Jump to content
IGNORERAD

Andreas Strömberg - journalist - ja - visst.


ITOY

Recommended Posts

Vad som är exakt sant och vad som är exakt ljug ligger i betraktarens öga mest

Nja, det är väl ganska väldefinierat vad som räknas som pedofili och inte. Beskriver man alla svenska män som tar en öl i en Phuketbar som pedofilbarbesökare så är det väl ganska självklart att man retar folk. Visst förekommer pedofiler och barnsex i Thailand, ingen tvekan om det, dock absolut inte öppet, synligt för vanliga turister, som på Soi Bangla eller på stranden. Påstår man det vet man inte vad man talar om.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 152
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • GammalDansken

    24

  • BaBoo

    14

  • Magnus-Chumphae

    13

  • ITOY

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Skall man hård-dra det så är INGET pedofili förrän de dömts av en ovedersäglig domstol och domen fått laga kraft.

Och isåfall tror jag det inte finns några "pedofilibarer" i hela världen för då har dom troligen stängts av myndigheterna sedan länge.

Men jag tror inte det är sådana extrema hårdddragningar vi kräver av journalister för då fanns inte mycket att skriva om i världen som "nyheter"

Sådana krav ser man knappast på andra områden så varför är just pedofili något som är speciellt känsligt, speciellt hos MPR-medlemmar ?

En svensk som ser en massa ofta äldre, ganska lönnfeta och ofta kraftigt berusade, västerlänningar med små nätta söta tjejer som ser ut att vara runt 15 år i en ovan betraktares öga är väl mer vad som ligger bakom denna journalists åsikter.

Och då kan man förstå att han ser sådan "pedofili" lite varstans på dessa orter i Thailand.

Och om han dessutom, vilket är tydligt, hatar sexhandel så blir det lätt en sådan artikel.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Aladdin Sane

Förstår inte varför allt är svart och vitt för en del här på MPR.

Vad som är exakt sant och vad som är exakt ljug ligger i betraktarens öga mest

Vilket skitsnack ! Det kan inte ligga i betraktarens öga för det förekommer inte sexhandel med barn i barena på Bangla Road. Verkar vara svårt för en del här på MPR att inse det.

Sen att det går att köpa barn på turistorter i Thailand har ju ingen förnekat. Men det sker i det fördolda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall man hård-dra det så är INGET pedofili förrän de dömts av en ovedersäglig domstol och domen fått laga kraft.

Och isåfall tror jag det inte finns några "pedofilibarer" i hela världen för då har dom troligen stängts av myndigheterna sedan länge.

Men jag tror inte det är sådana extrema hårdddragningar vi kräver av journalister för då fanns inte mycket att skriva om i världen som "nyheter"

Sådana krav ser man knappast på andra områden så varför är just pedofili något som är speciellt känsligt, speciellt hos MPR-medlemmar ?

En svensk som ser en massa ofta äldre, ganska lönnfeta och ofta kraftigt berusade, västerlänningar med små nätta söta tjejer som ser ut att vara runt 15 år i en ovan betraktares öga är väl mer vad som ligger bakom denna journalists åsikter.

Och då kan man förstå att han ser sådan "pedofili" lite varstans på dessa orter i Thailand.

Och om han dessutom, vilket är tydligt, hatar sexhandel så blir det lätt en sådan artikel.

När han framför dessa åsikter i en tidskrift så är det hans journalistiska åsikter han framför. då borde man väl kunna begära att han undersöker vad det är han skriver och inte bara gissar, så pass mycket yrkesheder borde han väl ha.

mvh. Lars

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sådana krav ser man knappast på andra områden så varför är just pedofili något som är speciellt känsligt, speciellt hos MPR-medlemmar ?

En svensk som ser en massa ofta äldre, ganska lönnfeta och ofta kraftigt berusade, västerlänningar med små nätta söta tjejer som ser ut att vara runt 15 år i en ovan betraktares öga är väl mer vad som ligger bakom denna journalists åsikter.

Pedofil är väl ungefär det värsta man kan beskylla någon för att vara med den nu rådande moralen i Sverige/västvärlden. Finns inga som avskys lika mycket. Och med tanke på det är det väl inte speciellt konstigt att folk som brukar sitta i dessa barer och ta en öl eller brukar semestra på Phuket reagerar på påståendet.

