Jump to content
IGNORERAD

Första flygbiljetten ARN-BKK-ARN efter corona karantän?


Amigo

Recommended Posts

Här kan Ni lägga ut biljetter ni hittat efter korona karantän? Själv kollade jag Finnair

Utresa  october 2020 från Bromma flygtid ca 17 tim. Hemresa 30. mars 2021 flygtid ca 16 timmar för 5 374 SEK inkl 23 kg väska + 8 kg kabinväska. 100% poäng och 75 return innan resean börjat vid avbokning, ändring fram till 7 dagar före avgång 0 SEK, sen 130 €uro per bokning. (bra villkor)

 

Thaiairways avresa från Arlanda 01. october direkt hemresa 31. mars 2021 direkt BKK-ARN med 23 kg (Kanske 30 kg) väska 8 224 SEK economy Ändring o avbokning, sedvanlig enl biljettklass.

bma_bkk_bma.JPG

thai_ARN_BKK_ARN.JPG

finnair_priser.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Amigo:

Här kan Ni lägga ut biljetter ni hittat efter korona karantän? Själv kollade jag Finnair

Utresa  october 2020 från Bromma flygtid ca 17 tim. Hemresa 30. mars 2021 flygtid ca 16 timmar för 5 374 SEK inkl 23 kg väska + 8 kg kabinväska. 75% poäng och 75 return innan resean börjat vid avbokning, ändring senast 7 dagar innan avresa 0 SEK, sen 130 €uro per bokning. (goda villkor)

 

Thaiairways avresa från Arlanda 01. october direkt hemresa 31. mars 2021 direkt BKK-ARN med 23 kg (Kanske 30 kg) väska 8 224 SEK economy

bma_bkk_bma.JPG

thai_ARN_BKK_ARN.JPG

finnair_priser.JPG

Finnair ser bra ut...slipper ju via Hong Kong.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Naam jai:

Finnair ser bra ut...slipper ju via Hong Kong.

Jepp, finns säker med kortare byte i HEL om man åker från ARLANDA

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra initiativ!  Det är ganska lätt att söka biljetter som går att boka men är det inte mer intressant att lägga ut de första biljetterna som man faktiskt kan åka på? 

 

Det är inga problem att köpa en biljett med Finnair i början av juli till Bangkok men jag tvivlar på att det kommer att gå att flyga. 

 

Själv kommer jag att försöka boka "om" min inställda Songkran resa med Emirates till första avgång som går att åka i praktiken.

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev apknug:

Bra initiativ!  Det är ganska lätt att söka biljetter som går att boka men är det inte mer intressant att lägga ut de första biljetterna som man faktiskt kan åka på?

Tänkte att blir lätt att kolla sen hur mycket biljetter går upp när man verkligen kan åka till LOS. Och man vet ju aldrig om nån får knistan att slå till när man visar att det faktiskt inte har gått upp så mycket som man trott.

 

Edit: Själv ska jag slå till så fort jag fått grönt från läkarteamet på SU i mitten av juni när jag ska till ett års kontroll. Vågar inte boka innan jag fårr höra deras åsikt om saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev apknug:

Bra initiativ!  Det är ganska lätt att söka biljetter som går att boka men är det inte mer intressant att lägga ut de första biljetterna som man faktiskt kan åka på? 

 

Det är inga problem att köpa en biljett med Finnair i början av juli till Bangkok men jag tvivlar på att det kommer att gå att flyga. 

 

Själv kommer jag att försöka boka "om" min inställda Songkran resa med Emirates till första avgång som går att åka i praktiken.

Svar på färgad fråga man vet väl inte förren resan är gjord om man kunde åka 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev biran:

Det är väl inte bara att köpa biljett, man ska komma in i Thailand också.

Jo det är "bara" att köpa en biljett, men man bör se till att den är ombokningsbar vilka de flesta är nu, när datumen för möjlig inresa blir helt klara lär det bli huggsexa om biljetter, så inte fel att chansa nu, jag hoppas och tror på mitten av augusti, och har bokat biljett till dess.

Men jag räknar med att få boka om, bäst att tänka så, så blir man inte besviken.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är vad jag köpt, 7300 kr. med Qatar. Hemresa 18:e Januari. Om nu flyget går förstås, ett bra pris även i normala tider för att komma till Phuket över nyår.

Biljett.png.d017482a874477fe77167c030a8a7753.png

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Frugan åker thai

Screenshot_2020-05-29-13-37-06-165.thumb.jpeg.7bd2690cbb664a7c6446b67952690dba.jpeg

 

Och jag åker Emirates

Screenshot_2020-05-29-13-36-23-762.thumb.jpeg.33f5dd2ac3f1fdbdffae744c1bf71142.jpeg

Bara hoppas coronaskiten är över då. 

Frugans biljett gick på 8700. och min lite mer 

Men idag såg det ut som det var över i shoppingområderna.   Fullt med folk överallt

 

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 juli blir en milstolpe.

 

Steg 1. Kommer flygförbudet att försvinna då? Dvs ej förlängas efter 30 juni.

 

Steg 2. Släppa in thailändare utan restriktionerna. Nu sätts ju de få som får resa in på hotell i bla Pattaya i 14 dagar.

 

Steg 3. Faranger......... Restriktioner? Corona test innan efter eller under? Fit to fly? Försäkringar? 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Frugan åker thai

Screenshot_2020-05-29-13-37-06-165.thumb.jpeg.7bd2690cbb664a7c6446b67952690dba.jpeg

 

Och jag åker Emirates

Screenshot_2020-05-29-13-36-23-762.thumb.jpeg.33f5dd2ac3f1fdbdffae744c1bf71142.jpeg

Bara hoppas coronaskiten är över då. 

Frugans biljett gick på 8700. och min lite mer 

Men idag såg det ut som det var över i shoppingområderna.   Fullt med folk överallt

 

 

Har du inte dragit det där med att hålla avstånd lite långt. ;)

 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
5 minuter sedan, skrev Mankan:

Har du inte dragit det där med att hålla avstånd lite långt. ;)

 

Man kan inte vara nog försiktig i dessa tider ☺

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...