Jump to content
IGNORERAD

Thai tillbaka efter besök i sverige


Jonasn

Recommended Posts

  • Svar 64
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jonasn

    29

  • gst

    5

  • mussemannen

    5

  • jannef

    3

Mest aktiva i denna tråd

Ja det kan jag tänka mig, vi tillhör Uppsala och försöker få tag i en assitent där för att fråga om handläggningstider och lite sånt, Drygt att behöva vänta.

Som jag skrev tidigare så har vi bokat biljetter till den 30/4 så jag hoppas att hon har fått sitt UT-kort till dess.

För ljugaren är ljugandet en konst men för lögnaren är det ingen konst att ljuga

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det borde ha blivit klart innan dess tycker jag, vi har för avsikt att åka vid den tiden också men jag har avvaktat med att boka biljetter än så länge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det kanske kan vara smart, men jag hittade ganska så bra biljetter med Swiss, 5000:- p/p t/rt.

SAS från arn till zhr och Swiss till bkk, 3 timmar o 40 minuters väntan i zhr både på ut och hem från Thailand.

För ljugaren är ljugandet en konst men för lögnaren är det ingen konst att ljuga

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det fanns även med 40 minuters väntan på zhr för nån hundring extra, men det kändes lite väl kort då man aldrig har varit på den flygplatsen

För ljugaren är ljugandet en konst men för lögnaren är det ingen konst att ljuga

Link to comment
Dela på andra sajter

Dags för oss att söka förlängning snart också. UT tog bara ca två månader, så det verkar ju tröstlöst att det skall ta så lång tid för förlängning :(

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Dags för oss att söka förlängning snart också. UT tog bara ca två månader, så det verkar ju tröstlöst att det skall ta så lång tid för förlängning :(

/GSt

Ett litet tips...skicka in alla handlingar 3 månader innan UT går ut. Ni får ingen tid för intervju innan det har gått ut.

Vi fick tid ca 1mån efter det hade gått ut,

Mvh HN :wai:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett litet tips...skicka in alla handlingar 3 månader innan UT går ut. Ni får ingen tid för intervju innan det har gått ut.

Vi fick tid ca 1mån efter det hade gått ut,

Mvh HN :wai:

Vet att vi inte får intervjutid innan UT går ut. Har räknat med att skicka in allt ca 2 månader innan, vilket är om några veckor.

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Funderar på en sak... Hur funkar det medans er tjej/fru väntar på PUT? Antar att hon inte kan lämna Sverige, för då kommer hon inte in igen eller. Ni är alltså "strandsatta" i Sverige innan hon fått PUT? Hur sjutton gör man om hon verkligen måste åka tillbaka till Thailand av t.ex. personliga skäl?

/Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan UT kommer hon inte tillbaka till Sverige, så det är i princip omöjligt.

/GSt

[size=5]Jag har för mig att man kan få ett tillfälligt UT på ett år till

mvh Holst[/size]

Om ditt problem går att lösa.behöver du inte oroa dig.

Om ditt problem inte går att lösa.är det ingen idé att du oroar dig

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Nu kanske det rör på sig lite, skickade ett mail till någon chef på MIG i uppsala och frågade om status på vårat ärende och fick namnet på handläggaren som har fått våra papper.

Skickade mail till handläggaren nyss så nu är det bara att vänta igen... suck...

För ljugaren är ljugandet en konst men för lögnaren är det ingen konst att ljuga

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick svar ifrån handläggaren nu, tid för intervju nu på torsdag klockan 11:15.

Det går fort när man ligger på... hmmm, ja det kan ju tolkas lite olika

För ljugaren är ljugandet en konst men för lögnaren är det ingen konst att ljuga

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja då var intervjun på MIG i Uppsala avklarad.

Det var inga svåra frågor, när kom du till sverige, hur länge har ni bott ihop, vad jobbar du med, vad jobbar din sambo med, vem vaknade först i morse.

Efter intervjun så fick vi skriva under ett intyg om att vi är sambo.

Beslut och UT-kort skulle komma med posten nästa vecka, bara att hoppas att det är ett PUT som kommer.

För ljugaren är ljugandet en konst men för lögnaren är det ingen konst att ljuga

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...