Jump to content
IGNORERAD

Kungahuset förolämpat gav hårt straff i Thailand


mikhay

Recommended Posts

Hej Fritz,

Det är också mitt minne från mellanstadiet, så det är sannolikt att du har rätt.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 27
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    3

  • Fritz

    3

  • mikhay

    2

  • mekong

    2

Mest aktiva i denna tråd

Guest Siam-Nilsson

Dom enda gånger jag pysslat med att blanda ihop färger var när jag gick i mellanstadiet för väldigt många år sen och vi hade teckning på schemat. Jag har ett minne av att om man blandade blått med gult så blev det grönt, inte brunt. Men det var ju som sagt många år sen och jag har haft fel förr jap.gif

Mvh Fritz...

Tjena Friz,

- Ha ha, ja, vem har inte haft fel, möjligen den som aldrig säger något eller aldrig gör något undgår denna fadäs.

Jag har själv inte blandat ihop vattenfärger sedan jag gick i småskolan, så det kan mycket väl vara så att blandningen blir "Grön" istället för Brun.

I fallet med Kronprinsen så symboliserar nog inte kulören att han är särskilt "grön" eller oerfaren, eller vad tror du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Da Torpedo´s tal i mp3,

nu har jag laddat ner och lyssnat på det "hemska" talet.

Hon fick ju 18 års fängelse för innehållet i detta "hetlevrade" tal som mestadels handlade om thailändsk politik, dess historia, demokrati, militärens inblandning i politiken, kungahuset, och framför allt så fick sig Prem ett antal ordentliga verbala snytingar i hennes tal.

Intressant är dock i sammanhanget att hon inte har åtalats för några felaktigheter eller lögner i talet.

Endast "pinsamma sanningar och anspelningar" som eventuellt kan anses vara förolämpande mot kungahuset har hon blivit dömd för.

De som vill kan ju låta sin thai-darling ladda ner talet och medans hon lyssnar, så kan ni ju studera hennes ansiktsuttryck under tiden som hon lyssnar på alla dessa onämnbara sanningar om makteliten i Thailand.

Det gjorde jag,

och oj oj vad frugan Grimaserade, Pustade och Suckade...he he (och även nickade...)

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...