För övrigt så räcker det inte att en tjej är 15. Pedofiler har en dragning mot förpubertala barn, något normalutvecklade 15 åringar inte längre är.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Åter igen !

Kan han ej bevisa sina påståenden så ljuger han, är det någon här som anser att det är bra och lämpligt att man uppmuntrar lögner i media?

Jag personligen tycker det är totalt förkastligt med lögner i media, det finns många som tyvärr tror att journalister håller sig till sanningen och rapporterar sanningen!

Hur många här läser när Tidningar och andra medier medger att de ljugit?

Tror ni det är av Okunskap de ljuger eller är det för ekonomisk vinning skull?

Jag anser att man bör ta krafttag mot lögnerna i media! Kanske dags att man inför höga viten gentemot de medier som publicerar lögner tex ett vite på 10 % av publicerande företags årsomsättning per tillfälle de publicerar en lögn!

Mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns en betydligt längre artikel i ämnen som antingen han saxat ur eller skrivit själv (framgår inte)

http://ltz.se/nyheter/resor/1.1234913

Och påståenden är inte alltid enbart 100% sanna eller 100% falska

Tänker mest på en klassiskt ordspråk:

"Ingen rök utan eld"

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Finns en betydligt längre artikel i ämnen som antingen han saxat ur eller skrivit själv (framgår inte)

http://ltz.se/nyheter/resor/1.1234913

Och påståenden är inte alltid enbart 100% sanna eller 100% falska

Tänker mest på en klassiskt ordspråk:

"Ingen rök utan eld"

Hej Tallviking

Om det är som du misstänker att han saxat ur en annan artikel utan att ange källan så är det ju dags att han får sparken en journalisk skall alltid ange sin källa när han siterar någon annan!

Mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall man hård-dra det så är INGET pedofili förrän de dömts av en ovedersäglig domstol och domen fått laga kraft.

Och isåfall tror jag det inte finns några "pedofilibarer" i hela världen för då har dom troligen stängts av myndigheterna sedan länge.

Men jag tror inte det är sådana extrema hårdddragningar vi kräver av journalister för då fanns inte mycket att skriva om i världen som "nyheter"

Sådana krav ser man knappast på andra områden så varför är just pedofili något som är speciellt känsligt, speciellt hos MPR-medlemmar ?

En svensk som ser en massa ofta äldre, ganska lönnfeta och ofta kraftigt berusade, västerlänningar med små nätta söta tjejer som ser ut att vara runt 15 år i en ovan betraktares öga är väl mer vad som ligger bakom denna journalists åsikter.

Och då kan man förstå att han ser sådan "pedofili" lite varstans på dessa orter i Thailand.

Och om han dessutom, vilket är tydligt, hatar sexhandel så blir det lätt en sådan artikel.

Pedofili (av grekiska pais, genitiv paidos, "barn" och philia, "kärlek", "vänskap") är en beteckning för en vuxen människas sexuella dragning till prepubertala barn och barn i tidig pubertet (vanligtvis 13 år eller yngre). från Wikipedia

Vad är en hebefil? Och vad är hebefili?

En hebefil är en vuxen människa som huvudsakligen attraheras kärleksmässigt och/eller sexuellt av ungdomar (tonåringar). Hebefili är vad man kallar denna sexuella läggning.

Hur gamla är dom som hebefiler attraheras av?

Det är lite flytande beroende på ungdomens fysiska utveckling. Och det är dessutom lite olika från hebefil till hebefil. Vad gäller gränsen neråt så kan man i alla fall slå fast att det är inte hebefili att attraheras av förpubertala barn (då är det i stället pedofili). Vad gäller gränsen uppåt så kan man i vart fall säga att det inte längre handlar om hebefili när vi lämnar tonåren (om det nu inte handlar om en ungdom med extremt försenad pubertetsutveckling). Typiskt sett kan man säga att hebefiler attraheras av tonåringar.

hittat på internet, hemsida: http://hebefili.wordpress.com/hebefili-faq/

Detta är pedofili kontra hebefili. Lär er att skilja på de båda.

:wai: gubben :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Åter igen !

Kan han ej bevisa sina påståenden så ljuger han, är det någon här som anser att det är bra och lämpligt att man uppmuntrar lögner i media?

