Jump to content
IGNORERAD

Känsligt ämne


Guest twin1

Recommended Posts

Jasså du Jive . du är en hejare på bowlinggreppet :whistle:

Kanske läge att leta upp det gamla filmklippet där Janne(jive) visar hur bowling skall spelas :whistle:

Eller så kanske jag skall vara snäll och inte hitta det ;)

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 157
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kim

    9

  • jannegbg

    8

  • GammalDansken

    7

  • ITOY

    6

Mest aktiva i denna tråd

Eller så kanske jag skall vara snäll och inte hitta det ;)

Det tackar jag för och ger dej +karma!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

haha visst är det provocerande att en 50+ åring med ordnad ekonomi kan få lilla nois hjärta i gungning framför en 30 åring som endast har årets semesterersättningen som enda ekonomiska trygghet. Är man dessutom 30 och tycker man är finklädd bara för att man har en nytvättad reklam T-shirt på sig så måste framgången vara total. Toppen når man väl bara om man dessutom är suppleang i den lokala fackklubben eller ännu bättre biträdande skydddsombud.

Är du spontan, glad, verbal och 50+ med lite stil och finess, så tror jag nog att lilla noi väljer 50+ alternativet framför 30 års ynglingen här ovan. Men det finns ju 30 åringar också med 50+ åringars egenskaper och då kanske konkurrensen hårdnar lite. ;)

Lycka till boys där ute i den stora världen. :mdr:

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

I en liten by utanfor Ubon dar jag var via jobbet for nagra ar sedan sa gick min kollega runt och sa till folk att jag var Jonas - inget storre problem om det inte varit for att det var bymarknad och ca 500 personer pa besok over dagen. De skulle ges autografer, tas kort och hela baletten. Snabbt insag jag att det var lonlost att forsoka forklara missfortandet utan spelade med under ett par timmar.

Det ironiska ar att jag inte ar namnvart lik Jonas men det var tydligen av mindre betydelse.

Kanske tur att de inte avkrävde dig på lite luuktung skönsång... :dance1:

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske tur att de inte avkrävde dig på lite luuktung skönsång... :dance1:

Ja, det hade nog slutat med tjara och fjadrar.

Link to comment
Dela på andra sajter

haha visst är det provocerande att en 50+ åring med ordnad ekonomi kan få lilla nois hjärta i gungning framför en 30 åring som endast har årets semesterersättningen som enda ekonomiska trygghet. Är man dessutom 30 och tycker man är finklädd bara för att man har en nytvättad reklam T-shirt på sig så måste framgången vara total. Toppen når man väl bara om man dessutom är suppleang i den lokala fackklubben eller ännu bättre biträdande skydddsombud.

Är du spontan, glad, verbal och 50+ med lite stil och finess, så tror jag nog att lilla noi väljer 50+ alternativet framför 30 års ynglingen här ovan. Men det finns ju 30 åringar också med 50+ åringars egenskaper och då kanske konkurrensen hårdnar lite. ;)

Lycka till boys där ute i den stora världen. :mdr:

Hej Silom

Jag har läst ditt inlägg 2 ggr och förstår ännu inte varför det skulle vara provocerande. Kan du förklara?

MVH / SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Silom

Jag har läst ditt inlägg 2 ggr och förstår ännu inte varför det skulle vara provocerande. Kan du förklara?

MVH / SatanG

"Känsligt ämne" det där med åldersskillnad. Att det är provocerande kan du säkert förstå bara genom att läsa igenom denna tråd.

