Jump to content
IGNORERAD

Spelberoende bland thai


honken

Recommended Posts

Detta är den flyttade diskussionen om risken för spelberoende som uppstod i Honkens tråd. Fortsätt gärna den diskussionsdelen här istället för i den tråd som var ämnad till annat.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 132
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • honken

    11

  • Balut Power

    10

  • Neil

    8

  • Herr Chang

    7

Mest aktiva i denna tråd

Hejsan Honken. Det är inget illa menat från mig, men du bör kanske ha lite koll på kortspelandet

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du Honken du ska passa dej för dessa kortspelande damer. Det kan sluta med en katastrof.

lycka till med allt :wai:

mvh Repe

Bajen_Kopia.png
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo tack, hon torskade 40kr av de 200 hon hade på sig.

Men nu när man sett att hon ingått i spelande påpekade jag det för henne idag att de som hon spelar med spelat länge, och torskat och lånat pengar.

Och lånar hon av dom tänker jag icke betala hennes förluster.

Dels för att jag själ inte spelar så mycket, knappt nått alls. Och blir det spel är det Lotto som gäller för min del.

Hört att spel bland thai kan sluta mycket illa och folk fryses ute mm.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill inte måla fan på väggen men om jag vore du skulle jag vara mycket försiktig med att ta med tjejen till kortspelande gäng av thaitjejer. Det kan sluta illa.Man kan förstås inte kontrollera ens tjejs umgänge helt. Det leder förstås bara till att förrhållandet tar slut på lång sikt. är ens tjej bra så väljer hon rätt vänner och gör hon inte det så är det nog inte mycket att göra åt det men visst skall man förklara och tydligt visa sin egen inställning till spelandet och de problem som är kopplat till detta ofog.

Ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

En bra länk Knasen.

Mycket intressant, skrämmande och deprimerande läsning.Jag tror dock att den ger en god bild om läget bland en inte alltför liten del av sveriges population av söta thaitjejer.

Men jag gissar att en hel del kortspelande är tämligen oskyldigt men det skadar definitivt inte att lägga undan tron på att alla thaitjejer är så goda så och istället hålla ögonen klaröppna.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket bra info länk där, och sen till Neil så tackar jag.

Har själv spelat en hel del i min ungdom och vart mindre "beroende".

Blev lite av "ähh en hunka till kan jag nog allt spela för" och senare när den var borta blev det "måste vinna tebax den, kör in 200" osv osv.

Därför jag uttalar miss misstycke om spel för henne, även om hon säger "play nitnoy", för den ramsan har man hört själv förut.

Lite därför jag undviker att ge henne pengar när hon ber om det som i morse, bad hon om pengar för att köpa mat med sina nya vänner.

Jag vet att en av dom inte spelar, och hon nämnde henne.

Men då de omgås med just dom som spelar sa jag till henne att "du har 200kr, det bör räcka för att köpa mat" men då började hon gnälla lite på att det var för lite pengar.

Jag ryckte på axlarna och sa till henne igen, att det räcker just nu du får klara dig med det.

Då vart det lite "maybe i not go out today", så måste nog ta ett snack med henne igen för att kolla att hon inte spelat bort pengar hon inte har.

Men ingen tid just då, var tvungen att rusa till jobbet.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker mig ofta se att Thailändare här i landet har spelproblem och jag har sett flertal personer/par som fått rejäla problem tack vare spelberoende hos den thailändske partnern

Är detta för att dom som de flesta aseater är galna i att spela och allt mellan himmel och jord eller är det kopplat till den förändrade situationen ekonomisk när dom kommer hit ?

Honken: Du gör helt rätt i att ta tag i detta eventuellt och potentiella problem med en gång. Väntar man för länge kan det vara omöjligt att hantera senare enligt min erfarenhet. Markera hårt var gränserna går avseende spelande och vad du tycker medans ert förhållande är ungt och under etablerande för det har du nytta av för all framtid !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan tillägga att blir det misstänkt beteende från henne och mycket frågor om pengar, så är nog chansen att hon är hooked, och inser hon själv inte det relativt snabbt så blir det till att sätta ner foten och ställa ultimatum.

