Jump to content
IGNORERAD

Andreas Strömberg - journalist - ja - visst.


ITOY

Recommended Posts

Glöm inte halvsanningar och vita lögner också

Påståenden kan vara baserade på åsikter och inte nödvändigtvis absoluta sanningar eller totala lögner

Hur svårt kan det vara att inse att saker i livet har olika nyanser och uppfattas olika av olika personer ??

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 152
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • GammalDansken

    24

  • BaBoo

    14

  • Magnus-Chumphae

    13

  • ITOY

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

GammalDansken

Okej!

Jag ger mig allt denna journalist säger måste ju vara sant det står ju i Tidningen och journalister förvanskar aldrig sanningen!

Och det är alltid upp till den som ifrågasätter ett påstående att bevisa att det påståendet är osant!

Det är väl också så att den som är åtalad för ett brott är skyldig tills han bevisar att han/ hon är oskyldig eller………

Mvh

Magnus-Chumphae

Den där typen av reträtt har jag sett förr - fast det var ett tag sen.

Min son brukade reagera så när han var 5.

Förövrigt oftast i kombination med korslagda armar.

Mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Den där typen av reträtt har jag sett förr - fast det var ett tag sen.

Min son brukade reagera så när han var 5.

Förövrigt oftast i kombination med korslagda armar.

Mvh GD

Jag tackar !

Det var ju vänligt att höra!

Mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Det är inte varken första eller sista gången turister och andra Thailandsfans upprörs över

att barnsex-problemen tas upp till ytan.

Hittade denna artikel på ECPAT's sida om en motsvarande cirkus i Expressen.

Lite lustigt med tanke på trådens diskussioner om bra eller dålig journalistik

att det i detta fallet verkar vara just Expressen som leder nertystningen av ett problem

eller "upproret mot förtalet av Thailand" - beroende på vilken ståndpunkt man har.

Artikeln innehåller inga siffror för som alltid är det meningslöst att ange mörkertal

som bevis för vara sig det ena eller andra, men får väl (i.a.f. i mina ögon) sägas att vara en

trovärdig inlaga i debatten.

Har inte orkat läsa de artiklar som det länkas till i Expressen, jag bara gissar på vad det handlar om.

Här är iaf länken till ECPAT-artikeln och där länkas det vidare till Expressen för den som vill se vilka reaktioner som gett upphov till uttalandet.

. och för den som inte vill gå dit, nedan ett lite axplock som känns relevant för just denna tråd.

Mvh GD

Visst återger ECPAT tidvis en skrämmande bild och har vid några tillfällen använt ett känslomässigt språk.

Det är nämligen svårt att vara neutral när barnsexhandeln pågår framför ögonen.

Den verkligheten är starkt skrämmande och rör upp en mängd känslor.

För den skull kommer vi varken med överdrifter eller lögner.

Som organisation, med mål att bedriva ett långsiktigt arbete mot barnsexhandel, har vi inget att tjäna på något sådant.

Förutom rent moraliska och etiska aspekter tenderar i regel lögner och överdrifter att slå tillbaka mot den egna organisationen.

I ärlighetens namn har vi lite svårt att förstå varför vår beskrivning av barnsexhandeln i Phuket

upprör gårdagens debattörer. Situationen där är inte unik. Liknande resor har företagits av ECPAT Sverige till Sri Lanka,

Kambodja, Gambia m fl länder. Även där utnyttjas barn i sexhandel.

Till Kambodja har till exempel delar av den thailändska marknaden för sex med barn flyttat,

och myndigheter arbetar nu tillsammans med frivilligorganisationer för att motverka att problemet växer.

De vill helt enkelt behålla de bra turisterna och bli av med de dåliga.

Problemet är så pass stort att organisationer och turismmyndigheten tillsammans driver offentliga kampanjer

för att varna barnsexturister.

..

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet är väl att denna så kallade journalist gjort det enkelt för sig. Han tycker sig ha sett pedofilbarer i Patong. Några bevis presenteras icke.

