Jump to content
IGNORERAD

Forumsträff Göteborg 19:de September

Drivern
 Dela

Recommended Posts

Hej på er,

efter senaste träffen som gav idee´r om ny träff så jobbar jag på ett alternativ som kan bli riktigt roligt samtidigt som vi får med oss våra damer och barn.Herr Chang och jag tyckte att vi skippar svampträffen och tar en

karaokitur med en skärgårdsbåt där vi kan inmundiga egen picnickorg samt inhandla destillerad drycker ombord.Om vi startar vid 14 tiden så kan det bli sightseenig runt Göteborsgs underbara ö-värld och avlutning med egensång framför skärmen.Kompisen som har bussbolaget,som jag nämnt tidigare,har även en skärgårdsbåt som tar 54 sittande gäster.Om intresse finns jobbar jag vidare på detta och återkommer med kostnad.

Visa gärna intresse redan nu och hur många ni blir,först till kvarn osv.

Har knyckt idee´n från ett annat forum som skall ha en båt-tur.

Dela på andra sajter

• Svar 60
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Avregistrerad clion

14

• Herr Chang

13

• Drivern

8

• tennek

4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ja, karaokekryssning!

Det är ett antal som uttryckt viss tveksamhet till att så många thaidamer ska ut i skogen och plocka svamp... så detta är nog bättre. Om inte annat behöver vi ju inte bekymra oss om vädret så mycket då vi har tak över huvudet. Man misstänker ju att det blir regn även 19 september ;-)

Vi kommer att sköta karaoken själva, ingen inblandning av andra gäster. Det är fritt fram att ta med egna karaoke-VCD, och det blir väl mest thailändska. Men en och annan engelsk och svensk DVD blir det också. Jag lovar att sjunga, alternativt lovar att inte sjunga beroende på vilket som resulterar i flest deltagare!

Denna tur kommer förstås att kosta något, prisförhandlingar pågår så kan inte ge något pris just nu.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

hej!!

De låter ju verkligen bra!

Skulle va kul o få komma ner till er i gbg och deltaga..

så mer info och vart de finns billigt boende om man ska resa ner till er.

Bara o hoppas de blir fler från stockholm som vill ner .

Dela på andra sajter

Hej Herr Chang

När det gäller kareoken är det DVD eller är det HDD kareoke ni kommer att köra? jag funderar på om Frun är intresserad skall fråga henne då en båttur i skärgården är tilltalande om det ej är för blåsigt!

Är det tänkt att det skall serveras mat ombord med eller är det picknik korgen som gäller!

mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Dela på andra sajter

Hej Herr Chang

När det gäller kareoken är det DVD eller är det HDD kareoke ni kommer att köra? jag funderar på om Frun är intresserad skall fråga henne då en båttur i skärgården är tilltalande om det ej är för blåsigt!

Är det tänkt att det skall serveras mat ombord med eller är det picknik korgen som gäller!

mvh

Magnus-Chumphae

Jag antar att VCR och DVD kommer att fungera, HDD vet jag inte vad det är? Men vi ska kolla upp det! Vår musikutrustning är inte utvald än.

Vet inte om skepparn har ambitioner att servera mat, får återkomma om det också.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

låter trevligt kanske få lite tips från viking

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Jag antar att VCR och DVD kommer att fungera, HDD vet jag inte vad det är? Men vi ska kolla upp det! Vår musikutrustning är inte utvald än.

Vet inte om skepparn har ambitioner att servera mat, får återkomma om det också.

Herr Chang har talat.

Hej ok då vet jag, HDD det är ett kareoke system där musiken och filmerna ligger på en hårdisk och du väljer från en bok eller lista tydligen kan du intergrera din sång bättre med musiken då.

Tror det är bra med någon form av mat dom brukar bli hungriga fort damerna när dom sjunger!

Mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Dela på andra sajter

Hej ok då vet jag, HDD det är ett kareoke system där musiken och filmerna ligger på en hårdisk och du väljer från en bok eller lista tydligen kan du intergrera din sång bättre med musiken då.

Tror det är bra med någon form av mat dom brukar bli hungriga fort damerna när dom sjunger!

Mvh

Magnus-Chumphae

Om du läser första inlägger från drivern så står det så här:

"med en skärgårdsbåt där vi kan inmundiga egen picnickorg samt inhandla destillerad drycker ombord"

Hoppas det klargör lite grand för dig.

Låter som ett trevligt arrangemang, ser fram mot mer info.

Nåt som ska göras innan? Skyltar har vi ju nu men vi kanske ska lägga ut några bojar eller nåt?

Eller ladda ner några karaoke-diskar från Pirate Bay eller nån thaihubb, kanske? ;)

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

bibben hetsa inte changen :blink::angry:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Dela på andra sajter

Om du läser första inlägger från drivern så står det så här:

"med en skärgårdsbåt där vi kan inmundiga egen picnickorg samt inhandla destillerad drycker ombord"

Hoppas det klargör lite grand för dig.

Låter som ett trevligt arrangemang, ser fram mot mer info.

Nåt som ska göras innan? Skyltar har vi ju nu men vi kanske ska lägga ut några bojar eller nåt?