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

mm det är känsligt ämne verkligen.som sagt det sitter i personligheten hos damerna,av egen erfarenhet har jag varit med båda sorters tjejer ute efter pengar och inte både från sverige och från Thailand.min nuvarande tjej försörjer mig nu då jag är arbetslös,men jag tar hand om henne på andra vis,visar jag älskar henne och hon är thai tjej och helt underbar,älskar mig fast jag inte har det så bra ställt,bara lyssna på magkänslan och erfarenheter så brukar det mesta lösa sig inom sinom tid.önskar alla lycka till kärleken finns därute mvh ceasar

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska nog förklara rakt ut vad jag menar, kan börja med att säga att jag hänger själv i barerna ibland och allt vad det innebär :) Men det som äcklar mig är när äldre män på 60 bast går fram till en tjej på 20 och börjar fingra henne på kissemurran, det är peddo för mig. PS är inget fel på nån som är 60 år men det va ett exempel som ni nog förstår. Sen att det finna pengar med i bilden är till 95% sant sen att det kan utvecklas till 100% kärlek är inget jag betvivlar alls. Men många fler har blivit tokblåsta på en massa pengar och inte bara en gång, fakta är ju ändå fakta hur mycket man inte vill det ska vara sant. Over and out

Mvh Mikael

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska nog förklara rakt ut vad jag menar, kan börja med att säga att jag hänger själv i barerna ibland och allt vad det innebär :) Men det som äcklar mig är när äldre män på 60 bast går fram till en tjej på 20 och börjar fingra henne på kissemurran, det är peddo för mig. PS är inget fel på nån som är 60 år men det va ett exempel som ni nog förstår. Sen att det finna pengar med i bilden är till 95% sant sen att det kan utvecklas till 100% kärlek är inget jag betvivlar alls. Men många fler har blivit tokblåsta på en massa pengar och inte bara en gång, fakta är ju ändå fakta hur mycket man inte vill det ska vara sant. Over and out

Mvh Mikael

hej twin1

bra inlägg,ingen ide för mig att skriva då du han före exakt mina ord

det blir ett pluskarma från mig

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska nog förklara rakt ut vad jag menar, kan börja med att säga att jag hänger själv i barerna ibland och allt vad det innebär :) Men det som äcklar mig är när äldre män på 60 bast går fram till en tjej på 20 och börjar fingra henne på kissemurran, det är peddo för mig. PS är inget fel på nån som är 60 år men det va ett exempel som ni nog förstår. Sen att det finna pengar med i bilden är till 95% sant sen att det kan utvecklas till 100% kärlek är inget jag betvivlar alls. Men många fler har blivit tokblåsta på en massa pengar och inte bara en gång, fakta är ju ändå fakta hur mycket man inte vill det ska vara sant. Over and out

Mvh Mikael

Peddo varning? hehe en tjej på 20 bast är tillräckligt gammal för att själva välja vem som skall pilla på hennes kissemurra. Om du trots detta tycker det är peddo varning så kanske du kan försöka med EPCAT och Thomas Bodström, han har själva sett 12 åriga flickor i 20 årsåldern, i baren i Thailand.

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Peddo varning? hehe en tjej på 20 bast är tillräckligt gammal för att själva välja vem som skall pilla på hennes kissemurra. Om du trots detta tycker det är peddo varning så kanske du kan försöka med EPCAT och Thomas Bodström, han har själva sett 12 åriga flickor i 20 årsåldern, i baren i Thailand.

SILOM 60 år kanske ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej allihopa,

Inte enbart för att fördriva tiden kommer jag med 2 ”provokativa” påståenden:

1) Det finns ett 100%-ig samband mellan ålder och makt i form av reell inflytande (= ju äldre desto mera makt).

2) Det finns ett nästan 100%-ig samband mellan hårlängd och förmögenhet hos män (= ju mindre hår desto rikare).

Hur kan det komma sig eller varför blir man inte rik när man klipper håret?

//Singha711

För att klargöra en sak:

Dessa samband är STATISTISK säkerställda samband. Man brukar då säga att ett visst antal % ligger inom ett visst konfidensintervall vars bredd då bestämmer styrkan i den statistiska utsagan (=påstående). Naturligtvis finns det undantag men det påverkar inte resultatet mer än marginellt. Ta t.ex. Bill Gates miljarder som han dessutom inte disponerar som privatperson och som trots allt kan betraktas som en droppe i havet mot den samlade förmögenheten tunnhåriga män står för.

