-tumme verker just nu).

Hon börjar samtalet med hur mår du älskling <- nått är galet, igår var både hon och jag sura.

Sen frågade hon om jag var arg, vilket jag sa till henne att jag var, då ingen och då menar jag ingen säger "fuck you" till mig i en allvarlig diskution, skiter i hur sur den andre parten är, sånt säger man inte.

Men när jag nämnde det till henne över telefon så sa hon att hon skojjade.

Vad är det som får henne att tycka att det är roligt med det?

Men iaf, hon kommer tebax nu till helgen så får man se och höra ansikte mot ansikte vad hon sysslar med, vad hon vill, vad hon är ute efter.

Drama 24/7 börjar bli rätt trött, kanske är fel person, eller man kanske lever bäst som singel.

Eller så har det med att jag skulle skickat pengar till henne igår kväll som hon skulle skicka hem, men när jag skrev att jag inte tänker stå för hennes kostnader nåmer så öppnades en tanke i huvet på henne om hur beroende hon egentligen är utav mig.

Men jag avskyr tanken att allt i slutändan visar sig handla om mina kronor.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 109
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • honken

    14

  • ITOY

    8

  • jannegbg

    6

  • Herr Chang

    5

Mest aktiva i denna tråd

Stor kram till dig Honken.

Bara att bryta ihop och komma igen.

Du verkar vara en reko karl så du förtjänar en dito kvinna. Inte sjutton lever du bäst som singel, du kommer att träffa rätt en dag och hitta en fantastisk kvinna som behandlar dig med respekt och ger dig all den kärlek som du förtjänar. Kanske denna kvinna är rätt eller så är det en annan men det vet du säkert bäst själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar sorgligt det där Honken. sad.gif

Inte för att jag är någon diggare av "vad var det jag sa" grejen, men jag kommer att tänka på ett råd jag gav innan du bestämde dig för att bjuda hit henne. Då tyckte jag att det nog var bättre att ni lärde känna varandra lite mer på plats i Thailand innan du valde att köpa en flygbiljett till henne. Och med tanke på nuvarande läge så kanske det hade varit bättre att vänta ett tag.

Tycker både killar och tjejer, generellt, ofta är alldeles på tok för snabba att bestämma sig för att prova ett liv tillsammans, inte minst när det gäller thailändska tjejer och deras västerländska pojkvänner. Iofs är det ju inte alla som har tiden eller möjligheten att vara på plats i Thailand bara för att lära känna en person lite mer och det kan ju gå bra även om man inte hinner lära känna varandra så bra. Men visar det sig senare att man faktiskt inte kan tolerera varandras egenheter och konflikterna blir för tröttande etc så är det ju aningen lättare om man upptäcker det på plats i Thailand, än att göra det när tjejen redan befinner sig i Sverige, är presenterad för släkt och vänner etc.

Fast gjort är ju gjort i ditt fall, det går inte att backa klockan och då är nog mitt råd att inte ge upp bara för någon "skitgrej". Oavsett hur "bra" tjej man träffar så kommer det alltid att innebära gräl om småsaker, speciellt kulturellt betingade sådana i ett thai/svenskt förhållande. Innan man lärt sig mer om den andres sätt att tänka och handla så blir det lätt så. Att bestämma sig, av princip, att detta kan jag inte acceptera över några få förflugna ord tycker jag är alldeles för hårt. Ger du det hela ytterligare lite tid så kanske det löser sig?

Om inte, så är mitt tips att tänka igenom råd nr 1 nästa gång du träffar en tjej. Själv tog det mig mer än 5 års flitiga resor att träffa en tjej som jag inte ganska snart insåg inte skulle fungera i ett längre förhållande med just mig. Hade jag bjudit hem varenda tjej jag inte funkat med, innan jag träffade min fru, så skulle jag redan ha varit svartlistad på migrationsverket när det väl blev allvar. Man passar inte med alla och det är inte så lätt att veta innan man umgåtts en tid.

Hur som helst, lycka till vad du än bestämmer dig för. Du verkar ju vara en kille med huvet på skaft samt rätt inställning i livet så förr eller senare ska det nog sluta på ett bra sätt.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

En kvinna, desperat efter ett bättre liv och en säkrare tillvaro.

En man, desperat efter en kvinna, hennes kärlek och sex.

En kvinna, träffar i Thailand en man, han sprider pengar runt omkring sig och säger nästan aldrig nej till att göra eller köpa något.

