Jump to content
IGNORERAD

Känsligt ämne


Guest twin1

Recommended Posts

Hej!

För det första, jag bryr mig inte om vilken bakgrund folk har, bartjej eller raketforskare spelar ingen roll, huvudsaken är att man trivs med varandra.

Sen så kan man vist lita på vad en Thai eller Filipina säger men bara för att man undanhåller ngt så betyder inte det att man ljuger.

Är varken misstänksam eller cynisk men man behöver inte sticka huvudet i sanden, finns säkert fler än jag som träffat univeristetsstuderande "familjeflickor" och bankanställda m.m som extraknäcker i baren eller som frilansare för att få det hela att gå runt,

nu säger jag inte att alla gör det men det existererar.

Däremot det som får en att bli lite piss off är det "skryt" som dyker up ibland både här och på andra ställen där man lyfter fram sin tjej/fru som om hon vore ngt bättre än en "simpel" bartjej, hon har den och den utbildningen och har jobbat i det fina företaget osv.

Man vill verkligen berätta för alla att man hittat en "fin" tjej, tycker sånt snack ibland luktar illa.

Ha det..

Hm på tal om lukt...det luktar lite avundsjuka här.det är väl inte så att du är avundsjuk, och kanske skäms lite grann på samma gång?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 157
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kim

    9

  • jannegbg

    8

  • GammalDansken

    7

  • ITOY

    6

Mest aktiva i denna tråd

Guest Isan Lover

Hmm DP... förstår inte riktigt vad det är för fel med att vara stolt över sin thaidam? Kim kan till exempel ibland berätta hur bra hans fru lyckats med utbildning i Sverige (och i Thailand), och jag kan ibland inte låta bli att framhäva hur nöjd jag är med att fru Chang driver relativt framgångsrik egen verksamhet i Göteborg. Vad är det för fel med det? Det är väl en bra motvikt mot alla som hävdar att thaidamer endast kommer till Sverige för att blåsa svensken på så mycket pengar som möjligt?

Eller är det Jante-lagen som spökar?

Herr Chang har talat.

Hej

Jag håller med fullständigt, fram med goda exempel som visar att allt är möjligt, det tror jag att hela gruppen thailändskor har glädje av.

Att det anses ok av många att skriva negativt om thailändskor, t.ex som pengahungriga lurendrejare o.s.v är ju ett faktum.

Men jag tycker precis som Chang och kim att det är bra med positiva inlägg som motvikt, och att dom borde vara minst lika ok som dom negativa.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

En annan tanke som slog mig ar att mnaga av de killar som framhaller att de inte traffat sin tjej i baren inte gor de sa mkt for att havda att hon ar battre an andra tjejer - men for att pa satt forsoka pavisa att han inte ar nagon torsk som nyttjar prostituerade.

Håller helt med dig där Wille.

Själv så råkar jag ju tillhöra kategorin torsk i den här debatten eftersom jag stötte på frugan i en bar.

Men det har ju hållt i 14år så det har mindre betydelse i mina ögon vart man träffas eller vad man har för bakgrund.

Den här typen av debatter kommer nog aldrig att ta slut så länge man håller på och klassar/dömer folk efter bakgrund.

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ar klart att man lattare traffar kvinnor i Thailand. Bland annat beroende pa utseendet pa befolkningspyramiden. I sverige finns nastan exakt lika manga man som kvinnor i aldrarna 20-35 ar. Aven om procenttalen inte ser sa stora ut sa finns det i absoluta tal drygt en miljon fler kvinnor an man i de aldersgrupper da man bildar familj...

Jag traffade min thaiflickvan i baren, men det var jag som jobbade dar...

Det kommer mer regn på Phuket än i Bergen i Norge! 
Håkan, X-LA CHIQUITA, Soi Buakhao, Pattaya, Thailand

Numera ( för tillfället) Mora, Dalarna, Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja åsikterna är helt olika men summan är väl att stålar vill dom åt men det går att hitta ren kärlek med även om dom oxå vill ha stålar :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är klart att man kan hitta kärleken i Thailand men att en 3-veckors turist i Pattaya ska hitta det vi så vackert kallar "äkta kärlek" ar kanske inte så sannolikt; det borde ju rimligtvis ta minst 5 gånger så lång tid att etablera en relation med en person från en helt annan kultur, bakgrund och språk än om det vore en svensk tjej.

