Jump to content
IGNORERAD

Känsligt ämne


Guest twin1

Recommended Posts

Kenneth 4618

Jag är också pedofil, och det är jag glad över, annars hade jag aldrig träffat min fru!

Jag är 63, min fru är 37, vi har varit gifta i 12 år, och varit tillsammans lite längre.

Vilken jävla löjlig tråd.

Antingen stämmer det mellan två personer, eller också gör det inte det. Skit samma vad amn har gjort tidigare, eller hur man ser ut. Eller hur lite pengar man har.

Möljis

Hej möljis,

Samma konstellation för mig(63 år, 72 kg, få hår på hjässan) och fru Singha(37 år, 48 kg, kort damfrisyr). Så jag håller med dig i alla avseenden.

I år ha vi jubileum eftersom vi fyller 100 år tillsammans och i skrivandes stund väger 120 Kg ihop.

Jag har två och fru Singha har tre egna barn som alla var födda innan vi träffades. Så nåt pedomöte kommer inte jag ihåg.

Däremot tycker jag det är anmärkningsvärt att en del annars duktiga skribenter helt tappar förståndet när det gäller diskussioner om ålder etc.

Är det så svårt att acceptera att kärlek också kan fungera även utanför de snäva intervallen som dessa förståsigpåare sätter?

Finns det ingen självbevarelsedrift, i synnerhet när det enda som vi med säkerhet vet är att vi inte kan bli yngre?

Vad finns det för motiv att överhuvudtaget ifrågasätta andra människors relationer?

I år firar vi Darwin, evolutionsteorins fader. Vad tror ni är det som inte bara i biologin utan också i det moderna livet ligger till grund för framgång och makt?

Tänk efter först!

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 157
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kim

    9

  • jannegbg

    8

  • GammalDansken

    7

  • måne

    6

Mest aktiva i denna tråd

Hej allihopa,

Inte enbart för att fördriva tiden kommer jag med 2 ”provokativa” påståenden:

1) Det finns ett 100%-ig samband mellan ålder och makt i form av reell inflytande (= ju äldre desto mera makt).

2) Det finns ett nästan 100%-ig samband mellan hårlängd och förmögenhet hos män (= ju mindre hår desto rikare).

Hur kan det komma sig eller varför blir man inte rik när man klipper håret?

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

MANTRA om du sätter dig ner och läser mitt inlägg så står det att om det skiljer 20-25 år DÅ tycker JAG det är lite peddo varning. En helt personlig åsikt, sen är det klart att om han/hon e 40 och han/hon e 60 spelar ju ingen roll, men när hon/han e 20 och hon/han e 45-50 då är det peddo varning. Va det svar på dina frågor ?

Mvh Mikael

tackar jag hade bara lite svårt att läsa för allt bara blurarde ihop sig men nu förstår jag vad du menar- tack igen å jag önskar dig en underbar tid vart du än är. speciellt i Thailand. ;)

älskar det landet med maten å annat.

Mantra

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej allihopa,

Inte enbart för att fördriva tiden kommer jag med 2 ”provokativa” påståenden:

1) Det finns ett 100%-ig samband mellan ålder och makt i form av reell inflytande (= ju äldre desto mera makt).

Sjalvklart ar det sa. Pensionarer ar den osynnliga handen som egentligen styr samhallet och har all makt. Nar de klagar pa att de blir marginaliserade sa ar det bara spel for galleriet. Min mormor ar 98 ar gammal och hennes makt ar ofantlig - slang dig i vaggen Obama...

2) Det finns ett nästan 100%-ig samband mellan hårlängd och förmögenhet hos män (= ju mindre hår desto rikare).

Jag visste det - den dar Windowstomten Bill Gates har tupe.

Eller sa ar hela diskussion helt dofodd men det ar lite kul att trigga i gang de "gamla" ravarna lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är gift för tredje gången och mina fruar har genomgående haft ungefär samma ålder.

