Jump to content
Herr Chang

Jag väljer Sverige

Recommended Posts

Amigo
2 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Var helt inne på att flytta till Thailand på heltid men nu är jag mer inne på 50/50.

Att plocka russinen ur kakan att så säga 😉

Exactemente.

• Ge karma 1

Guest JJC

Funderar på att byta Sverige mot Thailand eller Asien helt. 

Den dagen jag ska bli pensionär så köper jag enkelt biljett till Thailand och sedan får vi se vad det blir för land.

Ska bli en risbonde, och grönsaksodlare, kommer att ha mat för dagen och min pension kommer användas till nöje som att äta ute varje dag så jag sliper laga mat.

Efter koll med pensionsmyndigheten så behöver jag inte oroa mig. Dessutom är jag skuldfri.

Har lägenhet och hus i Chiang Mai, Toyota Yaris räcker för att köra lite hit och ditt.

På flygplatsen i Chiang Mai finns det alltid möjlighet att köpa billiga restbiljetter till olika destinationer.

Exempel, Hongkong tor. 1000 Bath så det blir mycket turistande också.

audirs2
2 timmar sedan, skrev Jive:

Jag vill passa på att ta upp det här eviga göteborgsgnället om stockholmare, som du inledningsvis är inne på.

Jag har bott i/ runt Stockholm i 30 år och min erfarenhet är, att urstockholmarna är minst lika goa som göteborgarna. Det är de inflyttade, mitt i karriärenfolket från olika landsdelar, som har åstadkommit den här malligstämpeln på stockholmarna

Jasså?https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gP4gGk/ica-larmar-om-nytt-fusk-med-kottfars

• Ge karma 5
  • Fint 1

andrejsdenruskige
2 minuter sedan, skrev janne_h:

Jag har väl haft ganska tur som hittat en ganska bra mix. Jag bor väl ungefär lika mycket i Thailand som i Sverige. Och trivs lika bra både i Bangkok som i Stockholm. Har man varit tillräckligt länge i Thailand. Då upplever man värmen, lika besvärande som kylan i Sverige. Brukar vara i Sverige från slutet av april till september. Samt från Lucia till slutet av januari. Nu ställde corona till det. Så jag är kvar i Bangkok. Men det går ingen nöd på mig. Jag har däremot lärt mig att uppskatta Sverige en hel del genom åren. Och ser kanske inte Thailand lika blåskimrande som tidigare. Dock är verkligheten till vad man gör den till var man än är. Så jag upplever det positiva i livet var jag än är. Och försöker ta tillvara tiden att göra saker, som jag inte kan göra när jag är i Sverige och vise versa. Jag kommer förmodligen aldrig bränna broarna till Sverige. Och när jag kan få det bästa av 2 världar. Finns det ju ingen anledning till det. Sverige är fantastiskt. Men även Thailand är fantastiskt. 

Leif GW Persson? Är det du?

• Haha 1

janne_h

Det 

3 minuter sedan, skrev Swippe:

Ha ha ha, ja jag har träffat massor med goa Stockholmare också, men har tillbringat betydligt mer tid i Göteborg bland Göteborgarna och bara en så simpel sak som att köra bil i dessa städer skiljer sig enormt mycket åt. I Göteborg så lämnar man plats för filbyte om nån blinkar och vill byta fil, man ser till så att det blir en lucka att svänga in på. Medans i Stockholm så känns allt mycket stressigare, varenda förare ska hålla stenhårt på sina centrimetrar och det ska tutas stup i kvarten om nån upplevs tränga sig före i en kö eller missat nån avfart och försöker komma på rätt spår igen. Känns mer avslappat och inte så stressigt i Göteborg helt enkelt. :-) 

Det låter nästan som gubben var ute och körde på motorvägen. Och slog på radion. Varvid dom varnade för en bilist som körde åt fel håll på motorvägen. En bilist muttrar gubben. Det är ju hur många som helst.... 

Kör i Bangkok så ska du nog se att stockholmare är ganska snälla i trafiken. 😀

• Haha 2

Kenneth4618
Posted (edited)
On 2020-05-17 at 08:48, skrev Jive:

Jag vill passa på att ta upp det här eviga göteborgsgnället om stockholmare, som du inledningsvis är inne på.

Jag har bott i/ runt Stockholm i 30 år och min erfarenhet är, att urstockholmarna är minst lika goa som göteborgarna. Det är de inflyttade, mitt i karriärenfolket från olika landsdelar, som har åstadkommit den här malligstämpeln på stockholmarna

Ja det är  norrlänningarna som flyttar ner till sörlandet och blir märkvärdiga 😉😉

Edited by Kenneth4618
  • Haha 3