Man behover ju inte vara raketforskare for att se att den storre rikedomen i Sverige gor att många svenska män har lite fler, och framforallt yngre, alternativ än vad de har om de åker till Japan eller Schweiz. Ett forhållande där ekonomin inledningsvis är en starkt bidragande orsak for tjejen behover ju dock i längden inte vara sämre än om utseende, fysisk styrka eller kanske snoppstorlek var den initiala attraktionen.

Det verkar som om många av de som ar tillsammans med fd bartjejer ser anklagelser och påhopp där de inte finns. Jag kan inte påminna mig att jag sett några påhopp men ändå är det samma 4-5 personer som rycker ut varje gång någon snuddar vid ämnet; verkar helt klart som att ämnet är mer laddat for dem än for någon annan trots att de gång på gång påstår motsatsen. Det kanske finns en massa fordomar att slåss mot i det verkliga livet men här på MPR känns det lite onodigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Atom, kunde inte sagt det bättre själv! Bra sagt!

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Destination Philippines

Hmm DP... förstår inte riktigt vad det är för fel med att vara stolt över sin thaidam? Kim kan till exempel ibland berätta hur bra hans fru lyckats med utbildning i Sverige (och i Thailand), och jag kan ibland inte låta bli att framhäva hur nöjd jag är med att fru Chang driver relativt framgångsrik egen verksamhet i Göteborg. Vad är det för fel med det? Det är väl en bra motvikt mot alla som hävdar att thaidamer endast kommer till Sverige för att blåsa svensken på så mycket pengar som möjligt?

Eller är det Jante-lagen som spökar?

Herr Chang har talat.

Nej ingen avundsjuka eller ingen Jante-lag som spökar.

Vist ska man vara stolt över sin partner när det går bra och även

när det inte går så bra för väl det är väl då dom behöver uppmuntran som mest.

Det jag menar är att det ibland framstår lite som en tävling om vem som har den "bästa" tjejen/frun där dom som har en fd bartjej är diskvalicerade redan från början, tycker man kan vara stolt och glad även för en fd bartjej eller enkel "bondtjej" som inte har ngn flashig utbildning eller driver ett framgångsrikt företag.

Sen om jag spär¨på folks fördommar om thai/filipina som "lättfotade" så må det vara hänt men tycker det finns värre grejer på MPR i så fall, mycket skriverier om barliv och dylikt, många bilder på bartjejer och sen en lite hemlig del som heter nightlife som jag inte är med i,varför sila mygg när man släpper in elefanter.

Och ibland när man stadgar sig så verkar det som om man förnekar vad man sett och gjort tidigare.

Kommer ihåg TT i början då var det Thailand sett ur ett annat perspektiv.

Ha det...

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Trådtiteln skulle nog ha varit "Tröttsamt ämne" istället. Att en del killar, från tid till annan, brukar ifrågasätta om "thaitjejer verkligen kan bli kär på riktigt" är som IL skriver ganska så otroligt eftersom thaitjejer är människor/individer av kött och blod som vilka andra tjejer som helst på jordklotet. Finns ingen enhetlig modell av thaitjej, alla är dom lika olika som vi och det borde väl inte vara så svårt att begripa även om man aldrig varit i Thailand. Men tydligen...

Och precis som IL också skriver så är diskussionen huruvida en tjej tidigare jobbat i bar, eller inte, helt orelevant i verkliga livet bland thaicommunityn här i Sverige, det är bara bland killarna frågan är så helvetes stigmatiserad, och det är bara på forum misstankarna uttalas ska tilläggas.

