Jump to content
Sign in to follow this  
HuaHindinnge

Corona dilemma

Cororna dilemma  

22 members have voted

1. 1. Corona dilemma

• Räddar din dotter och överler själv
      14
    • Räddar din mamma och överlever själv
      0
    • Räddar både din dotter och din mamma men avlider
      2
    • Räddar ingen och överlever själv
      6

Recommended Posts

HuaHindinnge
Posted (edited)

Klassiskt dilemma

Och nu menar jag inte att vi ska vara petiga med ord hit och dit samt andra möjliga lösningar på problemet utan det är de förutsättningar som jag skriver och det är rent hypotetiskt och filosofiskt.

Din dotter och din mamma är båda dödligt sjuka och kan bara överleva genom en organ donation av njure.

Du är den enda tillgängliga donatorn och du kan bara rädda en av dom, om du själv vill överleva.

Räddar du båda så dör du.

Vad gör du?

Edited by HuaHindinnge

L200
49 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Klassiskt dilemma

Och nu menar jag inte att vi ska vara petiga med ord hit och dit samt andra möjliga lösningar på problemet utan det är de förutsättningar som jag skriver och det är rent hypotetiskt och filosofiskt.

Din dotter och din mamma är båda dödligt sjuka och kan bara överleva genom en organ donation av njure.

Du är den enda tillgängliga donatorn och du kan bara rädda en av dom, om du själv vill överleva.

Räddar du båda så dör du.

Vad gör du?

Och vad skulle du göra?

• Ojojoj 1
  • Snurrigt 3

HuaHindinnge
1 minut sedan, skrev L200:

Och vad skulle du göra?

Vet inte.

Vilket alternativ väljer du?

L200
3 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Vet inte.

Vilket alternativ väljer du?

Min familj går alltid i första hand.

• Buu 1
  • Fint 1
  • Snurrigt 5

hamnoi

Tycker det var ganska enkelt.

Nu hade morsan varit 81 om hon levt, hade nog aldrig tillåtit att min ev dotter skulle växa upp faderslös.

• Ge karma 5
  • Fint 2

L200
1 timme sedan, skrev L200:

Min familj går alltid i första hand.

Ni som gav buu/snurrkarma är bara självgoda gubbar som bara tänker på sig själv.Fyfan era jä"vla Svin 

• Snurrigt 7
  • Haha 2

Soengsang
Posted (edited)
12 minuter sedan, skrev L200:

Ni som gav buu/snurrkarma är bara självgoda gubbar som bara tänker på sig själv.Fyfan era jä"vla Svin 

Vad var det du kallade det, "hämdkarma" din egen inovation....

1069824509_Skarmavbild2020-06-03kl_12_22_37.png.59596241414a705e0b8d0fbe16883c4e.png

Edited by Soengsang
  • Buu 1
  • Haha 5

HuaHindinnge

Hitills är det en övertygande majoritet att offra dom äldre för att de yngre ska ha det bra i framtiden. Fritt översatt till Corona viruset borde det bli så att det är bättre att ha ett öppet och fungerande samhälle där det finns någon slags ekonomi och arbetstillfällen stor arbetslöshet som en nedstängning har medfört i många länder.

• Ge karma 3

L200
14 minuter sedan, skrev Soengsang:

Vad var det du kallade det, "hämdkarma" din egen inovation....

1069824509_Skarmavbild2020-06-03kl_12_22_37.png.59596241414a705e0b8d0fbe16883c4e.png

Att du orkar.

• Snurrigt 8

Tommy
Posted (edited)

Tja det var enkelt, morsan vek in klövarna på midsommarafton 2007, 2veckor efter att min dotter fötts...

Hade valt samma även om det inte var så.

MVH

Edited by Tommy

B747
41 minuter sedan, skrev Benriach:

Tack för att DU orkar, skrattade riktigt gött när jag såg att du ägnat eftermiddagen åt belöna en massa av mina gamla inlägg men en go snûrrgôbbe...

Samma här.Gubbfan verkar ha ett tragiskt liv.

• Ge karma 1
  • Fint 2
  • Haha 2

Boa52
1 timme sedan, skrev Benriach:

Tack för att DU orkar, skrattade riktigt gött när jag såg att du ägnat eftermiddagen åt belöna en massa av mina gamla inlägg men en go snûrrgôbbe...

Hör dom till den här tråden eller hittar du bara på som vanligt. Om inte varför ta upp det nu

• Ge karma 1
  • Skål 3

B747
Posted (edited)
32 minuter sedan, skrev Boa52:

Hör dom till den här tråden eller hittar du bara på som vanligt. Om inte varför ta upp det nu

Om inte du fått några snurrgubbar av honom L200, så betraktar han dej som en likvärdig,dvs träskalle.

Edited by B747
  • Buu 1
  • Haha 7

bambam
5 timmar sedan, skrev HuaHindinnge:

Hitills är det en övertygande majoritet att offra dom äldre för att de yngre ska ha det bra i framtiden. Fritt översatt till Corona viruset borde det bli så att det är bättre att ha ett öppet och fungerande samhälle där det finns någon slags ekonomi och arbetstillfällen stor arbetslöshet som en nedstängning har medfört i många länder.

Jävligt förenklat,det är inte hur vi tacklat coronan utan det är nedmonteringen av äldrevården som lyser igenom nu.

Personalneddragningar , outbildad personal , timanställningar mm.

Kolla på Norge dom har oxå fått in corona på sina äldreboenden men med ett helt annat utfall på avlidna äldre detta på grund  av att

dom har helt andra krav än vad vi har.

• Ge karma 5