Jump to content
IGNORERAD

Hur funkar det med multientry visum ?


Guest twin1

Recommended Posts

Så nu damp mitt visa ner i brevlådan trippel entry :) Har jag fattat det rätt att jag får stanna i 270 dagar ? Är det 90 dagar jag får stanna innan det är dax för ett visa run ? Räcker det att åka en visabuss till burma från phuket eller måste man lämna landet med flyg ?

PS vet att jag är lite små jobbig men vill inte klanta till det :)

Mvh Mikael

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Twin 1

jag ska försöka klargöra dina funderingar.

1.ja du kan i teorin stanna totalt 270 dagar.

2.Du får vid inresandet 60 dagar som du sedan kan förlänga med 30 dagar på imigration i Phuket om det nu är där du tänker vistas. Kostar 1900B och är inga problem i alla fall inte på Samui. Hur det är på Phuket kan jag inte svara på.

3.Ja, du kan ta visabussen till Burma och behöver inte flyga in för att nyttja dina andra inresor.

Dock ska du vara uppmärksam på vad det står på ditt visum vad gäller valid until. Alltså när giltlighetstiden går ut för ditt visum. Tänk då på att göra din sista inresa innan detta datum.

Hälsningar

Soppköket

Soppköket är sedan 6 år tillbaka beläget i Lamai på Koh Samui.

Vi Serverar mackor av olika slag men även lite varma rätter och naturligtvis Thaimat. Fritt 8Mbit wlan till alla kunder. VÄLKOMNA

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Twin 1

jag ska försöka klargöra dina funderingar.

1.ja du kan i teorin stanna totalt 270 dagar.

2.Du får vid inresandet 60 dagar som du sedan kan förlänga med 30 dagar på imigration i Phuket om det nu är där du tänker vistas. Kostar 1900B och är inga problem i alla fall inte på Samui. Hur det är på Phuket kan jag inte svara på.

3.Ja, du kan ta visabussen till Burma och behöver inte flyga in för att nyttja dina andra inresor.

Dock ska du vara uppmärksam på vad det står på ditt visum vad gäller valid until. Alltså när giltlighetstiden går ut för ditt visum. Tänk då på att göra din sista inresa innan detta datum.

Hälsningar

Soppköket

Hej Soppköket så när jag kommer in så får jag 60 dagar sen när dom är slut köper jag 30 till, när dom är slut gör jag ett visa run och får 60 dagar till och när dom är slut köper jag 30 till osv osv ? Om jag åker tidigare än vad som behövs då minskar mitt visum i dagar va ? B)

Link to comment
Dela på andra sajter

En Kall Tiger

Hej Soppköket så när jag kommer in så får jag 60 dagar sen när dom är slut köper jag 30 till, när dom är slut gör jag ett visa run och får 60 dagar till och när dom är slut köper jag 30 till osv osv ? Om jag åker tidigare än vad som behövs då minskar mitt visum i dagar va ? B)

[Hej Twin1

Japp, det minskar, de flesta brukar vara noga och köra effektivt typ precis med några dagar kvar eller sista dagen på de 30 dagar de fått från imigration då tar de sig utomlands och får 60 nya friska dagar.

Observera att se till att få den sista 60 dagsstämpeln precis innan eller samma dag som sista giltighet på visat annars är det kört och då blir det en visarun med flyg för ytterliggare 60 + 30 dagar eller visarun med buss för att få ytterliggare 15 dagar (om de nu inte ändrat det igen).

mvh

E.K.T.

Ps Sticker själv till Phuket 3/9 på ett trippelvisa

Link to comment
Dela på andra sajter

[Hej Twin1

Japp, det minskar, de flesta brukar vara noga och köra effektivt typ precis med några dagar kvar eller sista dagen på de 30 dagar de fått från imigration då tar de sig utomlands och får 60 nya friska dagar.

Observera att se till att få den sista 60 dagsstämpeln precis innan eller samma dag som sista giltighet på visat annars är det kört och då blir det en visarun med flyg för ytterliggare 60 + 30 dagar eller visarun med buss för att få ytterliggare 15 dagar (om de nu inte ändrat det igen).

mvh

E.K.T.

Ps Sticker själv till Phuket 3/9 på ett trippelvisa

Tack så mycket för era svar, nu har pengen trillat ner :) Kall tiger vad ska du göra i phuket då ?

Link to comment
Dela på andra sajter

En Kall Tiger

till Twin1

Jag är boende i Kata 9-10 månader om året med min familj och då sköter jag om min restaurang Tre Kronor som ligger i Karon.

Vad skall du själv göra?

mvh

E.K.T.

Link to comment
Dela på andra sajter

till Twin1

Jag är boende i Kata 9-10 månader om året med min familj och då sköter jag om min restaurang Tre Kronor som ligger i Karon.

Vad skall du själv göra?

mvh

E.K.T.

Hej där jag ska "hjälpa" en äldre man som har öppnat en bar i kata eftersom jag känner rätt så mycket folk i phuket, men hoppas på att hitta ett riktigt jobb där nere. Känner en thaiare som har några guesthouse i kata och karon och även lägenheter som ska säljas, tänkte kolla med henne om hon kanske behöver en farang vid sin sida :) Då jag är 35 år ung så är det kanske inte så lätt att hitta nått men åker ner på vinst och förlust. Kanske hittar man nån seriös tjej där nere med :) Tre kroner är det det som ligger in på en gata vid hotel karon prinsses vid karon strand ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Twin1

Jag har gått in och skrivit till dig på din mailadress istället.

mvh

E.K.T.

Tjena En kall tiger jag har mailat dig tillbaka men vet inte om det kommit fram ? Ditt mail har iaf kommit 3 ggr :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...