Jump to content
IGNORERAD

Thai tillbaka efter besök i sverige


Jonasn

Recommended Posts

Oj, fy fan vad detta känns jobbigt.

Var till Arlanda igår och skickade tjejen tillbaka till Thailand efter 3 månader här hos mig.

Vi låg i sängen i förgårkväll och lovade varandra att inte gråta på flygplatsen, den som brast i gråt först var min flickvän när vi satt i restaurangen ovanför incheckningsdiskarna och jag var inte långt efer.

Många tunga tårar blev det för mig efter att hon hade paserat säkerhetskontrollen ut mot gate 17 teminal 5 när jag satt och tittade bort mot på planet som stog vid gate 17 ifrån skycity och som skulle ta min flickvän bort ifrån mig och bort ifrån sverige men tillbaka till hennes föräldrar och hennes son.

Det känndes lite bättre när planet hade lättat ifrån svensk mark men ändå fruktansvärt jobbigt både för mig och min flickvän (vad hon sagt till mig iaf).

Det var garanterat det västa jag har varit med om sedan jag begravde min far och min farbror.

Många tunga tårar faller på min kind nu när jag sitter och skriver om detta, hur har ni klarat av att lösa väntan tills eran flickvän har fått UT klart och är tillbaka hos er igen?

/Jonas

För ljugaren är ljugandet en konst men för lögnaren är det ingen konst att ljuga

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 64
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jonasn

    29

  • gst

    5

  • mussemannen

    5

  • jannef

    3

Mest aktiva i denna tråd

Oj! Det fick mig att komma ihåg när samma hände mig :o det kändes lite bättre eftersom i mitt fall nästa resa då vi fick vara tillsammans redan var bokad och låg 2 mån fram i tden. Men den resan hem från Arlanda vill jag inte uppleva igen. hoppas det fixar sig för dig

jocke

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag hoppas att det kommer att gå fort, hur har det gått för alla andra med flickvänner i från thai?

Hur mådde ni under tiden ni väntade på trevligt återsernde?

+

För ljugaren är ljugandet en konst men för lögnaren är det ingen konst att ljuga

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår precis hur du känner dig..

Det är inte roligt, själv så bokade jag en resa redan dan efter jag åkte hem, så vi har inte varit ifrån varandra mer än tre veckor som längst sen ett år tillbaka.

PS! Jobba är bra, och jobba mycket så tänker man inte så mycket. ;)

Lycka till och ha en bra dag!!! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, fy fan vad detta känns jobbigt.

Har ni klarat av att lösa väntan tills eran flickvän har fått UT klart och är tillbaka hos er igen?

Hallå Jonasn!

Tanten min, åkte ner på tisdag.

Jag jobbar mycket, typ 80-90 timmar per vecka.

2 månader kvar, sen ska jag till LOS.

Sen hänger man ju här på MPR! crazy.gif

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 år sen, men jag känner igen det. Vi talade i telefon varje dag, men det var tomt och tungt.

Mvh

BBJ

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Tjejen ringde idag och meddelade att hon sitter på bussen till Bangkok och ska gå till ambasaden i morgon. :clapping: Så nu är det bara att vänta på brev ifrån MIG.

Enligt ambasaden i Bangkok så blir det i slutet av september som hon får komma tillbaka för intervju :rules: men blev uppmanad att fråga när hon lämnar in alla papper om dom har tid samma dag eller närmaste tiden, hoppas att dom har en liten lucka i tidsplaneringen så hon kan få intervjun samma dag. :yes:

Det har varit 2 långa veckor nu sedan jag lämnade av henne vid säkerhetskontrollen på Arlanda, 2-3 telefonsamtal om dagen till Thailand har det nog blivit och nått SMS har både skickats och mottagits.

Lång och tung väntan. :y9: :y8::ledsen:

Jonas

För ljugaren är ljugandet en konst men för lögnaren är det ingen konst att ljuga

Link to comment
Dela på andra sajter

Den första oktober blev det tid för intervju.

Skickade ett mail till MIG igår för att fråga hur deras arbetsgång är men har inte fått nått svar än.

Så nu är det bara att vänta på den svenska byrokratin vilket känns mycket jobbigt, men det kanske behövs lite byrokrati för att skydda tjejer som hamnar hos fel killar, men jobbigt för oss som har "rent mjöl i påsen".

Hoppas att MIG har tid att ta vårat ärende fort nog så hon kan komma hit till jul och uppleva den med mig, min mamma och hennes man, själv så jobbar jag på julaftons eftermiddag.

För ljugaren är ljugandet en konst men för lögnaren är det ingen konst att ljuga

Link to comment
Dela på andra sajter

jag önskar er lycka till å hopaps det går bra för er.

Tack Mantra.

Det är mycket jobbig tid som väntar innan allt ar klart och hon är i mina armar igen.

För ljugaren är ljugandet en konst men för lögnaren är det ingen konst att ljuga

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Ja då är det bara 8 timmar kvar till tjejen ska till ambasaden i Bangkok för intervju.

Hoppas att det kommer att gå bra.

/Jonas

För ljugaren är ljugandet en konst men för lögnaren är det ingen konst att ljuga

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni får ju trösta är med att det går hyffsat snabbt numera. För ungefär 8 år sedan, när jag traff min fru. Fick vi vänta 11 månader på hennes intervju och sen ytterligare 4 månader innan UT var klart.

Men känner ju igen igen känslan från när hon åkte hem efter första besöksvisumet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja då var intervjun avklarad på ambassaden och den hade gått bra enligt tjejen, bara att vänta på att MIG hör av sig.

