Jump to content
IGNORERAD

Hemvistintyg


Fritz

Recommended Posts

Hej på er. Jag bor i Pattaya och fick i dag ett brev med blanketter från skatteverket i Sverige som jag ska fylla i för att få sinkskatt. En massa frågor som jag ska svara på men den som var understruken med rödpenna gick jag bet på " Bifoga hemvistintyg från en utländsk skattemyndighet som visar att du är bosatt i denna stat"

Jag känner mycket väl till var Immigration och svenska konsulatet ligger men engelska var inte mitt bästa ämne i skolan och thailändska hade vi inte på schemat över huvud taget när jag gick i skolan för många många år sen. Nån som kan ge nåt tips ??

Mvh..Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

hej fritz

det var några år sedan, men för mig räkte kopia på hyreskontraktet. kan tänkas att det är hårdare nu.varför inte gå till lokala polisen med ditt hyreskontrakt o be om ett intyg, som du sedan skickar till ambasaden för översättning , glöm ej att kopiera alt till dig skälv. detta borde räcka,det kommer nog mera tips till kvällen.

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Skickade meil i dag till skatteverket och frågade om dom nöjde sig med en kopia på mitt hyreskontrakt och fick svaret att kanske kanske...så nu håller vi tummarnacool.gif

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...