En äkta journalist med lite mod hade förstås gått in med dold kamera och mikrofon och dokumenterat det han verkligen erbjöds. Och kollat upp åldern på de som erbjöds. Men det var väl för mycket besvär, eller så vågade han inte...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Problemet är väl att denna så kallade journalist gjort det enkelt för sig. Han tycker sig ha sett pedofilbarer i Patong. Några bevis presenteras icke.

En äkta journalist med lite mod hade förstås gått in med dold kamera och mikrofon och dokumenterat det han verkligen erbjöds. Och kollat upp åldern på de som erbjöds. Men det var väl för mycket besvär, eller så vågade han inte...

Herr Chang har talat.

Kanske ingick inte det i hans uppdrag, med tanke på att slutprodukten var en serie bilder och bildtexter

från ett antal länder.

Att kräva sådana resurser och insatser av en ensam - kanske frilansande - journalist som producerar en minimal

artikel för en landsortstidning är väl ungefär lika mycket under bältet som att ställa frågan vad du gjorde, HC,

när du (till skillnad från journalisten) erbjöds sex av en minderårig.

Vara sig det var i en roll som journalist, förälder, Thailandturist eller bara medmänniska.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, GD verkar onekligen ha lite svårt att inse att det inte är någon enda i tråden som påstått att det inte förekommer barnsexhandel i Thailand eller vill "tysta ned" problematiken med densamma. Vad alla vänder sig mot är att A.S påstår att det förekommer helt öppet, synligt för turister som du och jag eller denna A.S. Vilket det inte gör.

Att sådana som A.S i svenska medier tillåts påstå att alla svenskar på thailandssemester tvingas se pedofiler köpa sex helt öppet, fast de inte gör det, gör faktiskt att en del trångsynta artikelläsare i framtiden kommer att titta snett på mig och mina barn när vi går hand i hand på en strand eller gata i Thailand. Och t o m om vi har otur övergår till handgripligheter, tillkallar polis eller anmäler oss till ECPAT. Ska den följden av A.S felaktiga observationer på soi Bangla vara så svår att inse?

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske ingick inte det i hans uppdrag, med tanke på att slutprodukten var en serie bilder och bildtexter

från ett antal länder.

Att kräva sådana resurser och insatser av en ensam - kanske frilansande - journalist som producerar en minimal

artikel för en landsortstidning är väl ungefär lika mycket under bältet som att ställa frågan vad du gjorde, HC,

när du (till skillnad från journalisten) erbjöds sex av en minderårig.

Vara sig det var i en roll som journalist, förälder, Thailandturist eller bara medmänniska.

mvh GD

Aha, så det är OK att komma med felaktiga uppgifter om man skriver för en landsortstidning med liten budget? Påminn mig att inte läsa landsortstidningar i fortsättningen...

Visst hade jag kunnat ringa polisen och berättat om det osmakliga erbjudandet. Jag hade dock inga bevis, ord hade stått mot ord. Thaimannen hade kanske till och med påstått att jag frågat honom om minderåriga. Vi vet ju vem som polisen hade valt att tro på...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag påstår nog ingenstans att han talar sanning, bara att han tycker till,

och det är han i sin goda rätt att göra.

Att den bildtexten, det handlar om, ger upphov till förfäran över att någon kan tycka så,

anser jag är en kraftigt överdriven reaktion.

Tänk om allt som sagts och tyckts om Thailand på detta forum skulle ledas i bevis

för att undvika påföljder som de han hotats med i denna tråd <_<

mvh GD

Han tycker inte till utan ljuger när han påstår att det finns pedofilbarer överallt på turistorterna i Thailand!

Sorgligt att du kan tycka sådant är ok!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att Andreas Strömberg uttryckte sig ganska klumpigt. Han borde dementerat uppgiften och erkänt,

oavsett om han var i sina sinnens fulla bruk eller ej där på Bangla, att han misstog 25-åriga Noi för en fjortis.

Fler än han har väl tagit fel på thailändska damers ålder.

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Aha, så det är OK att komma med felaktiga uppgifter om man skriver för en landsortstidning med liten budget? Påminn mig att inte läsa landsortstidningar i fortsättningen...