Jag personligen tycker det är totalt förkastligt med lögner i media, det finns många som tyvärr tror att journalister håller sig till sanningen och rapporterar sanningen!

Hur många här läser när Tidningar och andra medier medger att de ljugit?

Tror ni det är av Okunskap de ljuger eller är det för ekonomisk vinning skull?

Jag anser att man bör ta krafttag mot lögnerna i media! Kanske dags att man inför höga viten gentemot de medier som publicerar lögner tex ett vite på 10 % av publicerande företags årsomsättning per tillfälle de publicerar en lögn!

Mvh

Magnus-Chumphae

Jag antar att du med "man" i "man borde" inte bara menar alla andra.

Vad jag förstår av meningen "att det tyvärr finns många som tror att journalister håller sig till sanningen"

är att du har gott om bevis för och exempel på journalister som inte gör just det.

Du kan ju då lätt göra en insats mot de förkastligheter du beskriver, genom att kontakta redaktionerna på tidningarna

där dessa journalister jobbar och där det är ovisst om det kan bevisas bortom all tvivel vad de skrivit.

Journalister brukar vara lätta att få tag på och ofta kommer den yrkesstolthet de besitter (och som du drar i smutsen)

att påbjuda dom att acceptera din inbjudan till diskussion.

Om du påbörjar dit beundransvärda korståg i morron, måndag, så skulle ju jag tycka, dock att det är vettigt

att börja med tidningar och journalister som ljuger om något som kan betecknas som viktigare än

om det tas för givet /ljugas / gissas på om det finns pedofilbarer på en viss road eller street i Phuket eller inte.

Det ska bli spännande att läsa dina rapporter om framsteg i kampen mot den tryckte osanningens vederstyggliga ambassadörer.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns en betydligt längre artikel i ämnen som antingen han saxat ur eller skrivit själv (framgår inte)

http://ltz.se/nyheter/resor/1.1234913

Och påståenden är inte alltid enbart 100% sanna eller 100% falska

Tänker mest på en klassiskt ordspråk:

"Ingen rök utan eld"

Så du menar att det är ok att fläska på med osanningar för att det gynnar en god sak? Är du inte bekymrad att andra viktiga frågor presenteras med samma krydda av osanningar?

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte bekymrad, snarare upplyst och pisamt medveten.

Trodde de flesta var ganska upplysta vid det här laget att tidningar som AB och Expressen fläskar hej vilt i det mesta dom skriver

För att inte tala om veckopressen !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag läst alla inlägg i den här tråden och normalt brukar jag inte lägga mig i diskussioner som berör ämnet sex, prostitution, pedofili etc., inte minst på ett sådant forum som MPR. Men frågan i tråden har en journalistisk dimension som jag härmed vill ta upp genom att ställa 2 precisa frågor.

1) Är Andreas Strömberg medveten att han ”hårddrar” på sanningen genom att generalisera enstaka och mycket dolda företeelser över en mycket större grupp av potentiella förövare?

2) Om så är fallet, vad är hans motiv till detta?

I den första frågan ligger faktiskt ett påstående, nämligen att det förekommer ”minderåriga” i barer och andra inrättningar, men detta är väl dolt och antalsmässigt tillhör undantagen när allt kommer omkring. Om detta påstående kan vi väl alla vara överens, tom Andreas Strömberg, ECPAT och Thomas Bodström skriver under detta, visserligen med varierande iver och på sin höjd initialt motstånd. Men detta är obestridliga fakta och antalet ”verkligt minderåriga” ligger långt under 10 %, bara för att höfta på en siffra.

Så den första frågan måste besvaras med ett JA. Andreas Strömberg är medveten om att han ”drar” på sanningen ”en aning”, men han gör det i ett visst syfte. Ett syfte som helgar medlen och som är nödvändigt för att kunna påvisa ondskan eller i hans fall kontrasten i det förmenta paradiset.

Som duktig journalist vet han också att han måste teckna verkligheten i svart och i vitt. Och varje journalist vet att ett budskap bara kan gå hem hos läsarna om han kan koppla budskapet eller enbart omständigheter kring budskapet till läsarnas egna upplevelser. Därför måste han återuppliva de minnen som Svensson och Nilsson med tillhörande dam hade just den kvällen de promenerade på ”Bangla Street”. Möjligtvis stannade de upp en stund på ingången till Soi Eric för att kolla laydyboys och katoyernas uppvissning. Men för familjefredens skull tog de sig ändå snabbt därifrån och för att inget skulle kunna äventyra de redan etablerade fördomar om hur allting ligger till i Thailand.