Men skulle hon av någon anledning gå bakom ryggen på mig kring detta, då finns det inte så mycket att göra förutom att boka om biljetten och skicka hem henne.

Må låta lite hårt, och givetvis är min första plan att hjälpa henne bli av med begäret att spela.

Ultimatumet träder inte i kraft förens alla utvägar blivit blockerade.

Nu tror jag inte det kommer gå så långt, men säger bara OM det skulle bli så.

För jag har ingen plan att vara tillsammans med någon som är spelmissbrukare/alkolist och som inte kan göra nått åt saken för att ändra det.

Visst får man spela, men det finns gränser, och självdisiplin i spel.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket bra info länk där, och sen till Neil så tackar jag.

Har själv spelat en hel del i min ungdom och vart mindre "beroende".

Blev lite av "ähh en hunka till kan jag nog allt spela för" och senare när den var borta blev det "måste vinna tebax den, kör in 200" osv osv.

Därför jag uttalar miss misstycke om spel för henne, även om hon säger "play nitnoy", för den ramsan har man hört själv förut.

Lite därför jag undviker att ge henne pengar när hon ber om det som i morse, bad hon om pengar för att köpa mat med sina nya vänner.

Jag vet att en av dom inte spelar, och hon nämnde henne.

Men då de omgås med just dom som spelar sa jag till henne att "du har 200kr, det bör räcka för att köpa mat" men då började hon gnälla lite på att det var för lite pengar.

Jag ryckte på axlarna och sa till henne igen, att det räcker just nu du får klara dig med det.

Då vart det lite "maybe i not go out today", så måste nog ta ett snack med henne igen för att kolla att hon inte spelat bort pengar hon inte har.

Men ingen tid just då, var tvungen att rusa till jobbet.

Honken, två saker.

Nr 1 Tror inte hon riktigt hajar skillnaden mellan Bath och SEK, 200 bath är ju inte så himla mycket att ha en heldag men 200 spänn MÅSTE räcka. Min gjorde stor affär av att bara få 500 bath att shoppa för tills jag talade om att det var 2500 omräknat.

Nr 2 Känner Din polare med Thaitjej till spelandet? Kan vara bra om Ni gör gemensam affär så slipper Du bli KiiNiao alldeles på egen hand. Om det nu är något spelande förståss.

Lycka till

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Honken, två saker.

Nr 1 Tror inte hon riktigt hajar skillnaden mellan Bath och SEK, 200 bath är ju inte så himla mycket att ha en heldag men 200 spänn MÅSTE räcka. Min gjorde stor affär av att bara få 500 bath att shoppa för tills jag talade om att det var 2500 omräknat.

Nr 2 Känner Din polare med Thaitjej till spelandet? Kan vara bra om Ni gör gemensam affär så slipper Du bli KiiNiao alldeles på egen hand. Om det nu är något spelande förståss.

Lycka till

Baa

Började dag 1 att meddela henne allt vi köpte vad det blev i Bath.

Typ SL-kort,shampoo,mat,mobiltelefoner o allt sånt, detta för att hon tyckte BKK var dyrt så ville jag visa att svedala är 100 gånger dyrare.

Gällande nr2 så är nog en del av tanken just nu att börjar hon förlora mer pengar i spel, att jag ber polarens tjej snacka med henne. Men det måste bli rätt snart, för än tror jag det inte är försent än.

Tror iofs att hon hängde med rätt bra när jag snackade med henne igår, för när vi var på plats i går först sa jag högt "var försiktig, dom är proffs i kort, hustlers" egentligen så alla fick höra. Lite för att nämna miss misstycke om spelet.

Sen om de andra tog illa upp struntar jag i, för dom sköter sina liv på sitt sätt.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjänare Honken.

