Jump to content
IGNORERAD

Besöksvisa 7 mån.?


grakullf

Recommended Posts

Hej på Er!

Min flickvän kommer förmodligen att söka besöksvisa till mig i Sverige under tiden när jag är i Thailand med henne om en månad och 5 månader framåt. Vi kommer troligtvis att återvända till Sverige 1:a Mars.

På ansökningarna från migrationsverket står det något om att -Varför sökte ni inte förlängt visa på en gång? (Eller något liknande). Vi kommer att 7 månader senare (okt-10) återvända till Thailand för att ånyo stanna där en period. Jag vet väldigt lite om detta och är nästan helt okunnig i sådana här frågor.

Min fråga:

Är det någon här som prövat att söka för en längre tid på en gång på Svenska ambassaden i Bangkok?

Grakullf

Det är bättre att lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna sin båge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det tar längre tid att ansöka om längre tid... Tror att ansökan måste skickas till Sverige för prövning vilket gör att ansökan tar längre tid. Man hinner har inte alltid den framförhållningen att man kan göra detta men om man gör det så sparar man en tusenlapp vilket det kostar att förlänga ansökan.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

En annan skillnad är att man lämnar in ansökan direkt precis som vid UT för bosättning, alltså ingen väntetid som vid tre månaders VISA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...