Det är dessa människor som läser Aftonbladet och i deras ögon är Andreas Strömberg ytterst trovärdig för han ger röst åt just deras åsikter och omdömen. Han hade inte varit det om han hade skrivit om något som försiggår i det fördolda och det inte går att peka ut någon skyldig till eller åtminstone någon suspekt grupp.

Så, mina vänner, en sak får ni lära er senast idag: Det går inte att peka ut missförhållande utan att man också pekar ut en (potentiell) skyldig. Dessa två ting hör oskiljaktigt ihop, precis som siamesiska tvillingar. Det är fundamenta i opinions- och mediepolitik och kommer att förbli så länge. Andreas Strömberg bara gör sitt jobb och de få MPRare som får lida under detta (o)rättvisa stigma göra sig icke besvär.

Och så en sak till. Jag tror inte att Andreas Strömberg har varit på en bar på ”Bangla Street” . Han har på sin höjd gått upp och ner ett varv på 20 minuter för att inte behöva kullkasta en framgångsrik strategi. Han var nog mera intresserad att inte äventyra sina traktamenten. Tvärtom, ett redig tjuvknep här och där är nog bra för karriären och det finansiella välbefinnandet inom denna yrkesgrupp numera. Och då är vi tillbaks till frågan om prostitution i ”djupare” bemärkelse, hehe…

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Jag har gjort ett intressant iakttagelse, det är tydligen känsligt att man kritiserar journalisters arbete här och att man insisterar på att de skall hålla sig till sanningen, det kommer diverse synpunkter på att vad som är sant kan vara individuellt. Det är lika dumt som att på stå att någon är lite gravid!

Sedan att jag bara för jag råkar protestera mot att det är sådan stor acceptans för journalisters lögner maskerat så som ”journalistisk frihet” journalister vill utnämna sig till den tredje statsmakten men de har svårt för att hålla sig till sanningen numera. Att jag personligen sedan skall leta fram alla de fall av journalistiska lögner bara för att jag för fram att min åsikt om att man skall kräva av journalister att de skall hålla sig till sanningen.

Vi har låtit våra Svenska medier glida på sanningen allt mera de senast åren, utan att protestera men vi är snabba att kritisera korruptionen i Thailand men ibland borde vi se vad som sker i Sverige med, korruption uppstår först då det ges möjlighet till det ju mer vi accepterar att media ljuger, att makthavare ljuger och sedan accepterar det för att de säger att de vill uppnå ett gott syfte! Hur mycket elände i världen har inte startat med ursäkten att det är för ett gott syfte!

Nej vi bör alltid vara vaksamma och faktiskt inse att demokrati och frihet att säga sin åsikt är inte något självklart. Den måste alltid försvaras att uppmuntra och understödja lögner i media hjälper inte vår frihet och demokrati ej heller den journalistiska friheten långsiktigt även om vissa vill göra gällande att journalistisk frihet är det samma som att de har rätt att förvanska sanningen!

Mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Så en man kan aldrig i dina ögon varken vara småfet eller lite rubbad ??

Han måste då enligt dig vara totalfet och 100% dum eller ?

Wakeup !

Och du själv är då supersmart och supersnygg eller ??

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte, men jag antar att ett flertal damer valt det lättare alternativet, att jobba i Beerbar, mot ett hårt slit i tvätteri.

Det förekommer ju i alla länder i hela världen, även paradiset Sverige, varför? För att det är ett enkelt jobb.

MVH Tommy

Ett flertal damer hade säkert valt beerbaren men knappast en majoritet eller hur?

Magnus-Chumpae,

jag förslår att du lugnt och sansat skriver ett brev till redaktören för tidningen där du påpekar att journalisten ljuger och du presenterar för honom de odiskutabla faktauppgifterna som du har som stöd för ditt påstående. Har du det ska du nog se att du kommer att få en ursäkt i tidningen, eller varför inte skriva ett öppet brev till tidningen där du slår fast att Andreas Strömberg ljuger?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett flertal damer hade säkert valt beerbaren men knappast en majoritet eller hur?

