Jump to content
IGNORERAD

Spelberoende bland thai


honken

Recommended Posts

Om ledande medlemmar säger att det nog inte finns eftersom de inte sett det i Sverige

(varken från Norrlandsperspektiv eller från den plats där Atomet i regeln inte har

tillgång till ö,ä och å)- kanske det är riskabelt att sticka ut hakan, men jag tycker

i alla fall att det är ett bra inlägg sakaeo, som sätter sarkasmerna i relief.

mvh GD

Den gammle dansken, mannen som foddes med en attikaimpregnerad citron i munnen, jobbar vidare pa sitt rykte som forumets mest negativa person. Om nagon ifragasatter om nagot verkligen ar sa illa som vissa pastar sa kan man vara 100% saker pa att GD dyker upp och sager, "nej, det ar betydligt varre". Om personen som undrar om det verkligen ar sa illa dessutom tillagger att aven om det inte ar sa illa, sa ar det anda illa nog, anvander GD sin andra specialitet; att totalt missforsta inlagget. Mahanda kan det vara svart, sarskilt for en gammal man, att rakna pa alla mojliga permutationer av ett ords betydelse nar ett "a" kan vara ett "a med prickar" eller ett "a med en ring" och dessutom ett "o" kan vara ett "o med prickar" men alla de andra inlaggen som ocksa missforstas kan ju inte forklaras med denna svarighet.

Mitt ursprungliga inlagg handlade egentligen inte om spel alls utan den sa vanliga uppfattningen pa forumet att ens alskling ska se upp med thailandskor i Sverige, da de flesta tydligen ar daliga och bara kommer lura oskyldiga alsklingen. Min fraga var da, vad ar det for snubbar som gifter sig med alla dessa dumma thailandskor? Jag tvivlar alltsa inte pa att det finns dumma thailandskor i Sverige, som formodligen dessutom ar gifta med dumma och/eller kortkade svenskar, men risken att en bra tjej skulle vilja umgas med en massa dumma tjejer ar val lika minimal som att en bra snubbe skulle borja umgas med en massa darar? Varningar kan givetvis vara pa sin plats men att thailandska tjejer i Sverige skulle vara sa mycket elakare eller mer benagna att bli spelberoende an andra tjejer i Sverige eller thailandskor i Thailand hoppas jag verkligen inte och har dessutom svart att tro.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 132
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • honken

    11

  • Balut Power

    10

  • Neil

    8

  • Herr Chang

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inte orkat läsa allt, men kan säga nog detta.

Har man inte sett nått så vet man inte lika mycket som den som har sätt nått.

Tja det beror väl på vad som diskuteras. För att t ex avgöra hur vanligt ett fenomen är så är dom som inte sett något lika viktiga källor som dom som har sett.

Tråd abondoned!

Vill du så kan jag dela på tråden från det meddelande där du nämde att din tjej spelat kort med en vännina och lägga allt som skrivits efteråt i en egen tråd som heter nåt i stil med "spelbegäret hos thailändskor i Sverige". :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra ide Kim om ni kan dela Honkens tråd för båda trådarna är intressanta.

Speltråden är bra på sitt sätt som info där vi kan dela med oss av dåliga

erfarenheter som tydligen många inte känner till eller tror existrerar i sverige.

Hoppas inte Honken tröttnade på att skriva nu för alla här vill ju höra att det går bra för honom och tjejen.

Idag ska han ju ta med henne på fotboll AIK-Kalmar så då får hon se den rätte "huliganen" i Honken kanske he he

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra ide Kim om ni kan dela Honkens tråd för båda trådarna är intressanta.

Speltråden är bra på sitt sätt som info där vi kan dela med oss av dåliga

erfarenheter som tydligen många inte känner till eller tror existrerar i sverige.

Hoppas inte Honken tröttnade på att skriva nu för alla här vill ju höra att det går bra för honom och tjejen.

Idag ska han ju ta med henne på fotboll AIK-Kalmar så då får hon se den rätte "huliganen" i Honken kanske he he

//Broskan

tror kalsonglaget vinner med 2-1

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Den gammle dansken, mannen som foddes med en attikaimpregnerad citron i munnen, jobbar vidare pa sitt rykte som forumets mest negativa person. Om nagon ifragasatter om nagot verkligen ar sa illa som vissa pastar sa kan man vara 100% saker pa att GD dyker upp och sager, "nej, det ar betydligt varre". Om personen som undrar om det verkligen ar sa illa dessutom tillagger att aven om det inte ar sa illa, sa ar det anda illa nog, anvander GD sin andra specialitet; att totalt missforsta inlagget. Mahanda kan det vara svart, sarskilt for en gammal man, att rakna pa alla mojliga permutationer av ett ords betydelse nar ett "a" kan vara ett "a med prickar" eller ett "a med en ring" och dessutom ett "o" kan vara ett "o med prickar" men alla de andra inlaggen som ocksa missforstas kan ju inte forklaras med denna svarighet.