En man, han träffar en snygging i Thailand, hon ställer inga krav, är rolig och glad samt säger nästan aldrig nej.

En kvinna, ser mannen hon umgåtts med som svaret på alla hennes drömmar, rik, inte snål och dessutom mer artig än Thailändska män i allmänhet.

En man, ser kvinnan han träffat på semestern som svaret på hans drömmar, alltid glad, säger aldrig nej och tycks leva för att ta hand om honom.

En kvinna, blir efter 3 veckor lämnad kvar i Thailand, hon får återgå till ett mycket mer spartanskt liv, otryggheten är tillbaka.

En man, åker efter 3 veckors semester tillbaka till sitt land, saknaden efter den Thailändska kvinnan och det hon gav är ENORM.

En kvinna, får telefonsamtal och blir nu inbjuden att besöka mannen i hans hemland, hon är överlycklig.

En man som längtar efter sin Thailändska kvinna lägger ut en hel del pengar för att göra hennes besök i Sverige möjlig.

En kvinna, åker till mannens hemland, hon tror att livet för ALLA i detta land är precis lika bekymmerslöst som de 3 veckor hon träffade mannen.

En man, ser fram emot att träffa denna kravlösa kvinna som aldrig säger nej och alltid är glad.

En kvinna anländer till mannens hemland och upptäcker genast att alla i detta land inte har Mercedes Benz.

En man hämtar kvinnan på flygplatsen i sin begagnade Volvo, hon är lika vacker som tidigare, men varför ler hon inte hela tiden.

En kvinna kommer till mannens hem, VA... inget slott eller stort hus, bara en lägenhet?

En man visar stolt upp sin bostadsrätt som han jobbat hårt i många år för att kunna betala.

En kvinna tittar på lägenheten och inom sig börjar hon känna sig besviken.

En man som måste jobba och kan inte ta ut sin kvinna på fest eller restaurang varje dag, som han gjorde i Thailand.

En kvinna som så sakteliga börjar inse att det hon trott om farangland inte är riktigt sant, även här finns en vardag.

En man som undrar varför kvinnan inte är glad hela tiden oavsett vad som händer, på samma sätt som hon var när de träffades.

En kvinna som inser att livet i farangland inte innebär oändlig lycka och rikedom, utan faktiskt kan vara både ensamt och tråkigt.

En man som känner sig besviken på kvinnan, han har lagt ut för honom en massa pengar för att hon skall komma hit, men hon är inte längre glad.

En kvinna som inser att mannen inte är rik.

En man som inser att kvinnan inte alltid är glad och kåt.

En kvinna som börjar snegla över axeln efter något bättre.

En man som är besviken och känner sig lurad på sin investering

En kvinna som tystnar.

En man som inte fattar.

En kvinna som ångrar sig bittert.

En man som ångrar sig bittert.

Båda fortfarande dock i beroendeställning till varandra. Mannen som garant och med mycket prestige att förlora inför vänner och familj.

Han har beskrivet kvinnan som perfekt och hans livs stora kärlek. Vad skall de nu säga, det funkar inte, han skäms.

Hon har beskrivet mannen som rik och generös för vänner och familj i Thailand. Hon upplever honom nu som ingetdera.

Hon skäms och mår dåligt av att bara tänka på hur hon skall berätta detta när hon kommer tillbaka till Thailand.

Hennes nära sitter nämligen och hoppas på att hennes mycket bättre liv skall smitta av sig även på dem.

Ovanstående är tyvärr mycket vanlig, därmed vill jag inte säga att detta gäller trådstartaren, om honom vet jag inget.

Att träffa en partner som man kan leva med är svårt oavsett var man befinner sig i världen eller i den sociala skalan.

Att träffa en partner från en annan kultur är ännu svårare, även om man träffas i Sverige.

Att träffa en partner från en annan kultur under en semestertripp och att sedan flytta tillsammans och leva i vardagen, är oerhört svårt.

För att göra detta krävs så mycket av båda parter, och framförallt så måste förväntningarna från båda parter vara rimliga

Det är just förväntningarna om att semestern skall fortsätta mitt i vardagen som gör allting så oerhört svårt.

Många har klarat av att anpassa sig till verkligheten, men många, många, har besviket sett sin dröm, vara just bara en dröm.