Visst hade jag kunnat ringa polisen och berättat om det osmakliga erbjudandet. Jag hade dock inga bevis, ord hade stått mot ord. Thaimannen hade kanske till och med påstått att jag frågat honom om minderåriga. Vi vet ju vem som polisen hade valt att tro på...

Herr Chang har talat.

(Även till Kim)

Hmm - men polisen hade varit mycket mera tillmötesgående mot Andreas?

Du hade ju förstahandsuppgifter och insåg vad det handlade om.

Bara att tacka ja till pojken - ta ett stadigt grepp i honom på lämpligt ställe -

och fråga om väg till närmsta polisstation.

Men det är alltid någon annan som ska göra jobbet.

Typ Andreas. Och få skit för att han alldeles oavsett om det finns pedofiler just på

den platsen han skriver om - i alla fall medverkar till att den genomsnittliga

flata svenska turisten åtminstone får en chans att begripa att det finns en baksida

även av semesterparadiset i Thailand.

Om hänsynet till vad folk tänker om turister som likt Kim har rent mjöl i påsen

hindrar att notiser som denna publiceras överhuvudtaget, är det inte mycket kritiskt

tänkande som kan offentliggöras, för alltid är det nån som känner sig träffad.

Själv försöker jag sprida information om burmesernas situation i Thailand.

Knappast en enda svensk turist är medveten om att den skugga han ser vakna upp

på hotellets bakgård en tidig morgon och som först ägnar sig åt sitt eget företag:

(AB Sopletning) för att sedan övergå till sina "anställningar" - diverse 3D-jobb

(Dirty, Dangerous, Demeaning) för en daglön som inte ens räcker till för att

betala dagens första väl behövda återställare för svensken den morron.

Det känns jävligt oviktigt om exemplen är 100% korrekta, om just ditt hotell

har burmeser eller kambodianer eller pakistanier anställda, eller om just du tar dig en återställare.

Att nagelfara Andreas notis på det sättet hindrar läsare att se helheten bortom detaljerna.

Anledningen till mitt "eventuellt" ovan om turistens förståelse för resmålets problem.

Obstruktion enligt mitt sätt att tolka debatten, och, när den utförs systematisk: ett demokratisk problem.

Vilket är synd när det gäller ett problem som är så angeläget som barnprostitution.

Att dessutom kräva diverse fysiska straff och böter är enbart löjligt.

mvh GD

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

(Även till Kim)

Hmm - men polisen hade varit mycket mera tillmötesgående mot Andreas?

Du hade ju förstahandsuppgifter och insåg vad det handlade om.

Bara att tacka ja till pojken - ta ett stadigt grepp i honom på lämpligt ställe -

och fråga om väg till närmsta polisstation.

Men det är alltid någon annan som ska göra jobbet.

Typ Andreas. Och få skit för att han alldeles oavsett om det finns pedofiler just på

den platsen han skriver om - i alla fall medverkar till att den genomsnittliga

flata svenska turisten åtminstone får en chans att begripa att det finns en baksida

även av semesterparadiset i Thailand.

Om hänsynet till vad folk tänker om turister som likt Kim har rent mjöl i påsen

hindrar att notiser som denna publiceras överhuvudtaget, är det inte mycket kritiskt

tänkande som kan offentliggöras, för alltid är det nån som känner sig träffad.

Själv försöker jag sprida information om burmesernas situation i Thailand.

Knappast en enda svensk turist är medveten om att den skugga han ser vakna upp

på hotellets bakgård en tidig morgon och som först ägnar sig åt sitt eget företag:

(AB Sopletning) för att sedan övergå till sina "anställningar" - diverse 3D-jobb

(Dirty, Dangerous, Demeaning) för en daglön som inte ens räcker till för att

betala dagens första väl behövda återställare för svensken den morron.

Det känns jävligt oviktigt om exemplen är 100% korrekta, om just ditt hotell

har burmeser eller kambodianer eller pakistanier anställda, eller om just du tar dig en återställare.

