Jump to content
IGNORERAD

Demokraterna varnar rivaler över ljudklipp.


noBuzz

Recommended Posts

Ett förfalskat ljudklipp som utger Abhisit för att uttala order om användning av våld mot UDD´s demonstranter under Songkranoroligheterna har seglat upp som nyhet.

Ljudklippet skickades per mail från SC Asset Corporation (ägd av yngsta dottern Shinawatra) till PR-avdelningen för Puea Thai och sedan vidare till journalister och andra.

Syftet med klippet var att skapa oro bland allmänheten inför UDD´s planerade demonstrationer idag och att försöka svärta ner Abhisit.

De planerade demonstrationerna är nu inställda pga för liten uppslutning.

Händelsen fortsätter visa på exemplarisk moral och vägvinnande föredömme bland UDD´s ledarskap och "folkräddare".

http://www.bangkokpo...over-audio-clip

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    9

  • MaiChai

    4

  • möljis

    2

  • BaBoo

    2

Mest aktiva i denna tråd

Man blir varken förvånad eller bestört längre över vad den familjen kan hitta på i "demokratins" namn ! :kort:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns som om Dr T´s propagandamaskin värmer upp inför höstens demonstrationer/upplopp/kuppförsök. Problemet är att "Uncle Somchai" på landsbygden i norr bara får tillgång till ensidig iformation, Dr T är gud och alla andra elaka.

Precis som med bilderna från de "Hundratals" som avrättades av militären unde songkrahn som hade klara brister i bakgrundsfaktan så har det här ljudklippet en ganska märklig bakgrund där det inte går att verifiera dess äkthet.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får nog vänta tills måndag morgon, verkar som IL inte har internet hemma. :whistle:

Jag vikarierar som IL idag. ;)

Ovanstående är bara rykten som saknar bevis. Det är säkert adeln och makteliten som planterat detta för att skada Dr Thaksin. Om dom fattiga i Isaan själva får välja så håller dom med mig.

Idag har jag förövrigt varit lite upptagen med att gräva en ny brunn till en fattig granne i min hemby. Det är roligt att gräva för fattiga.

Mvh

IL/ vikarierande silom

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vikarierar som IL idag. ;)

Ovanstående är bara rykten som saknar bevis. Det är säkert adeln och makteliten som planterat detta för att skada Dr Thaksin. Om dom fattiga i Isaan själva får välja så håller dom med mig.

Idag har jag förövrigt varit lite upptagen med att gräva en ny brunn till en fattig granne i min hemby. Det är roligt att gräva för fattiga.

Mvh

IL/ vikarierande silom

Det där var kusligt likt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vikarierar som IL idag. wink.gif

Ovanstående är bara rykten som saknar bevis. Det är säkert adeln och makteliten som planterat detta för att skada Dr Thaksin. Om dom fattiga i Isaan själva får välja så håller dom med mig.

Idag har jag förövrigt varit lite upptagen med att gräva en ny brunn till en fattig granne i min hemby. Det är roligt att gräva för fattiga.

Mvh

IL/ vikarierande silom

555 :):)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Ja hjälper man andra än sig själv måste man ju vara dum.

Länge leve egoismen.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja hjälper man andra än sig själv måste man ju vara dum.

Länge leve egoismen.

Mvh Isan Lover

Tycker du verkligen så (blir nervös iom att jag inte kan se några ironismileyes)?

Men som sann Thaksinvän du är så blir man ju inte förvånad ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja hjälper man andra än sig själv måste man ju vara dum.

Länge leve egoismen.

Mvh Isan Lover

Ett jättebra sätt att hjälpa andra är just att vara så egoistisk som möjligt och försöka jobba ihop så mycket som möjligt till sig själv.

Det är mängden tillgångar du producerar (och som senare sätts i omlopp) som styr hur mycket välfärd du delar med dig av.

En självbelåten fackförenings-pamp-wannabe producerar väl just inte mycket och hjälper alltså inte andra värst mycket heller.

Oavsett om han grävt en grunn till en fattig thaigranne eller inte.

Så visst.. att du hyllar egoismen är alldeles förståeligt men synd att du bara anammat dess negativa beståndsdelar.