Vem hade eller gjorde fel? Drömlivet för mannen, och drömlivet för kvinnan innebar inte samma sak, och båda känner sig besvikna och lurade.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

För helv..e jannegbg! Det är väl inte öl på krogen du snackar om " öhhhh jag är inne på min 5:te nu öhhhh. Du kanske skulle rannsaka dig själv lite och inte bara klanka ner på kvinnorna.

mvh. Lars

hej lars

det har jag gjort flera ggr o kommit fram till att jag är näst intill perfekt hehehehe.

jag som många andra har fel o brister,men det finns några saker som jag inte köper, som är helt okej i th kulturen

1 att dra en lögn i familjen är helt okej eligt thaikultur

ex, vadå pengarna stannar ju innom familjen

2 tysta leken

får mig att känna mig som att hon behandlar mig som en hund

3 prata som en rondell

gå omkring o vara sur för småsaker, kunna säga nej ,men i stället säger ja, för att hon är rädd för att tappa ansiktet, (detta kan få mig att bli tokig)

4 säg sanningen till mig ,något som hon förstått efter träning

ex frågor som jag ställt

är golvet svart,, svar nej

är gardinerna gula,, svar nej dom är gröna

är bilen grön,, svar nej den är vit

finns det falanger som står ut med detta så okej, men jag gör det ej,o det budskapet har gått hem tii min tl.

honken

bra tänkt har du tagit hit henne så får du se till att hon kommer hem om det inte håller mellan er, kanske bra med ett ordentligt snack med henne ,men det känner du bäst skälv hur du skall göra, chock dii.

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar sorgligt det där Honken. sad.gif

Inte för att jag är någon diggare av "vad var det jag sa" grejen, men jag kommer att tänka på ett råd jag gav innan du bestämde dig för att bjuda hit henne. Då tyckte jag att det nog var bättre att ni lärde känna varandra lite mer på plats i Thailand innan du valde att köpa en flygbiljett till henne. Och med tanke på nuvarande läge så kanske det hade varit bättre att vänta ett tag.

Tycker både killar och tjejer, generellt, ofta är alldeles på tok för snabba att bestämma sig för att prova ett liv tillsammans, inte minst när det gäller thailändska tjejer och deras västerländska pojkvänner. Iofs är det ju inte alla som har tiden eller möjligheten att vara på plats i Thailand bara för att lära känna en person lite mer och det kan ju gå bra även om man inte hinner lära känna varandra så bra. Men visar det sig senare att man faktiskt inte kan tolerera varandras egenheter och konflikterna blir för tröttande etc så är det ju aningen lättare om man upptäcker det på plats i Thailand, än att göra det när tjejen redan befinner sig i Sverige, är presenterad för släkt och vänner etc.

Fast gjort är ju gjort i ditt fall, det går inte att backa klockan och då är nog mitt råd att inte ge upp bara för någon "skitgrej". Oavsett hur "bra" tjej man träffar så kommer det alltid att innebära gräl om småsaker, speciellt kulturellt betingade sådana i ett thai/svenskt förhållande. Innan man lärt sig mer om den andres sätt att tänka och handla så blir det lätt så. Att bestämma sig, av princip, att detta kan jag inte acceptera över några få förflugna ord tycker jag är alldeles för hårt. Ger du det hela ytterligare lite tid så kanske det löser sig?

Om inte, så är mitt tips att tänka igenom råd nr 1 nästa gång du träffar en tjej. Själv tog det mig mer än 5 års flitiga resor att träffa en tjej som jag inte ganska snart insåg inte skulle fungera i ett längre förhållande med just mig. Hade jag bjudit hem varenda tjej jag inte funkat med, innan jag träffade min fru, så skulle jag redan ha varit svartlistad på migrationsverket när det väl blev allvar. Man passar inte med alla och det är inte så lätt att veta innan man umgåtts en tid.

Hur som helst, lycka till vad du än bestämmer dig för. Du verkar ju vara en kille med huvet på skaft samt rätt inställning i livet så förr eller senare ska det nog sluta på ett bra sätt.

Tjena.

Jag tog till mig allt ni sa innan, och jag ber ingen att tycka synd om mig, det kan jag göra själv om det behövs.

Sånt här händer med svenska kärringar också, så ingen nyhet, bara synd att vi har en kultur mellan som bråkar också, vissa dagar önskade man att hon kunde läsa/skriva/snacka på korrekt engelska, och när man drömmer så är det på klockren svenska.