Magnus-Chumpae,

jag förslår att du lugnt och sansat skriver ett brev till redaktören för tidningen där du påpekar att journalisten ljuger och du presenterar för honom de odiskutabla faktauppgifterna som du har som stöd för ditt påstående. Har du det ska du nog se att du kommer att få en ursäkt i tidningen, eller varför inte skriva ett öppet brev till tidningen där du slår fast att Andreas Strömberg ljuger?

Haha du är tillräckligt smart för att förstå att alla former av kritik mot AS generaliseringar kommer ganska lätt retoriskt slå tillbaka som ett försvar mot pedofeli. = Självmord. Och detta var säkert AS väl medveten om när han skrev artikeln.

Men vad säger du MaiChai? Är det verkligen så hemskt bland barerna som AS gör gällande? Har han fångat verkligheten? Eller har han överdrivit?

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Men detta är obestridliga fakta och antalet ”verkligt minderåriga” ligger långt under 10 %, bara för att höfta på en siffra.

Minder/underåriga och förpubertala tjejer är ju inte precis samma sak och de sistnämda påstår denna A.S finns öppet till salu i barerna på soi Bangla. Så om vi ska "höfta till" så är det nog riktigare att påstå att långt mindre än 0,1% av tjejerna som säljer sina kroppar på Bangla är förpubertala... än 10%. Skulle var tionde vara förpubertal eller ens minderårig så hade åtminstone inte jag inte haft några invändningar mot A.S benämning "pedofilbarer". Fast den verklighet jag sett där innebär varken 10% eller ens 0,1% utan 0%. Och jag har ingen anledning att tro att A.S sett speciellt mycket mer än mig.

Däremot ser jag ingen anledning att anklaga hela journalistkåren just denna gång.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns bara ett sätt att kontrollera AS.

Jag tar och åker ner till Thailand idag för att bilda mig en egen uppfattning om hur hemskt det är i barområden. Så snart jag har bildbevis kommer jag att delge forumet den ocensurerade sanningen om syndens näste i Thailand.

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Minder/underåriga och förpubertala tjejer är ju inte precis samma sak och de sistnämda påstår denna A.S finns öppet till salu i barerna på soi Bangla. Så om vi ska "höfta till" så är det nog riktigare att påstå att långt mindre än 0,1% av tjejerna som säljer sina kroppar på Bangla är förpubertala... än 10%. Skulle var tionde vara förpubertal eller ens minderårig så hade åtminstone inte jag inte haft några invändningar mot A.S benämning "pedofilbarer". Fast den verklighet jag sett där innebär varken 10% eller ens 0,1% utan 0%. Och jag har ingen anledning att tro att A.S sett speciellt mycket mer än mig.

Däremot ser jag ingen anledning att anklaga hela journalistkåren just denna gång.

Med 10 % ”minderåriga” avser jag naturligtvis inte förpubertala barn utan könsmogna ungdomar under 18 år. Siffran är bara påhöftad och naturligtvis i överkant för att inte fastna i eviga stridigheter om procental och dyl. Syftet var att påvisa att det är mer undantag än regel som en del oseriösa debattörer vill ha det till. Enligt min egen bedömning rör det sig om inte mer än 2-3% men jag tillbringar inte min tid på en barstol (numera), så jag kan ha fel. Men jag anser att man måste medge att fenomenet finns för att kunna uppnå något i en seriös debatt.

Personligen har jag aldrig sedd att förpubertala barn säljer sex i Thailand och jag har inte heller blivit erbjuden sådant. Så jag har inga problem att skriva under de siffror Kim nämner. Naturligtvis finns detta fenomen under ytan men jag tror och vet att detta är ytterst illa ansedd i Thailand där myndigheterna verkligen försöker stävja det så gott det går. Den utbredda korruptionen utgör just i detta fall inget skydd för företeelsens fortbestånd, snarare är det ett allvarligt hinder och det finns nog inte många poliser som är villiga att riskera sin egen säkerhet. Om det finns en marknad för sådant så är det med säkerhet mera lönsamt att söka den hos det österländska klientelet.

Att göra skillnad mellan förpubertala barn och könsmogna ungdomar under 18 år är möjligtvis en semantisk distinktion men och har bara en betydelse i juridisk bemärkelse genom att straffen är högre. I övrigt har jag för mig att man använder begreppet våldtäkt även i Thailand som i Sverige när det är frågan om sex med minderåriga. Precis som i Sverige finns det inget brott som heter pedofili utan det är genomgående frågan om våldtäkt.