Är väl kanske konservativ, men jag tycker det är trevligt med unga och vackra kvinnor. :dance1:

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar normalt sett avstå från att skriva i trådar som denna då det man skriver så lätt missuppfattas. UdonCh's inlägg var dock en sådan underbar teaser att jag tyvärr inte kunde avstå. Jag var dock noga med att skriva att det inte finns någon anledning att tro att ett forhållande skulle bli sämre bara for att åldersskillnaden är stor. 25-års ålderskillnad är inte pedo, sjukt eller konstigt; dock är det ovanligt bland svensk-svenska och thai-thailändska par men närmast norm i svensk-thailändska par. Är man nojd och trygg i sitt forhållande och inte utsätts for några otrevligheter så borde man kunna ta att en diskussion om stora ålderskillnaden uppstår.

Off topic: Jag är lite imponerad over hur relativt väl jag skrev, särskilt hanterandet av de nyfunna å och ä, inatt efter min karaoke-tur. Ska inte upprepas dock, skrivande pa fyllan alltså. Karaoke-turer blir det dessvärre fler av, en central del av jobbet.

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

... cut ...

Eller sa ar hela diskussion helt dofodd men det ar lite kul att trigga i gang de "gamla" ravarna lite.

Eh, Wille,

Ta inte illa upp det,

men jag tycker det är alltid kul att se hur valparna springer efter pinnen man slänger, hehe…

Mvh

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar normalt sett avstå från att skriva i trådar som denna då det man skriver så lätt missuppfattas. UdonCh's inlägg var dock en sådan underbar teaser att jag tyvärr inte kunde avstå. Jag var dock noga med att skriva att det inte finns någon anledning att tro att ett forhållande skulle bli sämre bara for att åldersskillnaden är stor. 25-års ålderskillnad är inte pedo, sjukt eller konstigt; dock är det ovanligt bland svensk-svenska och thai-thailändska par men närmast norm i svensk-thailändska par. Är man nojd och trygg i sitt forhållande och inte utsätts for några otrevligheter så borde man kunna ta att en diskussion om stora ålderskillnaden uppstår.

Jag vill påstå, att de flesta thai-svenska förhållanden med stora åldersskillnader har i ingångsskedet ekonomiska förtecken, från hennes sida, men som i mitt/vårt fall har utvecklats till ett kärleksfullt och känslorikt förhållande med hög ömsesidig livskvalitet och trygghet.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill påstå, att de flesta thai-svenska förhållanden med stora åldersskillnader har i ingångsskedet ekonomiska förtecken, från hennes sida, men som i mitt/vårt fall har utvecklats till ett kärleksfullt och känslorikt förhållande med hög ömsesidig livskvalitet och trygghet.

Även i många thai-svenska forhållanden med liten åldersskillnad så är ekonomin en initial attraktion. Att ett forhållande enbart startar pga fysisk attraktion är trots allt en västerländsk modernitet som inte självklart genererar det bästa forhållandet i längden.

Men håll med om att dina bowlingfärdigheter också var en attraktion som fick henne på fall wink.gif.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men håll med om att dina bowlingfärdigheter också var en attraktion som fick henne på fall wink.gif.

Jag fick ju stryk så det stänkte omet varje j***a gång och på den vägen är det.

Nä, det var snarare därför att jag betalade för att få stryk, som fascinerade henne.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Hej allihopa,

Inte enbart för att fördriva tiden kommer jag med 2 ”provokativa” påståenden:

1) Det finns ett 100%-ig samband mellan ålder och makt i form av reell inflytande (= ju äldre desto mera makt).

2) Det finns ett nästan 100%-ig samband mellan hårlängd och förmögenhet hos män (= ju mindre hår desto rikare).

Hur kan det komma sig eller varför blir man inte rik när man klipper håret?

//Singha711

Ang #2 så undrar jag om det är sant, för Carl Bildt (som du beundrar så till den graden

att du vill ha hans bild i din avatar), lär ha mer pengar än Reinfeldt.

