Jump to content
IGNORERAD

Känsligt ämne


Guest twin1

Recommended Posts

Jag förstår då inte varför det skulle vara värre att ha träffat sin fru/partner i en bar där hon jobbade, än om man träffats någon annanstans. Visst, första mötet lär ju vara skillnad, men uppstår kärlek så är det väl skitsamma.

Jag undrar också varför folk så tvunget måste ha reda på om huruvida hon jobbat i en bar och varför det skulle vara så himla viktigt att berätta om detta för alla.

Sedan förstår jag inte varför en bartjej måste vara så mycket sämre än en annan tjej. Det är precis som om vissa anser att bartjejerna är någon form av lägre ras. Lurendrejare och idi*ter finns i alla yrkesgrupper och vrår, jag vet många exempel.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 157
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kim

    9

  • jannegbg

    8

  • GammalDansken

    7

  • måne

    6

Mest aktiva i denna tråd

Ock av vilken anledning skulle det vara lättare i Thailand om man inte passerat 50.Inte har ölmage,flintskalle ock har social kompetens??

Ja om du inte personligen har upptäckt fler tjejer som visar intresse för dig i Thailand än i Sverige så vet jag inte hur du beter dig eller var i Thailand du varit?

Jag säger alltså inte att det är svårt att finna en partner i Sverige, bara att det är ännu lättare i Thailand. Tror nog dom flesta håller med.

Och det gäller oavsett hur gammal, hur snygg eller socialt kompetent man är.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Chansen att hitta kärleken är förmodligen större i Thailand än i Sverige. Men det förutsätter nog att man inte försöker med en 17 årig prinsessliknande tjej när man själv passerat 50, införskaffat ölmage och kal hjässa.

Att träffa en tjej utanför baren är nog också betydligt enklare i Thailand än att göra samma sak i Sverige men man då får man naturligtvis vara beredd på att det inte räcker med att vifta med en femhundring och tro att förhållandet fixar sig samma kväll. Lite social kompeten, tålamod och seriositet måste man ha även när man raggar brudar i Thailand. Fattar man bara det så är det hur lätt som helst att finna riktig kärlek.

Detta är nog det närmaste "klockrent" ja läst av dina alster,det blir ett plus direkt!

ps. det var jävligt skönt att slippa läsa en massa kring snack om hur många olika ställen du besökt+hur mycket du vet om Thailand mm.

utan här var det "pang på", fortsätt så :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Ock av vilken anledning skulle det vara lättare i Thailand om man inte passerat 50.Inte .har ölmage,flintskalle ock har social kompetens??

hej

det här kan jag förklara för dig.du kan arbeta mera o detta betyder att du kan sända mera pengar varje månad.om tittar på mig så har jag inga problem med brudar i sv som vill gifta sig med mig. men så fort jag kommer till th så finns det helt plötsligt 500 som vill bli min fru, pengar betyder allt i th, har man pengar så kan man ha familj, vi får inte glömma att th har en annan syn på sitt försäkringssysten.

no money no love.. detta är icke något som jag hittat på utan kommer rakt av från thai

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Destination Philippines

Bartjej eller inte spelar väl ingen roll bara man trivs med varandra.

Bara för att man träffat sin tjej på chat, i Sverige eller att hon har ett "fint" jobb eller studerar så kan hon vara eller ha varit bartjej, säkert en del som är "lyckligt" ovetandes om vad ens lilla älskling har jobbat med innan.

Instämmer med Jannegbg

Hmm det är klart att det i dom flesta fall handlar om ekonomi och hopp om ett bättre liv inser man inte det så har man glömt ta av skygglapparna, inte är vi så förbaskat snygga och charmiga att man är beredd att åka med en gubbe som kunde vara ens farsa runt halva jorden till ett helt främmande land.

Det är klart att frågar man sin flickvän/fru så säger väl dom flesta att hon är med dig bara på grund av kärlek.

Min x var rättfram och sa som det var redan från början, jag vill vara med dig pga

1: Jag vill komma bort från detta land som inte kan erbjuda mig en bra framtid.