Vi känner massor av thaitjejer som bor här i Sverige och ungefär hälften har en numera avlägsen historia från barerna och hälften har det inte. Några av dom jag beundrar allra mest, för att dom är så himla genombra människor, har en bakgrund från bar och ett par av dom största idi*terna jag träffat har aldrig satt sin fot i en bar. Men idi*ter och genombra, underbara individer hittar man förstås i båda grupperna, det avgörs inte av fd bar eller inte som en del tycks tro. Frågan är egentligen helt ointressant i verklighetens umgänge där man väljer sina vänner efter deras nuvarande personliga kvalitéer, inte deras eventuella historia.

Lika tröttande är såna uttalanden som DP gör ovan, nämligen att bara för att en kvinna är thai eller filippin så kan man inte lita på vad dom säger om sin historia. Har man träffat en student, en lärarinna, en sekreterare eller en tandläkare och haft en normal uppvaktningsprocess med många dejter, lång tid osv innan det blev något så kan man ändå inte vara säker på att det inte är en prostituerad man träffat. Dom kan ju ändå tydligen ha hunnit med en massa shortimes med dom manliga lärarkollegorna på rasterna/lunchen. Är man thai så är man betraktad som h*ra, punkt slut, och det oavsett hur respektabel ytan än ter sig. Suck!

Den uppfattningen verkar tragiskt nog vara norm hos många svenska män som aldrig sett något annat än red light districts på sina thailandssemestrar och aldrig ansett det vara värt besväret att lära känna någon kvinna utanför den sfären.

Men visst har DP rätt i sak, man kan aldrig vara säker på att en tjej inte sålt sin kropp ett sitt tidigare liv, är dom bevisat fysiskt oskuld när man väl kommer till så kan dom ju ända sålt annan typ av sex tidigare. Men hallå, hur långt kan man sjunka ned i misstänksamhet och cynism mot sin omgivning egentligen?

Jättebra skrivit, tycker jag.

Kan bara tillägga att det som kanske borde diskuteras (och kanske inte just på MPR :-) )

är den varma gröten som det tassas så flitigt kring: Själva stigmatiseringen.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nej ingen avundsjuka eller ingen Jante-lag som spökar.

Vist ska man vara stolt över sin partner när det går bra och även

när det inte går så bra för väl det är väl då dom behöver uppmuntran som mest.

Det jag menar är att det ibland framstår lite som en tävling om vem som har den "bästa" tjejen/frun där dom som har en fd bartjej är diskvalicerade redan från början, tycker man kan vara stolt och glad även för en fd bartjej eller enkel "bondtjej" som inte har ngn flashig utbildning eller driver ett framgångsrikt företag.

Sen om jag spär¨på folks fördommar om thai/filipina som "lättfotade" så må det vara hänt men tycker det finns värre grejer på MPR i så fall, mycket skriverier om barliv och dylikt, många bilder på bartjejer och sen en lite hemlig del som heter nightlife som jag inte är med i,varför sila mygg när man släpper in elefanter.

Och ibland när man stadgar sig så verkar det som om man förnekar vad man sett och gjort tidigare.

Kommer ihåg TT i början då var det Thailand sett ur ett annat perspektiv.

Ha det...

Hej

Själv har jag aldrig läst ett inlägg på forumet som jag har uppfattat som skryt över sin partner.

Men för att inte låta "domedagsprofeterna" härja ensamma med sin negativa och ensidiga syn på Thailand och thailändskor så tycker jag att dom inlägg

som beskriver en annan verklighet är oerhört viktiga.

Det räcker ju med den ensidiga och felaktiga bild som sensations pressen står för, vi som älskar Thailand och folket där borde stå upp och försvara

våra fruar och landet mycket mera, dom som har gett oss så mycket.

Sedan har du ju helt rätt i att livet för dom flesta blir annorlunda när singellivet upphör och man får en familj, och det är väl helt normalt.

Jag tror även att synen på vad ungdomar gör med sina liv (t.ex i barena) kan ändras när man får egna barn.

Som ungkarl är det ju lätt att se det som positivt att det finns ungdomar "till salu", men som far kanske man tänker lite annorlunda.

Men att förneka sitt tidigare liv är inget som jag ägnar mig åt, utan det får man stå för.

