Jump to content
IGNORERAD

China Airlines


pena76

Recommended Posts

Hej..är det nån som flugit med kinesrna? Har bokat biljett till Bangkok från Göteborg med byte Amsterdam...jag undrar kan man checka in hela resan redan i Göteborg (Landvetter)? Tack på förhand!!

Ha en bra dag!!!

Pena.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Pena,

Det ska gå bra att checka in hela vägen till Bangkok. Inget släpande på väskor i Amsterdam... något som skulle förvåna mig mycket. Det ska inte spela någon roll att det är olika flygbolag.

Det är väl bara om man ska vidare med inrikesflyg i Thailand som det inte alltid fungerar med incheckat bagage, beroende på vart man ska där.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej..är det nån som flugit med kinesrna? Har bokat biljett till Bangkok från Göteborg med byte Amsterdam...jag undrar kan man checka in hela resan redan i Göteborg (Landvetter)? Tack på förhand!!

Ha en bra dag!!!

Pena.

Hej Pena,

Sambo med son flög den rutten för 2 år sedan.och dom brukar vara lite

skeptiska till allt som inte är Thai Airways.men dom blev helnöjda

faktiskt. Jag tror det var 2 timmars väntan i Amsterdam de fick stå ut med. :great:

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter ju bra...undrar bara om man kan checka hela vägen redan på Landvetter,eller måste man checka in i Amsterdam?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, du får boarding card både för flyget Göteborg till Amsterdam och flyget Amsterdam till Bangkok redan på Landvetter. Och bagaget går hela vägen till Bangkok utan att du behöver göra något.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Hej Pena,

Sambo med son flög den rutten för 2 år sedan.och dom brukar vara lite

skeptiska till allt som inte är Thai Airways.men dom blev helnöjda

faktiskt. Jag tror det var 2 timmars väntan i Amsterdam de fick stå ut med. :great:

... och har jag inte minst 2 timmar mellan flygen då är jag stressat hela vägen dit.

Amsterdam är ingen liten flygplats, inte, det kan vara en redig promenix till nästa gate :-)

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för denna info ochså..Ska ochså flyga med China airlines i december och 2 timmars väntetid i Amsterdam.Har ochså bara hört bra om dom.-

Link to comment
Dela på andra sajter

Bor i Kina och flyger väldigt mycket inom Kina, jag försöker undvika China Airlines. Och bokar i möjlig mån istället Shanghai Airlines, anledningen är benutrymmet. Men som sagt detta är inrikes Kina och kan kanske inte jämföras med internationalla flighter.

Ha en bra dag!

:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bor i Kina och flyger väldigt mycket inom Kina, jag försöker undvika China Airlines. Och bokar i möjlig mån istället Shanghai Airlines, anledningen är benutrymmet. Men som sagt detta är inrikes Kina och kan kanske inte jämföras med internationalla flighter.

Ha en bra dag!

:)

Stjp

Jag tror inte att China Airlines flyger i China utan mera i Taiwan. Antar att du menar Air China. :na:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har osså kikat på Air China.

Men då är det rutten Stockholm-Peking_-Bangkok.

Är det det nån som har flygigt denna tripp nylige, skall vissta vara ganska nya plan.

Vilka plan är det?

Underhållning ombord.

Bra priser är det om man åker med familj iaf.

Ursäkta att ja skriver detta i din tråd.. :suicide:

"Ett land vars ungdom inte gör uppror, det är ett land som det är synd om."

Fridde

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag har osså kikat på Air China.

Men då är det rutten Stockholm-Peking_-Bangkok.

Är det det nån som har flygigt denna tripp nylige, skall vissta vara ganska nya plan.

Vilka plan är det?

Underhållning ombord.

Bra priser är det om man åker med familj iaf.

Ursäkta att ja skriver detta i din tråd.. suicide.gif

Jag har köpt biljett med Air China 4438 kronor, Arn-Bkk via Peking kanonpris, och en halvårsbiljett dessutom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det vekar som ni blandar ihop bolagen. Air China och China airlines är inte samma bolag då de senare är baserat på Taiwan och de första på mainland China. Har åkt med China airlines och det har funkat bra, thai standard (när jag flög med dem sist) med stor tv skärm och inga vid sätet. God mat och bra service. Kanske bättre tv underhållning nu för tiden. Var ett par år sedan jag flög med dom. Har inte åkt med Air China men de är ju med i Star alliance så de är nog ok.

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det vekar som ni blandar ihop bolagen. Air China och China airlines är inte samma bolag då de senare är baserat på Taiwan och de första på mainland China. Har åkt med China airlines och det har funkat bra, thai standard (när jag flög med dem sist) med stor tv skärm och inga vid sätet. God mat och bra service. Kanske bättre tv underhållning nu för tiden. Var ett par år sedan jag flög med dom. Har inte åkt med Air China men de är ju med i Star alliance så de är nog ok.

Jo jag vet det!

Jag har också åkt med china airlines för några år sedan mellan Amsterdam-Bkk och dom var kanonbra. Hoppas Air china är någorlunda? därför priset är ju oslagbart

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...