2: Du är trevlig och bra och jag tror att jag kan älska dig om du är bra mot mig.

Jag var störtkär i henne och trots det hon sa så uppskattade jag hennes uppriktighet och jag viste att jag måste kämpa för att få hennes kärlek.

Lyckades väl hyfsat bra men det höll inte livet ut av olika anledningar.

God natt

Ändrades av Destination Philippines
Link to comment
Dela på andra sajter

GudrunMedTriangeln

Detta är nog det närmaste "klockrent" ja läst av dina alster,det blir ett plus direkt!

ps. det var jävligt skönt att slippa läsa en massa kring snack om hur många olika ställen du besökt+hur mycket du vet om Thailand mm.

utan här var det "pang på", fortsätt så biggrin.gif

Oj då, jag tror vi har fått en ny ledare här på MPR.

Puss, puss på dig UbonBorge.

Förgät mig ej! GmT

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja om du inte personligen har upptäckt fler tjejer som visar intresse för dig i Thailand än i Sverige så vet jag inte hur du beter dig eller var i Thailand du varit?

Jag säger alltså inte att det är svårt att finna en partner i Sverige, bara att det är ännu lättare i Thailand. Tror nog dom flesta håller med.

Och det gäller oavsett hur gammal, hur snygg eller socialt kompetent man är.

Ja, det är lättare i Thailand än i Sverige. Åtminstone om man har ambitionen att finna någon man finner attraktiv ur olika aspekter... nog sagt!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Självklart kan man hitta kärleken i Thailand, och i alla andra länder på jorden också.

Frågans svar är så självklart att man nästan undrar varför den ställs.

Och bland medlemmarna på detta forum vimlar det ju av lyckliga par.

Sedan den eviga diskussionen om var tjejerna kommer ifrån Byn? Universitetet? Baren?

Alla sorter finns nog representerade men är den frågan egentligen inte ganska ointeresant?

Vi umgås med massor av Thailändska par och ensamstående tjejer här i Sverige och varken jag eller frugan brukar diskutera eller vara nyfikna på om

dom kom hit via en bar eller på något annat sätt.

Snarare vilken provins? Staden eller landet? o.s.v

Om en av våra vänner hade jobbat i en bar.

Skulle det påverka våran syn på henne? Nej naturligtvis inte alls.

Skulle det påverka våran relation? Nej naturligtvis inte alls.

Det är mycket viktigare att göra roliga saker tillsammans och att ha många vänner, och att hjälpa varandra.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Trådtiteln skulle nog ha varit "Tröttsamt ämne" istället. Att en del killar, från tid till annan, brukar ifrågasätta om "thaitjejer verkligen kan bli kär på riktigt" är som IL skriver ganska så otroligt eftersom thaitjejer är människor/individer av kött och blod som vilka andra tjejer som helst på jordklotet. Finns ingen enhetlig modell av thaitjej, alla är dom lika olika som vi och det borde väl inte vara så svårt att begripa även om man aldrig varit i Thailand. Men tydligen...

Och precis som IL också skriver så är diskussionen huruvida en tjej tidigare jobbat i bar, eller inte, helt orelevant i verkliga livet bland thaicommunityn här i Sverige, det är bara bland killarna frågan är så helvetes stigmatiserad, och det är bara på forum misstankarna uttalas ska tilläggas.

Vi känner massor av thaitjejer som bor här i Sverige och ungefär hälften har en numera avlägsen historia från barerna och hälften har det inte. Några av dom jag beundrar allra mest, för att dom är så himla genombra människor, har en bakgrund från bar och ett par av dom största idi*terna jag träffat har aldrig satt sin fot i en bar. Men idi*ter och genombra, underbara individer hittar man förstås i båda grupperna, det avgörs inte av fd bar eller inte som en del tycks tro. Frågan är egentligen helt ointressant i verklighetens umgänge där man väljer sina vänner efter deras nuvarande personliga kvalitéer, inte deras eventuella historia.