Men det är inte det som påståendena handlar om. Alla som har lite mer avancerade statistiska studier bakom sig eller på annat sätt yrkesmässigt sysslar med vetenskaplig statistik, är förtrogna med dessa två påståenden. De utgör paradexempel på BAKOMLIGGANDE VARIABLER som förklarar ett uppenbar korrekt nonsenssamband. I de två fallen är den bakomliggande förklaringen att söka i individernas ålder. Det är alldeles uppenbart eftersom både tunnhårighet och förmögenhet är en funktion av tiden, dvs individernas ålder.

Tyvärr har vi på senare tid kunnat se en tendens att alltfler tunnhåriga män skriver sina förmögenheter på långhåriga kvinnor av skattetekniska eller andra juridiskt tvingande skäl som t.ex. att faranger i Thailand normalt inte kan äga mark. För att återställa ordningen föreslår jag därför att dessa kvinnor håller sig med en kortare frisyr. Att de då också blir vackrare kan diskuteras i en annan tråd.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det som äcklar mig är när äldre män på 60 bast går fram till en tjej på 20 och börjar fingra henne på kissemurran, det är peddo för mig.

Håller med twin1 - det borde finnas många fler 50-60 åriga thaikvinns i barerna!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Sorry GD med det där är en faktoid. När kroppen torkar ut drar huden ihop sig vilket får naglarna och hår (skägg) att se lite längre ut. Alla biologiska processer avslutas tämligen snart efter dödens inträde.

//Toboas

Det borde räcka för den tillkommande.

Att det ser längre ut, menar jag.

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha, Silom är alltså Portofinos nya nick. ;)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry GD med det där är en faktoid. När kroppen torkar ut drar huden ihop sig vilket får naglarna och hår (skägg) att se lite längre ut. Alla biologiska processer avslutas tämligen snart efter dödens inträde.

//Toboas

Har du aldrig hört talas om mineralisering, eller nedbrytning? En bilogisk process som precis börjar när man dör. Den döda kroppen är i ständig förändring tack vare så kallade biologiska processer. Hastigheten och slutresultatet av nedbrytningen beror på substansernas kemiska karaktär samt på miljön. I vidare bemärkelse avser nedbrytning bara omvandling av stora molekyler till mindre eller sönderdelning av biologiska strukturer. Nu kan man ju argumentera för att nedbrytningen börjar redan medan man lever och enligt vissa forskare som vistats mycket i Thailands barmiljöer kan man se tydliga spår på långt gången nedbrytning av individer som fortfarande rör på sig. Å andra sidan hävdar en del andra forskare med bestämdhet att en föryngring kan skönjas bland barklienterna och att det påtagliga förfallet hos några individer hade varit än värre om de stannat hemma framför TV-apparaten.

Link to comment
Dela på andra sajter

För att klargöra en sak:

Dessa samband är STATISTISK säkerställda samband. Man brukar då säga att ett visst antal % ligger inom ett visst konfidensintervall vars bredd då bestämmer styrkan i den statistiska utsagan (=påstående). Naturligtvis finns det undantag men det påverkar inte resultatet mer än marginellt. Ta t.ex. Bill Gates miljarder som han dessutom inte disponerar som privatperson och som trots allt kan betraktas som en droppe i havet mot den samlade förmögenheten tunnhåriga män står för.

Men det är inte det som påståendena handlar om. Alla som har lite mer avancerade statistiska studier bakom sig eller på annat sätt yrkesmässigt sysslar med vetenskaplig statistik, är förtrogna med dessa två påståenden. De utgör paradexempel på BAKOMLIGGANDE VARIABLER som förklarar ett uppenbar korrekt nonsenssamband. I de två fallen är den bakomliggande förklaringen att söka i individernas ålder. Det är alldeles uppenbart eftersom både tunnhårighet och förmögenhet är en funktion av tiden, dvs individernas ålder.

