Jump to content
IGNORERAD

inte alls som jag trodde på migrationsverket..


maria

Recommended Posts

hej...

okej nu har jag lite här...

vi kom hit på besöksvisum, sanningen är att jag inte orkade vara en dag till i Thailand med illamående och inte den maten jag är sugen på i början av graviditeten..jag hade hemängtan som fan..

vi kom till sverige, till migrationsverket har jag sagt att jag ändrade mej när jag kom till sverige och det går galant och säga, liten och skör som jag ser ut så går detta bra, det enda att säga..

nu har vi varit på migrationsverket och gjort våra interjuver..

det gick strålande, trodde de skulle grilla både min man och mig men absolut inte,

hon var hur trevlig som helst mot min man, tolken som han hade sa ingenting om att han var tvungen att åka tillbaka till Thailand för att få UT..

att det går att göra härifrån sverige...

så min man kan inte riktigt förstå detta med migrationsverket och varför jag är så orolig över detta..

däremot så frågade hon honom om han visste att jag var gift och hade barn..

min man blev smått förvånade och sa nej det har hon inte..

sen sa hon att det inte var så...hmmm..vad det nu var hon försökte med??

hon sa tll mig reglerna och frågade om jag inte visste reglerna innan vi åkte, nja svarade jag..

min man som inte förstår så mycket och svarade också omedvetande om detta,

vilket han heller inte vet eller fattar när jag försöker förklara att så här och såhär ligger det till...

hon sa att hon absolut inte tvekade på vårat förhållande och sa till mig att hon mest tyckte synd om min man som inte förstår något om migrationsverket lagar och regler här i sverige, som om jag gör det eller gjorde..

hon sa att vi får ett brev om det blir beviljat eller lutar mer mot ett avslag..

hon sa också till mig att det finns inga hinder för oss att inte få UT för min man och att hon skulle prata med sin chef..

hur fasiken skulle ni tolka detta..? jag tog det jävligt bra och fick upp ett ljus men men...

kanske är så mot alla..

Link to comment
Dela på andra sajter

"hur fasiken skulle ni tolka detta..?"

Ingen aning Maria, om du läser ditt eget inlägg, hur mycket fattar du själv av det?

Prova ett nytt inlägg och testa svenska språket, ditt inlägg är obegripligt för mej.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Word!

Hängde inte med alls.

Ibörjan undrade jag om du var i Thailand eller i Sverige.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Maria

Huvudregeln för en ansökan om uppehållstillstånd är att ansökan ska göras hos svenska ambassaden i sökandens hemland. Vissa undantag kan göras vid t.ex. graviditeter. I dessa fall måste handläggaren gå igenom ärendet med beslutsfattaren och ibland även med chefen eftersom det handlar om en besvärlig bedömning som ska göras i varje enskilt fall. Måste din man som egentligen har rätt till uppehållstillstånd resa hem och söka detta i sitt hemland eller kan Migrationsverket tänka sig göra ett undantag och anse att er situation är ett ömmande fall.

Det går inte att säga något i det här läget. Spekulera kan man alltid göra men det kan bli helt fel. Du får ge dig till tåls tills beslutet är fattat av Migrationsverket. Vi andra kan enbart hålla tummarna att allt går bra.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Det går inte att säga något i det här läget. Spekulera kan man alltid göra men det kan bli helt fel. Du får ge dig till tåls tills beslutet är fattat av Migrationsverket. Vi andra kan enbart hålla tummarna att allt går bra.

Vi får verkligen hoppas det går bra, men om det nu skulle bli ett avslag vad händer då? Är det bara att på anvisad datum åka tillbaka och sen lämna in en ansökan som "vanligt" eller blir det nåt problem då, eller ska man börja bråka och överklaga?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi får verkligen hoppas det går bra, men om det nu skulle bli ett avslag vad händer då? Är det bara att på anvisad datum åka tillbaka och sen lämna in en ansökan som "vanligt" eller blir det nåt problem då, eller ska man börja bråka och överklaga?

För snabbast behandling så är det nog enklast att åka tillbaka till TH och ansöka på svenska ambassaden i BKK som alla andra, vad jag förstått är det inte några nämnvärda väntetider nuförtiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

hej

vi hade en likadan situation som ni och sökte från sverige.

efter 6månader fick vi komma på intervju på migrationverket sedan tog det 1-1,5 månader så kom beskedet avslag

pga att vi fick missfall.

okey det gick att över klaga det gjorde vi men enbart för att hon skulle få vara kvar över min 50års dagsfirande.

när hon sedan var tillbaka i Thailand gick ansökan om UT snabbt 2månader sedan allt klart

önskar er lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...