Men som sagt, man kan inte få allt i världen.

Min bakgrund är djup, har en del skit bakom mig också som jag inte berättat för henne typ vad jag gjort i mina dagar.

Är troligen en anledning till att det blivit som det blivit, men på samma gång har hon säkert en bakgrund som hon inte berättat om.

Vems som är jobbigast vet jag inte då jag bara känner till mig och hur jag varit förut.

Man får se, vill helst reda ut allt innan man väljer att gå skilda håll, ogillar att ha vissa saker ouppklarade och en massa frågetecken som dinglar upp och ner.

Så söndag kommer hon hem igen, så får det bli ett snack och avgörande.

Vill inte bli en "toffel" men tänker inte heller bli envis och helt inställd, rullar nog tillbaka bandet och börjar på noll och ser vart allt leder.

Jag kan säga att från MPR är det en handfull med folk jag lyssnar mer på än andra, vet inte varför men blivit så under tiden som jag började här.

Men dessa individer är jag mycket tacksam för.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jobbigt läge Honken. Du har mina sympatier och jag hoppas att du hittar den lösning som är bäst för dig.

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

Ju mera jag läser av era inlägg...och speciellt på denna tråd ...desto mera begriper jag över hur det fungerar i detta land. Tack tack jap.gif

Mvh Fritz..

Det där fungerar inte på frugan, körde samma sak men då savrade hon med att oxå skita utan att spola vilket innebar att var det fullt på dass och en förfärlig odör i hela huset.

Wunderbaumaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där fungerar inte på frugan, körde samma sak men då savrade hon med att oxå skita utan att spola vilket innebar att var det fullt på dass och en förfärlig odör i hela huset.

Wunderbaumaren Arne

Haha..min tant och jag spolar efter oss själva på våra toalettbesök. Mitt inlägg baserades på att jag fann en tröst i att jag inte var ensam i att uppleva "Tysta leken" utan börjar förstå att det tillhör den thailändska kulturen om man ska uttrycka sig fint. Mitt tips till dig är att spola efter dig på toan så kanske kanske din dam börjar göra det också jap.gif

Mvh Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

"vissa dagar önskade man att hon kunde läsa/skriva/snacka på korrekt engelska" Ja men ha det som ett krav nästa gång du leter efter en brud då...komunikation är ju A och O

Det är insidan som räknas och den är otroligt svår att lära känna om man inte kan prata med varandra.

Sänk inte ribban Honken, höj den !

Your the man !

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej !

Mitt råd till dig Honken är..

Försök gärna ett tag till om du känner att det känns rätt.

Känn också efter med jämna mellanrum som du gjort (2 veckor 2 gräl 2 tysta leken) .

Fortsätter det så..

Fråga dig själv... är detta ett förhållande jag mår bra i... ?

Kommer ni alltid att fajtas. och är det ett sånt förhållande du vill ha...?

Förklara din inställning till hur du vill att ett förhållande ska vara.

Låt henne tala om hur hon vill ha ett förhållande.

Blir det bättre av samtal...?

Om det fortsätter i samma spårt och du mår dåligt så säg som det är . du får åka hem...

Eller om det blir bättre så är det bara att fortsätta.

Det är detta jag frågar mig i ett förhållande. Jag tar upp om saker och ting som känns fel för mig.

(Ta hjälp av nån du litar på att tolka och denne ska inte ta någe parti för varken den ena eller andra)

Om ni nu behöver tolk?

Ett råd som någon annan gav här är också.. Kolla upp vad för vänner hon umgås med.

Dom kan påverka förhållandet negativt..(fråga din tjej hur det kommer sig att hon uppträder så illa)

Ja detta var lite av mina tankar och råd..

Kom bara ihåg att du får lyssna på dom råd som känns rätt och sedan ta ett beslut som känns rätt för dig så du mår bra...!

Lycka till ! :wai:

/Marsupilami

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

Noterade att frun körde "tysta leken" på den nyss hitkomna 7-åringen idag, det verkade funka fint för knatten blev len som smör efter ett tag. Det ska börjas i tid ! :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

får mig att känna mig som att hon behandlar mig som en hund

Vissa inlägg här får mig att känna precis samma sak... och jag tror andra thaitjejer känner nog likadant.

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Honken

1. Jag var mycket labil och jobbig i början av vårt förhållande. Tack vare att han stod ut med mig då som gjorde att det blev vi tre nu.

