Jump to content
IGNORERAD

Bageri


lasseiudon

Recommended Posts

Varför startas det inte mer bagerier. Bröd är den matvara jag saknar mest när jag bor i Udon Thani. Ibland när längtan tränger på åker jag till tysken Dieter. Han har ju en del men det borde vara marknad för mycke mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Varför startas det inte mer bagerier. Bröd är den matvara jag saknar mest när jag bor i Udon Thani. Ibland när längtan tränger på åker jag till tysken Dieter. Han har ju en del men det borde vara marknad för mycke mer.

Hej,

vad jag kunde se med en enkel sökning på Google så finns det ett flertal bagerier i Udon Thani.

http://maps.google.com/maps?hl=en&um=1&ie=UTF-8&q=bakery+Udon+Thani&fb=1&split=1&view=text&ei=uWGOSqzkJMjz-QbsnuzyDQ&sa=X&oi=local_group&ct=more-results&resnum=4

Link to comment
Dela på andra sajter

I Korat går det numera att köpa både småfrallor och baguetter på Big C och The Mall. Mvh. flor

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
mamma bäng fan pappa käng

Gäller bara att kvalitetssäkra sökresultatet också :) mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå.

Gott matbröd behöver Ni inte bekymra Er om i Udon, dock har dom Thailändska bagarna fått för sig att Faranger bara gilla sweets.

Tesco brukar ha såväl ljust som mörkt matbröd, Tar oftast slut fram på eftermiddagen dock. Carrifour har ett excellent bageri, ibland har t.o.m. BigC nybakat bröd, förutom Dieters så finns numer även ChimChern på samma gata fast mer norrut, åt samma håll som The Factory fast på motsatta sidan av gatan och närmare Centrum.

För Er som bor utefter vägen mot SakonNakhon finns det en Switzerlander vid namn Marcel inne i samma område jag bor i, PK Village, som bakar ett alldeles underbart ljust osötat bröd ett par ggr i veckan. Finns säkert fler "farangvänliga" bagare men detta borde tillgodose även den glupskaste brödälskare.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...