Jump to content
IGNORERAD

Finns det nagon Scandinavisk restaurang i Khon kaen


Scandinaviancorner

Recommended Posts

Scandinaviancorner

Finns det nagon Scandinavisk restaurang i Khon Kaen nagra danska barer vet jag det finns

Link to comment
Dela på andra sajter

Har naturligtvis ingen aning...

MEN om du hittar nån Skotsk restaurang så har de många svensk-liknande rätter, vi hade en skotsk kock på en av båtarna jag jobbade på, hennes ärtsoppa var grymt bra!

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

Finns det nagon Scandinavisk restaurang i Khon Kaen nagra danska barer vet jag det finns

Vi känner bara till Scandinaviancorner i Thailand, allt annat är fel... Long time no see och hoppas allt är okey.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill minnas att jag såg en svensk och en norsk flagga i gatan mellam Pullman Hotel och Kosa Hotel förra året. Vet inte om dom serverade mat eller bara dricka och vet inte heller om dom finns kvar.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

Finns det nagon Scandinavisk restaurang i Khon Kaen nagra danska barer vet jag det finns

Skall du öppna en där? Då blir det nära och få sig lite stekt fläsk nästa gång jag och frugan e där! Hur går det bok nr 2?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
8 hours ago, Esspe said:

Vill minnas att jag såg en svensk och en norsk flagga i gatan mellam Pullman Hotel och Kosa Hotel förra året. Vet inte om dom serverade mat eller bara dricka och vet inte heller om dom finns kvar.

Vet att det finns en dansk bar dar Tiki Tiki bar

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
6 hours ago, audirs2 said:

Skall du öppna en där? Då blir det nära och få sig lite stekt fläsk nästa gång jag och frugan e där! Hur går det bok nr 2?

Bok nummer tva ar pa gang men det tar sin tid 

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

benet ar battre gar annu pa antibiotika ett tag till

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Nej det ska  jag inte, kanske en filial Karringen har ju hus mitt i stan dar, sa man vet aldrig

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

Nej det ska  jag inte, kanske en filial Karringen har ju hus mitt i stan dar, sa man vet aldrig

Kan nog behövas. 

Sist jag var där hade jag svultit ihjäl om inte Seven en hade funnits. I och för sig några mil utanför centrum. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
2 hours ago, rolba said:

Kan nog behövas. 

Sist jag var där hade jag svultit ihjäl om inte Seven en hade funnits. I och för sig några mil utanför centrum. 

Hade du svltit i Khon Kaen med alla dessa jattemarknader med tusentals av matstand och restauranger  da ar det natt stort fel pa dig

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev rolba:

Kan nog behövas. 

Sist jag var där hade jag svultit ihjäl om inte Seven en hade funnits. I och för sig några mil utanför centrum. 

Fanns väl ställen och inrättningar som fru Rollba inte tycket du skulle se :)

Men ärligt så är gatan vid Kosa rätt skaplig(för att vara Isaan), finns ett par restauranger och dansbarer.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

Hade du svltit i Khon Kaen med alla dessa jattemarknader med tusentals av matstand och restauranger  da ar det natt stort fel pa dig

 

Som jag skrev så var det några mil utanför stan. Jag äter mycket thaimat men det som serverades där var otjänligt som människoföda. 

 

4 timmar sedan, skrev Soengsang:

Fanns väl ställen och inrättningar som fru Rollba inte tycket du skulle se :)

Men ärligt så är gatan vid Kosa rätt skaplig(för att vara Isaan), finns ett par restauranger och dansbarer.

Det var innan jag träffat frun. Förvisso ville den jag träffade där i obygden även hon bli min fru. Hon ansträngde sig verkligen så att jag skulle få mat. Hon ringde till och med nån restaurang i Pattaya för att få recept. Det löste sig när mitt ex i Sverige skickade nåt tips som vi lämnade till ett hål i väggen och nästa dag fick jag något ätbart med kyckling om jag minns rätt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Träffade Calle, från Pattaya i Göteborg idag.

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

Njaaa  vet ikke an!!!

Har du flyttat eller ska du flytta till Khon Kaen?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Esspe:

Har du flyttat eller ska du flytta till Khon Kaen?

Han har flyttat.Det är tyvärr slut med scandinaviancorner i Khao lak.

Ändrades av B747

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...