Ja tycker du är en gooo snubbe,menar inget illa nu.Jag tycker du måste tala om vad skåpet

skall stå,och det här med spel är en varnings singnal.(har upplevft det själv)

Ha det göött honken Mvh Maitan. :drinks:

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Honken

Du verkar ha koll på läget så det går säkert bra. Vill dock igen poängtera att om jag vore du så skulle jag se till att tjejen fick möjlighet att träffa tjejer som inte spelar. Att ta med tjejen till tjejer som sitter i ett stort gäng och spelar för glatta livet är vad jag tror inte det minsta bra. En tjej som just kommit till Sverige för första gången blir lätt påverkade av de mer erfarna och deras "visdom och sanningar" om livet i Sverige.

Lite spelade gör väl ingenting. En gång i veckan kanske och med insatser som gör att man högst kan förlora en 50-100 kr under ett par timmars spel. Inte så spännande men desto mer hälsosamt.

ha det

neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjänare Honken.

Ja tycker du är en gooo snubbe,menar inget illa nu.Jag tycker du måste tala om vad skåpet

skall stå,och det här med spel är en varnings singnal.(har upplevft det själv)

Ha det göött honken Mvh Maitan. :drinks:

Jo tack, är inte konflikträdd, blir jag mäkta missnöjd med nått så kommer hon få höra min sida om allt.

Väljer hon att inte lyssna eller rätta sig och saker blir värre, ptja. då funkar det inte och hon får åka hem igen.

Jag har stor tillit till folk, hon kom inte hit för att spela kort utan när jag tog kontakten så var det mer för att jag ville veta efter snackat med henne om det funkar mellan oss två.

Och inte om det funkar mellan henne och en kortlek.

Honken

Du verkar ha koll på läget så det går säkert bra. Vill dock igen poängtera att om jag vore du så skulle jag se till att tjejen fick möjlighet att träffa tjejer som inte spelar. Att ta med tjejen till tjejer som sitter i ett stort gäng och spelar för glatta livet är vad jag tror inte det minsta bra. En tjej som just kommit till Sverige för första gången blir lätt påverkade av de mer erfarna och deras "visdom och sanningar" om livet i Sverige.

Lite spelade gör väl ingenting. En gång i veckan kanske och med insatser som gör att man högst kan förlora en 50-100 kr under ett par timmars spel. Inte så spännande men desto mer hälsosamt.

ha det

neil

Man försöker ha full koll, man vet ju hur man själv varit.

Och som du säger lite spel gör nog inget, men om det eskalerar till spel så ska man nog börja stoppa saker och ting innan det blir försent.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

ojojoj jag kommer vaka över min fru som en hök, knappt man törs sätta henne på SFI efter att ha läst samtliga inlägg i den bifogade länken :(

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Honkman!

Kul att du fått hit tjejen. Hoppas att ni får det bra tillsammans. Såklart ska du ta med henne till Råsunda. Räcker med en gång och sedan behöver man inte förklara att man vill gå själv på matcherna ;) Tog med min tjej på två matcher i höstas innan det blev ett självmant "better you go alone with your friends, more fun for you". Hon anade inte hur rätt hon hade.

Vet ju inget om din tjej och hur pass väl du känner henne, men om jag utgår från mitt eget track record så skulle jag tippa på att du kommer få många nya erfarenheter hehe! Roller coaster ride á la thaitjej. Det är nog ganska många på det här forumet som kan vittna om en thaitjejs ombytligheter och rejäla humörsvängningar. Från :tender: till :girl_devil: på noll sekunder blankt.

Angående det där med kortspelandet så kan jag bara stämma in med föregående talare. På med tvärbromsen och göra mycket klart vad som gäller på den fronten. Tyvärr ett välkänt gissel bland många thaidamer.

Se till att ta vara på tiden och ha så mycket kul som möjligt, för 3 månader kommer gå ruskigt fort.

Lycka till mannen! :good:

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

ojojoj jag kommer vaka över min fru som en hök, knappt man törs sätta henne på SFI efter att ha läst samtliga inlägg i den bifogade länken :(

Mussemannen: Tror nog inte det är så farligt om bara bara har lite uppsikt.