Mitt ursprungliga inlagg handlade egentligen inte om spel alls utan den sa vanliga uppfattningen pa forumet att ens alskling ska se upp med thailandskor i Sverige, da de flesta tydligen ar daliga och bara kommer lura oskyldiga alsklingen. Min fraga var da, vad ar det for snubbar som gifter sig med alla dessa dumma thailandskor? Jag tvivlar alltsa inte pa att det finns dumma thailandskor i Sverige, som formodligen dessutom ar gifta med dumma och/eller kortkade svenskar, men risken att en bra tjej skulle vilja umgas med en massa dumma tjejer ar val lika minimal som att en bra snubbe skulle borja umgas med en massa darar? Varningar kan givetvis vara pa sin plats men att thailandska tjejer i Sverige skulle vara sa mycket elakare eller mer benagna att bli spelberoende an andra tjejer i Sverige eller thailandskor i Thailand hoppas jag verkligen inte och har dessutom svart att tro.

Läs gärna sakaeos inlägg igen och fundera över hur ifrågasättande sarkastiska generaliseringar

påverkar den som ser problemet från ett närmare perspektiv än det teoretisk/statistiska.

Med ö,ä och å syftades inte på läsbarhet utan på att kommentaren angående någons vederhäftighet

i en fråga om förekomst av spel i Sverige verkar vara gjort från en position i utlandet.

Det tog jag för givet att du uppfattade och mest var det tänkt som ett skämt eftersom jag inte

har en aning om hur mycket du faktisk är hemma.

Inte förvåningsvärt om så inte var fallet för med tanke på den tid och möda du lägger ner på att misskreditera och analysera mig,

måste man ha förståelse för att det kanske inte varit möjligt att hitta resurser till helhjärtade försök att förstå vad jag skriver.

Har du någon gång funderat över att ett inläggs negativitet till viss del avgörs av vem som läser det?

Känslighet över för ifrågasättande av egna synpunkter kan spela en roll i den processen.

Något mera negativt än reaktionen ovan ska man leta länge efter, t.o.m. i mina inlägg :-)

Att inte reagera med ilska på ett sådant påhopp kräver klädsam disciplin, som jag med dessa formulerigar hoppas ha utvisat.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

GD,

For den enskilda personen som rakar ut for nagot ar det givetvis lika hemskt oavsett om det ar en enskild handelse eller vanligt forekommande. An en gang, jag har inte ifragasatt att det finns thailandskor i Sverige som lurar sina medsystrar att spela bort allt de ager och mer dartill. Men nar 10 inlagg i rad samt 100-tals andra tradar berattar om hur nyanlanda thailandskor ska se upp med andra thailandskor sa ar det val anda i anstandighetens namn riktigt att jag papekar att for varje dalig thailandska i Sverige sa borde det finnas en dalig svensk man som gift sig med henne? An mer anstandigt att jag papekar att det finns en massa thailandskor som inte ar daliga och att det naturliga for en "bra" tjej ar att hon hellre vill umgas med andra bra tjejer an med "daliga" tjejer och att risken darfor inte ar sa stor? Visst kan aven en "bra" tjej vilja spela kort nagon gang, men knappast i en "spellokal".

Jag vidhaller ocksa att du oftast har en valdigt negativ syn pa med mesta och oftast verkar mer intresserad av att diskutera och leta fel i diskussionen an amnet i sig vilket jag tycker ar synd da du ofta har vettiga asikter nar du val diskuterar amnet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så vart ännu en givande och informationsrik tråd sabbad av pajkastning på sandlådenivå !

Fattar inte att vissa orkar hålla på och vara så negativa mot allt och alla som inte passar deras egen åsikt !? :kort:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Så vart ännu en givande och informationsrik tråd sabbad av pajkastning på sandlådenivå !

Fattar inte att vissa orkar hålla på och vara så negativa mot allt och alla som inte passar deras egen åsikt !? :kort:

Då backar du alltså på din egen lilla "om mig" - "Being nice is overrated - Garfield".