Att nagelfara Andreas notis på det sättet hindrar läsare att se helheten bortom detaljerna.

Anledningen till mitt "eventuellt" ovan om turistens förståelse för resmålets problem.

Obstruktion enligt mitt sätt att tolka debatten, och, när den utförs systematisk: ett demokratisk problem.

Vilket är synd när det gäller ett problem som är så angeläget som barnprostitution.

Att dessutom kräva diverse fysiska straff och böter är enbart löjligt.

mvh GD

Men herregud, det han skriver är ju inte sant. Att det finns pedofiler och barnprostution i Thailand ursäktar väl inte lögner/felaktigheter som i artikeln i fråga?

En dementi vore helt klart på sin plats där A.S förklarar att barerna i fråga INTE är pedofilbarer utan bara helt vanliga barer där sexhandel försigår mellan vuxna människor.

Link to comment
Dela på andra sajter

(Även till Kim)

Hmm - men polisen hade varit mycket mera tillmötesgående mot Andreas?

Du hade ju förstahandsuppgifter och insåg vad det handlade om.

Bara att tacka ja till pojken - ta ett stadigt grepp i honom på lämpligt ställe -

och fråga om väg till närmsta polisstation.

Men det är alltid någon annan som ska göra jobbet.

Typ Andreas. Och få skit för att han alldeles oavsett om det finns pedofiler just på

den platsen han skriver om - i alla fall medverkar till att den genomsnittliga

flata svenska turisten åtminstone får en chans att begripa att det finns en baksida

även av semesterparadiset i Thailand.

Om hänsynet till vad folk tänker om turister som likt Kim har rent mjöl i påsen

hindrar att notiser som denna publiceras överhuvudtaget, är det inte mycket kritiskt

tänkande som kan offentliggöras, för alltid är det nån som känner sig träffad.

Själv försöker jag sprida information om burmesernas situation i Thailand.

Knappast en enda svensk turist är medveten om att den skugga han ser vakna upp

på hotellets bakgård en tidig morgon och som först ägnar sig åt sitt eget företag:

(AB Sopletning) för att sedan övergå till sina "anställningar" - diverse 3D-jobb

(Dirty, Dangerous, Demeaning) för en daglön som inte ens räcker till för att

betala dagens första väl behövda återställare för svensken den morron.

Det känns jävligt oviktigt om exemplen är 100% korrekta, om just ditt hotell

har burmeser eller kambodianer eller pakistanier anställda, eller om just du tar dig en återställare.

Att nagelfara Andreas notis på det sättet hindrar läsare att se helheten bortom detaljerna.

Anledningen till mitt "eventuellt" ovan om turistens förståelse för resmålets problem.

Obstruktion enligt mitt sätt att tolka debatten, och, när den utförs systematisk: ett demokratisk problem.

Vilket är synd när det gäller ett problem som är så angeläget som barnprostitution.

Att dessutom kräva diverse fysiska straff och böter är enbart löjligt.

mvh GD

Herregud driver du med oss??

Karln ljuger och du skyddar och försvarar honom!!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Nej, driver gör jag bara med dig baboo.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

GD. Är det inte lättare för enskilda svenska turister att faktiskt göra något reellt åt barnsexhandel i Thailand om gemene man också har kunskap om hur problematiken uttrycker sig och ser ut?

Att överdriva eller sprida rena lögner om problemet anser åtminstone jag inte gagnar saken utan skapar bara en himla massa onödig, orättvis och missriktad kritik.

Jag har en arbetskompis med familj som inte vet mer om Thailand än det dom läst i tidningarna och sett på teve här i Sverige. Dom var för 2 år sen iväg tre veckor på thailandssemester och besökte Ao nang, Krabi, Koh Samui och Bangkok.

Arbetskompisens spontana uttryck när vi en gång snuddade vid problematiken var att - Inte såg man så jättemycket av det (dvs pedofiler med sina offer). Vi diskuterade inte saken vidare den gången men jag tolkar det som att han menade att han verkligen såg detta några enstaka ggr, t ex på stranden, på hotellet eller dylikt. Dock i mindre utsträckning än han hade förväntat sig från den förhandsinfo han fått via t ex svensk media.

