Jump to content
Sign in to follow this  
Herluf

Nytt visum

Recommended Posts

Herluf
Posted (edited)

Mitt nuvarande non o familje visum utfärdades i Mars. Jag kommer med stor säkerhet inte iväg till Thailand förrän tidigast Augusti-September. Så jag skulle vilja ansöka om ett nytt visum redan då. Är det tillåtet, även om mitt nuvarande visum är helt oanvänt, och giltigt ytterligare 5-6 månader?

Edited by Herluf

Amigo

Vad är det för visum?

Herluf
2 minutes ago, Amigo said:

Vad är det för visum?

Non imigration o familjevisum.

Amigo
1 timme sedan, skrev Herluf:

Jag skulle personligen vänta tills "enter before" är passerat eller närä på iallafall. Bara men inträder landet innan "enter before" får man den vistelsetiden visumet ger.

• Ge karma 1

Soengsang

1 timme sedan, skrev Herluf:

Är du lite smart så kan du ju vara vara på det ända till Juni-21, om du gör en border run dagarna före det tar slut i mars -21

• Ge karma 1

Herluf

Men om jag får ett nytt visum i september så kan jag stanna i Thailand ett helt år, bara göra borderruns till närliggande land, inte sätta min fot i Sverige som jag annars gör 4ggr år. Så frågan är om man kan söka nytt visum fast det gamla är giltigt ytterligare 6 mån? Kostnaden kvittar.

• Ge karma 1

hakancnx

Fråga där nuvarande Visa är utfärdat. 

Kan kanske gå i dessa Corona-tider. 

lasseiudon
16 timmar sedan, skrev Herluf:

Mitt nuvarande non o familje visum utfärdades i Mars. Jag kommer med stor säkerhet inte iväg till Thailand förrän tidigast Augusti-September. Så jag skulle vilja ansöka om ett nytt visum redan då. Är det tillåtet, även om mitt nuvarande visum är helt oanvänt, och giltigt ytterligare 5-6 månader?

Skulle inte tro det.

Amigo

Om inte kostnaden har betydelse är det bara  kassera passet, ansöka om ett nytt o fixa visumet.

Men övrigt skulle jag inte se nån hinder att ha ett nytt visa även om man inte använd giltig som finns i passet? De kryssar över den äldre o saken är klar. Men fråga konsulatet/ambassaden för att vara säker.

Herluf
10 minutes ago, lasseiudon said:

Skulle inte tro det.

Har tidigare förnyat när det varit giltigt en månad till. Så frågan är var gränden går.

Herluf
11 minutes ago, Amigo said:

Om inte kostnaden har betydelse är det bara  kassera passet, ansöka om ett nytt o fixa visumet.

Men övrigt skulle jag inte se nån hinder att ha ett nytt visa även om man inte använd giltig som finns i passet? De kryssar över den äldre o saken är klar. Men fråga konsulatet/ambassaden för att vara säker.

Ja, får kolla med ambassaden.

• Ge karma 1