Rätt uppfattat?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry Honken att jag bidragit till att traden med dina funderingar sparat ut men jag utgar fran att Kim gor vad han sade och skapar en egen trad av allt spelrelaterat.

Så vart ännu en givande och informationsrik tråd sabbad av pajkastning på sandlådenivå !

Fattar inte att vissa orkar hålla på och vara så negativa mot allt och alla som inte passar deras egen åsikt !? 1zgarz5.gif

Det ar uttalanden som ovanstaenden som gor MPR sa underbart. Det var bara ett par dagar sedan Tallviking forstorde en av de hittills intressantaste tradarna med att borja jamfora Thaksin med Hitler och sedan bli vansinning och gapa om personangrepp och forlojliganden nar en annan skribent lite forsiktigt papekade det olampliga i jamforelsen. Tala om stenar i glashus och marklig sjalvbild. Men tank om inte alla dessa markliga personligheter med sina fantastiskt skruvade inlagg fanns, da skulle man ju trottnat efter en vecka, jag menar hur manga seriosa inlagg och vackra bildserier orkar man med na.gif?

Link to comment
Dela på andra sajter

GD,

Men när 10 inlägg i rad samt 100-tals andra trådar berättar om hur nyänlanda thailändskor ska se upp med andra thailändskor så är det väl ändå i anständighetens namn riktigt att jag påpekar att for varje dålig thailändska i Sverige så borde det finnas en dålig svensk man som gift sig med henne?

Atom det där vet jag inte hur du får fram utan egna erfarenheter som du tidigare har sagt.

Jag har sett på nära håll hur ett trevligt par med barn har hamnat i en ren tragedi pga det vi

nu har diskuterat om. Den mannen jag refererar till vet jag inte är en dålig person och det var

inte hon heller under dom åren dom var tillsammans men sen hände allt elände på ett år. Hon

bytte jobb och började umgås med andra vänner än tidigare. Det slutade i att han fick sitta

barnvakt till hennes tidigare barn eftersom hon inte kom hem efter jobbet, svarade inte i mobilen

mm. Det är som en drog och dom som är fast gärna värvar fler på samma sett som narkomaner gör.

Tack och lov är ju dom flesta thaidamer bra som jag känner men man ska inte blunda för den andra sidan.

Sen ett tips dig att du kan ju skriva svenska tecken även med ett engelskt tangentbord antingen lägger du till

svenska i keyboard settings eller av dessa koder, eller du kanske vill visa oss att du sitter i Thailand och skriver

å = Alt+134

ä = Alt+132

ö = Alt+148

Å = Alt+143

Ä = Alt+142

Ö = Alt+0214

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det bör väl bli en ny tråd om spelandet. Tyvärr tycks funktionen att dela upp trådar för tillfället ej fungera. Mer jobb för P3...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Broskan,

Jag gor ett absolut sista forsok att forklara. Man behover inte vara en dalig manniska for att fastna i spelmissbruk men man ar en dalig manniska om man avsiktligt lurar andra manniskor. Jag har inget emot att man varnar for daliga manniskor men jag far intrycket av att de flesta ser daliga thailandskor overallt och da var bara min fraga vilka alla dessa man ar som gifter sig med dessa daliga kvinnor.

Jag vet inte vad som far dig att tro att jag skulle vilja visa att jag sitter i Thailand, vilket jag for ovrigt valdigt sallan gor, och jag vet ocksa hur man i Word far de svenska bokstaverna. Har tror jag dock inte dina short-cuts fungerar, iallafall har inte jag fatt det att fungera. Om avsaknaden av prickar och ringar ar valdigt storande for valdigt manga sa ska jag givetvis genast avsluta mitt skrivande, jag har inget intresse av att gora livet surt for mina medmanniskor.

Kolla! Nu kan jag skriva ååååååäääääääää tack vare Broskans tips om att ändra i keyboard settings. Den där sista bokstaven i det svenska alfabetet har jag dock inte lyckats få till än, tacksam for tips om var den håller hus på ett svenskt tangentbord.

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

Det trodde jag också men varje gång jag trycker där sa hoppar den tillbaka till engelska och det blir ett semikolon istället. Formodligen ytterligare ett Vista problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äsch, har väl ingen betydelse att några skriver utan å,ä,ö, vi förstås ju allihopa ändå. Skrev alltid så själv i Thailand fram till den dag jag började ha med egen laptop med svenskt tangentbord på resorna. Visst går det att fixa fram dom saknade bokstäverna på vilken dator som helst men det är ju ett extra besvär som tar tid och dessutom inte behövs för att inlägget ska gå fram.