Och visst hade man mycket roligt som ung, men som sagt livet går vidare och nu gläds man åt andra sake i livet.

Och livet som gift med barn här faktiskt väldigt trevligt och jag känner mig nöjd och hoppas att vi kommer att hänga ihop livet ut.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

De som tror att utseende och låg ålder spelar någon speciell roll, har inte fattat

konstruktionen på en Thailändska.

Betydelser av vikt är.

Långt Hellre en nykter man än en goodloocking man...

Långt hellre en äldre plus 70 man, än en 30 åring som dricker varje dag...

Hellre En man som har tillräckligt med pengar och kan försörja henne och helst någon baht över till familjen per månad.

Men inte en falang som är så snål att det uppstår skitsnack hos hennes bekanta.

Äldre män attraherar mer än yngre.

Min fru vill tex inte se bilder av mig (60) när jag är 30. Usch... du ser inte vuxen ut !...

Så de (yngre) som pratar om ålder och kulmage som något negativt, de hajar inte en thailändska,

men borde inte vara orolig , Din tid kommer tids nog. Gläds åt det, för

så är det inte i Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

De som tror att utseende och låg ålder spelar någon speciell roll, har inte fattat

konstruktionen på en Thailändska.

cut.

Även du har inte fattat konstruktionen på en thailändska.

Drömmen för dom flesta är en good looking, generös, förstående, ungefär-i-samma-ålder, kärleksfull thaiman

Men det kan dom inte få, så dom håller tillgodo med det näst bästa. Det vill säga oss faranger...

.och det kan du och jag vara glada för ;)

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

De som tror att utseende och låg ålder spelar någon speciell roll, har inte fattat

konstruktionen på en Thailändska.

Betydelser av vikt är.

Långt Hellre en nykter man än en goodloocking man...

Långt hellre en äldre plus 70 man, än en 30 åring som dricker varje dag...

Hellre En man som har tillräckligt med pengar och kan försörja henne och helst någon baht över till familjen per månad.

Men inte en falang som är så snål att det uppstår skitsnack hos hennes bekanta.

Äldre män attraherar mer än yngre.

Min fru vill tex inte se bilder av mig (60) när jag är 30. Usch... du ser inte vuxen ut !...

Så de (yngre) som pratar om ålder och kulmage som något negativt, de hajar inte en thailändska,

men borde inte vara orolig , Din tid kommer tids nog. Gläds åt det, för

så är det inte i Sverige

Udonch,

Kanske hor till sakens natur men dessa argument hor man endast fran antingen aldre man eller deras fruar. Av alla de tjejer i 25-35 ars aldern jag regelbundet umgas med i saval jobb som bekantskapskretsen sa hors aldrig dessa argumenten. Avancerat sjalvbedrageri eller mer komplicerat an sa? - Vad vet jag? Jag ar ju onekligen ung sa jag "hajar" ju inte thailandskor.

Sjalvklart sa vill alla kvinnor ha en man som inte super, spelar, behandlar dem illa, ar otrogen osv. men detta diskvalificerar inte pa nagot vis yngre man. Sen haller jag med att de nog ar rimligt att tro att de allra flesta kvinnor onskar en man med stabil ekonomi som kan garantera forsorjning men aterigen sa ar det manga yngre man som kan gora detta.

Nu vill jag absolut inte forsoka krossa nagra illusioner men de jag oftast hor fran vanner och bekanta om vad for partner de letar efter (blir ofta ombedd att fixa till olika blind dates at Alisa's polare osv) sa ar det kriterier sasom jamgammal, kul om man har liknande intressen, snygg, snall, inte tjock, humor osv osv. Dvs saker som du formodligen skulle fa hoera fran en ung svensk tjej med framtidsdrommar och forhoppningar om att hitta en livspartner. Visst kan jag ha helt fel men jag tycker det ar konstigt att under alla mina ar i Thailand sa har jag aldrig fatt hoera det Udonch pastar annat an fran just gamla och korpulenta faranger.

