Jump to content
IGNORERAD

Elitloppet 2020, vem är din vinnare?


Abercrombie

Recommended Posts

Stor bedrövelse burras favorit pålle hur i helvete har detta hänt.Tårar i ögonen på både kusk och ägare var det som visades i tv inte tror burra att detta är på riktigt måste vara någon avundsjuk psykopat som ställt till detta 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 70
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Abercrombie

    20

  • jrk

    7

  • Knasen

    7

  • Amigo

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Abercrombie
59 minuter sedan, skrev Peolito:

Om tränaren köpt en häst i god tro och svenska travförbundet legaliserat köpet med att inte skriva att hästen var nervsnittad då tror ju tränaren att den inte är det och därmed oskyldig, om det nu stämmer. Om Svenska travförbundet bötfäller tränaren kan han stämma Svenska Travförbundet för osant intygande. Sedan finns ju frågan med säljaren som då kanske har sålt hästen utan att säga att den är nervsnittad och därmed är det ju bedrägeri i mina ögon om det stämmer. Nästa fråga man ställer sig är hur det amerikanska travförbundet vet att hästen är nervsnittad och vem som sagt det till dom.

Säljaren anmälde detta till USTA, dock flera månader efter ingreppet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie
1 timme sedan, skrev Amigo:

Jepp, han måste ha vetat om operation redan 2015/2016 men deltog ändå i fem elitlopp. Finns inte en ärlig hästägare i världen.

Varför måste han ha vetat om det?

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Abercrombie:

Varför måste han ha vetat om det?

Han har fått importlicensen i handen 2015/2016 för att registrera sin häst. En kopia alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie
1 timme sedan, skrev Amigo:

Han har fått importlicensen i handen 2015/2016 för att registrera sin häst. En kopia alla fall.

Exportcertifikatet skickas direkt mellan förbunden. Däremot så står denna info om ingreppet öppet både på det amerikanska och det kanadensiska förbundens hemsida, och har så gjort i 5 år. Konstigt att ingen har reagerat på detta, för många lär ha sökt annan info om hästen. Jag vet att jag var inne en gång och kollade vad Propulsion hette ursprungligen (Deyrolle) men inte heller jag hajade till...

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Abercrombie:

Exportcertifikatet skickas direkt mellan förbunden. Däremot så står denna info om ingreppet öppet både på det amerikanska och det kanadensiska förbundens hemsida, och har så gjort i 5 år. Konstigt att ingen har reagerat på detta, för många lär ha sökt annan info om hästen. Jag vet att jag var inne en gång och kollade vad Propulsion hette ursprungligen (Deyrolle) men inte heller jag hajade till...

Du kanske tror att han inte visste om det, jag däremot tror bestämmt att han vetat. Det får vara som det är, inte min sak att övertyga Dig om hans vetskap. Själv tycker jag att han ska hängas från testiklar i kyrkobacken och dömas till evig tränings, tävlings och engagerings förbud i all värld inom trav o galopp. Han har kastat ett mörkt skugga över en av världens mest uppskattade tävlingar inom trav.

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie

Angående avkommor. Läser att eftersom Propulsion har betäckningstillstånd för år 2020, vilket innebär att redan födda avkommor samt de som tillverkas i år inte påverkas av som eventuellt händer framöver med hingsten. Nytt besked lär väl komma om framtiden efter det.

 

https://www.travsport.se/arkiv/nyheter/2020/juni/fortsatt-utredning-angaende-propulsion/

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minutes ago, Abercrombie said:

Angående avkommor. Läser att eftersom Propulsion har betäckningstillstånd för år 2020, vilket innebär att redan födda avkommor samt de som tillverkas i år inte påverkas av som eventuellt händer framöver med hingsten. Nytt besked lär väl komma om framtiden efter det.

 

https://www.travsport.se/arkiv/nyheter/2020/juni/fortsatt-utredning-angaende-propulsion/

Dom har väl knappast nerv-snittat hästens DNA 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bli svårt att bli fullgod avelshingst om de nervskurit pilleplutt 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nicholas:

Dom har väl knappast nerv-snittat hästens DNA 

Nervsnittad eller inte så finns det fan ingen häst som gör om det Propulsion gjorde i framförallt försöksheatet i söndags, så hans betäckning borde fortfarande vara efterfrågad. 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Knasen:

Nervsnittad eller inte så finns det fan ingen häst som gör om det Propulsion gjorde i framförallt försöksheatet i söndags, så hans betäckning borde fortfarande vara efterfrågad. 

Nästintill samma ord sas om Bengan på Thaien i lördags.

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev M33:

Nästintill samma ord sas om Bengan på Thaien i lördags.

En häradsbetäckare av Bengans grad existerar nog inte ens inom travet. Finns väl å andra sidan inte en kuse som skulle bli godkänd för tävlande om de föddes med 2.0 kroniskt promille i blodet :wacko:

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

En riktig hingst i sammanhanget Saddler Wells kostade c:a 2 milj/betäckning och hade c.a 2000 avkommor.

Märk väl att fullblodshingstar bara betäcker på naturlig väg.

 

image.thumb.png.7718334dc9987dad89f7aa2cf9e6a4f7.png

Ändrades av conservator
Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie

Chattade med en annan svensk hästägare som berättade att han hade underbudet på 205.000 dollar vid den auktion som Reden köpte Propulsion på för 210.000. Hans kommentar var att:

- Hade vi vetat att Propulsion var nervsnittad så hade vi givetvis aldrig varit med och bjudit på hästen.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-06-04 at 21:43, skrev Knasen:

Nervsnittad eller inte så finns det fan ingen häst som gör om det Propulsion gjorde i framförallt försöksheatet i söndags, så hans betäckning borde fortfarande vara efterfrågad. 

Men slås det fast att han är nervsnittad så upphör hans betäcknings tillstånd i stora delar av trav världen.

Synd om Proppen ska behöva flytta till Malta.

Sorglig historia .

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie
15 minuter sedan, skrev jrk:

Men slås det fast att han är nervsnittad så upphör hans betäcknings tillstånd i stora delar av trav världen.

Synd om Proppen ska behöva flytta till Malta.

Sorglig historia .

Det blir nog USA isåfall. Men avkommorna får isåfall inte tävla i tex Sverige.

Det finns ju inget tvivel på att han verkligen nervsnittades i april 2015. Hos välrenommerade Patty Hogan dessutom. Media har ju visat upp fakturan på ingreppet. 

Ändrades av Abercrombie
Link to comment
Dela på andra sajter

Underligt att ingen fick för sig att kontrollera papperna när det gjordes en kontroll för ett år sen pga av rykten.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Abercrombie:

Det blir nog USA isåfall. Men avkommorna får isåfall inte tävla i tex Sverige.

Det finns ju inget tvivel på att han verkligen nervsnittades i april 2015. Hos välrenommerade Patty Hogan dessutom. Media har ju visat upp fakturan på ingreppet. 

Med STC vid rodret så kan man inte vara säker på något(paragrafer,tolkningar,registreringen hur den gick till?

Klokt att dom tar in någon extern utredare som förhoppningsvis är opartisk.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev hamnoi:

Underligt att ingen fick för sig att kontrollera papperna när det gjordes en kontroll för ett år sen pga av rykten.

Tror att Cockstiles ägare ligger bakom det var väl Norges travförbund som grävde fram det😉

Nej då konspiratorisk är jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...