Men, tror jag, en mer sannolik beskrivning av hans upplevelser skulle antagligen vara att han enbart trodde han såg detta, annars har han i så fall, på sina 3 veckor i landet sett betydligt mer än jag själv sett på 4 års total vistelse.

Visst har även jag sett medelålders män leka med barn på stranden eller gå hand i hand utefter någon gata men jag utgår aldrig från att det är en pedofil med sitt offer utan en vanlig pappa som leker med sina egna eller styvbarn. Något av högre misstankegrad än så har jag gudskelov ännu inte sett. Men eftersom jag, trots att jag inte sett något själv, ändå tror mig veta att problemen faktiskt existerar så drar jag slutsatsen att det är en ytterst ljusskygg verksamhet som försigår helt i det fördolda. Därför tycker jag A.S missar målet totalt när han beskriver en turistbargata med vuxna prostituerade som ett pedofilbarställe. De barn som faktiskt råkar illa ut blir inte på något sätt hjälpta av denna desinformation utan påståendet från A.S blir bara till en kraftig spark rakt i arschlet på alla thailändare som är spyless på medias bild av Thailand som världens horhus och pedofilparadis.

Nu känner jag ju inte till dina erfarenheter av turistbargator och du kanske tror att det faktiskt säljs barn öppet där. Men i så fall önskar jag dementera det och rekommenderar dig ett studiebesök. Barn finns alldeles säkert till salu på väldigt många platser i Thailand, inget tvivel om den saken. Men absolut inte öppet på en turistbargata.

Personligen tror jag att denna A.S bara är en klantskalle till journalist som i sin iver att ifrågasätta svenska reseföretags paradisbeskrivning av sina resmål tog till ett aningen misslyckat kraftord. Hade han använt ordet horbarer istället för pedofilbarer så hade han i alla fall inte behövt räkna med någon kritik från min sida eftersom det påståendet åtminstone skulle ha varit en sanningsenlig beskrivning. Negativ kritik, som är sann, kan man givetvis inte argumentera mot. Och då hade diskussionsfokus kanske kunna läggas på de verkliga problemen eller hans intention med artikeln.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Men det vet ni ju alla här att Journalister ”ljuger aldrig” och den som hävdar att en journalist ljuger har alltid fel!

Skulle du mot förmodan anse att en journalist ljuger så måste du presentera bevis för att han ljög uppsåtligen samt skriva till alla medier och presentera dessa bevis!

Mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

GD,har du ö.h.t. varit i Thailand,om så är fallet så måste väl även du erkänna att du inte sett alla dessa pedofilbarer som A:S. beskriver.Om man ser en vuxen man leka med ett barn är han per automatik pedofil då?Då skulle detta innebära att man inte kan umgås med sina barn på badstränder och andra offentliga ställen utan att bli klassad som peddo,NÄ erkänn att du är ute på riktigt djupt vatten när du försvarar denna typ av journalistik.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Riktigt bra svar där, Kim, håller med dig i allt t.o.m. din beskrivning av honom som klantig.

Den fråga vi diskuterar är om han skadar saken mer än gagnar genom att inte ha 100% på fötterna.

Där har vi olika uppfattningar helt enkelt.

Vad som hetsar upp mig lite är allt snack om hans rätt att skriva överhuvudtaget.

Som om alla läsare skulle vara menlösa idi*ter med honom som enda källan och helt

oförmögna att dra egna slutsatser. Med en världsbild som rasat ihop totalt efter denna notis.

Det kanske de är, förresten, det finns ju de som köper produkter fast de läst eller sett reklamen.

Inte ofta reklammakarna dras till stupstocken, inte. Inte ens de som gör reklam för Thailand :-)

/GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad som hetsar upp mig lite är allt snack om hans rätt att skriva överhuvudtaget.

/GD

Varför skall han ha rätt att skriva lögner?

Han får betalt för att ljuga, tycker du att det är bra?