Men jag menar inte att man ska ta hur mycket skit som helst i ett förhållande.

vissa dagar önskade man att hon kunde läsa/skriva/snacka på korrekt engelska, och när man drömmer så är det på klockren svenska.

2. Om jag vore dig skulle jag satsa på professionell och opartisk språkhjälp. Det kostar pengar, men det är värt det. Har varit med några fall där problemet blev löst bara på grund av ett korrekt översatt brev, eller en korrekt tolkning. Det är förstås ingen garanti att det kommer att bli bra. Men det vore inte fel att man under en stressad och känslomässig situation med viktiga beslut, nyttjar de hjälpmedel som finns.

Förut pratade vi engelska med varandra. Men när det var något känslomässigt och jobbigt bytte jag till svenska eftersom engelska är hans modersmål men mitt andra eller tredje språk. Jag kände mig underlägsen språkmässigt och inte kunde uttrycka mig precis som jag ville på ett jämlikt sätt.

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag har följt nu följt historien om Honkens gumma från det hon kom hit . En sak jag inte fattar är det va fan va fort det gick för henne att etablera många vänner här. Fan hon verkar ju inte ha gjort annat än ränt med vänner från första dagarna.

Jag har två thaiförhållanden bakom mig här i Sverige och känner åtskilliga andra som fått hit sina gummor inte fan brukar det gå så fort. Jag bor ändå i ocså i Stockholm. Verkar lite mysko med så mycket nära polare så snabbt!!!

Tycker nog Honken borde vara lite mera hemma själv med sin dam så kanske det ändrar sig.

MVH

Snucke

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Har inga som helst synpunkter pa Honkens specifika fall. Det verkar jobbigt men mer an sa har jag inte belagg for att tycka. Tror att det ar tveksamt huruvida alla "goda rad" som ges har pa forumet gor mer skada an nytta i sammanhanget. Det blir garna sa fel nar folk generaliserar baserat pa egna och hogst privata samt begransade erfarenheter.

... cut ...

Är benägen att hålla med dig om det citerade, men påminner dock om att

Honken själv frågade om råd och synpunkter från början.

Kanske inte helt fel heller om snacket ger anledning att fundera på likheter

med ens egen situation :-)

Något som slog mig var det sätt på vilket herr Honk och den nyanlände damen valde att umgås.

Hon direkt ut och spela, han på annat håll med sina kompisar, hon i Finland, han i Sverige osv.

Fick mig att undra - men slog hastigt bort tanken med "att så kanske ungdomar vill ha det".

Jag kan iaf inte påminna mig om att vi använde SMS till varandra den första månad hon var här :-)

mvh GD

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag har följt nu följt historien om Honkens gumma från det hon kom hit . En sak jag inte fattar är det va fan va fort det gick för henne att etablera många vänner här. Fan hon verkar ju inte ha gjort annat än ränt med vänner från första dagarna.

Jag har två thaiförhållanden bakom mig här i Sverige och känner åtskilliga andra som fått hit sina gummor inte fan brukar det gå så fort. Jag bor ändå i ocså i Stockholm. Verkar lite mysko med så mycket nära polare så snabbt!!!

Tycker nog Honken borde vara lite mera hemma själv med sin dam så kanske det ändrar sig.

MVH

Snucke

Var för att jag presenterade henne för mina polare som jag känner mycket väl och som har också thai damer.

Därav många snabba "kompisar".

cut..

Något som slog mig var det sätt på vilket herr Honk och den nyanlände damen valde att umgås.

Hon direkt ut och spela, han på annat håll med sina kompisar, hon i Finland, han i Sverige osv.

cut..

Spel biten tror jag (inte säker) kan ha med att hon fick möta lite nytt folk och ville komma in i gruppen och därmed satte sig ner för att spela lite.

Blev inte så farligt mycket spel, tror de körde 3 gånger totalt sätt, och hon blev inte av med sina pengar heller, utan gick plus *hurra!*.

Men plus kan man inte alltid gå varje gång, gäller att lägga av på top :)

Finland var för att hennes syster frågade om hon kunde komma, jag känner starkt för familj, så lite mer att jag ville att hon skulle åka även om inte jag kunde följa med pga arbete.

Men som sagt, dagen för avresa när vi blev sams efter långt samtal så ville hon inte åka, men jag tyckte inte hon ska missa träffa sin syster.