Om du istället för att hjälpa grannen bygga en brunn lägger samma tid i anspråk på att jobba, så kunde du

använda pengarna du tjänar till att leja någon Thai att bygga brunnen.

Du hade då producerat mer hemma och samtidigt avlönat en Thaiarbetare som annars inte hade jobb.

Men det är klart.. det är ju betydligt bättre pumpfaktor för självgodheten att själv kunna stå där i sin gloriabeprydda

prakt och dela ut hundralappar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja hjälper man andra än sig själv måste man ju vara dum.

Länge leve egoismen.

Mvh Isan Lover

Jaha??????

Så de som producerat detta falska Abhisit uttalande gjorde alltså detta för att hjälpa andra då antar jag.

Och med andra menas just runt denna händelse, att hjälpa Thaksin.

Således är alltså förfalskarna enligt IL-logiken oegostiska som hjälper andra, ja Thaksin.

Och de har säkert förfalskat detta band för att hjälpa Thaksin utan att få någon enda bahting i ersättning från just Thaksin.

Precis som alla andra som nu så oegoistikst hjälper Thaksin, alldeles gratis, inte en mutbahting i ersättning. :crazy:

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom Abhisit är en god människa måste ljudupptagningarna vara något som ondskefulla motståndare kokat ihop för att försöka fläcka ned den annars änglalike demokraten. Denne Takhsin och hans hejduk IL skyr inga medel i kampen mot demokratin.

Länge leve Prem!

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom Abhisit är en god människa måste ljudupptagningarna vara något som ondskefulla motståndare kokat ihop för att försöka fläcka ned den annars änglalike demokraten. Denne Takhsin och hans hejduk IL skyr inga medel i kampen mot demokratin.

Länge leve Prem!

Jadu ET.

Och att bortse från fakta som i detta fall, är självklart din rättighet, och dessutom måste det vara jätteskönt att leva i en verklighet och med de sanningar man själv önskar sig.

För vi vet ju att massor med människor dödades och ännu fler försvann under Songkranhändelsen, det berättade ju Thaksin på TV.

Att ingen saknas och att de foton som presenterades av Thaksin på misshandlade röda visade sig vara fejk, det skiter vi i, ja det gör vi. :yes:

Att t.o.m PT, Thaksins allierade i Thailand tar avstånd från bandet med Abhisit, det skiter vi i det också, ja för tusan, det vi inte vill se, det finns inte. :yes:

Himlen är nämligen grön, gräset är rött och solen är blå, bara för att vi vill att det skall vara så. :bag:

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Jadu ET.

Och att bortse från fakta som i detta fall, är självklart din rättighet, och dessutom måste det vara jätteskönt att leva i en verklighet och med de sanningar man själv önskar sig.

För vi vet ju att massor med människor dödades och ännu fler försvann under Songkranhändelsen, det berättade ju Thaksin på TV.

Att ingen saknas och att de foton som presenterades av Thaksin på misshandlade röda visade sig vara fejk, det skiter vi i, ja det gör vi. :yes:

Att t.o.m PT, Thaksins allierade i Thailand tar avstånd från bandet med Abhisit, det skiter vi i det också, ja för tusan, det vi inte vill se, det finns inte. :yes:

Himlen är nämligen grön, gräset är rött och solen är blå, bara för att vi vill att det skall vara så. :bag:

Jadu Axet... du har övertygat mig. Thaksin är ond, Abhisit är en god demokrat som har stöd från en majoritet av den thailändska väljarkåren. Det har jag dessutom läst om i The Nation som publicerade en undersökning där man frågade 2000 universitetsutbildade, bangkokbor om vad de tycker :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jadu Axet... du har övertygat mig. Thaksin är ond, Abhisit är en god demokrat som har stöd från en majoritet av den thailändska väljarkåren. Det har jag dessutom läst om i The Nation som publicerade en undersökning där man frågade 2000 universitetsutbildade, bangkokbor om vad de tycker yes.gif

Titta!! När du är retorisk får du faktiskt en del pusselbitar på plats!

Thaksin är ond och Abhisit är en god demokrat. Dessutom så tror jag faktiskt att Abhisit är laglydig.