Lika tröttande är såna uttalanden som DP gör ovan, nämligen att bara för att en kvinna är thai eller filippin så kan man inte lita på vad dom säger om sin historia. Har man träffat en student, en lärarinna, en sekreterare eller en tandläkare och haft en normal uppvaktningsprocess med många dejter, lång tid osv innan det blev något så kan man ändå inte vara säker på att det inte är en prostituerad man träffat. Dom kan ju ändå tydligen ha hunnit med en massa shortimes med dom manliga lärarkollegorna på rasterna/lunchen. Är man thai så är man betraktad som h*ra, punkt slut, och det oavsett hur respektabel ytan än ter sig. Suck!

Den uppfattningen verkar tragiskt nog vara norm hos många svenska män som aldrig sett något annat än red light districts på sina thailandssemestrar och aldrig ansett det vara värt besväret att lära känna någon kvinna utanför den sfären.

Men visst har DP rätt i sak, man kan aldrig vara säker på att en tjej inte sålt sin kropp ett sitt tidigare liv, är dom bevisat fysiskt oskuld när man väl kommer till så kan dom ju ända sålt annan typ av sex tidigare. Men hallå, hur långt kan man sjunka ned i misstänksamhet och cynism mot sin omgivning egentligen?

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Beror väl för fansen i vilka kretsar man umgås..

Ex 1: Hänger i baren hela dagarna och nätterna = Enkelt att träffa Bartjej.

Ex 2: Umgås med med arbetskammrater efter jobbet och deras kompisar = Enkelt att träffa en "icke" bartjej.

Ex 3: Bo i lägenhet = Enkelt att träffa någon granne.

Ex. 4: Festa med "bartjejer" och träffa deras kompisar ("icke bartjejer") = Enkelt att träffa en "icke" bartjej.

PS! Har träffat både fru och Mia Noi's enligt Ex 1, 2 och 4.

Ha en bra dag!

:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte låta bli att undra vad dessa män/kvinnor har för syn på människan.En thaikvinna som har varit ute i nöjeslivet = prostituerad.En svensk kvinna som har varit ute i nöjeslivet =belevad ?????Ska det vara så jävla svårt att strunta i vad er dam/man gjorde INNAN ni träffades(det har ni inte med att göra)är det inte ett liv tillsammans man söker fr.o.m det man träffats.Måste vara otroligt jobbigt att hela tiden gå och tänka sådana destruktiva tankar.NÄ,gör det bästa för ert liv tillsammans från det ni träffats och skit i det som varit(så lever jag iaf)Mvh Måne :mdr:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart man kan hitta kärleken i Thailand, det gjorde ju jag !!! Hon påstår också att hon älskar mig och ljuger hon så är hon en förbaskat bra skådespelare.

Bartjej eller ej så är det viktiga trots allt att våra kvinnor håller sig i skinnet och inte pippar runt när de är i ett förhållande. Nutiden och framtiden är vad som gäller för mig och min brud och skulle det finnas lik i garderoben så kan de gott ligga där för där ligger de bra.

Burmes, svensk,thailändsk, kenyansk eller vad sjutton som helst vem sjutton bryr sig, kärleken är blind och bla bla bla.

(Själv slipper jag i alla fall betala min flickvän för sex och bara det är ju fantastiskt)

Ändrades av ITOY
Link to comment
Dela på andra sajter

Destination Philippines

Trådtiteln skulle nog ha varit "Tröttsamt ämne" istället. Att en del killar, från tid till annan, brukar ifrågasätta om "thaitjejer verkligen kan bli kär på riktigt" är som IL skriver ganska så otroligt eftersom thaitjejer är människor/individer av kött och blod som vilka andra tjejer som helst på jordklotet. Finns ingen enhetlig modell av thaitjej, alla är dom lika olika som vi och det borde väl inte vara så svårt att begripa även om man aldrig varit i Thailand. Men tydligen...

Och precis som IL också skriver så är diskussionen huruvida en tjej tidigare jobbat i bar, eller inte, helt orelevant i verkliga livet bland thaicommunityn här i Sverige, det är bara bland killarna frågan är så helvetes stigmatiserad, och det är bara på forum misstankarna uttalas ska tilläggas.