Klokt eller oklokt får man bedömma i efterhand, man lär sig med tiden vad som går fel och varför.

Det tillhör livets långa saga.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Honken

1. Jag var mycket labil och jobbig i början av vårt förhållande. Tack vare att han stod ut med mig då som gjorde att det blev vi tre nu.

Men jag menar inte att man ska ta hur mycket skit som helst i ett förhållande.

2. Om jag vore dig skulle jag satsa på professionell och opartisk språkhjälp. Det kostar pengar, men det är värt det. Har varit med några fall där problemet blev löst bara på grund av ett korrekt översatt brev, eller en korrekt tolkning. Det är förstås ingen garanti att det kommer att bli bra. Men det vore inte fel att man under en stressad och känslomässig situation med viktiga beslut, nyttjar de hjälpmedel som finns.

Förut pratade vi engelska med varandra. Men när det var något känslomässigt och jobbigt bytte jag till svenska eftersom engelska är hans modersmål men mitt andra eller tredje språk. Jag kände mig underlägsen språkmässigt och inte kunde uttrycka mig precis som jag ville på ett jämlikt sätt.

Mvh

Magrood

Jo tack.

Har tittat runt lite på skolor fullt medveten om att det kommer kosta en slant, men som du säger så kan det vara värt, och sen vill hon också lära sig svenska har hon uttryckt sig till.

Men alla sidor jag hittar om skolor som hon kan gå verkar vara blaj!

Står inget (av det jag hittat) om själva kursplanen, står bara "lär dig svenska" thats it, vill kanske ha lite mer information om hur upplägget ser ut innan jag börjar kasta in en massa pengar som sen visar sig vara helt slöseri pga läraren själv inte vet hur de ska börja eller är helt skit i lärandet.

Tips om skolor tas gärna emot!

Tack igen Magrood, bra att du sa att du var labil ibörjan, trodde bara jag som fått en felaktig person på halsen. :)

Har bett henne snacka med sin syrra om oss, vilka problem vi haft för att möjligen hennes syster som är boende i finland sen 20år kan berätta hur nordiska män är och hur saker och ting tolkas.

Men det ville hon inte, så anar att det har nått med att tappa ansikte eller liknande, men men... sagan fortsätter.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Berlitz

Jag har hört att Berlitz ska vara bra. De har privatundervisning och den bedrivs helt på svenska, dock vet jag inte vad det kostar. De finns i Stockholm i alla fall det vet jag för en polare från Maldiverna lärde sig svenska där, tog 3 månader så var han riktigt duktig.

Kanske du skulle skicka henne på en kurs i "Anger management" också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Berlitz

Jag har hört att Berlitz ska vara bra. De har privatundervisning och den bedrivs helt på svenska, dock vet jag inte vad det kostar. De finns i Stockholm i alla fall det vet jag för en polare från Maldiverna lärde sig svenska där, tog 3 månader så var han riktigt duktig.

Kanske du skulle skicka henne på en kurs i "Anger management" också.

Tackar för skolan, ringer och kollar.

haha Anger managment blir möjligen aktuellt det med :)

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Pris 10.000KR per person, började en grupp i Tisdags och de kör 48 lektioner. 2 Lektioner per gång 2 dagar i veckan.

Gick att hoppa på, och med tanke på att kursen redan börjat så drar de av en liten bit från summan.

Edit: Tisdagar och Torsdagar är dagarna.

Ändrades av honken

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hej.

har jag hört bra saker om från många håll.

Hade en yngre kusin här på besök som studerade engelska. Hon var oxå nöjd.

Dom har kurser i både engelska och svenska på alla möjliga nivåer.

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

har jag hört bra saker om från många håll.

Hade en yngre kusin här på besök som studerade engelska. Hon var oxå nöjd.

Dom har kurser i både engelska och svenska på alla möjliga nivåer.

mvh

Mycket fint val där.

Hittade detta templates/ArrLista05.aspx?id=143034

Kan påpeka att jag testade ringa Medborgarskolan, men deras röststyr system är helt efterblivet, talar långsamt och fick aldrig något alternativ att snacka med en person.

Så medborgarskolan går bort.

Nu är frågan om hon vill gå i skola, 4 veckor intensivkurs, mån-fre 12-15 nått sånt.

4 lappar i avgift, och tätare schema än berlitz.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...