Jump to content
IGNORERAD

Elitloppet 2020, vem är din vinnare?


Abercrombie

Recommended Posts

Abercrombie

Jag har sett nästan alla Elitloppet på plats sedan Meadow Road segrade 1985. Bästa minnet är Mack Lobell 1988  med Copiad i duellen mot Pine Chip 1994 hack i häl. 

Årets upplaga blir ju märkligt då den enorma ljudkulissen som omger Solvalla dessa dagar inte är där. 

 

Jag både tror och hoppas på Elian Web och Jorma Kontio. En bra häst, i bra form och med ett smaskigt innerspår i försöket. Spets, slut, hämta ut!

Vore dessutom underbart om sympatiske Kontio, snart 67 år äntligen fick vinna Elitloppet. Känns nästan lite som på beställning att årets upplaga körs utan publik och med minimalt medieuppbåd då Jorma ogillar uppmärksamhet och att tala i mikrofonen, särskilt på svenska. 

 

Vem är din vinnare av Elitloppet 2020?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 70
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Abercrombie

    20

  • jrk

    7

  • Knasen

    7

  • Amigo

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Själv hoppas jag på Tae Kwon Deo, eller Attravesiamo. Tycker det känns otroligt öppet, ser ivf 10 hästar som skulle kunna vinna.

 

Att se Kontio stå o mumla något ohörbart i segerintervjun är inget som lockar😉 

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie
3 minuter sedan, skrev hamnoi:

Själv hoppas jag på Tae Kwon Deo, eller Attravesiamo. Tycker det känns otroligt öppet, ser ivf 10 hästar som skulle kunna vinna.

 

Att se Kontio stå o mumla något ohörbart i segerintervjun är inget som lockar😉 

Jag förstår. Jag gillar hästen Tae Kwon Deo, men känner inte det minsta för Adrian. En knarkare som åker räkmacka till vinnarcirkeln? Nej tack.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Abercrombie:

Jag förstår. Jag gillar hästen Tae Kwon Deo, men känner inte det minsta för Adrian. En knarkare som åker räkmacka till vinnarcirkeln? Nej tack.

Är nog många som känner så. 

Dock är jag av en förlåtande natur och önskar familjen K en riktig storseger.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Jag har varit på många elitlopp under åren. Inte på senare tid. Praktiserade hos Wallner-Lindstedt när jag gick i skolan. Jag tro Wivid vise as vinner. BG har prepat den ett par veckor

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns jäkligt ovisst då formen på Propulsion står skriven i stjärnorna. Sticker ut hackan och säger Milliondollarrhyme.

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie
18 minuter sedan, skrev hamnoi:

Är nog många som känner så. 

Dock är jag av en förlåtande natur och önskar familjen K en riktig storseger.

Ludde önskar jag allt gott, han har gjort ofantligt mycket för travsporten både som tränare och uppfödare. Ska enligt uppgift även vara en mycket bra arbetsgivare också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie
2 minuter sedan, skrev Knasen:

Känns jäkligt ovisst då formen på Propulsion står skriven i stjärnorna. Sticker ut hackan och säger Milliondollarrhyme.

Proppen har tydligen gjort enorma träningspass på rakbanan hemma.

13,5/700 m i djupsand!

"-Så fort kan jag inte ens köra med bilen där", sa Reden efteråt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie
15 minuter sedan, skrev John Khonken:

Jag har varit på många elitlopp under åren. Inte på senare tid. Praktiserade hos Wallner-Lindstedt när jag gick i skolan. Jag tro Wivid vise as vinner. BG har prepat den ett par veckor

Nu är jag avundsjuk! De var ju hur stora som helst på 70 och 80-talet. Tänk alla fina jänkare de tog till Solvalla. Synd att Wallner gick bort relativt ung, men det var nog oundvikligt med det levernet. Precis som med Thoresen.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Jag jobbade i samma stall som Ove Andersson och Glen Norman på den tiden. Märk väl det var bara några veckor. Men kul var det. Jag fick en egen pass häst . Mr Malma om jag kommer ihåg rätt. , Den vann tre raka under min tid till 21-20-19  ggr. Man spelade såklart 2 kr varje gång

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Abercrombie:

Proppen har tydligen gjort enorma träningspass på rakbanan hemma.

13,5/700 m i djupsand!

"-Så fort kan jag inte ens köra med bilen där", sa Reden efteråt...

Jo men han har inte varit på tävlingsbanan på ett bra tag. Jag hoppas verkligen proppen vinner, han har samlat ihop till en vinst i Elitloppet. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Knasen:

Jo men han har inte varit på tävlingsbanan på ett bra tag. Jag hoppas verkligen proppen vinner, han har samlat ihop till en vinst i Elitloppet. 

Ja det brukar vara svårt att ställa i ordning bara med träning dessutom förhoppningsvis 2 lopp inom ett par timmar men hjärtat säger Propulsion.

Önskar Bengt Ågerup en elitloppsvinst tycker han gjort mycket för travet

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Abercrombie:

Ludde önskar jag allt gott, han har gjort ofantligt mycket för travsporten både som tränare och uppfödare. Ska enligt uppgift även vara en mycket bra arbetsgivare också.

Tränare och uppfödare ja. Som kusk däremot har han väl utlöst nervösa sammanbrott på hela spelarkåren med sina katstrofstyrningar :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie
41 minuter sedan, skrev Knasen:

Tränare och uppfödare ja. Som kusk däremot har han väl utlöst nervösa sammanbrott på hela spelarkåren med sina katstrofstyrningar :rotfl:

Ryktas att hans memoarer ska heta: "Döden lurar på innerspår"...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk på att lämna in era kuponger i tid idag. Blir inte förvånad om ATG strular idag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja tycker nog att Propulsion kan ställa sig i samma hage som OTP bland pensionärerna som inget annat gör än att sätta på unghästarna

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

När det gäller Propulsion, har ju Rede'n tidigare sagt att han inte skulle ställa upp om han inte var riktigt, riktigt bra, så jag skulle nog tro att han är nöjd med hur hästen ser ut :)

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Knasen:

Tränare och uppfödare ja. Som kusk däremot har han väl utlöst nervösa sammanbrott på hela spelarkåren med sina katstrofstyrningar :rotfl:

Tomten Kolgjini levererade idag också

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev jrk:

Tomten Kolgjini levererade idag också

Haha, ja fy fan vad vilken idi*t han kan vara!

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev husse:

Nja tycker nog att Propulsion kan ställa sig i samma hage som OTP bland pensionärerna som inget annat gör än att sätta på unghästarna

OTP kan väl inte sätta på några unghästar😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie

Moni Viking. Om man lirar10 papp idag på att han vinner Prix de Amerique 2021 så kan man kliva runt Fiskebyn som en jävla pamp i tre veckor februari 2021...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...