Vi känner massor av thaitjejer som bor här i Sverige och ungefär hälften har en numera avlägsen historia från barerna och hälften har det inte. Några av dom jag beundrar allra mest, för att dom är så himla genombra människor, har en bakgrund från bar och ett par av dom största idi*terna jag träffat har aldrig satt sin fot i en bar. Men idi*ter och genombra, underbara individer hittar man förstås i båda grupperna, det avgörs inte av fd bar eller inte som en del tycks tro. Frågan är egentligen helt ointressant i verklighetens umgänge där man väljer sina vänner efter deras nuvarande personliga kvalitéer, inte deras eventuella historia.

Lika tröttande är såna uttalanden som DP gör ovan, nämligen att bara för att en kvinna är thai eller filippin så kan man inte lita på vad dom säger om sin historia. Har man träffat en student, en lärarinna, en sekreterare eller en tandläkare och haft en normal uppvaktningsprocess med många dejter, lång tid osv innan det blev något så kan man ändå inte vara säker på att det inte är en prostituerad man träffat. Dom kan ju ändå tydligen ha hunnit med en massa shortimes med dom manliga lärarkollegorna på rasterna/lunchen. Är man thai så är man betraktad som h*ra, punkt slut, och det oavsett hur respektabel ytan än ter sig. Suck!

Den uppfattningen verkar tragiskt nog vara norm hos många svenska män som aldrig sett något annat än red light districts på sina thailandssemestrar och aldrig ansett det vara värt besväret att lära känna någon kvinna utanför den sfären.

Men visst har DP rätt i sak, man kan aldrig vara säker på att en tjej inte sålt sin kropp ett sitt tidigare liv, är dom bevisat fysiskt oskuld när man väl kommer till så kan dom ju ända sålt annan typ av sex tidigare. Men hallå, hur långt kan man sjunka ned i misstänksamhet och cynism mot sin omgivning egentligen?

Hej!

För det första, jag bryr mig inte om vilken bakgrund folk har, bartjej eller raketforskare spelar ingen roll, huvudsaken är att man trivs med varandra.

Sen så kan man vist lita på vad en Thai eller Filipina säger men bara för att man undanhåller ngt så betyder inte det att man ljuger.

Är varken misstänksam eller cynisk men man behöver inte sticka huvudet i sanden, finns säkert fler än jag som träffat univeristetsstuderande "familjeflickor" och bankanställda m.m som extraknäcker i baren eller som frilansare för att få det hela att gå runt,

nu säger jag inte att alla gör det men det existererar.

Däremot det som får en att bli lite piss off är det "skryt" som dyker up ibland både här och på andra ställen där man lyfter fram sin tjej/fru som om hon vore ngt bättre än en "simpel" bartjej, hon har den och den utbildningen och har jobbat i det fina företaget osv.

Man vill verkligen berätta för alla att man hittat en "fin" tjej, tycker sånt snack ibland luktar illa.

Ha det..

Ändrades av Destination Philippines
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är klart, spenderar man 4 veckor av semestern sittande i en barstol så ökar ju chansen enormt att träffa en tjej i baren jämfört med att göra lite andra saker under semestern.

Skulle vara intressant att veta hur mycket tid den genomsnittlige MPR medlemmen spenderar i baren?

Änglar och idi*ter finns överallt, i baren såväl som på universitet.

Känner en del som har kanonförhållande med en bartjej och känner även de som har kraschade förhållanden med en "fin" tjej. Det är inte ursprunget som avgör ifall en relation kommer att fungera. Fattar man inte det begriper jag varför en del har så svårt att få ihop relationen med en thaitjej.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är klart, spenderar man 4 veckor av semestern sittande i en barstol så ökar ju chansen enormt att träffa en tjej i baren jämfört med att göra lite andra saker under semestern.

Tar ju mindre än en minut att träffa en tjej i baren, så hur menar du nu ???

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Är varken misstänksam eller cynisk men man behöver inte sticka huvudet i sanden, finns säkert fler än jag som träffat univeristetsstuderande "familjeflickor" och bankanställda m.m som extraknäcker i baren eller som frilansare för att få det hela att gå runt, nu säger jag inte att alla gör det men det existererar.