Så bortsett från dravvlet om majoritet och tramset med undersökningen så har du ju rätt.

Kan föressten inte se att Vaxet har påstått att Abhisit har stöd från en majoritet av den Thailändska väljarkåren.

Men vad spelar det för roll?

Det är ju helt i linje med videoproducenten att vad som är sant eller falskt inte spelar någon roll.

Det enda som är viktigt är vad som kommer ur den egna munnen.

Det är sanning det! great.gif

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur många här har hört klippet?

Jag har hört det och man behöver inte lyssna så länge för att förstå att det är manipulerat. Riktigt dåligt gjort också.

Att sedan sprida det från datorer på SC Assetts kontor, ett företag som ägs av Yingluck Shinawatra, börjar få mig att fundera på om Dr T har någon större plan på gång eller avsikten är att skapa kaos och förödelse i Thailand?

Hur jävla svårt ska det vara att leta upp ett internetcafé och en Yahoo address och skicka klippet därifrån?

Det är så jävla dåligt gjort så att jag är högst tveksam om Dr T ens är inblandad överhuvudtaget?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur många här har hört klippet?

Jag har hört det och man behöver inte lyssna så länge för att förstå att det är manipulerat. Riktigt dåligt gjort också.

Att sedan sprida det från datorer på SC Assetts kontor, ett företag som ägs av Yingluck Shinawatra, börjar få mig att fundera på om Dr T har någon större plan på gång eller avsikten är att skapa kaos och förödelse i Thailand?

Hur jävla svårt ska det vara att leta upp ett internetcafé och en Yahoo address och skicka klippet därifrån?

Det är så jävla dåligt gjort så att jag är högst tveksam om Dr T ens är inblandad överhuvudtaget?

Enligt gårdagens BP så är det en grupp i Udon som eventuellt ska ha stått bakom videon.

En av de anställda på SC Assets hade köpt videon på ngn marknad när hon klev på bussen på väg till jobbet på morgonen.

Och bad en kompis på jobbet rippa cd´n så hon kunde maila videon till några kompisar.

Videon ska ha producerats i Udon, laddats upp på ett forum för de röda och sedan ha körts på radiostationer under förra veckan.

Grejjen är ju den att skadan redan är skedd, även om CD´n är dåligt gjord.

Nu finns det säkert en del lurade stackare i Issan som är helt övertygade om att Abhisit är elak eftersom de ju hört det med egna öron.

Och vem vet hur lång tid det tar innan ngn enfaldig farang i någon av nowhereprovinserna RoiET, Kalasin etc låter sig övertygas?

Max 5 minuter om det glädjer frugan tror jag. :)

Var hörde du klippet någonstans?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men jag kan bli sa trott pa arrogansen hos politiker i stort och i detta fall just Demokraterna. Om nu klippet ar sa uppenbart manipulerat varfor inte sanda ut det till oberoende foretag och lata dem kommentera aktheten. Nej, istallet kommer idi*tkommentarer sasom "lita pa mig, det ar fejk" fran stolpskottet Suthep osv vilket gor att folk ifragasatter honom snarare an klippet.

De hade chansen att pavisa fifflet och maniplationen fran UDD's sida men missar chansen att hantera det oppet, transparant och "opolitiskt".

Link to comment
Dela på andra sajter

Men jag kan bli sa trott pa arrogansen hos politiker i stort och i detta fall just Demokraterna. Om nu klippet ar sa uppenbart manipulerat varfor inte sanda ut det till oberoende foretag och lata dem kommentera aktheten. Nej, istallet kommer idi*tkommentarer sasom "lita pa mig, det ar fejk" fran stolpskottet Suthep osv vilket gor att folk ifragasatter honom snarare an klippet.

De hade chansen att pavisa fifflet och maniplationen fran UDD's sida men missar chansen att hantera det oppet, transparant och "opolitiskt".

Skit i oberoende firmor.

Låt SC Asset & co såga av (supporter)grenen dom sitter på istället genom att tvinga dem kommentera äktheten. Videon har ju postats från dem. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Var hörde du klippet någonstans?

Skickat till min mobiltelefon-I Sverige!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...