Jag tror att allt star just i relation till dessa drommar och forhoppningar. Som f.d bartjej, 2 barns mamma eller som fattig bondtjej med mkt begransad utbildning osv sa ar det svart for tjejer i Thailand att hitta en "god nog" thailandsk man. I takt med denna insikt sa forandras sakerligen ocksa framtidsforhoppningarna och kriterierna man satter upp for sin framtida partner. Kort sagt sa tror jag manga anpassar sin forvantningar/kriterier utefter forutsattning att lyckas - medvetet eller omedvetet. Sjalvklart har vissa egenskaper storre betydelse i den thailandska kontexten men dessa varierar fran tjej till tjej beroende pa livssituation och bakgrund och jag tycker det ar lojligt att forsoka generalisera som vissa gor.

Brasklapp,

Notera att resonemanget ovan inte innebar att jag pa nagot satt antyder att alla ni som kanner er traffade hit eller dit har en fru/flickvan som "nojt sig med vad hon kan fa" - det har jag ju onekligen inte den blekaste om och inte sarskilt intresserad av heller.

Jag brukar mest smale at den har typen av resonemang eftersom jag tycker att det ar nagot nastan lite gulligt, om an galet naivt, over det hela. Men nar folk basunerar ut "hur thailandskor ar" och havdar att de som upplever motsatsen inte forstar sa blir jag manad att kommentera.

Ändrades av wille
Link to comment
Dela på andra sajter

hej

håller med dig farang.vi får inte glömma dem kulturella skillnaden som finns i th,jag tror att kvinnor runt om i världen vill ha en nykter man.sedan vet jag att en del kvinnor vill ha äldre män, dom har ju jobbat hela sitt liv o har mera pengar, sedan dör dom tidigare så dom kommer åt stålarna fotare, har pratat många ggr med ett proffs

från samui, som är inner på falang nr 2/3.en thaibrud från issan med ett barn har ganska små möjligheter att starta om med en thaiare, utan får helt enkelt nöja sig med en falang,sedan finns det många som är glada för dom blir bättre behandlade samt vi falanger är vana vid att se till att pengarna skall räcka hela månaden.om några månader så skall jag skriva om en rockey (65 år) som köpt bil, hus,moppar, osv,det lustiga är att han fattar fortfarande inte vad hans fru ser hos honom.

åter igen det finns undantag

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

De som tror att utseende och låg ålder spelar någon speciell roll, har inte fattat

konstruktionen på en Thailändska.

Så de (yngre) som pratar om ålder och kulmage som något negativt, de hajar inte en thailändska,

men borde inte vara orolig , Din tid kommer tids nog. Gläds åt det, för

så är det inte i Sverige

Nu är jag ju varken ung eller speciellt oerfaren av thailändska kvinnor, men eftersom jag tidigare skrev.

Chansen att hitta kärleken är förmodligen större i Thailand än i Sverige. Men det förutsätter nog att man inte försöker med en 17 årig prinsessliknande tjej när man själv passerat 50, införskaffat ölmage och kal hjässa.

. så misstänker jag att det är mig du åsyftar i ditt svar. :)

Så, skulle det vara som du säger och jag , mot förmodan, har fel så är du väl bara att gratulera till den prinsessliknande 17-åringen som inte bryr sig om din ålder, flint eller kulmage. Håll henne hårt, det går inte många såna på dussinet ens i Thailand. ;)

Skämt åsido, det finns både den sorts kvinna du beskriver likväl som den sort wille berättar om. Det enda man nog kan säga generellt om thailändska kvinnor är att det inte går att generalisera när man beskriver dom. Alla är dom olika.

Ps Min tid kan nog redan räknas vara här, gift med en thai sedan 7 år (några andra förhållanden med thai innan det), två gemensamma barn och 4 års vistelse i landet borde ha tagit mig till den punkten. ;)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ämnar förnärvarande inte att ge mig in i diskussionen om ung eller gammal, men om lusten att göra detta dyker upp så kanske jag lägger mig i.

För att då veta hur jag skall argumentera skulle jag vilja veta var gränsen mellan ung och gammal går?