Nu förekommer ju prostitution även bland universitetsstudenter i Sverige, tror inte jag skulle behöva söka så jättelänge på nätet för att hitta annonser från svenska studentskor som säljer sig ibland för att slippa ta studielån. Finns ju t o m sådana exempel från polishögskolan som figurerat i riksmedia.

Men av någon anledning så är det ingen som står upp och säger det du säger till killar som är tillsammans med svenska studenter eller bankflickor, dvs "var inte så säker på att din tjej aldrig varit h*ra, många studenter är det". Men är det frågan om en thai eller filippina så är det tydligen helt ok att påstå detta.

Vad gäller tjejer med deras nationalitet så är man alltså med automatik "skyldig" tills motsatsen bevisats, inte som det borde vara, tvärtom. Och detta är något som många thailändska och filippinska kvinnor i Sverige, oavsett tidigare bakgrund, hela tiden får klä skott för vilket är sorgligt som fan.

Tror nog du skulle behöva röra dig lite utanför dom traditionella frilansarområdena i Bangkok och Pattaya när du är i Thailand, om inte annat än för att verklighetsförankra din åsikter en aning. Sukhumvit och walking street ger dig knappast någon rättvisande bild av den thailändska kvinnan, lika lite som malmskillnadsgatan gör det av den svenska.

Sen om man har en raketforskare eller exbargirl till flickvän spelar ju mindre roll, dom personliga egenskaperna väger betydligt tyngre i sammanhanget. Och som jag skrev tidigare så är några av dom thaitjejer/vänner jag/vi beundrar allra mest här i Sverige fd pros. Vi har inga som helst problem med det umgänget eller deras bakgrund, varken då eller nu. Synd och skam att man ska behöva upprepa det hela tiden om och om igen bara för att man påstått att man träffat sin tjej någon annanstans än i baren. Det finns liksom inget motsatsförhållande i det och jag fattar inte att någon kan anse sig personligt attackerad av att någon säger sig ha träffat sin tjej på banken eller lampaffären. Då dyker det alltid upp en massa uppbröstade åsikter som - Är det bara jag som är ärlig, jag träffade minsan min tjej i baren, kan inte alla andra erkänna och vara lika ärliga bla bla. Blir så himla trött på detta.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jannegbg du skrev No money, no love som du har hört från en thai.

Då vill jag påpeka att dom flesta i Los är fattiga, och obs. många av dom har ingen farang men dom är ändå gifta.

En ekvation som jag inte får ihop enligt ditt sett att se.

Självklart så finns kärlek på riktigt i Los, jag känner thaidamer som lämnat sin farang för en Thai kille

Han har inga pengar han är inte snäll mot henne, men likaväl så är hon med honom.

Det är ju bara kolla i min släkt där är det många som är fattiga men har ett bra familjeliv, och visst drömmer dom om bättre liv.

Och inte springer dom och letar utan dom är nöjda med dom har, och dom köper sina lotter ihop om den stora drömmen.

Så det där med No money no love det är bara att glömma, sedan att money talks men det gör det inte bara i Los.

Det är bara att gå i vilken stad som helst i världen och se en ful,fet grabb/gubbe i en sportbil av senaste model så nog fan har han en snygg brud i bilen.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar inte delta i trådar som denna, men förvånas alltid av att fördomar om thaitjejer verkar vara större hos de som har eller har haft thaitjejer, än bland Svensson och hans polare.

En annan sak är också symptomatisk för många av de som ältar detta ämne i det oändliga.

Det tycks som om det är både accepterat och riktigt manligt att hänga i barerna och köpa sig det sexet man vill ha och inte kan få på annat sätt.

En sådan man, ja han är det inget fel på, det tycks vara en självklarhet att man p.g.a. ekonomisk överlägsenhet kan ha sex med 18 åriga Noi, när det passar en själv. Ja det tycks vara en självklarhet att man under sina 3 veckor i los kan byta Noi varje kväll om man vill, slit och släng.