Eller ladda ner några karaoke-diskar från Pirate Bay eller nån thaihubb, kanske? ;)

Ber om ursäckt Bibben jag läste inte det, ursäckta mitt misstag!

Mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Dela på andra sajter

Ber om ursäckt Bibben jag läste inte det, ursäckta mitt misstag!

Mvh

Magnus-Chumphae

Onödigt att ursäkta dig Magnus - det är ju Bibben som inte kan läsa innantill.

Var det kanske nåt frågetecken i meningen "att det är bra med någon form av mat.." ?

Näh, däremot ett utropstecken. Med andra ord: Ingen fråga bara ett konstaterande.

Och därmed heller inget att "klargöra" i värsta messerschmitt-stil :-)

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Dela på andra sajter

Tja, nu kan man väl tänka sig både och, dvs det finns något ätbart att köpa på båten för den som vill. Och den som vill ta med sig egen mat kan göra det. Vi får se hur det blir.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Hej igen,

har nu vidtalat skeppern på båten och kostnaden är 2500.-/timma,sedan avgör vi hur länge vi skall nyttja den.

Om vi nu blir 50 st så blir ju priset 50.-/pp/timma vilket jag tycker är ett bra pris,säg att vi är ute 14.00-20.00 då blir det en 3-hundring/pp.Det blev bestämt att vi har picnic-matkorgen med själva och inhandlar drycker ombord till ett billigt pris,i och med att vi är ett slutet sällskap då behövs inget tillstånd för serveringen.

Har även snackat med en kompis som jobbar med ljud o ljus på olika evenemang och han ställer upp,han har dessutom thaitjej så han hänger troligtvis med på turen oxo.

Nu gäller det att få ihop 50 pers så vi kan sjösätta detta projekt,är ni med eller.(anmälan måste självklart vara bindande)som vi sade tidigare gäller först till kvarn!!

mvh Drivern Hcp 16,2

Dela på andra sajter

hej

ja det låter som en trevlig och rolig tillställning och hoppas de kommer mer info om hur o var anmälan ska ske...

jag vill anmläla mig redan nu.

och nån av er där nere som vet något hyfsat billigt boende för en utsocknes??

Ändrades av tennek
Dela på andra sajter

trevligt Tennek,hur många blir ni,jag noterar de som bokar så återkommer jag med betalningsrutiner

Dela på andra sajter

hejDrivern

ja de blir bara jag från mig ..

men man vet ju inte om de blir fler från 08..

men jag anmäler mig här o nu heheh...

Dela på andra sajter

hej

ja det låter som en trevlig och rolig tillställning och hoppas de kommer mer info om hur o var anmälan ska ske...

jag vill anmläla mig redan nu.

och nån av er där nere som vet något hyfsat billigt boende för en utsocknes??

Hej tennek,

Som boende i en stad är det ju alltid lite knepigt att rekommendera ett specifikt hotell. Man har ju liksom ingen anledning att bo där!

Men jag har hört en del besökare rekommendera detta som budgethotell:

http://www.hotelformule1.com/gb/hotel-2698-formule-1-goteborg-syd/index.shtml

Busshållplats finns i närheten.

För övrigt är naturligtvis jag och fru Chang att betrakta som anmälda. Även om jag måste släpa med henne ;-)

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Hej Herr Chang

jag sökte lite på google och fann en del hotel men den länken du gav va den mest prisvärda , så de tackar jag för..

Ändrades av tennek
Dela på andra sajter

city hotel mitt i centrum frugan jobbar där kolla det

formula1 hotellet ligger ute i frölunda avkrokar rekomenderas ej

Dela på andra sajter

Hej

det är visserligen ett antal veckor kvar till träffen,men jag tycker att intresset verkat ljumet.Skepparn vill ju gärna veta om det blir något av, annars kanske han bokar in något annat sällskap."Sista minuten" finns ej,vi måste vara 50 pers. för att hålla nere kostnaden.Just nu är vi 10 pers,H.C får avisera på det andra forumet.

Dela på andra sajter

Hej

det är visserligen ett antal veckor kvar till träffen,men jag tycker att intresset verkat ljumet.Skepparn vill ju gärna veta om det blir något av, annars kanske han bokar in något annat sällskap."Sista minuten" finns ej,vi måste vara 50 pers. för att hålla nere kostnaden.Just nu är vi 10 pers,H.C får avisera på det andra forumet.

Menar du då nordisk.nu :whistle:

Dela på andra sajter

Haha, nja det är snarast www.thailandsforum.se som avses. Finns en del göteborgare där också.

För övrigt kan jag meddela att så fort jag lyckats få några foton på båtens ut och insida så kommer det en mer konkret inbjudan i en ny tråd. Det är fortfarande 19 september 14.00 som gäller, exakt var båten kommer att ligga då vet vi inte än. Arrangemanget kan förvisso bli inställt om det är för få deltagare, Drivern och jag kan inte subventionera med hur mycket pengar som helst. Det ska poängteras att Drivern och jag icke har någon ambition att tjäna pengar på detta, eventuellt överskott kommer att gå till att göra nästa tillställning något billigare. Till exempel bussresan upp till Vikingen73s thaifest juli 2010.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...