Jag är 46 år, är då fru Vax(35) gift med mig för att hon vill ha en gammal man och söker tryggheten i en fadersgestalt.

Eller är det kanske så att hon är gift med mig för att hon ville ha en ung och snygg man.

Att hon skulle vara gift med mig p.g.a. ekonomiska skäl håller jag för helt uteslutet. Jag har nämnligen inte ett öre, hon har tagit allt allaredan.

Å vad jag grubblar på detta , så snälla ni, hjälp mig.

Vaxet

Ps: jag är tacksam om ni ger det svar som jag vill höra, men tro inte för den delen att jag är en sådan man som gillar att lura mig själv

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skrev...De som tror att utseende och låg ålder spelar någon speciell roll, har inte fattat

konstruktionen på en Thailändska.

Så de (yngre) som pratar om ålder och kulmage som något negativt, de hajar inte en thailändska,

men borde inte vara orolig , Din tid kommer tids nog. Gläds åt det, för

så är det inte i Sverige

Kontentan av mitt påstående att äldre, och ej alltför välbyggda äldre herrar visst

kan anses atraktiva hos thailändskan beror ju på just hur den äldre uppträder...

och ej enbart på ungdomlighet och storlek på mage. Däri skiljer sig det lite emot

den svenska klyschan. Delvis beroende på att Thaidamer i högre mån ser upp till äldre än vad vi gör i Sverige...där är ju äldre bara ivägen...

Men likväl kan yngre killar vara minst eller t.o.m mer attraktiva.men då bör de

först uppfylla de första önskemålen på någorlunda nykterhet, och visa generösitet...(utan att vara dumdristig). I baren gäller ju inte det...där är det snarare en fördel att dricka mycket och sprida pengar...

Link to comment
Dela på andra sajter

UdonCh's inlägg var ett av de roligaste och mest ironiska inlägg jag läst på MPR, vore värt ett karma om jag bara vore säker på att det var ironi. Om det inte var ironi så borde...nej, det klart att det var ironi yes.gif .

Det finns nog manga thaitjejer i 30-årsåldern, särskilt om de har barn från ett kraschat äktenskap och allmännt dåliga forutsättningar, som mer än gärna gifter sig med en 50-60 årig svensk. Självklart kan detta forhållande bli väldigt lyckligt medans ett forhållande som startade med en blixtforälskelse kan gå åt skogen. Att det vore deras forsta alternativ, om de hade mojlighet att välja, är nog bara sant for en tiondels procent eller två; rik och ung är trots allt även for thailändskor mer attraktivt än rik och gammal.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skrev...De som tror att utseende och låg ålder spelar någon speciell roll, har inte fattat

konstruktionen på en Thailändska.

Så de (yngre) som pratar om ålder och kulmage som något negativt, de hajar inte en thailändska,

men borde inte vara orolig , Din tid kommer tids nog. Gläds åt det, för

så är det inte i Sverige

Kontentan av mitt påstående att äldre, och ej alltför välbyggda äldre herrar visst

kan anses atraktiva hos thailändskan beror ju på just hur den äldre uppträder...

och ej enbart på ungdomlighet och storlek på mage. Däri skiljer sig det lite emot

den svenska klyschan. Delvis beroende på att Thaidamer i högre mån ser upp till äldre än vad vi gör i Sverige...där är ju äldre bara ivägen...

Men likväl kan yngre killar vara minst eller t.o.m mer attraktiva.men då bör de

först uppfylla de första önskemålen på någorlunda nykterhet, och visa generösitet...(utan att vara dumdristig). I baren gäller ju inte det...där är det snarare en fördel att dricka mycket och sprida pengar...

Ja där håller jag med dig, stigmat över ålderskillnad är i Thailand inte lika stor som i Sverige där vi knappt umgås över åldersgränserna längre. Inte före 25 i alla fall, om man läser så långt som till universitet. Men det innebär ju ingalunda att 17 åriga prinsessor är speciellt intresserade av kulmagade 55 åringar. Någonstans finns ju gränsen även där.