Hon har bara varit här sen i söndags så det blir väl nu 4 dagar, tänkte på en sak idag att hon möjligen med kortspelet kanske ingår för att bekanta sig mer.

För innan igår så hade hon träffat 2 thai tjejer, och igår träffade hon 2 till.

Men hon är endå 31 så hon har nog grepp på saker och ting till viss del, sen hur svensk kultur är för thai tjejer är nått helt annat än hemma (gissar jag på).

Tjena Honkman!

Kul att du fått hit tjejen. Hoppas att ni får det bra tillsammans. Såklart ska du ta med henne till Råsunda. Räcker med en gång och sedan behöver man inte förklara att man vill gå själv på matcherna ;) Tog med min tjej på två matcher i höstas innan det blev ett självmant "better you go alone with your friends, more fun for you". Hon anade inte hur rätt hon hade.

Vet ju inget om din tjej och hur pass väl du känner henne, men om jag utgår från mitt eget track record så skulle jag tippa på att du kommer få många nya erfarenheter hehe! Roller coaster ride á la thaitjej. Det är nog ganska många på det här forumet som kan vittna om en thaitjejs ombytligheter och rejäla humörsvängningar. Från :tender: till :girl_devil: på noll sekunder blankt.

Angående det där med kortspelandet så kan jag bara stämma in med föregående talare. På med tvärbromsen och göra mycket klart vad som gäller på den fronten. Tyvärr ett välkänt gissel bland många thaidamer.

Se till att ta vara på tiden och ha så mycket kul som möjligt, för 3 månader kommer gå ruskigt fort.

Lycka till mannen! :good:

Matcher kommer det bli, om bara en så lär det nog bli som du säger där :)

Men vet att hon håller och kollar på Man U dock är jag helt oförstående till detta för Man U i mina ögon är inget lag :dance1:

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo min kära är 29 så hon är ju inte heller tappad, dock är hon ju så oerhört snäll så jag ringe ner direkt och upplyste henne och hennes uppfattning har hela tiden vart att men skall vara försiktig med Thai vänner så det kändes ju skönt och utöver det kommer jag hålla ruskigt god koll på allt så det skall nog gå bra. Grattis btw att du fått hit tjejen din måste kännas skönt, har vart utan min fru nu 4 månader då vi sökt UT i stället och drar ner om 9 dagar så man kan nästan ta på känslan nu :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan tillägga att blir det misstänkt beteende från henne och mycket frågor om pengar, så är nog chansen att hon är hooked, och inser hon själv inte det relativt snabbt så blir det till att sätta ner foten och ställa ultimatum.

Men skulle hon av någon anledning gå bakom ryggen på mig kring detta, då finns det inte så mycket att göra förutom att boka om biljetten och skicka hem henne.

Må låta lite hårt, och givetvis är min första plan att hjälpa henne bli av med begäret att spela.

Ultimatumet träder inte i kraft förens alla utvägar blivit blockerade.

Nu tror jag inte det kommer gå så långt, men säger bara OM det skulle bli så.

För jag har ingen plan att vara tillsammans med någon som är spelmissbrukare/alkolist och som inte kan göra nått åt saken för att ändra det.

Visst får man spela, men det finns gränser, och självdisiplin i spel.

En mycket sund inställning Honken man vet ju själv vilket helvete spelberoende kan vara om man varit i det själv,men som du säger:först ska alla utvägar vara slut :great: Lycka till Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Av egen erfarenhet tror jag att man ska ha koll på väninnorna över huvud taget.Finns mycket avundsjuka mellan thaitjejer över huvud taget.Speciellt på SFI där dom träffar många.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Många kloka visdomsord så sant så sant ta inte henne till kortspelerskerna se om du kan få in henna på nån svenskakurs å säg till att du inte tycker om kortspel.för tyvär är det ett gift(pga det är förbjudet i los)kämpa på å va fan jag gilla din gamla avatar

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...