Jump to content
IGNORERAD

visum england


hbgmaxie

Recommended Posts

Kan en person ( thailändska i detta fallet) som har uppehållstillstånd i england ( måste förnyas var 2 år) resa in i sverige utan schengen visum?

mvh. Lars

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oklart, men för att resa i Europa så måste man ha schengenvisum vad jag förstått.

Tex: Min tjej får inte resa till England även fast hon har schengenvisum pga nått EU bullshit sen tidigare har jag för mig.

Så jag gissar rätt starkt på att saknar din Tjej schengenvisum och ni bor i England så kommer hon säkerligen bli nekad att resa.

Men värt att någon annan rättar mig om jag har fel först innan du tror på vad jag skrev.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oklart, men för att resa i Europa så måste man ha schengenvisum vad jag förstått.

Tex: Min tjej får inte resa till England även fast hon har schengenvisum pga nått EU bullshit sen tidigare har jag för mig.

Så jag gissar rätt starkt på att saknar din Tjej schengenvisum och ni bor i England så kommer hon säkerligen bli nekad att resa.

Men värt att någon annan rättar mig om jag har fel först innan du tror på vad jag skrev.

Det är en bekant till frugan som bor i england. och eftersom vi inte kan åka över och hälsa på så tänkte jag höra om det går att hon kommer hit.

mvh. Lars

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan en person ( thailändska i detta fallet) som har uppehållstillstånd i england ( måste förnyas var 2 år) resa in i sverige utan schengen visum?

mvh. Lars

Har hon thailändskt pass måste hon ha visum eftersom england inte är medlem i schengen. Har hon brittiskt pass kan hon komma hit utan visum.

Keroan

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack ska ni ha för svaren, det var vad jag misstänkte.

mvh.Lars

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är lätt att få visum till Sverige för någon som har uppehållstillstånd i England. Problemet är att väntetiden för intervju på svenska ambassaden i London är flera månader lång. Annars är det mycket lätt, det du behöver göra är att gå in på MIGs hemsida och skriva ut blanketten för inbjudan, fylla i den och skicka till den som söker visum (skicka också med ett personbevis). När det sedan är dax för intervju så tar personen i fråga med pappren till svenska ambassaden. Visumet är sedan klart på några dagar.

Lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...