Det är dock svårt att göra dessa skillnader gällande i den allmänna debatten. Och det vet Andreas Strömberg, ECPAT och Thomas Bodstöm m.fl. mycket väl att utnyttja. Det finns en politisk agenda kring dessa frågor och forskar man lite så finner man väldigt snabbt att det egentligen inte har med omsorg om de oskyldiga barnen i Thailand att göra utan syftar på helt andra målsättningar. Det vet naturligtvis också journalisterna och en del försöker göra allt för allt inte hamna på ”fel” sida när det väl drar ihop sig.

I detta sammanhang vill jag bara påpeka att det tom på detta forum finns en del förvirrade medlemmar som blandar ihop ålderskillnad och pedofili. Det som härvid stör mig mest är att när de tycks äcklas av 60åringars förehavanden i baren med 20åriga Noi, de då indirekt påstår att det är ok med samma sak för en 25årig farang. Då har man nog en del kvar på sin egen mognad, huvva..

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Singha711,

Det är också intressant att de personer som kritiserar 60-20 förhållanden tycks inbilla sig att det dom tycker skulle spela någon roll. Som om de vore utvalda domare om vad som är korrekt... och att man måste rätta sig efter det.

Så länge det man gör är lagligt kan de stoppa upp sina inskränkta åsikter någonstans där solen inte skiner. De kan för all del propagera för att lagen ska ändras gällande åldersskillnad, men jag undanber mig dessa patetiska moralkakor om att en sådan relation omöjligt kan fungera.

Jag är 50 och fru Chang är 38, vilket väl med viss motvilja accepteras av de flesta svenskar man möter. Det är dock inget jag bekymrar mig om. Överhuvudtaget tycker jag att både svenskar och thailändare (fru Chang inkluderad) bekymrar sig alldeles för mycket om vad andra tycker om det ena och det andra. Varför är det så?

Är det så svårt att stå för vad man gör utan att ängslas?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

På frågan om hur det kan komma sig att dessa journalister kan tro att det kryllar med små barn på barerna, så är det utan tvekan ganska lätt att hitta ett antal barn i barmiljö varje kväll.

Det finns de som ensam säljer rosor, tyggummi etc och de som hänger med sina mammor och pappor när de försöker sälja sitt krimskrams hos bargästerna. Och så finns de som faktiskt sover under barbänken bara för att mamma eller pappa som arbetar i baren inte har någon barnvakt.

Visst tycker vi att det är idi*tiskt att låta små barn vistas i barmiljö men oftast finns det för de inblandade inget annat alternativ. Det är väl då kamerorna åker upp för att samla ”bevis”, antar jag.

Bidrar själv med en bild på barägarinnans lilla dotter som fick vara med på avskedsfesten innan mamma sålde baren och flyttade tillsammans med henne till Stockholm med en svensk man. Hur det går för dem vet jag tyvärr inte.

post-3820-125168140182_thumb.jpg

//Singha711

post-3820-125168140182_thumb.jpg

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Singha711,

Inte bara i barmiljö... här sitter vi på en ganska respektabel restaurang i Chiang Mai, men nog tillåts unga flickor komma in och försöka sälja sina kransar till ömhjärtade turister.

IMG_6601.jpg

Fru Chang kan inte låta bli att köpa några, så då har jag något runt halsen resten av kvällen ;-)

När vi spelar biljard på vår favoritbar Best Bar Gain kommer det med jämna mellanrum in två småpojkar och försöker sälja samma sorts kransar.

IMG_7001.jpg

Jag blir som sagt lite deprimerad av detta, men vad kan man göra åt det? Andreas Strömbergs artiklar lär inte lösa några problem. Eller är det kanske rentav så att denna försäljning från barn kan bli förbjuden om Thailands rykte i omvärlden hotas?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Okej!

Jag ger mig allt denna journalist säger måste ju vara sant det står ju i Tidningen och journalister förvanskar aldrig sanningen!

Och det är alltid upp till den som ifrågasätter ett påstående att bevisa att det påståendet är osant!

Det är väl också så att den som är åtalad för ett brott är skyldig tills han bevisar att han/ hon är oskyldig eller………

Mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...