Jump to content
IGNORERAD

Tips på bra liv-/olycksfallsförsäkring i SE?


Kry_mar

Recommended Posts

Hej

Är det någon som kan tipsa om ett bra bolag som tecknar Liv- och olycksfallsförsäkringar här i SE

för våra underbara små damer, om det ens är möjligt?

Jag tänker då på att den lilla damens reseförsäkring snart kommer att gå ut och hon vill nu ha

något mer stabilt, utifall att...

Jag sökte runt bland div. bolag på Nätet och ett bolag (vi kan kalla dom "TH" (häpp!) svarade att

hon skulle ha bott i SE i minst tre år innan det blev aktuellt med att låta henne få en Liv.

Det kanske är likadana regler bland andra bolag - de har inte svarat på mina "Kontakta mig"-förfrågningar ännu.

Seriösa svar emottages å det tacksammaste.

"Håll ut, jag ser fredagen där framme"

Med vänliga hälsningar

/TB

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Är det någon som kan tipsa om ett bra bolag som tecknar Liv- och olycksfallsförsäkringar här i SE

för våra underbara små damer, om det ens är möjligt?

Jag tänker då på att den lilla damens reseförsäkring snart kommer att gå ut och hon vill nu ha

något mer stabilt, utifall att...

Jag sökte runt bland div. bolag på Nätet och ett bolag (vi kan kalla dom "TH" (häpp!) svarade att

hon skulle ha bott i SE i minst tre år innan det blev aktuellt med att låta henne få en Liv.

Det kanske är likadana regler bland andra bolag - de har inte svarat på mina "Kontakta mig"-förfrågningar ännu.

Seriösa svar emottages å det tacksammaste.

"Håll ut, jag ser fredagen där framme"

Med vänliga hälsningar

/TB

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena! verkar som dom flesta försäkringsbolag kräver att personen i fråga ska bott i Sverige i minst 3 år

har själv provat med ett antal med samma svar...

Så jag fixade en livförsäkring nere i Thailand för tjejen...

kanske inte lika bra som dom här hemma men bättre än ingen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Tjena! verkar som dom flesta försäkringsbolag kräver att personen i fråga ska bott i Sverige i minst 3 år

har själv provat med ett antal med samma svar...

Så jag fixade en livförsäkring nere i Thailand för tjejen...

kanske inte lika bra som dom här hemma men bättre än ingen.

Om du skall teckna livförsäkring så är det nog svårare.Om du bara skall försäkra henne för ett besöksvisa så teckna en genom dom som finns på ambasadens hemsida.

Om hon får UT så skriv in henne i din hemförsäkring samt i försäkringskassan, många glömmer detta det kan du göra samma dag hon får sitt id hos skattmasen.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var försäkrad i TH förut men de ville varken försäkra frugan eller hennes dotter, så det blev en

medlemsförsäkring via facket hos Folksam och då blev båda försäkrade + att bilförsäkringen minskade med 50%great.gif

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var försäkrad i TH förut men de ville varken försäkra frugan eller hennes dotter, så det blev en

medlemsförsäkring via facket hos Folksam och då blev båda försäkrade + att bilförsäkringen minskade med 50%great.gif

Hehe Kenneth,

Nu kan jag inte låta bli att svara ;-)

Man får väl anta att Folksam tror att du kör försiktigare när du har fru och barn med i bilen... det gör du säkert, så du är nog värd premiesänkningen!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodu Herr Chang,

Tänkte inte på dé, men frugan tycker ändå att jag kör för fort!icon_baggirl.gif

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...