För ljugaren är ljugandet en konst men för lögnaren är det ingen konst att ljuga

Link to comment
Dela på andra sajter

Frun och jag var pa intervju for ett tag sedan. Vi tanker nodvandigtvis inte flytta hem pa stort men ifall att lusten faller pa tyckte vi det vore bra med ett UT i passet redan. For en gangs skull forsoker vi ha lite framforhallning iaf. Intervjun var en intressant affar. Forst ombads jag folja med samt att vi skulle plocka med oss lilltjejen. Efter ha vantat nagon timme eller sa far jag ett enkelsidigt A4 att fylla i med uppmaning att det sedan ar ok for mig att ga. Lilltjejen behovde inte heller vara dar eftersom hon redan ar SVensk medborgare. Hade jag tankt efter lite fore hade jag sakert listat ut detta men gick bara efter de instruktioner vi fatt. Fruns intervju var over pa dryga kvarten med endast fragor om dotterns fodelse, antal besok i Sverige samt hur lange vi bott ihop samt varit gifta. Har inga planer att hoera av mig till MIG da vi absolut inte har nagon bradska - snarare tvartom, men kan konstatera att tiden gar och att de verkar skynda lite lagom langsamt hos MIG.

Funderar pa om det kan vara lont att kontakta eventuell handlaggare for att forsoka fa till ett PUT pa stort - vilket tydligen ar mojligt om man ar gifta med gemensamma barn. - Nagon som testat?

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan och hennes dotter (thai) fick PUT på en gång när vi ansökte i Oktober 2007.

Vi har ett gemensamt barn som har haft svenskt medborgarskap sedan 2003. Och vi är gifta sedan 2002.

Har för mig att det gick per automatik att få PUT, inget aktivt val vi gjorde, utan när passen kom tillbaka så hade de varsina PUT instämplade i passen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Idag så kom det ett brev med posten ifrån Migrationsverket, :clapping: 15 dagar efter intervjun i Bangkok med en uppmaning att fylla i "Försäkran om samlevnad för gifta och sambo" (MIGR 228011).

Beställa personbevis (familjebevis).

Göra kopia på ID-handling och skicka in det till Migrationsverket i Uppsala inom fyra veckor.

Det är bara att hoppas på snabb handläggningstid efter att jag skickat tillbaka alla papper.

För ljugaren är ljugandet en konst men för lögnaren är det ingen konst att ljuga

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag så kom det ett brev med posten ifrån Migrationsverket, :clapping: 15 dagar efter intervjun i Bangkok med en uppmaning att fylla i "Försäkran om samlevnad för gifta och sambo" (MIGR 228011).

Beställa personbevis (familjebevis).

Göra kopia på ID-handling och skicka in det till Migrationsverket i Uppsala inom fyra veckor.

Det är bara att hoppas på snabb handläggningstid efter att jag skickat tillbaka alla papper.

Kanon!

Hoppas det går lika snabbt som för oss. Du har väl redan fyllt i alla papper så det går med vändande post. Hälsa Ben när du pratar med henne nästa gång.

Janne

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanon!

Hoppas det går lika snabbt som för oss. Du har väl redan fyllt i alla papper så det går med vändande post. Hälsa Ben när du pratar med henne nästa gång.

Janne

Hallå Foppa.

Ja nästan alla papper är klara, var tvungen att beställa nytt Personbevis bara så jag skickar det som REK så fort jag fått beviset ifrån skatteverket.

Hur fort gick det ifrån att ni hade skickat in allt till MIG tills ni hade fått UT?

/Jonas

Ändrades av Jonasn

För ljugaren är ljugandet en konst men för lögnaren är det ingen konst att ljuga

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gick in till skatteverket och fick personbevis utskrivet medans jag väntade...2 min!

Blev glatt överraskad!

Hellre en flickvän som krånglar ibland ...än en som alltid är ful.

Känns som om jag får ändra denna texten nu..

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev lite fundersam när jag tittade på formuläret, såg inte ut att stämma då vi aldrig har varit gifta eller varit sambo i lagens menig.

Ringde till Migrationsverket och kollade om det var rätt eller fel... Ja det visade sig att migrationsverket hade skrivit fel i brevet till mig. :rtfm:

Det skulle vara formuläret för nyetablerade förhållanden och inget annat.

Undrar hur lång fördröjning det skulle ha blivit på migrationsverket om jag fyllt i fel formulär och skickat det till dom?

Jaja, det är bara att hoppas att dom inte gör några fler fel.

För ljugaren är ljugandet en konst men för lögnaren är det ingen konst att ljuga

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå Foppa.

Ja nästan alla papper är klara, var tvungen att beställa nytt Personbevis bara så jag skickar det som REK så fort jag fått beviset ifrån skatteverket.

Hur fort gick det ifrån att ni hade skickat in allt till MIG tills ni hade fått UT?

/Jonas

Jag skickade in alla papper på torsdagen och mailade till MIG på måndagen, fick svar samma dag att allt var klart.

Snabbt va!

Hoppas det går lika fort för er.

Trevlig helg från Janne o nit

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var till skatteverket idag för att fixa det sista papperet som saknades så nu är det skickat som REK till Uppsala

För ljugaren är ljugandet en konst men för lögnaren är det ingen konst att ljuga

Link to comment
Dela på andra sajter

jag jobbar utav fan för o inte tänka så mycket.min tjej åkte hem 28 feb från gardemoen va jobbiga veckor efter de.20 april lämnades alla papper in i Bangkok o hon fick intervju den 18 maj.på min födelsedag 21 aug kom papper från migverk om min intervju.skrev o bifogade allt de begärde.1 sep var alla papper klara o fanns hos migverk.ändå blev jag kallad till migverk idag i göteborg för muntlig utredning.ville ha familjebevis och mera foton.de maler långsamt tycker ja men hoppas på ett bra beslut så hon kan komma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...