Dessutom, när du är så fattig som man överhuvudtaget kan bli,

- nämligen död och begraven - fortsätter dina naglar och ditt hår att växa.

Det sista hade du inte tänkt på, erkänn.

mvh GD

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Richard Gere och kulmagen

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

eller, även vid +60 finns det hopp..

Jag har själv funderat mycket kring varför jag kulmage 60 skulle vara så atraktiv...

Min dotter strax under 40, är 4 år äldre än min Thailändska fru trodde

jag skulle gå i taket vid vetskapen om mitt förhållande. Jag misstrodde henne

i onödan, hon tyckte det var logiskt och spännande.

Under rubriken känsligt ämne kanske detta är för mycket, men jag provar...

Vi har nyss träffats, sambon och jag, vi sitter på en Vietnamesisk fiskrestaurang vid piren, (fantastisk mat) Pattaya Walking street...Min blivande sambo som jobbar på en resebyrå i närheten, har bjudit

in halva släkten från Isan till bordet, ca 30 personer, 29 av dem är kvinnor.

Hennes kap farangen (jag) skall visas upp. Och betala notan (4800 bht) Tre av dem är

flickor i ålder 20 till 24. De äter inte mycket, de sitter intill mig och stirrar på mig konsekvent under en timme...Till slut blir jag besvärad av detta, nästan sur. Jag frågade min sambo. Varför sitter de och glor på detta sätt ?

""De är inte säkra på vilken filmstjärna du liknar""... Näh men för fn tänkte jag. Säg Harrison Ford till dem, sade jag med forhoppning att de slutar. (Min brorsdotter har tidigare sagt liknande). Ej rätt.

Jag ser aldrig film så Den enda jag kom på namnet på som var gråhårig och gammal var Rickard Gere, YES det var rätt...**

Richard Gere fanns vid bordet... Tjejerna började äta igen...

Borde jag inte vara stolt...jo ett tag var jag det, men senare blev det mer pinsamt. En kulmage plus 60 från Stockholm hade just höjts till Hollywoods skyar... Trot om ni vill ! Thats Thailand..

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Den enda riktigt kända Hollywood-skådisen folk kan komma på att jämföra mig med

(helt oberoende om dom är thailändare eller inte), är Långben.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessutom, när du är så fattig som man överhuvudtaget kan bli,

- nämligen död och begraven - fortsätter dina naglar och ditt hår att växa.

Det sista hade du inte tänkt på, erkänn.

mvh GD

Sorry GD med det där är en faktoid. När kroppen torkar ut drar huden ihop sig vilket får naglarna och hår (skägg) att se lite längre ut. Alla biologiska processer avslutas tämligen snart efter dödens inträde.

//Toboas

Link to comment
Dela på andra sajter

Ang #2 så undrar jag om det är sant, för Carl Bildt (som du beundrar så till den graden

att du vill ha hans bild i din avatar), lär ha mer pengar än Reinfeldt.

Dessutom, när du är så fattig som man överhuvudtaget kan bli,

- nämligen död och begraven - fortsätter dina naglar och ditt hår att växa.

Det sista hade du inte tänkt på, erkänn.

mvh GD

Det där med att naglar och hår fortsätter att växa efter döden är tyvärr bara en myt..

Link to comment
Dela på andra sajter

Richard Gere och kulmagen

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

eller, även vid +60 finns det hopp..

Jag har själv funderat mycket kring varför jag kulmage 60 skulle vara så atraktiv...

Min dotter strax under 40, är 4 år äldre än min Thailändska fru trodde

jag skulle gå i taket vid vetskapen om mitt förhållande. Jag misstrodde henne

i onödan, hon tyckte det var logiskt och spännande.

Under rubriken känsligt ämne kanske detta är för mycket, men jag provar...

Vi har nyss träffats, sambon och jag, vi sitter på en Vietnamesisk fiskrestaurang vid piren, (fantastisk mat) Pattaya Walking street...Min blivande sambo som jobbar på en resebyrå i närheten, har bjudit

in halva släkten från Isan till bordet, ca 30 personer, 29 av dem är kvinnor.