Till Vaxet vill jag bara säga, du liksom jag, är att räkna som gammal. Men det är våra tjejer också så det gör inget. yes.gif

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

UdonCh's inlägg var ett av de roligaste och mest ironiska inlägg jag läst på MPR, vore värt ett karma om jag bara vore säker på att det var ironi. Om det inte var ironi så borde...nej, det klart att det var ironi yes.gif .

Det finns nog manga thaitjejer i 30-årsåldern, särskilt om de har barn från ett kraschat äktenskap och allmännt dåliga forutsättningar, som mer än gärna gifter sig med en 50-60 årig svensk. Självklart kan detta forhållande bli väldigt lyckligt medans ett forhållande som startade med en blixtforälskelse kan gå åt skogen. Att det vore deras forsta alternativ, om de hade mojlighet att välja, är nog bara sant for en tiondels procent eller två; rik och ung är trots allt även for thailändskor mer attraktivt än rik och gammal.

Det är klart att en thaitjej som är frånskild och har barn inte är särskild eftertraktade bland thaigubbar,

något som gör att vi faranger står högt i kurs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ämnar förnärvarande inte att ge mig in i diskussionen om ung eller gammal, men om lusten att göra detta dyker upp så kanske jag lägger mig i.

För att då veta hur jag skall argumentera skulle jag vilja veta var gränsen mellan ung och gammal går?

Jag är 46 år, är då fru Vax(35) gift med mig för att hon vill ha en gammal man och söker tryggheten i en fadersgestalt.

Eller är det kanske så att hon är gift med mig för att hon ville ha en ung och snygg man.

Att hon skulle vara gift med mig p.g.a. ekonomiska skäl håller jag för helt uteslutet. Jag har nämnligen inte ett öre, hon har tagit allt allaredan.

Å vad jag grubblar på detta , så snälla ni, hjälp mig.

Vaxet

Ps: jag är tacksam om ni ger det svar som jag vill höra, men tro inte för den delen att jag är en sådan man som gillar att lura mig själv

Tror gransen avgors utifran bredd runt midjan och antal harstran/cm2 pa skallen. Stort midjetmatt och lite har ger en alderskoefficient pa 1.5.to

Ändrades av wille
Link to comment
Dela på andra sajter

Tror gransen avgors utifran bredd runt midjan och antal harstran/cm2 pa skallen. Stort midjetmatt och litet har dito ger en alderskoefficient pa 1.5.

Det var inte snällt sagt, tur att åldersskillnaden på mig och frugan är så liten då annars hade det nog gått åt skogen for mig också. Frågan är dock vad som skulle krävas mest insats; gå ned i vikt och transplantera lite hår eller jobba på och bli rik? Skulle jag lyckas med både och så blir det väl till att trada in frugan mot två 20-åringar nar hon fyller 40 wink.gif

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

Det var inte snällt sagt, tur att åldersskillnaden på mig och frugan är så liten då annars hade det nog gått åt skogen for mig också. Frågan är dock vad som skulle krävas mest insats; gå ned i vikt och transplantera lite hår eller jobba på och bli rik? Skulle jag lyckas med både och så blir det väl till att trada in frugan mot två 20-åringar nar hon fyller 40 wink.gif

Ja, men eftersom ni ar nastan jamgamla och din fru ar thailandska sa riskera ju faktiskt du bli utbytt mot en 80-aring sa det jamnar ut sig. ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, men eftersom ni ar nastan jamgamla och din fru ar thailandska sa riskera ju faktiskt du bli utbytt mot en 80-aring sa det jamnar ut sig. wink.gif

Stämmer UdonCh's teori så skulle vår dotter mycket riktigt kunna få en väldigt intressant familjesituation om några år. Med tanke på att mitt mål ar att vara ganska rik om 10 år så måste hon/vi hitta en väldigt rik 80-åring om det ska vara modan värt. En riktigt rik 80-åring låter rätt intressant; som en sann Thaiman kommer jag då givetvis lurka i bakgrunden och sno åt mig merparten av de pengarna och vips så har jag råd med två 20-åringar till wink.gif .

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...