Jump to content
IGNORERAD

Flytande Glykos


Mankan

Recommended Posts

På apoteket kan man köpa flytande glykos som används för till exempel kanderade äpplen.

Är det någon som vet vart man kan få tag på sånt i Thailand och vad det i så fall kallas där?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det borde i alla fall heta liquid glucose och sen får du väl prova på google jag hittade flera exportörer av det i alla fall, men det kanske inte var vad du sökte. Fråga om de har på Big C annars - eller nåt annat stort varuhus. Översatte man det på Google translate blev det så här, men jag vet inte om det stämmer för jag har ingen här som kan verifiera: ของเหลวกลูโคส

Hoppas det var till lite hjälp, annars finns det kanske någon annan som vet här.

MVH

Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

På apoteket kan man köpa flytande glykos som används för till exempel kanderade äpplen.

Mankan vad ska du göra med det, alltså glukoset?

Gör du glass till exempel, kan du använda flytande honung istället! wink.gif

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det borde i alla fall heta liquid glucose och sen får du väl prova på google jag hittade flera exportörer av det i alla fall, men det kanske inte var vad du sökte. Fråga om de har på Big C annars - eller nåt annat stort varuhus. Översatte man det på Google translate blev det så här, men jag vet inte om det stämmer för jag har ingen här som kan verifiera: ของเหลวกลูโคส

Hoppas det var till lite hjälp, annars finns det kanske någon annan som vet här.

MVH

Micke

ok tack för det. Vet dock inte om det är samma sak.

"När du kokar karamellen har du i lite flytande glykos som finns att köpa på Apoteket. Obs förväxla inte med glukos som är fruktsocker."

enligt länken nedan

http://receptfavoriter.se/recept/viewrecipe/kanderade-%E4pplen

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mankan vad ska du göra med det, alltså glukoset?

Gör du glass till exempel, kan du använda flytande honung istället! wink.gif

Mvh

Kimmo

Tjejen vill göra typ kanderade äpplen för försäljning på marknad

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Saxat från ett medicinskt lexicon på nätet på engelska:

Dorland's Medical Dictionary for Health Consumers. © 2007 by Saunders, an imprint of Elsevier, Inc. All rights reserved.

glucose /glu·cose/ (gloo´kōs)

1. a six-carbon aldose occurring as the d- form and found as a free monosaccharide in fruits and other plants or combined in glucosides and di-, oligo-, and polysaccharides. It is the end product of carbohydrate metabolism, and is the chief source of energy for living organisms, its utilization being controlled by insulin. Excess glucose is converted to glycogen and stored in the liver and muscles for use as needed and, beyond that, is converted to fat and stored as adipose tissue. Glucose appears in the urine in diabetes mellitus. In pharmaceuticals, called dextrose.

2. liquid glucose.

--------------------------------------------------------------------------------

liquid glucose: a thick, sweet, syrupy liquid obtained by incomplete hydrolysis of starch and consisting chiefly of dextrose, with dextrins, maltose, and water; used as a pharmaceutic aid.

glucose 1-phosphate an intermediate in carbohydrate metabolism.

glucose 6-phosphate an intermediate in carbohydrate metabolism.

--------------------------------------------------------------------------------

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...