Hennes kap farangen (jag) skall visas upp. Och betala notan (4800 bht) Tre av dem är

flickor i ålder 20 till 24. De äter inte mycket, de sitter intill mig och stirrar på mig konsekvent under en timme...Till slut blir jag besvärad av detta, nästan sur. Jag frågade min sambo. Varför sitter de och glor på detta sätt ?

""De är inte säkra på vilken filmstjärna du liknar""... Näh men för fn tänkte jag. Säg Harrison Ford till dem, sade jag med forhoppning att de slutar. (Min brorsdotter har tidigare sagt liknande). Ej rätt.

Jag ser aldrig film så Den enda jag kom på namnet på som var gråhårig och gammal var Rickard Gere, YES det var rätt...**

Richard Gere fanns vid bordet... Tjejerna började äta igen...

Borde jag inte vara stolt...jo ett tag var jag det, men senare blev det mer pinsamt. En kulmage plus 60 från Stockholm hade just höjts till Hollywoods skyar... Trot om ni vill ! Thats Thailand..

He he... Låter ungefär som den gången år 2001 då sjukhuspersonalen, på det thailändska sjukhus jag var inlagd efter en trafikolycka envist hävdade att jag såg ut exakt som fotbollsstjärnan David Beckham. wink.gif Å andra sidan har jag träffat gamla thailändare som säger att dom aldrig kan skilja oss faranger åt eftersom alla ser precis likadana ut. smile.gif

Vad gäller peddo så är det förstås inte ett begrepp som avgörs av åldersskillnad. En peddo behöver i teorin vara bara ett par, tre år äldre än ett eventuellt offer samtidigt som det kan skilja 60 år mellan ett par utan att det är frågan om pedofili. Den som påstår annat har nog fått definitionen av peddo om bakfoten.

Någon har påstått att kvinnan bör vara hälften av mannens ålder + 7 år. Innebär förvisso att man måste byta kvinna lite då och då men i övrigt tycker jag det är en god tumregel att hålla sig till. wink.gif

Stämmer faktiskt in exakt på mig och min fru vilket borgar för familjelyckan.

Vad gäller skillnad i BMI så bör förhållandet vara. mannen dubbelt så tung som kvinnan när det är frågan om farang/thai par. wink.gif

Kanske vi gemensamt borde skriva ihop en mall hur ett perfekt thai/svenskt par ska se ut i skillnad mellan ditt och datt samt hur ekonomin osv ska fördelas, vad man får och inte får göra med tanke på omgivningens åsikter och sedan lägga ut hela mallen på startsidan. Menar så nybörjare vet vad dom har för regler att hålla sig till för att skapa det helt perfekta förhållandet. wink.gif

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag visste att det var något fel på vårt förhållande ;) Jag=57år 101 kilo Hon =50 år 58 kilo.Kanske dags att beställa biljett ner för att söka den rätta damen ;) Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanns som manga i denna traden aven tror pa sina flickvanner/fruar nar de havdar att "storleken inte har nagon betdelse" - fast a andra sidan sa gor det ju inte sa mkt om man ser ut som Richard Gere eller David Beckham :mdr:

Ändrades av wille
Link to comment
Dela på andra sajter

UdonCh,

Jag tycker du skulle blivit riktigt forbannad pa dina ohyfsade in-laws, Geere ar ju en gra gammal foredetting. Om det ar du pa din avatar sa tycker jag att du ser ut som Brad Pitt, fast du ar yngre och snyggare givetvis. Lat inte de dumma thailandare driva med dig, de ska visa dig den respekt en man i sin mest attraktiva alder fortjanar. Upplys dem om att om de inte kallar dig Mr. Pitt nasta gang sa far de betala maten sjalva, det vore just ratt at dem det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Även i många thai-svenska forhållanden med liten åldersskillnad så är ekonomin en initial attraktion. Att ett forhållande enbart startar pga fysisk attraktion är trots allt en västerländsk modernitet som inte självklart genererar det bästa forhållandet i längden.