När någon sedan råkar bli kär i en av Noierna, ja då skall det diskuterar i all oändlighet om henne, hennes tidigare liv och vad hon gjort.

Många tycks helt paralyserade av vad deras tjej gjort eller inte gjort tidigare och i trådar som denna söker de hjälp av andra lika paralyserade män.

Faktum enligt min erfarenhet är dock:

Noi har hamnat i baren p.g.a. ekonomiska realiteter, inte dålig moral eller att hon är sugen på att ha sex, med mycket äldre, fetare och fulla faranger.

Nois kund har hamnat i baren därför att han har tillräckligt mycket pengar för att utnyttja Noi och hennes situation.

När sedan Noi och hennes kund blir ett par så är alltså diskussionen om Nois moral och tidigare liv intressant, emedan diskussionen om Nois mans tidigare liv som torsk inte tycks vara relevant.

Konstigt tycker jag, och ordet dubbelmoral är mycket nära tillhands här, ja mycket nära.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Däremot det som får en att bli lite piss off är det "skryt" som dyker up ibland både här och på andra ställen där man lyfter fram sin tjej/fru som om hon vore ngt bättre än en "simpel" bartjej, hon har den och den utbildningen och har jobbat i det fina företaget osv.

Man vill verkligen berätta för alla att man hittat en "fin" tjej, tycker sånt snack ibland luktar illa.

Ha det..

Men lite stolt måste man ju få vara om man har en tjej som är framgångsrik, välutbildad och smart.

Ändrades av ITOY
Link to comment
Dela på andra sajter

En annan tanke som slog mig ar att mnaga av de killar som framhaller att de inte traffat sin tjej i baren inte gor de sa mkt for att havda att hon ar battre an andra tjejer - men for att pa satt forsoka pavisa att han inte ar nagon torsk som nyttjar prostituerade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men lite stolt måste man ju få vara om man har en tjej som är framgångsrik, välutbildad och smart.

Varför det? Jag hade varit stolt om det var jag som var framgångsrik, välutbildad och smart. :bag:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

För det första, jag bryr mig inte om vilken bakgrund folk har, bartjej eller raketforskare spelar ingen roll, huvudsaken är att man trivs med varandra.

Sen så kan man vist lita på vad en Thai eller Filipina säger men bara för att man undanhåller ngt så betyder inte det att man ljuger.

Är varken misstänksam eller cynisk men man behöver inte sticka huvudet i sanden, finns säkert fler än jag som träffat univeristetsstuderande "familjeflickor" och bankanställda m.m som extraknäcker i baren eller som frilansare för att få det hela att gå runt,

nu säger jag inte att alla gör det men det existererar.

Däremot det som får en att bli lite piss off är det "skryt" som dyker up ibland både här och på andra ställen där man lyfter fram sin tjej/fru som om hon vore ngt bättre än en "simpel" bartjej, hon har den och den utbildningen och har jobbat i det fina företaget osv.

Man vill verkligen berätta för alla att man hittat en "fin" tjej, tycker sånt snack ibland luktar illa.

Ha det..

Hmm DP... förstår inte riktigt vad det är för fel med att vara stolt över sin thaidam? Kim kan till exempel ibland berätta hur bra hans fru lyckats med utbildning i Sverige (och i Thailand), och jag kan ibland inte låta bli att framhäva hur nöjd jag är med att fru Chang driver relativt framgångsrik egen verksamhet i Göteborg. Vad är det för fel med det? Det är väl en bra motvikt mot alla som hävdar att thaidamer endast kommer till Sverige för att blåsa svensken på så mycket pengar som möjligt?

Eller är det Jante-lagen som spökar?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför det? Jag hade varit stolt om det var jag som var framgångsrik, välutbildad och smart. :bag:

Precis som man kan vara stolt över sina barn så kan man(vissa i alla fall) även vara stolt över någonting som flickvännen sina föräldrar eller andra familjemedlemmar åstakommit.

Vad tråkigt livet skulle vara om man inte kunde få glädja sig över andras framgångar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...