Vilka andra yrkeskategorier tycker du skall ha rätt att ljuga? Poliser? Mäklare? Läkare? Domare? Lärare?

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

GD,har du ö.h.t. varit i Thailand,om så är fallet så måste väl även du erkänna att du inte sett alla dessa pedofilbarer som A:S. beskriver.Om man ser en vuxen man leka med ett barn är han per automatik pedofil då?Då skulle detta innebära att man inte kan umgås med sina barn på badstränder och andra offentliga ställen utan att bli klassad som peddo,NÄ erkänn att du är ute på riktigt djupt vatten när du försvarar denna typ av journalistik.Mvh Måne

Vi tar den lige en gång till, utgångspunkten.

Thailand

Patong och Bangkok Enligt charterkatalogen: Ett tropiskt paradisland med leende människor. Verkligheten: Bordeller och sexköpande västerlänningar förpestar stämningen och har banat väg för ett paradis för pedofiler. Unga thailändska tjejer på rad lånar ut sina kroppar och kön med ledsna ögon till lystna män med stora plånböcker på till exempel Bangla Street i Patong på Phuket, i Pattaya, Bangkok och andra ställen. Hur kan vi turister låtsas som om vi inte ser något, trots att vi befinner oss mitt bland alla dessa förnedrande pedofilbarer? Jag kunde inte slappna av alls på Phuket. Kalla det vad ni vill - men kalla det för guds skull inte semester.

Bordeller och sexköpande västerlänningar... OK

Banat väg för ett paradis för pedofiler.

Tveksamt vet ej om det är lättare att vara pedofil i Thailand än andra ställen

men att det är sexköperna som banat vägen är väl bortom all tvivel.

Unga Thailändska tjejer som . OK (sägs inget om att de är för unga)

Hur kan vi turister . som befinner sig bland alla dessa förnedrande pedofilbarer

(I denna mening är det tveksamt hur många barer det egentligen handlar om.

Han får det att låta som fler än det enligt experterna här faktisk är)

Men var nånstans står det att någon är pedofiler? - Eller att du skulle vara én, Måne

Var står det att om vuxna män lekar på stranden osv. Vad är det som pågår i ditt huvud?

Går du på pedofilbarer - hur få eller många dom än är?

Nej, tänkte väl det.

mvh GD

(som helt riktigt aldrig har sett en enda pedofilbar och som inte tror det är fler bara för att jag läst det i tidningen)

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi tar den lige en gång till, utgångspunkten.

Thailand

Patong och Bangkok Enligt charterkatalogen: Ett tropiskt paradisland med leende människor. Verkligheten: Bordeller och sexköpande västerlänningar förpestar stämningen och har banat väg för ett paradis för pedofiler. Unga thailändska tjejer på rad lånar ut sina kroppar och kön med ledsna ögon till lystna män med stora plånböcker på till exempel Bangla Street i Patong på Phuket, i Pattaya, Bangkok och andra ställen. Hur kan vi turister låtsas som om vi inte ser något, trots att vi befinner oss mitt bland alla dessa förnedrande pedofilbarer? Jag kunde inte slappna av alls på Phuket. Kalla det vad ni vill - men kalla det för guds skull inte semester.

Bordeller och sexköpande västerlänningar... OK

Banat väg för ett paradis för pedofiler.

Tveksamt vet ej om det är lättare att vara pedofil i Thailand än andra ställen

men att det är sexköperna som banat vägen är väl bortom all tvivel.

Unga Thailändska tjejer som . OK (sägs inget om att de är för unga)

Hur kan vi turister . som befinner sig bland alla dessa förnedrande pedofilbarer

(I denna mening är det tveksamt hur många barer det egentligen handlar om.

Han får det att låta som fler än det enligt experterna här faktisk är)

Men var nånstans står det att någon är pedofiler? - Eller att du skulle vara én, Måne

Var står det att om vuxna män lekar på stranden osv. Vad är det som pågår i ditt huvud?

Går du på pedofilbarer - hur få eller många dom än är?