Tyvärr har vi på senare tid kunnat se en tendens att alltfler tunnhåriga män skriver sina förmögenheter på långhåriga kvinnor av skattetekniska eller andra juridiskt tvingande skäl som t.ex. att faranger i Thailand normalt inte kan äga mark. För att återställa ordningen föreslår jag därför att dessa kvinnor håller sig med en kortare frisyr. Att de då också blir vackrare kan diskuteras i en annan tråd.

//Singha711

Singha 711,

Klockrent :yes:

Khrapom

:wai:

Khun Somtam

Link to comment
Dela på andra sajter

Roande läsning, dock känns det som om denna tråd numera handlar om vem som kan få flest brudar. En klassisk kraftmätning mellan de "unga, vackra men fattiga" och de "gamla, fula men rika". Jag väntar ivrigt på fortsättningen om vem som ska vinna denna testosteron kamp. Just nu så är det övervikt för de "gamla, fula men rika" men de "unga, vackra men fattiga" kämpar tappert vidare.

Allvarligt talat, många kvinnor (men inte alla) över hela världen attraheras av kändisskap, makt och pengar. Jag säger inget om detta, men vill vi män i slutänden verkligen ha kvinnor som bara älskar detta och inte oss som personer :huh: ? Jag tror att de flesta vill ha äkta kärlek oavsett hur eller var man träffar sin partner. Och älskar man sin flicka så står man bakom henne oavsett ålder, jobb och förflutet.

På trådskaparens fråga har jag från svaren konstaterat att, ja man kan finna riktig kärlek i Thailand.

Ha det gött!

Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

För att klargöra en sak:

Dessa samband är STATISTISK säkerställda samband. Man brukar då säga att ett visst antal % ligger inom ett visst konfidensintervall vars bredd då bestämmer styrkan i den statistiska utsagan (=påstående). Naturligtvis finns det undantag men det påverkar inte resultatet mer än marginellt. Ta t.ex. Bill Gates miljarder som han dessutom inte disponerar som privatperson och som trots allt kan betraktas som en droppe i havet mot den samlade förmögenheten tunnhåriga män står för.

Men det är inte det som påståendena handlar om. Alla som har lite mer avancerade statistiska studier bakom sig eller på annat sätt yrkesmässigt sysslar med vetenskaplig statistik, är förtrogna med dessa två påståenden. De utgör paradexempel på BAKOMLIGGANDE VARIABLER som förklarar ett uppenbar korrekt nonsenssamband. I de två fallen är den bakomliggande förklaringen att söka i individernas ålder. Det är alldeles uppenbart eftersom både tunnhårighet och förmögenhet är en funktion av tiden, dvs individernas ålder.

Tyvärr har vi på senare tid kunnat se en tendens att alltfler tunnhåriga män skriver sina förmögenheter på långhåriga kvinnor av skattetekniska eller andra juridiskt tvingande skäl som t.ex. att faranger i Thailand normalt inte kan äga mark. För att återställa ordningen föreslår jag därför att dessa kvinnor håller sig med en kortare frisyr. Att de då också blir vackrare kan diskuteras i en annan tråd.

//Singha711

Hej,

Intressant! Så vilka är dina nollhypoteser för att pröva att dessa påståenden är statistiskt säkerställda :D ?

Ha det gött!

Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

.jag hänger själv i barerna ibland och allt vad det innebär :) Men det som äcklar mig är när äldre män på 60

Mvh Mikael

Själv äcklas jag mer av köpt sex än av ålderskillnad.

mvh 1970 - 1962 = 8

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv äcklas jag mer av köpt sex än av ålderskillnad.

mvh 1970 - 1962 = 8

Om din dam bara e 8 år yngre än dej så är hon för gammal :whistle: !

En flickväns ålder bestämms av följande formel: Din ålder/2, +7år = lagom ålder för flickvän.

Ex: En man på 46 år skall ha flickvän på 46/2 + 7= 30 år. Dax att börja se dej om! :wai:

MVH Tommy (1971 - 1963= 8... ;) )

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...