Men håll med om att dina bowlingfärdigheter också var en attraktion som fick henne på fall wink.gif.

Jasså du Jive . du är en hejare på bowlinggreppet :whistle:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanns som manga i denna traden aven tror pa sina flickvanner/fruar nar de havdar att "storleken inte har nagon betdelse" - fast a andra sidan sa gor det ju inte sa mkt om man ser ut som Richard Gere eller David Beckham mdr.gif

Skulle någon thailändare år 2009 påstå att jag ser ut som Beckham så skulle dom få på käften. han har tappat alldeles för mycket. wink.gif

Näää, skulle mycket hellre liknas med Mr Pitt i dagsläget. Och då skulle det stämma exakt åldersmässigt oxå, skiljer bara 2 ynka dgr mellan Brads och mitt födelsedatum.

Fast nu för tiden tjatar alla bara om att "you look like sting", vet inte hur många ggr jag hört det till dags dato. Suck!

sting_aka_gordon_matthew_sumner_148655.jpg

Skulle helre haft hans kändisstatus och ekonomi än looks. ;)

StingPartyGOFF_468x367.jpg

StingDancerGOFF_468x310.jpg

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle någon thailändare år 2009 påstå att jag ser ut som Beckham så skulle dom få på käften. han har tappat alldeles för mycket. wink.gif

Näää, skulle mycket hellre liknas med Mr Pitt i dagsläget. Och då skulle det stämma exakt åldersmässigt oxå, skiljer bara 2 ynka dgr mellan Brads och mitt födelsedatum.

Fast nu för tiden tjatar alla bara om att "you look like sting", vet inte hur många ggr jag hört det till dags dato. Suck!

sting_aka_gordon_matthew_sumner_148655.jpg

Skulle helre haft hans kändisstatus och ekonomi än looks. ;)

StingPartyGOFF_468x367.jpg

StingDancerGOFF_468x310.jpg

Jag ser tydligen ut som Jonas Wadenholm alias Jonas Andersson

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser tydligen ut som Jonas Wadenholm alias Jonas Andersson

I en liten by utanfor Ubon dar jag var via jobbet for nagra ar sedan sa gick min kollega runt och sa till folk att jag var Jonas - inget storre problem om det inte varit for att det var bymarknad och ca 500 personer pa besok over dagen. De skulle ges autografer, tas kort och hela baletten. Snabbt insag jag att det var lonlost att forsoka forklara missfortandet utan spelade med under ett par timmar.

Det ironiska ar att jag inte ar namnvart lik Jonas men det var tydligen av mindre betydelse.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det ar val evolution helt enkelt. Vissa maste anvanda sin fulla hjarnkapacitet for att ta sig genom dagen och deras hjarnor gar pa hogvarv for jamnan - darmed behovs den naturliga avkylning i form av flint for att forhindra fullstandig utbrandhet eller kortslutning. Andra glider fram med att ga pa halvfart och behover bara anvanda den fulla kapaciteten lite da och da och kan darmed halla sig med lyxen att ha en val isolerande man av ungt och virilt har.

Den världsberömde förste översteprofessorn inom det smala ämnet " Den mänskliga hjärnans användande och betydelse för utseendet" Kal Skalle har ägnar hela sitt liv åt detta och skrivit en avhandling på 2341 sidor angående detta. På den sista sidan sammanfattar han det hela med.

A. Män med hjärnor som oftast går på högvarv blir ofta flintskalliga.

B. Män vars hjärnor oftast går på halvfart eller mindre får andra förändringar i utseendet, "låg panna och slö blick" kallar han det.

C. Han har ingen förklaring till varför det blir så men lovade viga resten av sitt liv att forska vidare mdr.gif

Mvh Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Kal skalle har helt rätt,nu fick jag förklaringen varför det finns så lite hår upptill :yes: Mvh Måne Tänkaren

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...