Nej, tänkte väl det.

mvh GD

(som helt riktigt aldrig har sett en enda pedofilbar och som inte tror det är fler bara för att jag läst det i tidningen)

"Hur kan vi turister låtsas som om vi inte ser något, trots att vi befinner oss mitt bland alla dessa förnedrande pedofilbarer?" INTE OK.

Det saken gäller är hans påstående om att det finns en massa förnedrande pedofilbarer i turistområden. Är det sant? Har du sett några?? Om det är sant, varför ringde han då inte polisen när han såg pedofilbarerna?

Blanda inte lökar och meloner GammelDansken.

Ändrades av ITOY
Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Varför skall han ha rätt att skriva lögner?

Han får betalt för att ljuga, tycker du att det är bra?

Vilka andra yrkeskategorier tycker du skall ha rätt att ljuga? Poliser? Mäklare? Läkare? Domare? Lärare?

Faktisk en kul och vettig fråga!!!!

När det gäller poliser så får man lov att påminna om kårandan.

Den sägs spela in - iaf när polisers hederlighet ifrågasätts.

(Vad än fd. skolpolisen Arne säger - lite absolut inte på honom)

När det gäller mäklare (vilken sort du nu än menar) så är det väl

inte mycket som hindrar dom - iaf de som säljer hus - att ljuga friskt (eller iaf att förtiga sanningen)

Efter de friskrivit sig med att du som köpare har undersökningsplikt. menar jag.

Läkare?

Knepig fråga. Ibland kan du bli mera sjuk av att få veta att du är det.

Är det läkarens plikt att hålla dig så frisk som möjlig eller så informerat som möjlig?

Lärare?

Jag är nöjd om de också lär barnen källkritik. Det kan behövas för att hindra journalister

att få för mycket makt i de godtrognas värld :-)

Notera vad elegant vi kom tillbaka på den smala väg med namnet ontopic

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Faktisk en kul och vettig fråga!!!!

När det gäller poliser så får man lov att påminna om kårandan.

Den sägs spela in - iaf när polisers hederlighet ifrågasätts.

(Vad än fd. skolpolisen Arne säger - lite absolut inte på honom)

När det gäller mäklare (vilken sort du nu än menar) så är det väl

inte mycket som hindrar dom - iaf de som säljer hus - att ljuga friskt (eller iaf att förtiga sanningen)

Efter de friskrivit sig med att du som köpare har undersökningsplikt. menar jag.

Läkare?

Knepig fråga. Ibland kan du bli mera sjuk av att få veta att du är det.

Är det läkarens plikt att hålla dig så frisk som möjlig eller så informerat som möjlig?

Lärare?

Jag är nöjd om de också lär barnen källkritik. Det kan behövas för att hindra journalister

att få för mycket makt i de godtrognas värld :-)

Notera vad elegant vi kom tillbaka på den smala väg med namnet ontopic

mvh GD

Då kan jag gladeligen kalla dig för pedofil också Gammeldanskan. Va fan det är ju bra att pedofilin kommer upp i ljuset. Gammeldansken är ju man och han har thailandsanknytning så han kan lyftas fram som pedofil även om det inte är bevisat att just han tänder sexuellt på barn. Det kommer säkert att rädda några barn från att bli utnyttjade om det blir debatt och skrivs om pedofili.

Men allvarligt talat så är det ju glasklart att inte poliser, Läkare och lärare ska ljuga i sitt yrkesutövande. Du verkar helt sakna känsla om vad som är acceptabelt, rätt och fel Gammeldansken.

Varför erkänna att man har fel när man kan slingra sig som en orm?

Ändrades av ITOY
Link to comment
Dela på andra sajter

GD,jag har mig veterligt aldrig besök någon pedofilbar(jag skulle inte kunna hålla mig lugn om jag såg nåt som handlade om pedofileri) men jag måste återgälda frågan till GD,vad försigår i ditt huvud som försvarar denna A.S.är det hans sensationsskriverier eller som jag tycker ogrundade uttalanden för att tjäna ihop till brödfödan,sådana skriverier är väl horeri om nåt.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...