Hur som helst, fortsätt gärna diskutera spelproblematiken bland thai i Sverige istället i denna nydelade/skapade tråd.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju synd att jag tog upp det här med tokspelande Thaitjejer/killar i Honkens nyöppnade tråd. Men det var ju i ren välmening ett tips till

Honken att försöka hålla sin tjej från det klienteliet, så man får väl sluta med att ta upp negativa saker om Thailändare i Sverige när nya trådar

öppnas hädanefter. Men som sagt var det var bara ett litet tips på vägen om problem som kan uppstå när man bjuder hit en tjej som kanske blir ens

livskamrat i framtiden

MVH Stefan

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju synd att jag tog upp det här med tokspelande Thaitjejer/killar i Honkens nyöppnade tråd. Men det var ju i ren välmening ett tips till

Honken att försöka hålla sin tjej från det klienteliet, så man får väl sluta med att ta upp negativa saker om Thailändare i Sverige när nya trådar

öppnas hädanefter. Men som sagt var det var bara ett litet tips på vägen om problem som kan uppstå när man bjuder hit en tjej som kanske blir ens

livskamrat i framtiden

MVH Stefan

Jag tycker det är bra att även sådana problem luftas,

allt är inte guld och gröna skogar.

//BP

Link to comment
Dela på andra sajter

Sakeo,

Jag tycker det är bra gjort att du går ut och berättar om det helvete du hade.

Spelgäng finns på många ställen.

För runt 15 år sen redan, i Norrköping, satt det två gäng, dom kunde sitta i tre dagar och spela kort, dom hade kokerskor och barnvakter, precis som någon annan här skrev om.

Jag vet att grabbars hela avlöningar spelades bort, jag vet två grabbar som fick lämna sina hus.

Det verkar som det inte finns nån begränsning när dom små sötnosarna sätter igång och spela.

Jag tror också att det här är ganska vanligt, det sopas nog under mattan i en del fall, det är säkert inte många grabbar som vill erkänna att frun spelar bort massor av pengar

Möljis

Link to comment
Dela på andra sajter

Hört att spel bland thai kan sluta mycket illa och folk fryses ute mm.

Här i "byn" var det ett gäng med thai-tjejer som spelade väldigt mycket

kort om pengar.varav en av dom som jag känner "lånade runt" bland

kompisarna, utan att killen visste någonting.

En tjej väntar fortfarande på att få tillbaka SEK 10 000, som hon lånade

ut. Den bekanta tjejen är numera utfryst.från övriga thai-tjejer.

Ändrades av lars60

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lars60,

Om jag inte tar fel så är du från Gävle. En av mina bekanta, som var gift med en thailändska, och bodde i utkanten av Gävle, fick för några år sen flytta till Skåne.

Just bara för att frun spelade kort om massor av pengar. Han ville att hon skulle komma bort från spelgänget i Gävle.

Tyvärr hjälpte det inte, så nu är dom skilda.

Möljis

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstigt att det alltid är någon annan som drar in sin "Tirak" i spelberoende..

Är det bara jag som undrar, om det i själva verket är sin egna lilla söta "Tirak" , som startar spelklubbarna för egen vinning.

Rock in!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vilken uppståndelse det blev för att jag ville ge Honken en liten varningssignal, Så hädanefter får jag väl sköta mig själv och skita i andra

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vilken uppståndelse det blev för att jag ville ge Honken en liten varningssignal, Så hädanefter får jag väl sköta mig själv och skita i andra

Stefan det tycker jag inte du skall göra, lite uppståndelse är bra för ett forum.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stefan: Du gjorde helt rätt som tog upp detta för jag misstänker att problemet är betydligt större än många tror och det finns ett stort mörkertal så alla som berättar om vad dom vet eller upplevt kommer övriga medlemmar till nytta

Fram tills jag själv blev ihop med en thaitjej för några år sedan hade jag aldrig hört om andra folkgrupper som haft sådana problem, svenskar som utlänningar, eller hört om sådana spelklubbar etc

Numera hör man var och varannan dag om problem, ockerräntor, tjejer som behandlar varandra illa p.g.a spel och skulder samt allehanda andra problem runt spelandet så det är att man blir mörkrädd

Tur man har en tjej som hatar spel och dobbel och som håller sig långt borta från dessa "tjejgäng"

Har förvisso hört en hel del om liknande problem med spel nere i Thailand.

Tjejens pappa spelade bort allt dom ägde och hade inkl hus och hem så dom fick flytta långt bort dit inga släktingar bodde och starta om på nytt från skratch

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...